![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 11.110
|
![]() Citaat:
Onzin, piloten hebben ze weinig mee te maken eigenlijk. De voornaamste punten zijn waarvoor heb je het nodig, kosten, inzetbaarheid, ... Als je eens dat hebt en enkele kandidaten hebt kan je idd enkele piloten, mechaniciens en andere experten erbij halen om hun steentje bij te dragen.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
|
![]() Citaat:
Bij ons werd een keuze gemaakt voor de NH90. De Marine had een voorkeur voor een ander type. Uit economische overwegingen nam men deel aan het NH90 project. Het parlement dwong bij ons destijds transportvliegtuigen van Fokker af te nemen, terwijl de KLU noodzaak had aan de C-130 Hercules Wat het meest geschikte type is zijn piloten daarentegen degenen welke de kennis hebben om te bepalen welk type geschikt is om hun job te doen. De gang van zaken is echter dat de bakker voor de loodgieter bepaalt welk gereedschap hij dient te gebruiken. Laatst gewijzigd door Adrian M : 21 september 2013 om 11:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
|
![]() Citaat:
Interessant is dat de rekenkamer aangeeft €270 miljoen per jaar bij 68 F16's. Dit zou overeenkomstig de kosten van de F35 moeten zijn. Daarentegen in hun laatste audit over de F16/F35 en deze kosten. Na 2015 gaan de kosten F16 omhoog met €10 miljoen per jaar tot meen 2019/2020. Daarna werd een kostenstijging aangegeven welke stukken hoger komt te liggen. Aangezien de F16 tevens uitgefaseerd wordt en bij invoering van de F35 het aantal F16's steeds minder wordt, moeten de totale update kosten gespreid worden over resterende F16's. Mag u raden wat de werkelijke kosten per vlieguur zijn ... De kosten komen bovendien zonder meer al boven €270 miljoen per jaar (68 stuks) in 1919/2020. Jets welke de helft kosten? Als u het weet, ik ken er geen. De goedkoopste Europese jet, Gripen E, komt nog duurder uit dan een F35 (Zwitserland) Totale budgetprijs. Ik vrees dat met deze aantallen (NL, Denemarken) het over en uit is voor deze landen. Alleen Noorwegen is nog bereid om te investeren (52 + een optie op nog 4 st) Met Apaches kunnen we in NL gelukkig "enigszins" nog uit de voeten om grondsteun te verlenen aan onze militairen, maar dat is het dan ook wel. Laten we het er maar op houden dat België mogelijk nog een ferme keuze durft maken. Hoewel ik dit laatste (enigszins) somber inzie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 9 november 2003
Berichten: 2.954
|
![]() Citaat:
Maar ik zou toch ook drie van die vliegtuigen kopen en de oude F16 uit de lucht halen voordat ze naar beneden sjokkelen. Men mag ook niet vergeten dat de aankoop van die vliegtuigen goed is voor de uitstraling van het leger, dat ze inzetbaar zijn in het luchtruim voor interventies. Men kan niet zomaar zeggen, we gaan alles van tafel gooien en het leger met papieren vliegtuigjes en waterpistooltjes laten spelen. Ik zou inderdaad het gros investeren in onderhoud, infanterie en een minimum aan vliegtuigen. Maar voor die vliegtuigen zou ik ook eens mijn licht ophalen in Zweden, Noorwegen en Frankrijk. Gezien de Engelsen, zij het nu de Britten of de USA de regering goed hebben gehacht zou ik Dassault Rafales kopen in Frankrijk en tergelijkertijd eens een paar deals maken inzake onze klote kerncentrales. ![]() Stats F35 LII: Topsnelheid ±Mach 1,6 Vliegbereik A: 2222 km, B: 1667 km, C: 2593 km Dienstplafond 15000 m Stats Rafales: Maximum speed: High altitude: Mach 1.8+ (2,130+ km/h, 1,050+ knots) Low altitude: Mach 1.1+ (1,390 km/h, 750 knots) Range: 3,700+ km (2,000+ nmi) Combat radius: 1,852+ km (1,000+ nmi) on penetration mission Service ceiling: 16,800 m (55,000 ft) Dus wat mij betreft duidelijk beter. Ook politiek gezien, vind ik dit een veel betere oplossing op lange termijn en de mosterd halen bij de buren lijkt me een betere oplossing.
