Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 september 2013, 19:19   #101
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Welke machines staan er dan op die Britse, Duitse ,Italiaanse, Spaanse & Saoedische vliegvelden ???
Zal het spellen, dit ...T.Y.P.E. ... niet.

Under the Tranche 3A contract 112 aircraft have been ordered for the four European partner nations of the United Kingdom, Germany, Spain, and Italy. Tranche 3 deliveries are expected to begin later this year.
http://mil-embedded.com/news/trance-...netic-testing/

Dit type had een opvolger kunnen zijn, maar viel in 2001/2002 bij ons af. Moest nog ontwikkeld worden.
De enige reden dat men met de ontwikkeling doorgegaan is, afbestellen was duurder.

Overigens, mij maakt het niet uit welk of wat voor type er gekocht wordt
Wat het best geschikte type is, is een zaak voor de piloten die ermee vliegen.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 19:21   #102
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Geen idee wat u bedoelt met kul?
Het aantal Typhoons bij de Britten wat resteert? Vliegkosten per uur?

Hoe hoog deze zijn verschillen per land. De Britten en de Duiters, defensies, geven elk verschillende kosten per vlieguur aan van
hun Typhoons en Tornado's (Defensies en het Britse Audit Office)
...
...
Tiens, de Britten & de Duitsers hebben dan toch Typhoons in dienst ???
Mysterie...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 19:25   #103
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Tiens, de Britten & de Duitsers hebben dan toch Typhoons in dienst ???
Mysterie...
Ja, maar hoeveel Trance 3A hebben ze in dienst dan wel?
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 19:31   #104
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Ja, maar hoeveel Trance 3A hebben ze in dienst dan wel?
Ik heb efkens gegooled...
Wil jij dat ook eens doen a.u.b. ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 19:56   #105
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Belgie zal niet overwegen een trainingsvliegtuig te bouwen...
Dat is een ander verhaal. Of België het zou kunnen ben ik absoluut van overtuigd.
Men heeft een hoog geavanceerde industrie om dit mogelijk te kunnen maken.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 20:01   #106
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik heb efkens gegooled...
Wil jij dat ook eens doen a.u.b. ?
Google maar rustig verder ... ik hoor het nog wel

Trance 3 Typhoon fighter enters electromagnetic testing
John McHale, Editorial Director — March 18, 2013

Electromagnetic protection is necessary as a range of Typhoon systems including the flight, armament, and fuel controls could be vulnerable to radio frequency transmissions such as ground radars or television and radio transmission masts. The Electromagnetic Compatibility (EMC) testing the aircraft is undergoing is through a technique known as Direct Current Injection. In other words the fighter jet is injected with simulated threat signals directly into specially designed points on the tail, nose, and wing tips.

Under the Tranche 3A contract 112 aircraft have been ordered for the four European partner nations of the United Kingdom, Germany, Spain, and Italy. Tranche 3 deliveries are expected to begin later this year.
http://mil-embedded.com/news/trance-...netic-testing/
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 21:03   #107
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
In dit scenario betaal je in eerste instantie een pak minder voor de laatste versie van de F16 die je aankoopt dan voor een F35. Tevens spaar je geld uit op training en scholing van piloten en technici. Na enkele decennia kan je dan een beslissing maken al naargelang de omstandigheden. De F16's kan je dan eventueel verkopen. Wat er dan op de markt is en wat de noden zullen zijn van de strijdmacht ( als die er dan nog is ) kunnen we dan bekijken. Trouwens , als ik hoor dat de Nederlanders met hun 37 toestellen er amper 4 zouden kunnen ontplooien in het buitenland, hoeveel zouden we er dan aankopen ? 18 ? Laten we dan maar gelijk stoppen met jachtvliegtuigen en ons toeleggen op iets anders, heb trouwens zo mijn twijfels of we wel nood hebben aan jachtvliegtuigen.
Yep, maar je bent er niet met even een ander type jet aankopen. JeeBee kan je zo vertellen hoe ingrijpend en hoe enorm kostbaar een dergelijk traject is.

Er gaat o.a. op z'n minst twee jaar overheen voordat je een type, na instromen, IOC hebt.
De kosten daarvan zijn enorm hoog en komen er extra bij.
Nederlandse calculatie, als we het geheel op eigen houtje zouden doen, geschat werd een kleine €200 miljoen.

