![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wanneer hij dus de term Hollanders gebruikt ipv Nederlanders is voor ons duidelijk wat zijn intentie is en beledigend bedoeld is. Zoals u aangaf onder de Rijn is u duidelijk dat men hen geen Hollanders moet noemen. Wat dacht u dan van boven de Rijn? Friezen of Groningers bijv. Overigens maken we er niet werkelijk zo'n groot probleem van, maar waarom niet als Nederlanders aangeduid? Wij duiden een Vlaming toch ook niet aan als een Waal? ![]() Overigens kent u een zelfde probleem. Veelal probeer ik de term Belg te gebruiken en soms Vlaming. Niet altijd bewust, probeer er aan te denken, omzeil ik het door Belg te gebruiken wanneer het specifiek over BL Limburgers, Brabanders etc. zou kunnen gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, u beweert dat uw opvattingen gestaafd zijn op bronnen. Welke bronnen, als ik vragen mag? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En niet alleen neerlandofielen, maar ook Franstalige Belgen en kritisch Vlaamsche linksmensen. Drenthe of Overijssel aanwijzen wordt al een stuk moeilijker; Dat is waar. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 1 juli 2013 om 22:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat stellen we nu vast? In plaats van bronnen probeert u met tegenvraag de discussie te ontvluchten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 |
Banneling
|
![]() Bent u eigenlijk wel een vlaming of wat stelt u eigenlijk voor?
Laatst gewijzigd door Nvalid : 1 juli 2013 om 23:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#449 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#450 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Merkwaardig en grappig toch hoe de exodus uit de Zuidelijke Nederlanden daarin een heel klein pionnetje is.... ![]() Dat de Gouden Eeuw een produkt is van de symbiose van noord en zuid, weliswaar op noordelijk grondgebied, is iets wat het Oosten niet wil gezegd hebben als anti-Groot-Nederlander die het samengaan van noord en zuid bestrijdt als Belgicist.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 1 juli 2013 om 23:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bent u eigenlijk wel een Nederlandstalige of wat stelt u eigenlijk voor?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 1 juli 2013 om 23:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#453 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat kan men nu net niet....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#457 |
Europees Commissaris
|
![]() 1. Zei de man die Jan zijn Vlaming-zijn ter diskussie stelt.
![]() 2. Beter dan wat kunst- en vliegwerk. ![]() Nagels met koppen slagen is inderdaad wat anders.....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 2 juli 2013 om 00:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En al zullen Nederlanders weinig over België weten, dat er in België enerzijds Vlamingen wonen en anderzijds Walen die Frans spreken zullen de meeste Nederlanders echt wel van op de hoogte zijn. Best kans overigens dat een enkeling zelfs weet dat er ook iets als bier verkocht wordt ... misschien overschat ik het aantal Nederlanders en is meer een gok. Tja Belgisch ... sommigen denken dat er in Nederland Hollands gesproken wordt. Een (streek) taal die vrijwel geheel uitgestorven is geraakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(Drenthe en Overijssel staan mooi in alfabetische volgorde onder mekaar.... ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 2 juli 2013 om 00:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |
Europees Commissaris
|
![]() Alle Duitsers....
![]() |
![]() |