Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2013, 22:06   #101
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
2

In Rusland is alleen eerder een omgekeerd probleem. Daar worden soms de straten geterroriseerd door neo nazi,s.
Dat is zwaar overroepen, ik ben al veel in Rusland geweest, 's avonds uitgeweest en eens een zwarte meegenomen en nooit zoiets meegemaakt.

Als je geen problemen zoekt, en je houdt je afzijdig van dronken straatbendes zul je geen problemen hebben, er is bijna overal politie. De politie is misschien het grootste probleem, zeker voor migranten zonder de juiste papieren, die zullen constant je "propiska" vragen, en als je die niet hebt of is niet volledig in orde moet je "Shtraf" betalen, een "boete" die de agenten in eigen zak steken dus ze zijn er op uit om overtreders te pakken.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 juni 2013 om 22:22.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 22:08   #102
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Heb dat al meegemaakt, maar niet in België. nu goed, ligt ook aan onze politie die te weinig ingrijpt, justitie die zulke daden niet streng genoeg bestraft, en het feit dat omstaanders te bang zijn om in te grijpen. Ik heb al meegemaakt dat een opa'tje op een volle tram in antwerpen gepest en uitgescholden werd door Marokkanen, en geen mens die reageerde... ik reageerde, waarop ze mij begonnen uit te schelden. En wederom niemand die reageerde... als ik niet alleen was geweest hadden die jongetjes een goed pak rammel gekregen.

Moest zoiets in rusland (maar ook Estland denk ik) gebeuren gaan vrienden en familie actief op zoek naar de daders. Als blijkt dat het migranten zijn, worden ze eerst eens goed bewerkt, daarna aan de politie overgeleverd die hen ook nog eens verrot klopt en alles afnemen, tenslotte in de gevangenis (geen lachertje in Rusland...) en als ze vrijkomen onmiddellijk gedeporteerd.

Over het algemeen zijn "bruine" migranten uit bvb. Tajikistan heel voorzichtig als ze in Rusland wonen en werken, en proberen aandacht en de politie zoveel mogelijk te vermijden.
Rusland
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 22:10   #103
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zijn gewoon rasechte nazi's. Maar de Russen leggen zich daar niet bij neer en laten zich niet doen. Een van de voordelen van het EU-lidmaatschap van Estland is dat ze moeten voldoen aan de Europese regelgeving. Dus kunnen de russen openlijk zeggen wat ze van de Esten (niet allemaal natuurlijk, er zijn ook goede bij ) vinden zonder gemassacreerd te worden.

En nee, de Russen willen niet naar Rusland omdat de levensstandaard in Estland gewoon hoger ligt.
Bijgevolg is het wel duidelijk dat ze niet "gemassacreerd worden". Indien dat het geval was, zou de uittocht al lang ingezet zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 22:11   #104
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Nee, dat bewijst dat ze in grote westerse steden een zedenverwilderde verloedering meemaken.
Zowat een derde van de Russische ministers komen uit gemengde huwelijken. Lenin zelf had Duits, Tataars, etc. bloed. Gemengde huwelijken zijn er heel normaal, al langer dan in het Westen, ook met moslims, dus het is niet typisch westers. En wie al eens naar Cuba of Brazilië geweest is weet dat gemengde volkeren de mooiste zijn.
Oud 12 juni 2013, 22:12   #105
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Er zijn er véél te VEEL !
Het is zoals met konijntjes : ik vind konijntjes heel lief, maar als er te veel zijn, vreten ze mijn ganse groententuin leeg, en dan begin ik zo te denken van " het zou toch tof zijn als ik een middel vond om er vanaf te geraken ".
Ze zijn er en gaan niet meer weg. Je moet dus een manier vinden om er mee samen te leven.
Oud 12 juni 2013, 22:12   #106
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan de racistische commentaar van de Estse televisie: "ze gooien de ruiten in van de buskotjes zodat die er net zo uitzien als in Rusland". Moest je dat in België zeggen naar aanleiding van rellen in Molenbeek krijg je het centrum voor racismebestrijding op je dak...
Wat is daar "racistisch" aan? Is onze taalverloedering al zo ver gevorderd dat een aantal mensen niet meer weet wat het woord betekent en het dus gebruikt als een goedkoop etiket?
Oud 12 juni 2013, 22:14   #107
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zijn er en gaan niet meer weg. Je moet dus een manier vinden om er mee samen te leven.
Zijn "ze" dan vrijgesteld van een manier te vinden om met ons samen te leven ?
Oud 12 juni 2013, 22:14   #108
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bijgevolg is het wel duidelijk dat ze niet "gemassacreerd worden". Indien dat het geval was, zou de uittocht al lang ingezet zijn.
Nee, omdat de EU dat niet toestaat. Ze worden wel gediscrimineerd, maar het is toch nog altijd beter dan Rusland voor gewone werknemers. Estse Russen zijn ook meer westers door generaties lang in Estland te wonen.
Oud 12 juni 2013, 22:16   #109
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is daar "racistisch" aan? Is onze taalverloedering al zo ver gevorderd dat een aantal mensen niet meer weet wat het woord betekent en het dus gebruikt als een goedkoop etiket?
Moest je zoiets in BegiË als televisiecommentator zeggen over Marokkanen word je ontslagen, dat weet ik zeker.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 juni 2013 om 22:16.
Oud 12 juni 2013, 22:17   #110
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Zijn "ze" dan vrijgesteld van een manier te vinden om met ons samen te leven ?
Het moet van 2 kanten komen, en crapuul moet aangepakt worden, zowel door politie en justitie als door de eigen gemeenschap. De meeste Marokkanen die ik ken zijn het daar volledig mee eens.
Oud 12 juni 2013, 22:21   #111
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik zo al die commentaren lees, besef ik toch dat het Brusselse vooroordeel dat Vlamingen racisten zijn wel ergens klopt, ik heb hier nog niet veel anders gehoord dan negatieve commentaar over migranten... Pas op, er zijn grote problemen met sommige migranten in België, maar dat ligt ook aan de Belgen, die dikwijls gewoon niet ingrijpen of het in hun broek doen als Marokkaanse jongetjes keet schoppen.

