Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2013, 23:27   #401
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat kan niemand ontkennen.
Stof doet het in elk geval opwaaien.

En schrik niet: zelfs voor deze belgicist zitten er in dat voorstel echt aantrekkelijke zaken.

Maar al bij al is het een kansloos werkstuk.
Het Waalse 'Njet' is zoals verwacht oorverdovend, en dat zal in Vlaanderen niet anders zijn.
Ik vraag me af of N-Va nu echt al zijn kaarten op tafel gooide, of dat er nog een joker 'up the sleeve' zit....
In het eerste geval vrees ik echt voor een game over.
Nu volgt volgens mij het openbaar cordon-N-VA. En dan de burger doen geloven dat een stem voor de N-VA een verloren stem is, net zoals ze deden met het VB. Maar wat schuilt er achter de hoek?

Laatst gewijzigd door Garry : 31 oktober 2013 om 23:33.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 23:32   #402
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
@Gwylan

U bent mis. Het is niet omdat djimi zou durven dat hij ook effectief durft. Uitspraken doen over het bevattingsvermogen van forumleden op basis van hun postings vraagt metafysische bekwaamheden. Dergelijke insinuaties illustreren gewoonweg het gebrek van argumenten en de gave om ze vatbaar naar buiten te brengen.
Mijn excuses omdat ik als voorbeeld van wat ik bedoel iemand anders nam dan u, maar dank om dit meteen en op uw eigen manier zelf recht te zetten, mijnheer.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 23:39   #403
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Mijn excuses omdat ik als voorbeeld van wat ik bedoel iemand anders nam dan u, maar dank om dit meteen en op uw eigen manier zelf recht te zetten, mijnheer.
????

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 23:47   #404
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
????
Strike ,manneke,zowel gij als system....

Goed gedaan Meeuwtje....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 00:16   #405
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar al bij al is het een kansloos werkstuk.
Het Waalse 'Njet' is zoals verwacht oorverdovend, en dat zal in Vlaanderen niet anders zijn.
Ik vraag me af of N-Va nu echt al zijn kaarten op tafel gooide, of dat er nog een joker 'up the sleeve' zit....
In het eerste geval vrees ik echt voor een game over.
Dat is het hem juist: het is dat "njet" dat uiteindelijk een verandering zal teweegbrengen dat nog veel verder gaat dan wat de N-VA hier op tafel gooit. Het N-VA programma, of je er nu voorstander van bent of niet, is uiteindelijk een reactie op een fundamenteel scheve situatie in dit land, en die situatie niet remedieren trekt ze alleen nog maar schever. Dat kan nu eenmaal niet blijven duren. Ik val in herhaling, maar bij deze nog eens: de N-VA hoeft geen programma te realiseren. Ze hoeven alleen maar groot genoeg te worden en de spanning opdrijven.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 00:34   #406
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Dat is het hem juist: het is dat "njet" dat uiteindelijk een verandering zal teweegbrengen dat nog veel verder gaat dan wat de N-VA hier op tafel gooit.
Dat kan ik niet geloven.
In een partikratie beslissen de partijen.
De N-Va is geïsoleerd door de Waalse helft van de partijen, en door alle Vlaamse partijen, incluis het VB dat door N-Va zelf afgewezen wordt, de ene keer al openlijker dan de andere.

Citaat:
Het N-VA programma, of je er nu voorstander van bent of niet, is uiteindelijk een reactie op een fundamenteel scheve situatie in dit land, en die situatie niet remedieren trekt ze alleen nog maar schever. Dat kan nu eenmaal niet blijven duren.
Dat liedje van 't zal niet blijven duren is grijsgedraaid.
Kijk eens hoe comfortabel Di Rupo I in het zadel zit?
Rood-blauw-tsjeef houden mekaar aan weerszijden van de taalgrens met alle kracht aan boord, de haven is in zicht, en HMS-Di Rupo II staat al te stomen...
Daar kan N-Va echt geen speld tussen krijgen, niet met een ambitieus programma, zelfs niet met een gigantische verkiezingsoverwinning.

