![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik begrijp het, je bent je twijfel aan het compenseren naar fanatisme.
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de CD&V hebben ze zeker nog een mentaal gehandicapte lesbische allochtone vrouw in voorraad om de post op te nemen.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Aangezien het één tegen allen wordt heeft de uitslag van de federale verkiezingen geen of weinig belang. Daaruit kunnen we concluderen dat BDW de premier niet kan afschaffen. En Di Rupo gaat zichzelf niet afschaffen veronderstel ik. |
|
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als we Di Rupo II krijgen, zijn we écht zoals Griekenland.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() In tegenstelling tot Geens vind ik het niet “normaal” dat de premier van België altijd een Vlaming zou moeten zijn. En in tegenstelling tot Geens meen ik wat ik stel.
Ik vind dat het, ongeacht de moedertaal of de afkomst, absoluut iemand moet zijn met voldoende capaciteiten om eerste minister van de federale staat België te zijn, en bovendien iemand die minstens volkomen drietalig is en die in naam van en middels de steun van de meerderheid der Belgen – zowel Nederlandstaligen als Franstaligen – handelt. Het probleem is dat dergelijk iemand, althans bij mijn weten, eenvoudigweg niet bestaat in de Belgische politiek. Maar in ieder geval is het vanuit democratisch oogpunt een absolute noodzaak dat de federale regering middels het parlement gesteund wordt door een meerderheid van de grootste bevolkingsgroep in België, zegge dus door een meerderheid volksvertegenwoordigers binnen de Nederlandse taalgroep in de Kamer. Dat is momenteel niet het geval, en dat had voor Geens en zijn partij ruim voldoende reden moeten zijn om nooit/jamais/never aan de huidige federale regering deel te nemen, eerder dan achteraf de kiezers te proberen wijsmaken dat men democratisch, logisch, redelijk, laat staan Vlaamsvoelend is……. Laatst gewijzigd door Gwylan : 28 december 2013 om 22:08. |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 28 december 2013 om 23:45. |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) Laatst gewijzigd door fonne : 28 december 2013 om 23:48. |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Overigens heb ik het in hoofdzaak over de nodige meerderheid binnen de Nederlandse taalgroep in de Kamer : dat is héél wat belangrijker dan de moedertaal van de premier, voor zover deze uiteraard minstens volkomen drietalig is. |
|
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik sluit niet uit dat er Franstaligen of vrouwen zouden kunnen bestaan met de nodige capaciteiten om premier te worden, ik zie er alleen geen opdagen in de politiek. Zie jij Marianne Thyssen, Caroline Gennez of Freya Vandenbossche al premier worden? Liesbeth Homans misschien als Vlaamse minister-president, dat zou nog net kunnen.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Of Leburton de boel toen om zeep heeft geholpen, laat ik voor uw rekening. In ieder geval, di Rupo heeft niets om zeep geholpen. Een vrij degelijke Eerste Minister moet ik zeggen. Het enige wat mij stoort bij di Rupo is zijn gebrekkig Nederlands. Ook al doet de man zijn best om het wat bij te spijkeren. Heel wat van de jongere generatie Waalse politici spreken in ieder geval vaak voortreffelijk Nederlands. En zo moet het ook.
Laatst gewijzigd door system : 28 december 2013 om 23:56. |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hebt u ook nog een mening omtrent de hoofdzaak van mijn stelling, met name over de nodige meerderheid binnen de Nederlandse taalgroep in de Kamer ? |
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind het wel normaal -zoals Geens- dat een Vlaming premier wordt omdat de Vlamingen de meerderheid uitmaken in dit land. Dat is alles. Laatst gewijzigd door system : 29 december 2013 om 00:42. |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik stelde overigens meer specifiek en verduidelijkend (ik citeer) : “Ik vind dat het, ongeacht de moedertaal of de afkomst, absoluut iemand moet zijn met voldoende capaciteiten om eerste minister van de federale staat België te zijn, en bovendien iemand die minstens volkomen drietalig is en die in naam van en middels de steun van de meerderheid der Belgen – zowel Nederlandstaligen als Franstaligen – handelt.” Maar ik stelde tevens dat(ik citeer) :” het vanuit democratisch oogpunt een absolute noodzaak is dat de federale regering middels het parlement gesteund wordt door een meerderheid van de grootste bevolkingsgroep in België, zegge dus door een meerderheid volksvertegenwoordigers binnen de Nederlandse taalgroep in de Kamer.” En ik stelde daarbij “Dat is momenteel niet het geval, en dat had voor Geens en zijn partij ruim voldoende reden moeten zijn om nooit/jamais/never aan de huidige federale regering deel te nemen, eerder dan achteraf de kiezers te proberen wijsmaken dat men democratisch, logisch, redelijk, laat staan Vlaamsvoelend is…….” Het is mij inmiddels duidelijk dat u op het in de laatste paragraaf gestelde niet wenst in te gaan… |
|
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() @ System: moet een Vlaming altijd de Premier zijn, omdat jullie de meerderheid uitmaken. Dat vooruitzicht lijkt me weinig democratisch voor de Franstaligen of Duitstaligen (hebben jullie die groep al gehad
![]() |
![]() |