Bij 20 jaar, stel dat jullie in 2013 ermee starten, kan de eerste vervanger hooguit in 2023 binnenstromen.
Voor 2033 zul je dus al weer aan een nieuwe vervanger moeten gaan denken wil deze in 2043 binnenstromen.
Na pakweg 2028/2029, als de laatste is binnengestoomd. Eerste vervanging, vier/vijf later, start dus het volgende vervangingsproject.

Respect voor de Belgen als ze dat aankunnen. Vrees dat bij ons ze nog eerder den Haag platbranden
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 21:34   #108
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Google maar rustig verder ... ik hoor het nog wel

Trance 3 Typhoon fighter enters electromagnetic testing
John McHale, Editorial Director — March 18, 2013

Electromagnetic protection is necessary as a range of Typhoon systems including the flight, armament, and fuel controls could be vulnerable to radio frequency transmissions such as ground radars or television and radio transmission masts. The Electromagnetic Compatibility (EMC) testing the aircraft is undergoing is through a technique known as Direct Current Injection. In other words the fighter jet is injected with simulated threat signals directly into specially designed points on the tail, nose, and wing tips.

Under the Tranche 3A contract 112 aircraft have been ordered for the four European partner nations of the United Kingdom, Germany, Spain, and Italy. Tranche 3 deliveries are expected to begin later this year.
http://mil-embedded.com/news/trance-...netic-testing/
Wat doen die Typhoons op al die vliegvelden ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 21:38   #109
JurgenD
Staatssecretaris
 
JurgenD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2003
Berichten: 2.954
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130918_00747544



Iedereen moet besparen. Maar even een miljard uitgeven voor wat vliegende metaalbrokken...?
En dan maar hopen dat de NSA er geen virus ingestoken heeft in de electronica.

Het is een moeilijke keuze, maar in tijden van crisis zou ik zeggen,
wachten tot de crisis weg is. Het ergste moet nog komen, en men investeert beter in materiaal voor de infanterie.
__________________
Velen voeren een vaandel, maar als de strijd er is, de vlucht te nemen, of een ander banier te verdedigen. Socialist, christen genoemd, maar de ZWAKKEN, DE ARMEN in de maatschappij nog meer in de grond stampen. Moge allen die daar aan meegewerkt hebben, vervloekt zijn in hun daden in hun generaties, dat geen geluk hun nog mag toekomen, dan wel, rampspoed, ziekte en verderf. Dat zij krijgen wat zij een ander aandoen in het meervoudige.

Laatst gewijzigd door JurgenD : 20 september 2013 om 21:40.
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 21:52   #110
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
En dan maar hopen dat de NSA er geen virus ingestoken heeft in de electronica.

Het is een moeilijke keuze, maar in tijden van crisis zou ik zeggen,
wachten tot de crisis weg is. Het ergste moet nog komen, en men investeert beter in materiaal voor de infanterie.
Zou men niet het best investeren in goed onderhoud van al het materieel dat we nu hebben ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 22:12   #111
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wat doen die Typhoons op al die vliegvelden ???
Zoals ik u aangeef, geen Trance 3 toestellen welke bij ons destijds in aanmerking kwam.


Misleidende informatie dus? Zal het even doorgeven aan de Tweede Kamer bij ons dat een insider van het Typhoon project aangeeft dat in het uitgebreide rapport over de vervanging van de F16 (sept. 2013) misleidende informatie werd weergegeven door Defensie.

Quote: De Tranche-1 toestellen die tot 2008 werden geleverd hadden alleen een air-to-air
capaciteit. Voor het afwerpen van laser-geleide munitie hebben deze toestellen
ondersteuning van andere vliegtuigen nodig.

Tranche-2 toestellen worden sinds 2008 geleverd. Deze hebben een nieuwe missiecomputer en kunnen gebruik maken van meerdere typen lucht-grond munitie. Verder zijn diverse verbeteringen in avionica, sensoren, zelfverdediging en interoperabiliteit doorgevoerd.
De Tranche-2 software is echter nog niet volledig uitontwikkeld, de volledige functionaliteit wordt niet voor 2015 bereikt. De eerste toestellen uit Tranche-2 hebben daardoor onder meer nog steeds geen zelfstandige air-to-ground capaciteit.