Citaat:
Ik val in herhaling, maar bij deze nog eens: de N-VA hoeft geen programma te realiseren. Ze hoeven alleen maar groot genoeg te worden en de spanning opdrijven.
In het bestuurlijke systeem van ons land volstaat het dat de partijen aan één kant van de taalgrens aan één zeel trekken, iets wat de franstaligen steeds onberispelijk deden.
Daar gaat nu noch in 2014 verandering in komen, zeker niet nu ze zich van de steun verzekerd weten van de Vlaamse roden, blauwen en katholieken.
In noodgeval zitten zelfs de groenen klaar op het reservebankje om België mee te redden.
Ik zie eerlijk waar geen enkele reden die uw optimisme rechtvaardigt.
Oud 1 november 2013, 00:59   #407
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kan ik niet geloven.
In een partikratie beslissen de partijen.
De N-Va is geïsoleerd door de Waalse helft van de partijen, en door alle Vlaamse partijen, incluis het VB dat door N-Va zelf afgewezen wordt, de ene keer al openlijker dan de andere.

Dat liedje van 't zal niet blijven duren is grijsgedraaid.
Kijk eens hoe comfortabel Di Rupo I in het zadel zit?
Rood-blauw-tsjeef houden mekaar aan weerszijden van de taalgrens met alle kracht aan boord, de haven is in zicht, en HMS-Di Rupo II staat al te stomen...
Daar kan N-Va echt geen speld tussen krijgen, niet met een ambitieus programma, zelfs niet met een gigantische verkiezingsoverwinning.

In het bestuurlijke systeem van ons land volstaat het dat de partijen aan één kant van de taalgrens aan één zeel trekken, iets wat de franstaligen steeds onberispelijk deden.
Daar gaat nu noch in 2014 verandering in komen, zeker niet nu ze zich van de steun verzekerd weten van de Vlaamse roden, blauwen en katholieken.
In noodgeval zitten zelfs de groenen klaar op het reservebankje om België mee te redden.
Ik zie eerlijk waar geen enkele reden die uw optimisme rechtvaardigt.
Dat geldt allemaal slechts zolang de machtspartijen marge hebben om zichzelf terug naar de macht te foefelen. Maar die marge is aan het slinken, en snel. Mocht Arco geen roet in het eten gegooid hebben, dan was het bij de vorige onderhandelingen misschien al raak geweest.

Ik ben van mening dat jij in je redenering dezelfde fout maakt als de machtspartijen in hun idee dat het sprookje zal blijven duren: de notie dat er nooit een meerderheid zal komen om al die splitsingsvoorstellen goed te keuren. Dat op zich lijkt mij geen onredelijke gedachte, maar ze gaat voorbij aan iets heel essentieels: de dwang van externe factoren. Om het misschien ietwat simplistisch voor te stellen: als het geld op is, dan is het op. Als de onderhandelingsmarge weg is, dan is ze weg. Als de kiezer gaat lopen, dan gaat ze lopen. Vroeg of laat breekt de veer en is er niets meer om mee te foefelen. Je kan niet blijven aanmodderen en verwachten dat de gorilla in het midden van de kamer blijft stilzitten (hoewel de machtspartijen precies dat doen).

Het kan misschien cynisch klinken, maar wanneer een huis in brand staat, en je de bewoners met geen middelen buitenkrijgt omdat ze het de zaak nog proberen te blussen met twee glaasjes water, dan hoef je slechts te wachten tot de hitte en de rook onhoudbaar worden en ze vanzelf naar buiten komen...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 1 november 2013, 04:41   #408
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ten eerste verandert er in praktijk wellicht minder dan je denkt - elke Brusselaar is aangesloten bij een Vlaams ziekenfonds of bij een Waals. Brussels of tweetalig zou wettelijk perfect kunnen - maar er blijkt geen vraag naar te zijn. En elk Brussels kind gaat naar een Nederlandstalige of naar een Franstalige school.