__________________
Velen voeren een vaandel, maar als de strijd er is, de vlucht te nemen, of een ander banier te verdedigen. Socialist, christen genoemd, maar de ZWAKKEN, DE ARMEN in de maatschappij nog meer in de grond stampen. Moge allen die daar aan meegewerkt hebben, vervloekt zijn in hun daden in hun generaties, dat geen geluk hun nog mag toekomen, dan wel, rampspoed, ziekte en verderf. Dat zij krijgen wat zij een ander aandoen in het meervoudige. Laatst gewijzigd door JurgenD : 21 september 2013 om 12:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Gouverneur
Geregistreerd: 9 december 2012
Berichten: 1.397
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
|
![]() Citaat:
Met name indien u slechts een beperkt aantal Rafales aanschaft komt u met bemanning in de problemen. Met een single crew is dit een probleem, met een dubbele bemanning neemt dit probleem in grote mate toe. Het nog kunnen bemannen is bij een klein aantal jets in feite het grootste probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Staatssecretaris
Geregistreerd: 9 november 2003
Berichten: 2.954
|
![]() Citaat:
En het is goed voor de ervaring van onze piloten. Het vliegtuig is veel sneller, kan verder en hoger vliegen. En heeft toch ook al een heleboel snufjes en is polyvalent inzetbaar. En de technische ondersteuning kunnen we bij de buren halen. Citaat:
Als die F16 uit de lucht vallen, wie gaat dat betalen ? Of als een of andere Masjoefa met verstand op nul en blik op oneindig, het ergens in zijn hoofd heeft gehaald om een vliegtuig te kapen en te doen crashen, ik weet niet waar ? Ons leger moet efficient kunnen optreden in het buitenland en het minste risico in operaties is nog altijd achter de linie (ontmijners, ondersteunende militaire functies) en vanuit de lucht. Bijkomend moet men écht werk maken van de bscherming van het luchtruim want ik heb er geen goed oog in met die kerncentrales. Ik zeg niet dat ze er 20 moeten komen, ik zeg dat ze er maar een handvol moeten kopen. Eigenlijk zou ik ook nog een deftig transportvliegtuig aanschaffen als er mensen gerepatrieerd moeten worden, dan onze oude sjoeken weer niet in panne staan. De rest van het budget spenderen aan de landmacht, want de luchtmacht, de zeemacht hebben al gekregen, nu mag de landmacht ook eens wat hebben vind ik. En ik zal nog meer zeggen. Gezien we meer en meer moeten tussen komen in buitenlandse operaties zou ik mij als leger blijven specialiseren in diensten achter het front. Vroeger zei men dat de Belgen vlugger achteruit lopen in de oorlog dan vooruit. Wel, we kunnen van onze vroegere reputatie, verwijt, een deugd maken. Als Amerika de 'Gi I Joe' wilt uithangen met zijn Hi Tech en zijn satellieten, no problem. Alle lof en eer. Dat ons Belgisch leger zich dan nog meer specialiseert in logistiek, ontmijning en militaire medische ondersteuning. En die vliegtuigen en ontmijningsboten kunnen we af en toe ook eens militair inzetten. Dus iedereen gelukkig. De Crem zal wel een goede beslissing maken, ik heb zelden zo'n capabel man gezien in deze positie. De man kent heel goed zijn kabinet, zijn vak en doet enorme inzet en is graag gezien in het leger. Want hij staat er tussen en neemt kordate beslissingen. En hij is internationaal gezien gerespecteerd. Niks voor niks is hij al een lange tijd Minister van Defensie. Want niemand kan ontkennen in die jaren dat hij er is dat het leger enorm veranderd is naar efficiëntie en wij staan op de kaart als we internationaal moeten optreden. Dat is een enorm visitekaartje voor ons land en kwestie van de juiste verantwoordelijkheden te nemen die zich ook economisch en diplomatisch vertalen. Wij hebben geen andere keus dan ook onze bijdrage te leveren op internationaal vlak en daar hoort investeringen bij. Want zoals U ziet met Syrie of andere conflictgebieden, soms moet men eens de tanden tonen als de menselijke waarden met de voeten worden betreden door....individuen. Voor mijn part mag Pieter de Crem nog 20 jaar daar blijven zitten. Er is nog werk genoeg in 't leger en hij doet het goed. ![]() Men moet soms wel eens toegeven dat er ook mensen zijn die het goed doen. ![]()
