![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Banneling
|
![]() Ook gelezen of juist niet misschien van die versteende "mensen" - vinger die enkele weken geleden gevonden werd. Na datering bleek hij tezamen met het gesteente waarin hij ontdekt werd liefst 250 miljoen jaar oud te zijn. En Darwin maar lullen met zijn evolutietheorie die zoveel gaten als kaas heeft. En de hedendaagse conventionele wetenschap maar zijn uiterste best doen om alle nieuwe ontdekkingen die NIET stroken met de Darwin theorie weg te moffelen. De bedoeling is duidelijk om de mensheid niet aan het twijfelen te zetten.
Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 24 december 2013 om 21:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Banneling
|
![]() Probleem is dat ik het gelezen had en mogelijk met een YT filmpje erbij. Ik zal eens zoeken of ik er nog iets van terugvind op mijn PC.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Parlementslid
|
![]() "Hij duwt de bijbel naar voor als waarheidsgetrouw boek" ... En dan zou ik jouw link moeten openklikken?
![]() |
#366 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel ben ik blij dat het een enorme boost gaf in mijn zoektocht. Ik geloof nog steeds in intelligent design, maar kijk er nu met een beter zicht op aan. Als ik de huidkringen in mijn vingers zie die een unieke vingerafdruk vormen, erken ik het al. Is het naïef van mij? Misschien wel. Maar beter goedlachs naar iets en iedereen kijken dan nors en vastberaden aan iets hangen en het op iedereen doctrineren. Ik doctrineer niets, ik interacteer met anderen. Zij die open staan lijken te (h)erkennen. Zij die gesloten zijn doctrineren verder hetgene wat ons als slaaf houdt. Pitty it is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zou niet willen dat er bepaalde ontdekkingen die niet stroken weg gemoffeld worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat terzijde snap ik waarom mensen in ID kunnen geloven. Maar als persoon die er al heel lang over heeft iggen nadenken en veel over gelezen, gedebatteerd heeft edm heb ik besloten dat het gewoon niet juist kan zijn. Ooit stond ID sterk met wetenschappers die nuttig werk wouden verrichten (met ID dat op bepaalde zaken gebaseerd was). Maar al die zaken zijn ondertussen ontegensprekelijk weerlegd met als hoogtepunt de Dover trials. Op die korte tijd heeft ID de wetenschap wel aan het werken gezet en heeft men veel zaken geleerd dus ik ben ID wel ergens dankbaar. Is het naief om nog in ID te geloven in 2013? Wel, ik denk van wel vermits ID geen poot meer heeft om op te staan. Wat hebben we allemaal wel niet gezien: irreducible complexity, finetuning of the universe, variable speed of light, edm. Het was een uitdagende tijd om dat allemaal te weerleggen (en dat ging verder dan wat woorden wisselen tot effectieve berekeningen) maar die tijd is wat mij betreft voorbij. Laatst gewijzigd door Athelas : 25 december 2013 om 02:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En DNA. Hetzelfde met evolutie, we kunnen "veranderingen" waarnemen. Maar een soort die overgaat naar een andere soort niet. Dat wil dan toch zeggen dat iets het begonnen moet hebben? Je kan een bacteri toch niet omtoveren naar een dinosaurus. Kip of het ei. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wel zit het wetenschappelijk goed in mekaar en vind ik het interessant hoe men tijden van vroeger kan herbeelden. Maar dan horen wij van andere wetenschappers hoe National Geographic dikwijls in hun animaties aapachtigen anders toonden dan hoe ze toen leefde. Simpelweg omdat het past met wat ze op hun evolutielijn getekend hadden. Citaat:
Maar wetenschap maakt zich ook niet sterk. Jaren maken ze mij wijs op school dat het ruis op mijn TV de radiogolven van de big bang zijn. Vandaag leren ze dat er misschien geen big bang was en het verder komt uit een symfonie van draden. String theory. Wetenschappers beelden een heel platform af met 11 dimensies en waar gaan we later nog allemaal uitkomen. Als ik kijk naar de tekens, zie ik iets dat alles overstijgt. Ik zie iets goddelijk in het hele gebeuren. Een magische code, een vingerafdruk van God? Je kan het natuurlijk allemaal ontkennen en als wetenschappers proberen nadoen. Maar met alle technologie is het nog geen ene gelukt leven te scheppen. Zelfs niet op de kleinste schaal. Alle chemische hebbedingetjes om leven te scheppen zijn hier op aarde. Doe het eens ![]() Ik mis de dankbaarheid onder de mensen daarvoor. Uit het niets is dit allemaal gekomen. Toch niet vanzelf? Citaat:
Enkel mooie gedachtenstromen van paar wetenschappers. Zelfs Darwin heeft natuurlijke selectie niet bedacht, hij heeft dat idee van een ander gepikt. En zelfs Darwin kan de simpelste vraag niet beantwoorden: Wie was de eerste vis? Wie was de eerste aapachtige? Komt het werkelijk van microbacterieel leven dat in gang schoot door een bliksemslag? Neen, het is creatie. Het universum is geen willekeurig schouwspel, het doet exact hetgene waarvoor het gemaakt is. It isn't playing dice. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Minister-President
|
![]() Je geeft een antwoord maar kan je ook de simpele vraag die leidt tot dat antwoord onderbouwen op een manier die betere poten heeft om op te staan dan de evolutietheorie?
![]() |
#373 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen die zijn net het tegenvoorbeeld ervan als je dan toch überhaupt allerhande tekens zoekt.
Er is niets ID aan DNA in feite is het zo inefficiënt inzake gegevensoverdracht dat het net de sleutel vormt dat er af en wel iets moet geknoeid worden. En de fibonacci-reeks ( je moet maar eens naar de distributie-functie gaan kijken ) lijkt me net geen plan maar wijst op eenvoudige terugkoppeling Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is zoals vragen waar in de regenboog nu exact geel overgaat in groen. Welk antwoord kan daarop gegeven worden? Geen zinnig en de vraag is dan ook zinloos. Wat betreft je vraag naar het begin van het leven, dat valt buiten de evolutietheorie, maar wordt behandeld in de abiogenese theorien, en inderdaad de oersoep theorie is een interessante kandidaat daarvoor. Citaat:
En natuurlijk doet het universum wat het doet, dat ligt nu eenmaal vast door de aard van het universum, de natuurwetten bieden geen alternatief, en er wordt wel degelijk gedobbeld, dat is bewezen. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Omdat de wetenschap dit niet kan bieden gaan ze hun eigen keerpunten inbeelden of bepaalde zaken als keerpunt beschouwen waar deze niet relevant zijn. De menselijke psyche... een zeer moeilijke materie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Jellies ‘were first animal’ Citaat:
![]() http://blogs.nature.com/news/2008/04...st_animal.html |
||
![]() |