Ten tweede, wat is het alternatief? Brussel als volwaardig gewest moet, net als de overige gewesten, zelf zijn sociale zekerheid en onderwijs uitbouwen en betalen met de opbrengsten van zijn personenbelasting? Haat jij de Brusselaars zó erg?
Als Brussel personenbelastingen heft op de werkplaats in plaats van de woonplaats, dan zwemmen ze in het geld, en hebben Vlaanderen en Wallonië een serieus probleem.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 04:44   #409
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
Aan de reacties van la francophonie te zien, niet.
T'is grote panique. Wie gaat het clientelisme van de PS betalen als de Vlamingen hun eigen weg gaan. Voor de PS zou dit een megadrama zijn : gedaan met clientelisme, vvoortaan de tering naar de nering zetten, de facturen zelf betalen, etc. Een doorbraak van het confederalisme is het einde van de PS : ze zullen niets meer kunnen beloven aan hun kiesvee, zelfs geen kruimels.
Voor zo'n doorbraak moet NVA eerst een akkoord met de franstaligen vinden, anders komt er niets van.
Oud 1 november 2013, 07:10   #410
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Sociale zekerheid en onderwijs vallen onder de Gemeenschappen. Daar heeft het Brussels Gewest niks mee te maken. Ook niet in het NVA-model.
Begrijpend lezen niet onmiddellijk uw sterkste kant?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 07:13   #411
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Als Brussel personenbelastingen heft op de werkplaats in plaats van de woonplaats, dan zwemmen ze in het geld, en hebben Vlaanderen en Wallonië een serieus probleem.
Dan heeft Brussel niet lang daarna een probleem.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 08:00   #412
Dirk Lansier
Vreemdeling

Dirk Lansier's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat moet Brussel zeker doen! Probleem opgelost. Brussel terug stadje.

Gelet op het steeds meer onbereikbaar zijn door file worden bedrijven het economische verlies moe. Bovendien zijn veel bedrijven met oude infrastructuur sterk aan het overwegen om zich elders te vestigen. Omdat zeker de Nederlands talige bedrijven vrezen dat hun belang in de Brusselse rechtbanken sinds BHV in de overwegende Franstaligen justitie negatief beïnvloed gaan worden. Dus reden om te verhuizen naar ander rechts gebied.

En U stelt nu voor om personenbelastingen te heffen op de werkplaats in plaats van de woonplaats. Bedrijf en personeel zal vlug uit Brussel verdampen.
Dirk Lansier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 09:29   #413
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Dat geldt allemaal slechts zolang de machtspartijen marge hebben om zichzelf terug naar de macht te foefelen. Maar die marge is aan het slinken, en snel.
De marge waarover jij spreekt slinkt snel 'de facto' maar 'de jure' is ze onbeperkt.
Ik verduidelijk: door de Belgische situatie met grendels, pariteiten en alarmbellen, is de marge voor de franstalige minderheid vrijwel onbeperkt zolang er bij wijze van spreken één Vlaams partijcreatuur met hen meeheult.
En zoals het er nu voorstaat zijn er zelfs drie partijen die maar al te graag die rol vervullen, en er zit nog een groen partijtje op de reservebank om zonodig te depanneren.
Citaat:
Mocht Arco geen roet in het eten gegooid hebben, dan was het bij de vorige onderhandelingen misschien al raak geweest.
Verduidelijk me eens hoe ARCO Di RUpo I faciliteerde?
Ik dacht dat zoiets net als de dioxine-crisis net meer aanleiding zou geven tot minder België.
Maar ik kan het fout zien natuurlijk.

Citaat:
Ik ben van mening dat jij in je redenering dezelfde fout maakt als de machtspartijen in hun idee dat het sprookje zal blijven duren: de notie dat er nooit een meerderheid zal komen om al die splitsingsvoorstellen goed te keuren.
Sorry hoor, maar ik moet er op wijzen dat de huidige situatie geen sprookje is maar realiteit.
En ik weet niet of je de reactie van de Vlaamse partijen hoorde op het splitsingsvoorstel, maar de N-Va staat moederziel alleen.
En ik vermoed dat zelfs menige N-Va kiezer eventjes geslikt heeft bij de bekendmaking van de 'nieuwe visie'
Op café de onafhankelijkheid bewieroken is nog iets anders dan op het knopje drukken om de splijtstof te doen ontploffen.
Ik vrees dat de N-Va zijn hand overspeelde....
Citaat:
Dat op zich lijkt mij geen onredelijke gedachte, maar ze gaat voorbij aan iets heel essentieels: de dwang van externe factoren. Om het misschien ietwat simplistisch voor te stellen: als het geld op is, dan is het op. Als de onderhandelingsmarge weg is, dan is ze weg. Als de kiezer gaat lopen, dan gaat ze lopen. Vroeg of laat breekt de veer en is er niets meer om mee te foefelen. Je kan niet blijven aanmodderen en verwachten dat de gorilla in het midden van de kamer blijft stilzitten (hoewel de machtspartijen precies dat doen).
'Externe factoren' zijn er steeds geweest.
Crisis na crisis doorstond België de stormen.
De huidige financiële crisis is niet anders dan de voorgaande, behalve dat hij door de toegenomen informatisering duidelijker en groter in beeld gebracht wordt dan vroegere.
Het precedent van een Vlaamse minderheid in de regering is geschapen, Di Rupo II staat in de steigers, en zelfs op een III en IV durf ik meninge euro verwedden...
De hoera-stemming van separatisten lijkt me enorm voorbarig.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 1 november 2013 om 09:31.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 09:35   #414
Remspoortobback
Banneling

