![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1421 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1422 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1423 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1424 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er staat ook een vraag bij naar u. Kunt u daar ook eens op antwoorden ipv de vragen, naar iets wat volgens mij vrij duidelijk is. Ik herhaal het even: Paulus.Ik vind dat wij als maatschappij een verantwoordelijkheid hebben voor al onze kinderen, zeker voor kinderen met het downsyndroom, die vaak nog net iets wat meer hulp nodig hebben. Laatst gewijzigd door Paulus : 23 december 2013 om 01:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1425 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1426 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dan ook niet. argumenten moeten vast staan. De wet is geen vast gegeven. Ze verschilt van land tot land en veranderd dan nog al eens ne verloop van tijd of zo.
Dus in ethische kwesties is de wet misschien een gevolg van een maatschappelijk draagvlak voor de idee, maar het is nooit het argument van de idee natuurlijk. Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1427 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal dan maar eens heel duidelijk zijn. Ja! Bij de maatschappij horen ook de ouders uiteraard. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1428 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dacht het niet. Zie je, onnozele vraagjes stellen kan ik ook, hoor.
![]() |
![]() |
#1429 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toen destijds (nog niet eens zo lang geleden) ging worden gestemd over het toelaten van een burgerlijke echtscheiding in Ierland (of was het Malta?) werd zelfs Moeder Theresa overgevlogen om de publieke opinie negatief te beinvloeden. Onder andere. Talloze voorbeelden in overvloed. Het was dus maar voor de lol, blijkbaar.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 23 december 2013 om 06:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1430 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Op het ogenblik dat andersdenkenden worden aangetast in hùn levensbeschouwing verlies jij evenwel dat recht.
![]() |
#1431 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 23 december 2013 om 06:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1432 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zal waarschijnlijk "een beetje ongelukkig verwoord" zijn...
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 23 december 2013 om 06:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1433 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zie maar de retoriek die Paulus hanteert.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 23 december 2013 om 06:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1434 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Uit jouw posts, tiens. Waar anders?
Zo kort van geheugen? Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 23 december 2013 om 06:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1435 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik herhaal ook even iets waar je vermoedelijk over heen hebt gelezen. Pleit hier iemand om zulke mensen te vermoorden? Dat zou héél erg zijn. Maar ik lees dat niet. Ik dacht dat deze thread over abortus ging. Indien dit zo is dan gebruik je inderdaad erg valse retoriek. En dat is ook erg.
![]() |
![]() |
#1436 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch gebeurt dat meer dan eens: de overheid bepaalt op een aantal domeinen wat toegelaten is en niet. Polygamie is toegelaten in de islam, maar de Belgische overheid blokt deze mogelijkheid af. Ook kunnen moslims of mormonen godsdienstvrijheid niet inroepen om de bestaande wetgeving niet te respecteren. M.a.w. deze groepen worden in een deel van hun levensbeschouwing "aangetast". De overheid treedt hier toch regulerend op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1437 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1438 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ze een democratische meerderheid vinden in het parlement die polygamie goedkeurt, dan kan polygamie wettelijk in ons land. Er wordt helemaal niets "afgeblokt". Zo werkt dat. Laatst gewijzigd door Another Jack : 23 december 2013 om 09:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1439 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1440 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Vreemd dat er dan met termen als verantwoordelijkheid wordt gesmeten, terwijl je, zoals je met je antwoord aangeeft, verantwoordelijkheid net wegneemt van het individu en bij de maatschappij legt. |
|
![]() |
![]() |