__________________
Velen voeren een vaandel, maar als de strijd er is, de vlucht te nemen, of een ander banier te verdedigen. Socialist, christen genoemd, maar de ZWAKKEN, DE ARMEN in de maatschappij nog meer in de grond stampen. Moge allen die daar aan meegewerkt hebben, vervloekt zijn in hun daden in hun generaties, dat geen geluk hun nog mag toekomen, dan wel, rampspoed, ziekte en verderf. Dat zij krijgen wat zij een ander aandoen in het meervoudige. Laatst gewijzigd door JurgenD : 21 september 2013 om 13:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
|
![]() Citaat:
Met 5 stuks is het onmogelijk om uw piloten te trainen na hun wing behaald te hebben, als wel getraind te kunnen houden. Tevens zult u niet in staat zijn aan een missie deel te nemen. Zelfs een QRA taak in België behoort nauwelijks tot de mogelijkheden. Alleen al om twee Rafales beschikbaar te hebben voor een QRA taak heeft u 20 piloten nodig (single fighter). Een Rafale tweezitter: 40 Voorbeeld missie met 4 F16's: Drie shift: - Totaal benodigd: 24-27 piloten - Per shift: 8 piloten minimaal (NL: 9 piloten per shift) - Tijdens een wisseling van een shift (plusminus 4 weken): 16 -18 piloten in het gebied Ingeval een operationele taak, multirole, dient u over een tweezitter Rafale te beschikken. Gevolg, uw crew voor de Rafales verdubbelt Een oplossing met weinig toestellen zou echter gevonden kunnen worden door vrijwel te integreren met de Franse Luchtmacht om uw piloten ook in Franse Rafales te kunnen trainen en getraind te kunnen houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 9 november 2003
Berichten: 2.954
|
![]() Citaat:
We moeten toch iets hebben om onze landsgrenzen te bewaken en intercepties te doen. En als er 3 ervan in het buitenland ingezet zijn, hebben we er nog 2. Beter dan niks. Men mag niet vergeten dat Belgie 15x kleiner is dan Frankrijk. Dus met 5 vliegtuigen doen we toch ons deel volgens onze oppervlakte ? En de integratie met het Frans leger zou ook geen slechte zaak zijn. Men zou ook eens moeten kijken naar de opleidingen van de Franse gendarmes. Ze zijn wereldwijd gekend als de beste opleidingscholen in close combat, savate en la canne (stokvechten). Die mannen zijn écht niet te doen. Ze werken al samen in Justitie met Frankrijk, ze kunnen toch militair ook samenwerken inzake (militaire) opleidingen ? Ik geef U gelijk, ze kunnen er een totaal pakket van maken. Er gaat ne TGV van Brussel naar Parijs.
__________________
Velen voeren een vaandel, maar als de strijd er is, de vlucht te nemen, of een ander banier te verdedigen. Socialist, christen genoemd, maar de ZWAKKEN, DE ARMEN in de maatschappij nog meer in de grond stampen. Moge allen die daar aan meegewerkt hebben, vervloekt zijn in hun daden in hun generaties, dat geen geluk hun nog mag toekomen, dan wel, rampspoed, ziekte en verderf. Dat zij krijgen wat zij een ander aandoen in het meervoudige. Laatst gewijzigd door JurgenD : 21 september 2013 om 13:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister-President
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
|
![]() Citaat:
Mocht je het over motoren hebben daarentegen... Overigens is een vliegtuig (of motor) assembleren van een heel andere orde dan een vliegtuig daadwerkelijk ontwerpen en ontwikkelen.
