![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Privacy is voor mensen die tegen de gevestigde belangen ingaan, die niet mee gaan in de waan van de dag of die misstanden willen aanklagen. Ben je al zo zeker van de eeuwige overwinning, van je duizend jarige rijk, dat je dat niet meer inziet ? Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 17 november 2013 om 08:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Men moet de technieken gebruiken waartoe men de beschikking heeft, ik ben dus pro zo'n databank waarover Liegois spreekt, vanaf een bepaalde startsatum, dus progressief in de tijd. Het lijkt me eigenlijk schuldig verzuim dat niet te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Een algemene DNA-afname, daarentegen, is een maatschappelijke beslissing waarvan de kosten ofwel verplicht door de ouders moeten worden gedragen onder de vorm van een retributie, ofwel door de maatschappij worden gedragen op basis van belastinggelden. Bovendien moet men de technieken gebruiken voor zover deze zinvol zijn en qua middelen en kosten in verhouding staan tot het beoogde doel. In die zin zie ik ook maar 'weinig' huiseigenaars hun woning tegen inbraak beschermen door een 7 dagen op 7, 24 uur op 24 uur gwapende troepenmacht met luchtafweergeschut. Dus naast de kost en 'wie dat zal betalen', blijft de grote vraag hoe zinvol dat allemaal wel is. Voor het opsporen van moordenaars alvast niet. Het aantal gevallen waarbij de dader niet uit de onmiddelijke omgeving van het slachtoffer komt en/of langer dan een paar dagen onbekend blijft zijn (gelukkig maar) op één hand te tellen. Het aantal zaken dat langere tijd onopgelost blijven is dan weer een fractie van. Idem dito voor de meeste andere misdaden. En laten we redelijk blijven, het soort misdaden dat de voorstanders van deze algemene DNA-databank voor ogen hebben zijn te gering in belang om de dure DNA-analyse te verantwoorden en anderzijds te frequent voorkomend om ze praktisch uitvoerbaar te houden. Maar wat (misschien) wél mogelijk wordt is het koppelen van een identiteit aan een ingevulde stembrief en het achterhalen wie een bijeenkomst van een bepaalde politieke partij of vereniging heeft bijgewoond...
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() DNA vrijwillig afstaan is voor meeloperkes.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het stoort je misschien dat er een verschil is tussen 'het recht om in te gaan tegen een gevestigd belang' niet exact hetzelfde is als 'ik ga direct akkoord met jou, om tesamen tegen dat gevestigd belang te strijden'. Net in dat bedje zijn vooral de sossen ziek. Vind ik althans. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naast dit voorstel heb ik nog een ander idee: iedereen een chip met GPS-locatie inspuiten zodat de overheid kan nagaan wie er aanwezig was op de misdaadplaats. Uiteraard kunnen slachtoffers ook onmiddellijk gelokaliseerd worden.
Met een chip zou Ronald Janssens onmiddellijk door de mand zijn gevallen en zou men de slachtoffers van Dutroux onmiddellijk gevonden hebben, en zouden die niet gestorven zijn. Om maar twee voorbeelden te geven. O, wait...
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, sluit iedereen uit voorzorg op in gesloten kampen.
Dat zal de veiligste samenleving opleveren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er bestaan nog altijd evenveel mensen die denken dat de staat zijn burgers moet controleren, om dissidenten of gevaren voor het gezag van de elite op tijd te kunnen elimineren. En de domme Vlaming juicht weer zoals gewoonlijk! Laatst gewijzigd door giserke : 18 november 2013 om 09:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() welk zinnig mens kan hier nu voor staan juichen?
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb totaal niets te verbergen en het zal mij worst wezen als men weet waar ik ga of sta.
Als een DNA-databank help om criminelen op te sporen en daadwerkelijk ook navenant te veroordelen en verdere criminaliteit te voorkomen kunnen ze er beter vandaag dan morgen aan beginnen. Ondertussen kan men het gerecht best eens uitmesten en werk maken van een rechtvaardig systeem dat nu eens de slachtoffers ipv de criminelen verdedigd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() gij hebt geen gordijnen? Iedereen mag je pincode hebben? Draagt ge eigenlijk kleren tout-court?
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() waarom zou dat moeten op de stelling "ik heb niks te verbergen dus..."
![]() |
![]() |