![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Het Hof oefent invloed uit via de colloque singulier. Het verzamelen van veel informatie over veel politici (nationale en regionale) is niet noodzakelijk in het nadeel van de dynastie, integendeel ...
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Enfin één en ander kan men zo niet verwoorden maar het is een meesterzet.
|
|
|
|
#23 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Men zal het idd proberen te verhinderen.
Wat zijn belangrijkheid onderstreept.
|
|
|
#24 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het zou ook kunnen dat Peeters koning Fluppezot wat wil pesten door hem de jaarlijkse 35 vakanties van 4 maanden te ontzeggen waar zijn vader van mocht genieten.
|
|
|
#25 | |
|
|
Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zie het zo eventjes. Raad van bestuur De CEO De adjunct directeur. De adjunct brengt verslag uit aan de ceo die op zijn beurt de raad van bestuur verslag uitbrengt. Als zowel de adjunct als de ceo afzonderlijk verslag aan de raad van bestuur verslag uitbrengen...wat krijg je dan? Gelijkheidsprincipe. In dit geval worden ze beiden aanzien als bestuurder. Met andere woorden, de ceo begint meer en meer een "protocollaire" functie in te vullen. En op een dag hebben ze die misschien zelfs niet meer nodig. Want de adjunct zit er toch dichter bij allemaal. En dat ziet de raad van bestuur evengoed. Tenzij het misgaat..dan is het de ceo natuurlijk.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 6 juli 2013 om 23:56. |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar ik denk dat ze wel email hebben en dat ze die vervolgens gewoon ook niet altijd lezen...zoals iedereen.
|
|
|
|
#28 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die is niet altijd zo duidelijk dat weet ik wel.
|
|
|
|
#30 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Minister-President
|
Bart de Wever is niet "goed", Kris Peeters is ook niet "goed" de VB 'ers ook niet ....oei we zitten precies met een meerderheid die volgens u "omhoogevallen" is.
en de PS zijn ook al uw vriendjes niet..... mijn gok is ....u bent een oude kaloot, de blijkbaar gaan stemmen is voor de liberalen (de sossen kregen teveel macht) en recentelijk heeft u het inzicht ontvangen van de "heer" dat we moeten denken aan het milieu ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Minister
|
Citaat:
Peeters: "Ik denk dat dat de toekomst is." Ik denk dat er een mechanisme moet gevonden worden waarin de koning niet alleen de eerste minister wekelijks ontvangt, maar ook op regelmatige tijdstippen contact heeft met de minister-presidenten Peeters: Prins Filip mag dan wel koning worden van België, maar na de huidige staatshervorming worden de deelstaten eens te meer belangrijker dan het Belgische niveau. Vlaanderen is bovendien de grootste deelstaat, met de grootste economie, minstens even belangrijk dus als de federale regering . "Ik denk dat het normaal is dat een koning de deelstaten koestert, er contact mee wil hebben, wil kijken wat er gebeurt en er relaties mee wil aangaan", "Het lijkt me dan ook logisch dat de nieuwe koning eens nadenkt over hoe hij die contacten kan uitwerken." aldus Peeters. Nu snel gezegd omdat Filip nu nog prins is. Het theoretisch nog niet van toepassing was voor Koning Albert. Eens koning Filip geïnstalleerd is zal een minister – president nooit publiekelijk zeggen wat de koning best doet. Dus vandaar nu deze verklaring van Peeters. Uitspraak van Peters bewijst bovendien nog maar eens dat regionale en federale en ander agenda na steven.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Burgemeester
|
=> De vorst in ons land is verplicht zich neutraal op te stellen, ongeacht het eigen mens -en wereldbeeld. Indien hij toch (probeert) persoonlijke en directe invloed uit te oefenen op politiek vlak, zijn we niet ver van een nieuwe koningskwestie, dat kan ik u verzekeren.
Er is binnen het politieke landschap verdeeldheid wat betreft de toekomst van onze monarchie, verdeeld in zo'n 3-tal groepen : 1) Zij die de monarchie wensen te behouden zoals ze is : dit zijn de meeste Franstalige partijen en SP.a. 2) Zij die pleiten voor een uitsluitend protocollaire rol voor de koning : dit zijn voornamelijk Open- VLD, nu blijkbaar ook onze premier (of hij al dan niet in naam van de PS spreekt hieromtrent weet ik niet) en N-VA die tussen deze en de 3de groep hangt. 3) Zij die pleiten voor de afschaffing van de monarchie : dit zijn onder meer VB, PVDA, LDD en uiteindelijk wil N-VA dit ook. (ik ben er hier misschien nog wel één of meerdere vergeten). Vergeet dus niet dat de situatie in het federale parlement er volledig anders uitziet dan in 1993. Als onze vorst zich niet aan de (grond)wettelijke beperkingen houdt, wordt dat een heikele politieke kwestie. Het zal onder meer de taak van zijn entourage worden om hem steevast op de politieke realiteit te wijzen en op zijn verplichte neutraliteit. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zie niet in waarom een Vlaamse, Nederlandstalige minister-president elke week verslag moet uitbrengen bij een Franstalige koning die bijzonder weinig moet weten van Vlaanderen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Burgemeester
|
=> Prins Filip heeft er inderdaad nooit doekjes om gewonden. Hij heeft het in het verleden tot zijn persoonlijke missie gemaakt om te ijveren voor het in stand houden van de unitaire staat België. Het valt nog af te wachten of hij die politiek gekleurde mening als regent van ons land voor zich kan houden.
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Minister
|
Hehehe, laat ze maar spelen, ik kan alvast niet wachten tot de eerste ronde van verzoening die Flupke zal moeten leiden
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bron ?
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|