__________________
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 21 september 2013 om 13:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Minister-President
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
|
![]() Op de olympische spelen krijgt de 2e een zilveren medaille. In een luchtgevecht krijgt de 2e een postume medaille.
En net die laatste mensen zouden er weinig mee te maken hebben?
__________________
Fortuna favet fortibus |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 9 november 2003
Berichten: 2.954
|
![]() Citaat:
En toen ik de troonrede hoorde van Alexander om nog verdere besparingen te doen had ik al genoeg van Nederland. Trouwens Nederland kan een puntje zuigen aan de Militaire en Politionele kracht en kunde van de Fransen. In het probleem Syrie was Frankrijk direct klaar om in te grijpen. De Nederlanders deden hun pamper al aan. Voor mijn part, de Fransen. Sorry. ![]()
__________________
Velen voeren een vaandel, maar als de strijd er is, de vlucht te nemen, of een ander banier te verdedigen. Socialist, christen genoemd, maar de ZWAKKEN, DE ARMEN in de maatschappij nog meer in de grond stampen. Moge allen die daar aan meegewerkt hebben, vervloekt zijn in hun daden in hun generaties, dat geen geluk hun nog mag toekomen, dan wel, rampspoed, ziekte en verderf. Dat zij krijgen wat zij een ander aandoen in het meervoudige. Laatst gewijzigd door JurgenD : 21 september 2013 om 14:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 11.110
|
![]() Citaat:
Het leger/piloten mag dan wel F-22's willen, voor belgie (moest men die al kunnen krijgen) is dat echter absurd. De invulling van de rol van het leger hoort toe aan de politiek aka regering. pas eens die een keuze maken welke rol kan men experten inzetten met oa piloten. Maar hoe een vliegtuig zich uiteindelijke gedraagt/vliegt is maar een klein deel van zo'n beslissing.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
|
![]() Citaat:
Met 2 Rafales ontkomt u er niet aan om 20 piloten beschikbaar te hebben bij een QRA taak. Met 10 piloten gaat dit niet lukken ivm werkdag 8 uur, weekenden vrij, vakanties etc. Plus u dient rekening te houden met ziekte, dan wel op sommige momenten kan een piloot niet fit genoeg zijn om te mogen vliegen van de arts-vlieger. Als u 3 Rafales in het buitenland in wil zetten hebt in een drie shift minimaal 6 piloten nodig per shift. Tijdens een wisseling 12 piloten gedurende pakweg 4 weken. Hoeveel piloten denkt u nog beschikbaat te hebben voor een QRA taak in België? Als u 5 Rafales heeft mag u ervan uitgaan dat in het gunstigste geval 70% inzetbaar is. Als u 50% (of wat meer) kunt inzetten) is dit geen slechte score Doorberekend een "globaal" plaatje op jaarbasis 5 Rafale en 5 operationele piloten: 5 operationele piloten á 180 uur per piloot - Rafales: 2,5 (50% inzetbaar)> 360 uur per Rafale 5 operationele piloten á 180 uur per piloot - Rafales: 3.5 (70% inzetbaar)> 257 uur per Rafale Wilt meer operationele piloten per Rafale zal dit niet of nauwelijks mogelijk zijn gezien het te lage aantal Rafales. De belasting van uw Rafales wordt hoog, met name vooral gezien de draaiuren van de motoren. Het max. aantal draaiuren van bijv. een motor van de Tornado was 3000 uur (later werd het max aantal draaiuren overigens opgehoogd) Wilt u meer operationele piloten per Rafale, neemt het aantal vlieguren per Rafale dus flink toe. De Rafale kwam bij ons overigens als zeer goed uit de bus in de competitie. Met een dergelijk aantal zoals u aangeeft lijkt mij toe dat een keuze zou kunnen zijn om in dat geval eventueel te integreren met de Franse Luchtmacht |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 34.299
|
![]() Voor een verpleger doe je rare posts.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 34.299
|
![]() Citaat:
Tegen Continentaal Europa. Ze willen ons in hun zak houden.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) |
|
![]() |
![]() |