Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2013, 23:42   #21
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Begrijp je dat dan niet?

Het is de hiërarchie te slim af zijn.
In de volksmond gezegd "over de hoofden springen" of "met de ellebogen werken"
Adjunct directeur wordt directeur.
Enzoverder.
Het Hof oefent invloed uit via de colloque singulier. Het verzamelen van veel informatie over veel politici (nationale en regionale) is niet noodzakelijk in het nadeel van de dynastie, integendeel ...
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 23:43   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Alsof de Belgische eerste minister in zulk een scenario niets meer zou zeggen over de gewesten en gemeenschappen ...
Jawel, maar dan is er terug dialoog en geen monoloog, want ze staan in principe op voet van gelijkheid.

Enfin één en ander kan men zo niet verwoorden maar het is een meesterzet.
Oud 6 juli 2013, 23:45   #23
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het zal dan ook niet gebeuren.
Men zal het idd proberen te verhinderen.
Wat zijn belangrijkheid onderstreept.
Oud 6 juli 2013, 23:48   #24
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Het zou ook kunnen dat Peeters koning Fluppezot wat wil pesten door hem de jaarlijkse 35 vakanties van 4 maanden te ontzeggen waar zijn vader van mocht genieten.
Oud 6 juli 2013, 23:49   #25
BWarrior

Standaard

Citaat:
Jawel, maar dan is er terug dialoog en geen monoloog, want ze staan in principe op voet van gelijkheid.

Enfin één en ander kan men zo niet verwoorden maar het is een meesterzet.
Tegen de N-VA misschien
Oud 6 juli 2013, 23:51   #26
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Hof oefent invloed uit via de colloque singulier. Het verzamelen van veel informatie over veel politici (nationale en regionale) is niet noodzakelijk in het nadeel van de dynastie, integendeel ...
De dynastie (het hof in dit geval dus) heeft er feitelijk weinig of niks met te maken.

Zie het zo eventjes.
Raad van bestuur
De CEO
De adjunct directeur.

De adjunct brengt verslag uit aan de ceo die op zijn beurt de raad van bestuur verslag uitbrengt.
Als zowel de adjunct als de ceo afzonderlijk verslag aan de raad van bestuur verslag uitbrengen...wat krijg je dan?
Gelijkheidsprincipe.
In dit geval worden ze beiden aanzien als bestuurder.
Met andere woorden, de ceo begint meer en meer een "protocollaire" functie in te vullen.

En op een dag hebben ze die misschien zelfs niet meer nodig.
Want de adjunct zit er toch dichter bij allemaal.
En dat ziet de raad van bestuur evengoed.

Tenzij het misgaat..dan is het de ceo natuurlijk. Want die is de baas.

Laatst gewijzigd door Mambo : 6 juli 2013 om 23:56.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 23:53   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Het zou ook kunnen dat Peeters koning Fluppezot wat wil pesten door hem de jaarlijkse 35 vakanties van 4 maanden te ontzeggen waar zijn vader van mocht genieten.
Ja idd.
Maar ik denk dat ze wel email hebben en dat ze die vervolgens gewoon ook niet altijd lezen...zoals iedereen.
Oud 6 juli 2013, 23:54   #28
BWarrior

Standaard

Citaat:
De dynastie (het hof in dit geval dus) heeft er feitelijk weinig of niks met te maken.

Zie het zo eventjes.
Raad van bestuur
De CEO
De adjunct directeur.

De adjunct brengt verslag uit aan de ceo die op zijn beurt de raad van bestuur verslag uitbrengt.
Als zowel de adjunct als de ceo afzonderlijk verslag aan de raad van bestuur verslag uitbrengen...wat krijg je dan?
Gelijkheidsprincipe.
In dit geval worden ze beiden aanzien als bestuurder.
Met andere woorden, de ceo begint meer en meer een "protocollaire" functie in te vullen.

En op een dag hebben ze die misschien zelfs niet meer nodig.
Het blauwe deel van uw tekst is in tegenspraak met de rest, waar u zegt dat er een gelijkheidsprincipe onstaat.
Oud 6 juli 2013, 23:58   #29
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het blauwe deel van uw tekst is in tegenspraak met de rest, waar u zegt dat er een gelijkheidsprincipe onstaat.
Jamaar u moet dan ook de "logica" snappen hé.
Die is niet altijd zo duidelijk dat weet ik wel.
Oud 7 juli 2013, 00:04   #30
BWarrior

Standaard

Citaat:
Jamaar u moet dan ook de "logica" snappen hé.
Die is niet altijd zo duidelijk dat weet ik wel.
Als u het zelf al zegt
Oud 7 juli 2013, 03:00   #31
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omhooggevallen manneke, die Kris Peeters
Bart de Wever is niet "goed", Kris Peeters is ook niet "goed" de VB 'ers ook niet ....oei we zitten precies met een meerderheid die volgens u "omhoogevallen" is.

en de PS zijn ook al uw vriendjes niet.....

mijn gok is ....u bent een oude kaloot, de blijkbaar gaan stemmen is voor de liberalen (de sossen kregen teveel macht) en recentelijk heeft u het inzicht ontvangen van de "heer" dat we moeten denken aan het milieu ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 03:15   #32
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alsof de Belgische eerste minister in zulk een scenario niets meer zou zeggen over de gewesten en gemeenschappen ...
Aldus Peeters aan 'VTM NIEUWS' Wandt VRT zendt dit niet onaangepast uit.