In 2009 is het contract getekend voor de productie van Tranche-3A. Het eerste toestel uit deze tranche wordt in 2013 geleverd, de laatste naar verwachting in 2016.
De exacte inhoud van Tranche-3A is nog niet vastgesteld, maar de belangrijkste onderdelen zijn een moderne AESA radar en een grotere brandstofcapaciteit.
Of Tranche-3B nog wordt aanbesteed is onzeker, dit geldt ook voor doorontwikkelingen na Tranche-3.

Quote: Intussen hebben het Verenigd Koninkrijk, Spanje en Duitsland plannen om de eerste Tranche-1 vliegtuigen uit te faseren (vanaf 2019) of door te verkopen.
Dit mede omdat het modificeren ervan naar de laatste standaard te ingrijpend en kostbaar is. Het VK is voornemens om voor haar Luchtmacht de Eurofighter vanaf 2030 te gaan vervangen door de F-35A.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 22:12   #112
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Zou men niet het best investeren in goed onderhoud van al het materieel dat we nu hebben ?
Doen we dat niet dan?
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 22:16   #113
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Dat is een ander verhaal. Of België het zou kunnen ben ik absoluut van overtuigd.
Men heeft een hoog geavanceerde industrie om dit mogelijk te kunnen maken.
Ik ben daar niet zo van overtuigd.

De ontwerp- en ontwikkelingsfase fase zou zwaar tegenvallen denk ik, om nog niet te spreken van de nodige kapitalen, de assemblage zelf zou wel kunnen.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 22:25   #114
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Ik ben daar niet zo van overtuigd.

De ontwerp- en ontwikkelingsfase fase zou zwaar tegenvallen denk ik, om nog niet te spreken van de nodige kapitalen, de assemblage zelf zou wel kunnen.
Heel wat Amerikaanse bedrijfsleiders die o.a. werken met Belgische ingenieurs, zijn vol lof erover !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 23:21   #115
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Ik ben daar niet zo van overtuigd.

De ontwerp- en ontwikkelingsfase fase zou zwaar tegenvallen denk ik, om nog niet te spreken van de nodige kapitalen, de assemblage zelf zou wel kunnen.
Oke, ik kan het niet beoordelen daar hebt u gelijk in. Maar in vergelijking met Algerije, zoals werd ingebracht, denkt u dat België niet over hooggekwalificeerde
ingenieurs beschikt om, als men daar werkelijk voor zou willen gaan, een trainingsvliegtuig te bouwen?
Het kapitaal dat er voor nodig zou zijn staat erbuiten, maar of men het zou kunnen.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 23:53   #116
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
En dan maar hopen dat de NSA er geen virus ingestoken heeft in de electronica.

Het is een moeilijke keuze, maar in tijden van crisis zou ik zeggen,
wachten tot de crisis weg is. Het ergste moet nog komen, en men investeert beter in materiaal voor de infanterie.
Wachten tot de crisis over is, deden de defensies van Nederland en België al tig jaren geleden. Toen het goed ging, bleven de budgetten dalen.

Wat België aangaat kan ik niet beoordelen. In Nederland besteden we aan defensie het laagste percentage sinds 1813.
Het laagste percentage was overigens al bereikt met de voorlaatste bezuiniging.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 23:57   #117
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130918_00747544



Iedereen moet besparen. Maar even een miljard uitgeven voor wat vliegende metaalbrokken...?
Je moet dat delen over 50 jaar.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 08:53   #118
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Zoals ik u aangeef, geen Trance 3 toestellen welke bij ons destijds in aanmerking kwam.


Misleidende informatie dus? Zal het even doorgeven aan de Tweede Kamer bij ons dat een insider van het Typhoon project aangeeft dat in het uitgebreide rapport over de vervanging van de F16 (sept. 2013) misleidende informatie werd weergegeven door Defensie.

Quote: De Tranche-1 toestellen die tot 2008 werden geleverd hadden alleen een air-to-air
capaciteit. Voor het afwerpen van laser-geleide munitie hebben deze toestellen
ondersteuning van andere vliegtuigen nodig.

Tranche-2 toestellen worden sinds 2008 geleverd. Deze hebben een nieuwe missiecomputer en kunnen gebruik maken van meerdere typen lucht-grond munitie. Verder zijn diverse verbeteringen in avionica, sensoren, zelfverdediging en interoperabiliteit doorgevoerd.
De Tranche-2 software is echter nog niet volledig uitontwikkeld, de volledige functionaliteit wordt niet voor 2015 bereikt. De eerste toestellen uit Tranche-2 hebben daardoor onder meer nog steeds geen zelfstandige air-to-ground capaciteit.