Standaard

@'super'staaf : remsporen ALTIJD in de kookwas
Remspoortobback is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 10:30   #415
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Strike ,manneke,zowel gij als system....

Goed gedaan Meeuwtje....
????

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 11:19   #416
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De marge waarover jij spreekt slinkt snel 'de facto' maar 'de jure' is ze onbeperkt.
Ik verduidelijk: door de Belgische situatie met grendels, pariteiten en alarmbellen, is de marge voor de franstalige minderheid vrijwel onbeperkt zolang er bij wijze van spreken één Vlaams partijcreatuur met hen meeheult.
En zoals het er nu voorstaat zijn er zelfs drie partijen die maar al te graag die rol vervullen, en er zit nog een groen partijtje op de reservebank om zonodig te depanneren.
Die marge is niet onbeperkt. Er komt altijd wel ergens een punt dat zelfs de ondemocratische, machtsgeile, kiezer minachtende traditionele partijen het niet meer "kunnen maken". Kan je aan Vlaamse kant nog met een minderheid van maar 40% regeren? 35%? Kan je begroting na begroting te laat blijven indienen? Kan je Europese boetes blijven riskeren? Kan je...

Aan alles zijn grenzen. Ook aan de marges waarmee er kan gefoefeld worden.

Citaat:
Verduidelijk me eens hoe ARCO Di RUpo I faciliteerde?
Ik dacht dat zoiets net als de dioxine-crisis net meer aanleiding zou geven tot minder België.
Maar ik kan het fout zien natuurlijk.
Het is en blijft slechts speculatie, maar je gaat mij niet wijsmaken dat het toevallig is dat CD&V tijdens de onderhandelingen haar kar keerde net toen het probleem Arco kwam bovendrijven. Arco is gebruikt als chantagemiddel om de CD&V ja te doen zeggen. Hun "Vlaamse reflex" was plots heel ver weg.

Citaat:
Sorry hoor, maar ik moet er op wijzen dat de huidige situatie geen sprookje is maar realiteit.
Klopt. Ik zeg dan ook duidelijk: "zal blijven duren". In de toekomst dus.

Citaat:
En ik weet niet of je de reactie van de Vlaamse partijen hoorde op het splitsingsvoorstel, maar de N-Va staat moederziel alleen.
En ik vermoed dat zelfs menige N-Va kiezer eventjes geslikt heeft bij de bekendmaking van de 'nieuwe visie'
Op café de onafhankelijkheid bewieroken is nog iets anders dan op het knopje drukken om de splijtstof te doen ontploffen.
Ik vrees dat de N-Va zijn hand overspeelde....
Ik denk dat ze daar nog wel eens mee zouden kunnen verrassen. Dat confederalisme is van een vaag "wat bedoelen ze nu eigenlijk"-idee plots verworden in iets heel concreets. De angst voor het onbekende kan bij veel mensen nu plaatsmaken voor de analyse van een duidelijke richting. Drastisch, maar niet tè drastisch. Ideaal dus voor mensen die de machtsfoefelaars beu zijn maar toch geen sprong in het onbekende willen wagen.