In Rusland bvb. zijn ook veel migranten uit Centraal-Azië, maar die moeten zich zo niet gedragen of het loopt heel slecht af.
Rusland is dan ook niet bij de EU, waardoor men het allemaal niet zo nauw kan nemen met bepaalde rechten. Hier is een wettelijke omkadering die ten volle kan aangewend worden door allerlei "migrantengroeperingen".
Oud 12 juni 2013, 22:23   #112
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moest je zoiets in BegiË als televisiecommentator zeggen over Marokkanen word je ontslagen, dat weet ik zeker.
Dat maakt die uitspraak nog niet "racistisch", hoor. Of ontgaat het u werkelijk wat dat woord eigenlijk betekent?
Oud 12 juni 2013, 22:23   #113
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rusland is dan ook niet bij de EU, waardoor men het allemaal niet zo nauw kan nemen met bepaalde rechten. Hier is een wettelijke omkadering die ten volle kan aangewend worden door allerlei "migrantengroeperingen".
Dat klopt, soms worden de daders beter beschermd dan de slachtoffers, daar ben ik het mee eens.
Oud 12 juni 2013, 22:24   #114
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat maakt die uitspraak nog niet "racistisch", hoor. Of ontgaat het u werkelijk wat dat woord eigenlijk betekent?
racistisch wil zeggen dat je gelooft in de rassenleer, dat bepaalde rassen of volkeren minderwaardig zijn aan anderen.
Oud 12 juni 2013, 22:26   #115
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, omdat de EU dat niet toestaat. Ze worden wel gediscrimineerd, maar het is toch nog altijd beter dan Rusland voor gewone werknemers. Estse Russen zijn ook meer westers door generaties lang in Estland te wonen.
Kijk eens, als we u mogen geloven, laat de EU dus toe dat de Russen er gediscrimineerd worden. Net gemassacreerd, maar wel gediscrimineerd.

Mij lijkt het echter vrij normaal dat Russen hun vroeger superioriteitsgevoel laten varen en gaan beseffen dat ze niet langer in de Sovjetunie wonen. Wel in een ander land, waar ook zij als burgers kunnen wonen. Wel als loyale burgers, niet als een vijfde colonne die voortdurend ageert tegen de nieuwe staat of de wetten van het land voortdurend wil ondergraven.
Oud 12 juni 2013, 22:26   #116
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Lenna Kuurmaa
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 22:27   #117
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
racistisch wil zeggen dat je gelooft in de rassenleer, dat bepaalde rassen of volkeren minderwaardig zijn aan anderen.
Neen, niet "volkeren". Wel "rassen".
Oud 12 juni 2013, 22:30   #118
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb niets tegen gemengde huwelijken, en in België en zeker Brussel zie je er meer en meer. Ze mogen doen wat ze willen, en dat mochten ze in de Sovjet-tijd trouwens ook. Maar het feit dat er, anders dan in de rest van de voormaige Sovjet-Unie, heel weinig gemengde huwelijken zijn, bewijst dat Esten racisten zijn.
Welneen, dat toont slechts aan dat beide volkeren elk binnen hun cultuur- en taalsfeer blijven, waardoor er weinig wederzijdse contacten zijn. Dat is trouwens hoe langer hoe meer het geval ook tussen Vlamingen en Franstaligen/Walen.
Oud 12 juni 2013, 22:30   #119
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk eens, als we u mogen geloven, laat de EU dus toe dat de Russen er gediscrimineerd worden. Net gemassacreerd, maar wel gediscrimineerd.

Mij lijkt het echter vrij normaal dat Russen hun vroeger superioriteitsgevoel laten varen en gaan beseffen dat ze niet langer in de Sovjetunie wonen. Wel in een ander land, waar ook zij als burgers kunnen wonen. Wel als loyale burgers, niet als een vijfde colonne die voortdurend ageert tegen de nieuwe staat of de wetten van het land voortdurend wil ondergraven.
Ze willen wel loyale burgers zijn, maar dan willen ze ook gelijke rechten. Ze willen de nationaliteit krijgen, het recht hun taal te gebruiken, het recht om niet gediscrimineerd te worden op de arbeidsvloer, en ze willen met respect behandeld worden. Ze hebben ook hun eigen visie op het verleden, en als Estse burgers en minderheid moeten ze het recht hebben die te kunnen uiten.
Oud 12 juni 2013, 22:32   #120
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Esten mochten wel hun taal en cutuur houden. Ze hadden het helemaal niet zo slecht in de Sovjet-Unie.
Daar denken de Esten ongetwijfeld wel heel anders over...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be