In 2009 is het contract getekend voor de productie van Tranche-3A. Het eerste toestel uit deze tranche wordt in 2013 geleverd, de laatste naar verwachting in 2016.
De exacte inhoud van Tranche-3A is nog niet vastgesteld, maar de belangrijkste onderdelen zijn een moderne AESA radar en een grotere brandstofcapaciteit.
Of Tranche-3B nog wordt aanbesteed is onzeker, dit geldt ook voor doorontwikkelingen na Tranche-3.

Quote: Intussen hebben het Verenigd Koninkrijk, Spanje en Duitsland plannen om de eerste Tranche-1 vliegtuigen uit te faseren (vanaf 2019) of door te verkopen.
Dit mede omdat het modificeren ervan naar de laatste standaard te ingrijpend en kostbaar is. Het VK is voornemens om voor haar Luchtmacht de Eurofighter vanaf 2030 te gaan vervangen door de F-35A.
Er werden dus Trance 1 toestellen geleverd tot 2008...
Vorig jaar waren er op Farnborough en op Duxford meerdere Typhoons in aktie.
Of ze Trance 1 of Trance 11 waren, is eigenlijk minder belangrijk. Het waren Typhoons.
Ik heb daarnet op You Tube een filmpje bekeken. Daar zie je hoe 4 Typhoons opstijgen in 9 seconden !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 08:55   #119
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Oke, ik kan het niet beoordelen daar hebt u gelijk in. Maar in vergelijking met Algerije, zoals werd ingebracht, denkt u dat België niet over hooggekwalificeerde
ingenieurs beschikt om, als men daar werkelijk voor zou willen gaan, een trainingsvliegtuig te bouwen?
Het kapitaal dat er voor nodig zou zijn staat erbuiten, maar of men het zou kunnen.
Kunnen ?
# 114
Indertijd, toen de Starfighters gebouwd werden, werden de eersten in Europa gefabriceerd in Luik.

Laatst gewijzigd door Boduo : 21 september 2013 om 08:57.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 10:04   #120
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 11.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Geen idee wat u bedoelt met kul?
"Trekken op weinig"



Citaat:
Het aantal Typhoons bij de Britten wat resteert? Vliegkosten per uur?

Hoe hoog deze zijn verschillen per land. De Britten en de Duiters, defensies, geven elk verschillende kosten per vlieguur aan van
hun Typhoons en Tornado's (Defensies en het Britse Audit Office)

Wat Janes en anderen weergeven geeft niet de totale kosten per vlieguur aan zoals landen elk voor zich voor hun jets berekenen.
Dit is nauwelijks mogelijk. Daarvoor zijn alle variabelen van een land nodig om te kunnen berekenen (BTW, loonkosten, brandstofkosten, infrastructuur etc)
De verschillen tussen Nederland en België zijn tamelijk klein en vallen vrijwel samen wat vliegkosten per uur betreft.

De lage kosten van bijvoorbeeld een Gripen worden hoofdzakelijk weergegeven door het brandstofverbruik. Gezien de prijs per gallon komt men ongeveer in de buurt van dit bedrag
De Zwitsers komen daarom een stuk hoger uit in hun berekening. Totale kosten per vlieguur Gripen E: plusminus $28.000 per vlieguur.
Zoals ik dus al zei (misschien moet je lezen wat mensen effectief zeggen) zijn zo'n cijfers hoogst onbetrouwbaar.

Enkel gedetaileerde studies wat een land wil doen ermee en wat dit zal kosten kan daarin verduidelijking brengen (en dan nog bij vliegtuigen die nog niet in productie zijn is dat nog steeds gokwerk)

Laat staan wat leken op een forum. Welke dus de meeste kost efficiente zijn hebben wij het raden naar want we kennen zelfs niet de uitgansgpunten.


Mij persoonlijk ijkt met me dat belgie/nederland weinig kan doen met 30-40 F-35's beperkte budgetten, overkill voor de rollen die belgie/nederland doen,...

Lijkt het mij beter om vliegtuigen die de helft kosten en quasi net zo goed inzetbaar zijn aan te kopen , en het verschil van budget te gebruiken om andere delen van het leger te verstevigen.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be