![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Er komen heel veel positieve reacties over het pontificaat van paus Franciscus. Toch zijn er ook een aantal katholieken die zich keren tegen de paus.
http://valseprofeet.wordpress.com/ http://kavlaanderen.blogspot.be/sear...s%20Franciscus Persoonlijk vind ik dat men in de bovenstaande websites te ver gaat. Uiteraard is waakzaamheid geboden dat men in het Vaticaan bepaalde traditionele normen en waarden op maatschappelijk en ethisch vlak blijft behouden, maar ik heb geen aanwijzingen dat men dit zou veranderen. Bovendien vind ik het zeer goed dat de nieuwe paus de nadruk opnieuw legt op het Evangelie en de Blijde Boodschap. Dat het duidelijk wordt aan de rest van de wereld dat de katholieke kerk dagdagelijks ook heel veel goede dingen doet voor de armsten en de zwaksten in de maatschappij. Achter de schermen moet de paus wel blijven werken, desnoods met harde hand, om de problemen zoals corruptie en pedofilie op te ruimen. Maar dit moet zoveel mogelijk achter de schermen gebeuren en mag in geen geval een schaduw werpen op waar het echt over gaat: de boodschap van onze Heer Jezus Christus... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Word nu toch eens protestant. Grijp die Bijbel eens vast.
|
|
|
|
#3 |
|
|
Waarom zou je dat als katholiek niet kunnen ?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Omdat al je denken bepaald wordt, ingegeven wordt door traditie en kantcommentaren.
|
|
|
|
#5 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ok , meer uitleg , aub ??
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je vindt de boodschap van onze Heiland eenvoudig terug in de evangelies.
Gewoon even openslaan.
|
|
|
|
#7 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Daar ben ik vet mee , zulke boekskes komen hier niet binnen !!!!
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is nu eenmaal noodzakelijk, daar je een tekst als de bijbel helemaal niet op je eentje kan doorgronden. De bijbel is immers de neerslag van de historische emanatie van God onder de mensen.
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom stel je de vraag dan?
|
|
|
|
#11 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een katholiek mag de bijbel best lezen en interpreteren naar zijn goeddunken, hij zal nog steeds het gezagsargument van anderen moeten aanvaarden in de interpretatievorm die hij of zij naar buiten brengt.
|
|
|
|
|
#12 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jan, de katholieke kerk is zelf in tientallen richtingen versplintert. "Eén en ondeelbaar" - laat ons onszelf niet voor de gek houden alsjeblieft.
|
|
|
|
#13 |
|
|
Wat vinden jullie eigenlijk van onze nieuwe paus ? Want daar gaat deze draad over.
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 10 november 2013 om 22:57. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik wil van de Max uitleg over dat laatste stuk quote & de rkk !!
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zeg nu eens, cookie, wat doe jij eigenlijk in deze draad? Wil je de boodschap van Jezus leren kennen, of verlaag je je enkel tot wat pure uitdagerij?
Laatst gewijzigd door lombas : 10 november 2013 om 22:57. |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik "volg" hem op de professionele account die ik voor het werk op Twitter onderhoud. Zijn boodschappen zijn sereen, mooi, liefdevol, vervuld van kennelijk oprecht ontzag voor de Heer. Zijn Lumen Fidei komt daarbij echter wat als vanzelfsprekend... Ik werd er niet meteen warm van.
|
|
|
|
|
#17 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik wil dat de Max z'n uitlegt staaft , da's alles !!
En ja , ik moet van geloofsgeloof zelf geen moer weten !! Trouwens , mijn vraag is niet verlagend , ik scheld gelovige niet uit , maar .... ik vind sommige gelovige een werkelijke verlaging tov de mens !!
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus: waarom vraag jij meer uitleg over de boodschap van Christus? Hoe de boodschap van Christus een verlaging zou zijn ten opzichte van een mens die er geen gevolg aan wenst te geven, is me bijster.
|
|
|
|
|
#19 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|