![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1301 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij zou het standpunt van de kerk ook kunnen zijn" wij delen ze niet uit maar gaan ook het gebruik niet veroordelen, omdat mensenlevens belangrijker zijn dan meningen over voortplanting". Dus zullen we tegen gelovigen niet verkondigen dat het gebruik niet mag, maar de verstrekking kan door andere organisaties dan een kerk". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1302 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vind jij onthouding en monogamie een goed middel om de aids epidemie in te perken? Dat is wat de katholieke kerk voorstelt aan haar volgers. Dat vraagt inspanningen en verantwoordelijkheidszin. Zonder condooms. Vind jij dat mensen die condooms van doen hebben geen verantwoordelijkheidszin moeten betonen en geen inspanning moeten leveren? Verder heeft Alice al het enige gezegd dat zinvol over de kerk en condooms kan gezegd worden in één zin. Dat staat echter hoger ook al te lezen. Maar je blijft maar doorzeuren over de pampermaatschappij.
![]() |
![]() |
#1303 | |
Banneling
|
![]() Is er al een topic over de vernieuwde, verstrengde abortuswet in Spanje?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1304 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Binnen een paar jaar kan men zich dan gaan afvragen waarom er een stijging is in het aantal kind-moedertjes. En de illegale circuits voor toch abortus toe te passen zullen floreren. Hopelijk keilt men dat onding van een wet na de volgende verkiezingen er terug uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1305 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1306 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1307 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn oorspronkelijk punt is hiermee gemaakt. Het is zo dat de aids problematiek me persoonlijk niet raakt. Ik heb geen aids en niemand in mijn familie heeft naar mijn weten aids. Dus het condoomverbod van de kerk raakt me dus niet in mijn individuele vrijheid maar toch ben ik het oneens met de manier dat de kerk de problematiek benadert. Het is mss inderdaad wat overdreven dat de katholieke organisaties condooms zouden moeten uitdelen maar als ze werkelijk naastenliefde in de praktijk willen omzetten is dit wel hetgene ze zouden moeten doen volgens mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1308 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En tegelijk een achterlijk verbod op abortus invoeren. Een geluk dat ze het hier niet meer voor het zeggen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals bij euthanasie is er GEEN ENKELE KATHOLIEK verplicht (trouwens geen enkele persoon is verplicht) om ofwel abortus of euthanasie te laten uitvoeren. het vatikaan mag daar voor mijn part van zeggen wat het wil, maar daarvoor hoeft de wet niet te worden aangepast, die MIJN keuze dan verhindert! Dit is niet meer van deze tijd. Ook op onze uitgebreide euthanasiewet heeft het vatikaan commentaar: http://www.vandaag.be/buitenland/142...wetgeving.html Van mijn part mogen katholieke hun kinderen die onmenselijk lijden nog maanden in leven houden hoor, liefst omringd met gebeden en andere rituelen zodat ze denken dat hun god zijn almachtigheid zal bewijzen als hij hen al hoort. Maar IK WENS het RECHT te behouden om mijn kinderen dat lot te besparen. Me dunkt is dat toch ook mijn recht?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zoals het altijd is , zijn de minstbegoeden het ergst getroffen in zo'n situaties, want de kapitaalkrachtigen steken gewoon even de grens met Frankrijk over. Voor de anderen wenkt de "breinaald".
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 21 december 2013 om 20:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1311 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ging enkel door het door de Kerk expliciete verbod op condooms als goede christen. Wat dat met sex buiten het huwelijk te maken zou hebben voor een goede christen terwijl dat verboden zou blijven weet ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben geen katholiek ( althans niet praktiserend ) en jij blijkbaar noemt jezelf ook geen katholiek dus dan neem ik aan dat we het over anderen hadden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1313 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de ogen van de Kerk is naastenliefde geen sentiment, maar de daadwerkelijke liefde voor de naaste. Deze liefde kan nooit los gezien worden van de oproep tot liefde voor God, het onderhouden van Zijn geboden en dus het volgen van de morele Wet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1314 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over wie zijn anders waren we al een paar pagina's aan het vullen ? Citaat:
Nu zijn we er Katholieken malen blijkbaar niet om wat leed meer of minder. Zie nu naar JvdB .... die zit niks anders dan te verkondigen dan dat abortus gelijk staat met moord ( waar hij impliciet mee alludeert dat moeders die daarvoor kiezen dan maar moordenaars zijn... al wilt hij dat niet uitdrukkelijk zeggen ) maar zelf draait hij zijn hand voor die 75% gedode mensjes als je alles zijn natuurlijk gangetje laat gaan. Liever 1 katholiek-zieltje zal hij denken dan ... Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1315 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw wens als burger kan botsten met de wens van de wetgever. D.i. een parlementaire meerderheid kan een andere opinie hebben en als wetgever kan ook overeenkomstig handelen. Ik beschouw het immers niet als een recht, maar een onrecht wanneer een mens over leven en dood van een ander meent te kunnen en mogen oordelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1316 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan me niet herinneren dat er iemand gesteld heeft dat de Kerk nu maar vlug wat condooms moet gaan uitdelen. Citaat:
Maar het tegendeel is waar en dan zwijgen we nog over de wetenschappelijke desinformatie door de vorige paus |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1317 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En zo blijven we tussen recht en onrecht kringetjes draaien. Overigens heeft de wetgever in België zijn oordeel geveld. En daarom dit. Het stigmatiseren van vrouwen die abortus plegen - zoals u hierboven alweer doet door hen verantwoordelijk te stellen voor de dood van 'een ander' - is dus een groot onrecht jegens deze vrouwen.
![]() |
![]() |
#1318 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volstaat onthouding en monogamie voor die volgers ook als blijkt dat een groot deel van de volwassen bevolking reeds besmet is ? ( Daarbij rekening houdende de rest van de beperkingen die uit die leer volgen ) Misschien de tussenvorm : De katholieke Kerk (leer) heeft in feite geen negatieve invloed op de HIV/AIDS-problematiek maar kan ook niet alleen oplossen wat reeds is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1319 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1320 | |
Secretaris-Generaal VN