Citaat:
'Externe factoren' zijn er steeds geweest.
Crisis na crisis doorstond België de stormen.
De huidige financiële crisis is niet anders dan de voorgaande, behalve dat hij door de toegenomen informatisering duidelijker en groter in beeld gebracht wordt dan vroegere.
Het precedent van een Vlaamse minderheid in de regering is geschapen, Di Rupo II staat in de steigers, en zelfs op een III en IV durf ik meninge euro verwedden...
De hoera-stemming van separatisten lijkt me enorm voorbarig.
Dan staar je je blind op slechts 1 externe factor: de crisis. In de afgelopen 2 decennia zijn er 2 significante factoren bijgekomen:

1. Laat ik het effe "volkscommunicatie" en "volksinformatie" noemen. Met de komst van het internet zijn we niet langer afhankelijk van de massamedia om ons te (mis)leiden, noch hebben we langer het gevoel alleen te staan met onze mening (buiten dan een of twee enkelingen op cafe). De impact van het internet (en GSM overigens) is ENORM. Kijk naar wat in Egypte gebeurd is. Kijk naar wat Snowden & co teweeg gebracht hebben. Kijk naar de manier waarop militante atheisten zich aan het weren zijn. Nu goed, ik beweer niet dat wij brave Vlamingen morgen op de barricaden zullen staan en de regering manu militari zullen buitengooien. Maar ik beweer wel dat het gefoefel van de regering meer dan ooit bekeken, besproken, bekritiseerd, en onthouden wordt. Het volk is niet langer de zwijgende grijze massa.

2. En puntje 1 vertaalt zich dan ook in die tweede externe factor: de foertstemmer. We naderen intussen een situatie waarin bijna de helft (!!!) van de Vlaamse stemmers ofwel Vlaamsgezind zijn, ofwel het wanbeleid van de traditio's kostbeu zijn. En dat "legertje" is sinds "zwarte zondag" alleen maar blijven groeien.

De gorilla in het midden van de kamer...

Laatst gewijzigd door Distel : 1 november 2013 om 11:21.
Oud 1 november 2013, 11:21   #417
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Het is heel eenvoudig: als je de Franstalige Brusselaars voortaan tot de Waalse sub-nationaliteit rekent, dan kan je niet langer volhouden dat Brussel exclusief aan Vlaanderen zou toebehoren als België uiteenvalt.
En hoe is dat anders dan de Franse Gemeenschap nu? En waarom zou dat een sub-nationaliteit zijn? Ik heb gekozen om bij de CM aan te sluiten, ondanks het feit dat ik geen christen ben. So what?

Citaat:
Heb je het N-VA-voorstel gelezen? In hun plannen is geen ruimte meer voor een "Franse Gemeenschap", alle Franstaligen (ook die van Brussel) moeten WALEN worden.
Begraap ik goed dat uw argument draait om het woordje "Waals" in de titel, en niet om de inhoud of de functie?
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 11:22   #418
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Meesterlijk, juffrouw
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 12:05   #419
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor zo'n doorbraak moet NVA eerst een akkoord met de franstaligen vinden, anders komt er niets van.
Peter Mertens mobiliseert al tegen deze schurfterige voorstellen.

Binnenkort moeten er zelfs geen akkoorden meer gesloten worden met de Walen, kunt ge daar ook al niet meer over zagen.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 12:10   #420
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk Lansier Bekijk bericht
Dat moet Brussel zeker doen! Probleem opgelost. Brussel terug stadje.

Gelet op het steeds meer onbereikbaar zijn door file worden bedrijven het economische verlies moe. Bovendien zijn veel bedrijven met oude infrastructuur sterk aan het overwegen om zich elders te vestigen. Omdat zeker de Nederlands talige bedrijven vrezen dat hun belang in de Brusselse rechtbanken sinds BHV in de overwegende Franstaligen justitie negatief beïnvloed gaan worden. Dus reden om te verhuizen naar ander rechts gebied.

En U stelt nu voor om personenbelastingen te heffen op de werkplaats in plaats van de woonplaats. Bedrijf en personeel zal vlug uit Brussel verdampen.
wishfull thinking noemen ze zoiets. Brussel blijft bedrijven aantrekken, voor hen maakt het ook niet uit of personen op de werkplaats of woonplaats belast worden, het gaat immers om personenbelasting, geen bedrijfsbelasting. In een confederalistisch model (met 3, een ander model zullen de franstaligen nooit of te nimmer aanvaarden) heeft Brussel het recht dat te doen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be