![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja en nee. Er is nog wel een verschil tussen een partij die vindt dat de vergoedingen te hoog zijn, en ze best zouden gereduceerd/afgeschaft worden, en tussen partijleden die, zolang de vergoedingen bestaan, hiervan gebruik maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Als N-VA zich niet distantieert van Pieters, hebben ze wel boter op hun hoofd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En ieder smoesje is goed genoeg om het te verdedigen. Wel pijpen over doppers die "profiteren", maar zwijgen over het profiteren voor een bedrag waar 10 doppers een jaar van moeten leven. Jank nu maar eens over echte profiteurs, ook al zijn ze van je eigen partij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en, hoe reageert de N-VA hierop?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen een eventuele stemming hieromtrend kan dit bevestigen/afwijzen. Maar dat de politici (zeer) goed voor zichzelf gezorgd hebben zal dan wel een feit zijn. Zo schaft men oa de senaat wel af, doch behoud de postjes. Zo blijft men ook krampachtig de provincies verdedigen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() en ik zou voor het moment uw kloten niet willen hebben, ze zijn tot moes geslagen door uw gekonkel.
ik zou rode kaken krijgen van schaamte maar uw soort kent dat niet. Laatst gewijzigd door hollande : 2 oktober 2013 om 10:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
zitpenningen in gemeenteraden is wat drinkgeld, en heeft niets te zien met uittredingsvergoedingen in het parlement. Ik neem aan dat je wel weet dat Danny Pieters als senaatsvoorzitter 16.000 euro netto verdient ? Voor mocht je het toevallig vergeten zijn : http://www.vacature.com/blog/hoeveel...t-parlement-op Citaat:
Op basis van zijn jaarloon van 15.932 euro netto ( cijfers van 2009) claimt hij door zijn drie jaar anciënniteit een jaarloon als uittredevergoeding. (de regel is : voor parlementsleden met een anciënniteit < 6jaar : forfaitair één jaarloon. waar sta je nu met je klein pietje, in je vergelijking met zitpenningen van een gemeenteraadslid ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 2 oktober 2013 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar uiteindelijk is het wel aan hun partijen (ovld, cdv) om deze hoge uittredingsvergoedingen weg te stemmen. Ze maken nu eenmaal deel uit van de regering (dit in tegenstelling met de nva).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet een onderscheid maken tussen het gepalaver van de politici en hun realisaties. Als de opzegvergoedingen nu nog niet afgeschaft zijn is dat een realisatie van de politiek. Als ze zeggen dat ze streven naar de afschaffing van de opzegvergoedingen is dat het gepalaver van de politiek. Als ze uiteindelijk misbruik maken van de mogelijkheid om een opzeg aan te vragen bevestigen ze dat het nooit de bedoeling was om de regels aan te passen maar dat het volgens hun ideaal bon ton is om de overheid zo veel mogelijk te plunderen voor eigen rekening.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Pieters zijn aanvraag dateert al van augustus, maar De Morgen is er pas nu achtergekomen. Ondanks alle commotie rond die problematiek heeft noch Pieters zich geroepen gevoelt om zijn aanvraag te her-evalueren en of zijn partij hiervan weet had is onbekend. Wel denk ik dat we op dat vlak niet naief moeten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron ?
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het ooit tot een stemming gekomen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 2 oktober 2013 om 10:19. |
|
![]() |
![]() |