![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wat vind jij van het gegoochel met niveau's door de Vlaamse partijen? | |||
Hypocriet, de Vlamingen beschuldigen de Walen van chantage en dan doen ze het zelf |
![]() ![]() ![]() |
10 | 18,18% |
Hypocriet, maar het doel heiligt de middelen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Respect voor het federalisme doet er niet, wat telt is het Vlaams belang. |
![]() ![]() ![]() |
45 | 81,82% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Blokkeert BHV binnenkort hele Belgische politiek?ma 04/10/04 - De hernieuwde Vlaams eis voor een onmiddellijke splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde krijgt forse tegenwind in de Franstalige pers en politiek. De Vlaamse kranten reageren verdeeld: begroting is belangrijk, maar de splitsing, tja, dat was toch ook een belofte?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Federaal vice-premier en minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael (VLD) kreeg gisteren heel wat kritiek van Vlaamse kant. Hij zei in de uitzending van De zevende dag dat het opstellen en uitbalanceren van de begroting voorrang moet krijgen op andere zaken. Dewael zei ook dat hij niet wil dat de federale regering afgerekend wordt op het feit of er op 12 oktober al een akkoord is over Brussel-Halle-Vilvoorde of niet. Ook Johan Vande Lanotte, vice-premier voor SP.A en minister van Begroting, liet afgelopen weekend verstaan dat een oplossing voor het probleem nog niet voor morgen zal zijn. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De Brusselse minister-president Charles Picqué (PS) hekelt de Vlaamse methode. "Het is een zeer bruuske stijl, brutaal zeg maar, die in tegenspraak is met de Belgische traditie van dialoog. Vlaanderen wil op dit vlak onze weerstand testen." "Wat me echt bang maakt in dit pokerspelletje is dat, als de Vlamingen de splitsing door de Kamer willen jagen, dit de Franstalige partijen zal verdelen. Dat zal leiden tot een blokkering van het politieke systeem zoals we nog nooit hebben meegemaakt", zegt Picqué. Ziet de Brusselse minister-president nog een uitweg? "De partijvoorzitters moeten dringen met elkaar gaan praten. De communautaire problemen zorgen voor een aantasting, een verrotting, van de echte maatschappelijke vraagstukken", zegt hij. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Het Nieuwsblad ziet de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde als de tweede belofte - na de uitbreiding van DHL - die Verhofstadt niet kan inlossen. De krant zegt dat politiek België op een punt is gekomen waar niets meer lukt. Ze wijt dat aan een dodelijke mix van roekeloze beloftes en een aantasting van het gezag in de DHL-discussie. "Onverwijld? Uitgesteld!", titelt Het Laatste Nieuws. Niet dat het opstellen van een begroting niet belangrijk is: volgens de krant is het werkscheppend vermogen van onze economie veel te klein. En in Antwerpen danst het Vlaams Blok op de tonen van het aanhoudende politieke geruzie. 175 jaar lang mochten de Vlamingen de 'Waalse' methode van continue arrogantie en chantage slikken : 175 jaar lang kreeg een Vlaamse meerderheid de wil van de franstalige minderheid opgedrongen. Die tijden zijn voorbij. Hopelijk laten de Vlaamse partijen zich niet afschrikken door de franstalige grootspraak : veel lullen en wind verkopen behoort nu eenmaal tot de franstalige cultuur. Het is nu eenmaal hun manier om indruk te maken. Anderzijds geeft het ook de zwakte aan van de franstalige partijen. Met deugdelijke argumenten reageren ze namelijk niet ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
wapens zijn wapens, er is weinig ethisch aan de export ervan
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() organiseer anders een nieuwe betoging voor splitising van BHV om de druk op te drijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen is het onder druk van de franstaligen vroeger onwettelijk ingevoerd en nu zou het wettelijk gemaakt moeten worden, maar moeten die franstaligen er wel iets voor terug krijgen, ... Dit kan dus niet, ! Ik snap overigens niet wat het probleem is, hé, het is onwettelijk dus splits BHV, dat kan met een pennetrek en het probleem is opgelost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() de wet geldt voor iedereen
Het wordt tijd dat we onze tanden laten zien |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Het migrantenstemrecht werd ook zonder de Vlamingen goedgekeurd. Nu moeten ze dan ook maar niet klagen ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
vanaf nu hoor ik je dus niet meer over de transfer spreken, tenzij je me kan zeggen hoeveel rontgenfoto's hiermee gepaard gaan
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
misschien nestbevuilers voor de vlaamsche elite, maar dat is irrelevant
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 4 oktober 2004 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() gm10 hoe hadden ze het dan wel moeten doen ?
zoals de voorbije 40 jaar ? beleefd vragen en na een NON zeggen merci dankuwel 't zal voor ne volgende keer zijn ? Ik denk dat een eis die al 40 jaar oud is wel eens ne keer wat extra inspanning mag meebrengen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En waarom is zijn macht gebruiken hypochriet ? Als Anderlecht tegen de ploeg van ikzegzomaar wat Vliermaalroot (laatste plaats 4de prov D in Limburg) zou spelen dan mogen ze geen gebruiken maken van hun macht ?? Dan moeten ze bijvoorbeeld vrijwillig allemaal op 1 been lopen en het andere aan hun gat vastbinden ? Want anders zouden ze hun macht gebruiken ? Die van Anderlecht zijn nu eenmaal betere voetballers en dus mogen zijn die macht gerust gebruiken om Vliermaalroot met 25-0 in de vernieling te spelen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie alleen niet in waar Vlaanderen die wapens zou maken. Heeft u een bron? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 4 oktober 2004 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
en kijk er staan zelfs details bij van welke wapens het zijn ![]() "mag je dat vermelden"? wat is "dat"?
![]() |
![]() |
#37 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Zou Vlaanderen het slikken dat Wallonie in de Waalse regering afsprak om er op federaal niveau ervoor te zorgen dat een Franstalige Belg overal in Vlaanderen taalfaciliteiten krijgt (merk op, de EU vindt dat dit zo moet zijn)? Nu ga je zeggen, dat kan niet, en dat klopt. Maakt het nog zo makkelijk om niet de situatie vanuit het standpunt van de ander te moeten bekijken, jij zal die ander immers nooit zijn. Maar als het zou kunnen, wat zou de reactie in Vlaanderen zijn denk je? Schande! Waalse chanteurs! Hoe durven ze? De schaamte voorbij!
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb geen abonnement en kan dus niet controleren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik vind het niet meer dan normaal dat Vlaanderen eindelijk eens laat zien dat het haar menens is en dat de Franstaligen niet over haar kunnen blijven walsen. Er bestaat een grens aan alles, ook aan het onmetelijke geduld van Vlaanderen om het neo-communistische land in haar groezelige achtertuin te blijven onderhouden. De tijd van het eindeloos toegeven is voorbij. Vlaanderen gaat eindelijk weer voor zichzelf opkomen. En dat doet de Walen die de makste politicus ooit (Verhofstadt) zo gemakkelijk in de doeken konden doen, nu erg veel pijn.
|
![]() |
![]() |