![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie betaalt zijn werknmers het laagst: kmo's of vakbonden en aanverwanten? http://www.standaard.be/plus/ochtend/28 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
6) afschaffen van de vakbondspremie die de werkgever mag afdokken (waarna de vakbonden hem in zijn gezicht uitlachen en lekker staken). 7) inperken van de werkloosheidsvergoeding tot een in de tijd beperkte duur; 8) afschaffen van de automatische index-koppeling. Aanpassing aan levensduurte dient te gebeuren bij gelegenheid van georganiseerde loononderhandelingen, zoals dat in al de andere Europese staten het geval is. Laatst gewijzigd door quercus : 18 juni 2013 om 07:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil de volksvreemde top van politieke partijen weg.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wie voert de cao's, als partner tegenover de werkgevers? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() Ik maak dagen van gemiddeld 9 en half uur. Ik denk ook niet dat ik uitzondering ben, zowel in België als in Duitsland is dat eerder regel. In België mag dat, met dank aan vakbonden, niet uitbetaald worden, noch opgenomen. In Duitsland levert dit mij effectief enkele extra maandlopen op per jaar.
Ik ben ervan overtuigd dat heel wat KMO's, bij afschaffen van CAO's, dergelijke verloningspakketten gaan invoeren. Heel wat bediendes zullen daarvoor ook vragende partij zijn. Maar daarvoor moet inderdaad overleg op bedrijfsniveau komen. Dat zou ik Rudy de Leeuw graag zeggen, maar hij is niet geinteresseerd in het perspectief van jeugd noch werknemer. Enkel de oudere arbeiders en werklozen tellen voor hem. Dat zoiets mij heel wat geld kost interesseert hem niet.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 18 juni 2013 om 08:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het enige positieve wat ik zie in het eenheidsstatuut is dat de overdreven voordelen waar bedienden vandaag kunnen van kunnen genieten beperkt zullen worden hetgeen de arbeidskost in de tertiaire sector positief zal beïnvloeden. Laatst gewijzigd door speurneus : 18 juni 2013 om 08:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En ik wil niet compenseren in tijd. Ik wil uitbetaalde overuren. Mijn werkgever wou ze uitbetalen. Dat is toch niet teveel gevraagd? Waarom mag ik dat niet van mijnheer De Leeuw?
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 18 juni 2013 om 09:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik vind wel dat de werkloosheidsbedragen niet lager moeten en dat er ook moet gekeken worden naar de economische omstandigheden. Er is momenteel namelijk gewoon GEEN werk. 9) Snellere opvolging door RVA en ook frequenter. Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 18 juni 2013 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() Kon het maar. Mijnheer De Leeuw beweert mij te vertegenwoordigen, waarom neemt hij dan constant beslissingen die tegen mijn belang ingaan? Ik heb hem nooit gevraagd om in mijn naam te spreken.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 18 juni 2013 om 10:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lang geleden , toen ik nog in Brussel werkte was er zo ene die op alles kritiek had , tot de directie hem vanuit het niets naar middenkader promoveerde . Plots was alles in orde. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als belgië toch zo van zijn vakbonden houdt zou de PVDA-PTB hier al lang de grootte van de SP of Die Linke bereikt hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat gezegd zijnde, SP is een grote grap niveau Wilders, en die Linke is niet echt beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() Weverke is bang voor electoraal verlies dus laat hij dit nieuws door zijn schoothondje Weyts brengen.
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |