![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1341 |
Minister-President
|
![]() Blader eens terug. Je moet écht niet ver zoeken.
![]() |
#1342 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1343 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit is echt regressie van de maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is aan de katholieken om al of niet naar hun kerkleider te luisteren. Als ze geen sex hebben voor het huwelijk hebben ze geen condooms nodig en als ze niet luisteren naar de paus als hij sex voor het huwelijk verbiedt, dan kunnen ze evengoed NIET luisteren als hij condooms verbiedt. Ik begrijp niet dat jullie dit niet snappen;
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1345 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
van mij mag je gerust je kinderen laten lijden tot ze een "natuurlijke" dood sterven. Ik weerhoud je daar geenszins van. Waarom wil jij me ervan weerhouden als ik mijn kinderen dat noodlot wil besparen? Ik verplicht jouw vrouw helemaal niet tot het hebben van een abortus, waarom zou jij je dan willen bemoeien met mijn recht op abortus (binnen de wettelijke normen uiteraard). En U heeft gelijk dat het over democratisch gestemde wetten gaat. Daarom begrijp ik niet dat UW paus zich met MIJN parlement gaan bemoeien? Hebben we voor de paus kunnen stemmen dan? Maar ik vind dat uw paus het volste recht heeft om tegen zijn eigen volgelingen te vertellen dat ze geen sex buiten het huwelijk mogen hebben en geen condooms mogen gebruiken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1346 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nogmaals: als de katholieken die het niet zo nauw nemen met de regeltjes om geen sex buiten het huwelijk te hebben, waarom zouden ze het dan ineens wel zo nauw nemen met de regeltjes om diezelfde verboden sex dat volgens de pauselijke regels zonder condoom uit voeren?
![]() |
![]() |
![]() |
#1347 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() herlees dan maar vlug heel de discussie! ze moesten niet enkel het condoomgebruik promoten maar ze ook uitdelen volgens JimmyB
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 22 december 2013 om 00:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1348 |
Banneling
|
![]() U leest mijn woorden te letterlijk. Wat ik bedoelde is dat bij het vrijen zonder enige vorm van bescherming er altijd een kans op bevruchting bestaat. Een kans die op bepaalde dagen groter is dan op andere, maar er is en blijft steeds een risico. Ik zou me in ieder geval zonder bescherming niet gerust voelen tijdens het vrijen, en zal dan ook nooit van de pil afgaan tenzij ik echt een kind wil. Hoop dat het nu wat duidelijker verwoord is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1349 |
Banneling
|
![]() Ik heb eveens dat artikel omtrent Spanje gelezen in De Standaard. Dat is nu wat er gebeurt als je een conservatieve regering aan het roer zet, zie. Heel de samenleving wordt terug richting Middeleeuwen gekatapulteerd. Wat een schandelijke bedoening is me dat, zeg. Eigenlijk zou de regering hierover niets te zeggen mogen hebben en abortus gewoon toelaten. Het betreft hier immers een zeer persoonlijk onderwerp en een recht dat voor elke vrouw toegankelijk zou moeten zijn. Blijkbaar zou ook een kind met het Down-syndroom al geen reden meer moeten zijn voor een abortus. Althans, dat meende ik gelezen te hebben. Gewoon een achterlijke situatie. Dit is wat types �* la Jan en Paulus bewerkstelligen: mensen opschepen met beknotte seksuele vrijheden en ongewenste kinderen.
Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 22 december 2013 om 01:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1350 |
Europees Commissaris
|
![]() Moeten, moeten, moeten, ... Ze moeten van mij niets. Ik stel alleen dat indien ze het zouden doen, ze heel wat leed in de getroffen landen zouden vermijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1351 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ze het zouden kunnen zouden de katholieken de verkoop van condooms ook wel aan banden leggen, wees maar gerust. Laatst gewijzigd door JimmyB : 22 december 2013 om 09:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1352 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Getuige hiervan de talloze pogingen tot beinvloeding van de publieke opinie bij een totstandkoming van seculiere wetgeving in verband met ethische zaken. Was het nu Malta en/of Ierland waar een massale campagne op poten werd gezet om een wettelijke (burgerlijke) echtscheiding tegen te gaan. Ja, je leest het goed, louter en alleen echtscheiding. Zelfs Moeder Theresa werd overgevlogen om die campagne luister bij te zetten. Het is maar één van de vele voorbeelden. Het smeden van coalities met streng-islamitische landen tijdens VN conferenties zullen we maar verzwijgen of we zijn morgen nog bezig. Over Polen zullen we het maar evenmin hebben. Dus neen, achter de schermen wordt er nog duchtig aan de touwtjes getrokken.
![]() |
![]() |
#1353 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1354 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Democratie is in dit geval niet echt heilig-makend. Binnenkort krijgen we dan nog eens de islamitische partijen (eenmaal Turkije binnen schieten die als paddenstoelen uit de grond) en dan worden we "democratisch" aan de sharia onderworpen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1355 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1356 |
Minister-President
|
![]() Over JVDB
Echt? Dat kan je toch niet menen. ![]()
![]() |
#1357 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is maar de vraag in hoeverre ze "de-democratische-meerderheid-beslist" zullen blijven volhouden eens ze in een onderdrukte minderheidspositie worden gemanoevreerd.
![]() |
![]() |
#1358 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in dat geval hebben ze niks meer te beslissen. 1930 all over. Ik zie onze conventionele goodies nu eenmaal géén cordon sanitair rond islamitische partijen instellen, want d�*t zou racistisch zijn en zo zijn we niet hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#1359 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1360 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien beseft u het niet, maar de overheid neemt heel wat beslissingen die een ongeremde vrijheid niet mogelijk maken. In heel wat Europese landen heeft de overheid bepaald dat soft drugs illegaal zijn en ook horen te zijn. Ook op andere terreinen.
Denken we maar aan de bij ons aan de gang zijnde discussie over alcoholgebruik bij jongeren. Welnu, in bepaalde Europese landen is er daar een wetgeving rond, in andere niet. In Bulgarije neemt de overheid geen standpunt in. In IJsland daarentegen is de leeftijd op twintig jaar gezet. De overheid beslist in naam van de burger. Enzovoort. |
![]() |
![]() |