Peeters: "Ik denk dat dat de toekomst is." Ik denk dat er een mechanisme moet gevonden worden waarin de koning niet alleen de eerste minister wekelijks ontvangt, maar ook op regelmatige tijdstippen contact heeft met de minister-presidenten

Peeters: Prins Filip mag dan wel koning worden van België, maar na de huidige staatshervorming worden de deelstaten eens te meer belangrijker dan het Belgische niveau.

Vlaanderen is bovendien de grootste deelstaat, met de grootste economie, minstens even belangrijk dus als de federale regering
.
"Ik denk dat het normaal is dat een koning de deelstaten koestert, er contact mee wil hebben, wil kijken wat er gebeurt en er relaties mee wil aangaan",

"Het lijkt me dan ook logisch dat de nieuwe koning eens nadenkt over hoe hij die contacten kan uitwerken." aldus Peeters.

Nu snel gezegd omdat Filip nu nog prins is. Het theoretisch nog niet van toepassing was voor Koning Albert.

Eens koning Filip geïnstalleerd is zal een minister – president nooit publiekelijk zeggen wat de koning best doet.

Dus vandaar nu deze verklaring van Peeters.

Uitspraak van Peters bewijst bovendien nog maar eens dat regionale en federale en ander agenda na steven.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 08:50   #33
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Peeters die een soort van theatervoorstelling geeft, de CD&V/Calimero-versie van de rollende Vlaamse spierballen.
Jaja, we hebben u door, Kris. Geen minister in de VL regering, maar wel op het federale "niveau"?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 09:26   #34
Woordenaar
Burgemeester

Woordenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij moet dus discreet informatie inwinnen ?
=> De vorst in ons land is verplicht zich neutraal op te stellen, ongeacht het eigen mens -en wereldbeeld. Indien hij toch (probeert) persoonlijke en directe invloed uit te oefenen op politiek vlak, zijn we niet ver van een nieuwe koningskwestie, dat kan ik u verzekeren.

Er is binnen het politieke landschap verdeeldheid wat betreft de toekomst van onze monarchie, verdeeld in zo'n 3-tal groepen :

1) Zij die de monarchie wensen te behouden zoals ze is : dit zijn de meeste Franstalige partijen en SP.a.

2) Zij die pleiten voor een uitsluitend protocollaire rol voor de koning : dit zijn voornamelijk Open- VLD, nu blijkbaar ook onze premier (of hij al dan niet in naam van de PS spreekt hieromtrent weet ik niet) en N-VA die tussen deze en de 3de groep hangt.

3) Zij die pleiten voor de afschaffing van de monarchie : dit zijn onder meer VB, PVDA, LDD en uiteindelijk wil N-VA dit ook. (ik ben er hier misschien nog wel één of meerdere vergeten).

Vergeet dus niet dat de situatie in het federale parlement er volledig anders uitziet dan in 1993. Als onze vorst zich niet aan de (grond)wettelijke beperkingen houdt, wordt dat een heikele politieke kwestie. Het zal onder meer de taak van zijn entourage worden om hem steevast op de politieke realiteit te wijzen en op zijn verplichte neutraliteit.
Woordenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 09:33   #35
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Ik zie niet in waarom een Vlaamse, Nederlandstalige minister-president elke week verslag moet uitbrengen bij een Franstalige koning die bijzonder weinig moet weten van Vlaanderen.
Oud 7 juli 2013, 09:38   #36
Woordenaar
Burgemeester

Woordenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom een Vlaamse, Nederlandstalige minister-president elke week verslag moet uitbrengen bij een Franstalige koning die bijzonder weinig moet weten van Vlaanderen.
=> Prins Filip heeft er inderdaad nooit doekjes om gewonden. Hij heeft het in het verleden tot zijn persoonlijke missie gemaakt om te ijveren voor het in stand houden van de unitaire staat België. Het valt nog af te wachten of hij die politiek gekleurde mening als regent van ons land voor zich kan houden.
Woordenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 09:39   #37
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Hehehe, laat ze maar spelen, ik kan alvast niet wachten tot de eerste ronde van verzoening die Flupke zal moeten leiden
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 09:44   #38
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Hehehe, laat ze maar spelen, ik kan alvast niet wachten tot de eerste ronde van verzoening die Flupke zal moeten leiden
Het paleis installeert nu al extra defibrillators...
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 10:13   #39
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woordenaar Bekijk bericht
Er is binnen het politieke landschap verdeeldheid wat betreft de toekomst van onze monarchie, verdeeld in zo'n 3-tal groepen :

1) Zij die de monarchie wensen te behouden zoals ze is : dit zijn de meeste Franstalige partijen en SP.a.

2) Zij die pleiten voor een uitsluitend protocollaire rol voor de koning : dit zijn voornamelijk Open- VLD, nu blijkbaar ook onze premier (of hij al dan niet in naam van de PS spreekt hieromtrent weet ik niet) en N-VA die tussen deze en de 3de groep hangt.

3) Zij die pleiten voor de afschaffing van de monarchie : dit zijn onder meer VB, PVDA, LDD en uiteindelijk wil N-VA dit ook. (ik ben er hier misschien nog wel één of meerdere vergeten).
Welke politieke partijen plaats jij onder 1), 2) en 3) ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 10:14   #40
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woordenaar Bekijk bericht
Prins Filip heeft er inderdaad nooit doekjes om gewonden. Hij heeft het in het verleden tot zijn persoonlijke missie gemaakt om te ijveren voor het in stand houden van de unitaire staat België.
Bron ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be