![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#582 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#583 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#584 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
2. Heeft men in de Franse Westhoek een andere mentaliteit dan in de Vlaamse Westhoek?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 januari 2014 om 00:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#585 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een geluk is natuurlijk dat de meeste Nederlanders geen dialect spreken. Zoals Nederlanders en andere Europeanen zich prima redden in Frankrijk. Als enigen in Europa denken de Vlamen nog dat je het ganse volk Frans moet laten leren om toerist te zijn, handel te drijven , vriendschappelijke betrekkingen te onderhouden, etc Die 184 jaar belgicisme zijn diep geworteld, héél diep. Citaat:
Het lijkt mij juist heel verstandig om Frans als keuzevak aan te bieden. Maar dat vind ik van méér talen. Want we leefden toch in een globaliserende wereld? Verder kijken dan de buren dus. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 6 januari 2014 om 00:49. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#586 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 6 januari 2014 om 00:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#587 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meeste van die vreemdelinge doen tenminste de moeite om Nederlands te leren en te spreken. Dat ku je van de walen niet zeggen, die zijn er te dom of te lui voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#588 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan de Walen dat niet kwalijk nemen, wat zei de woordvoerder van het ACW daar indertijd ook weer over? Ze zijn er intellectueel niet toe in staat?
![]() |
![]() |
![]() |
#589 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onlangs in Frans Vlaanderen tafellakens gekocht, bij een Franse handelaar uiteraard. Vanaf hij hoorde, na dat hij door ons in het Frans was aangesproken, dat mijn vrouw iets in het Nederlands zei tegen mij, sprak de handelaar spontaan verder in het Nederlands net zoals ook zijn echtgenote deed. Niet perfect uiteraard maar hij getrooste zich de moeite. Heb ik ooit maar één keer in Wallonië meegemaakt, in Bouion.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#590 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nieuwjaar in de walen gevierd en echt alle walen die daar waren en dat waren er toch redelijk. Allen hebben ze gans de avond speciaal voor mij en mijn vrouw zoveel mogelijk Nederlands gesproken. Bon hier en daar wat Frans natuurlijk. Maar echt dat is wel het vermelden waard vind ik. Walen zijn sympathieker dan Vlamingen. En ze geven gemakkelijk toe dat de Waalse kant efkens zonder geld zit en de Vlamingen niet. Terloops vermelden ze er wel bij dat het ook ooit omgekeerd was.
![]() |
![]() |
#591 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onwil. De walen die in Vlaanderen zijn komen wonen doppen liever. Wanneer ze door het OCMW gestuurd worden naar de lessen Nederlands voor anderstalige (NT2) kun je ze in twee groepen opdelen, één die het Nederlands niet wil aanleren en steeds kankeren dat het te moeilijk is en een andere die die het wel behoorlijk kan tot dat de examens plaatsvinden, dan buizen ze galant zodat ze hun jaar moeten overdoen, allemaal alleen maar om een uitvlucht te hebben zo dat ze niet kunnen gaan werken.
Laatst gewijzigd door Garry : 6 januari 2014 om 01:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#592 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar deels moet ik u wel gelijk geven inzake de Walen die Nederlands spreken. Bij de jongere is er nu een omgekeerde situatie ontstaan. Vele jongere spreken nu wel een mondje Nederlands daar waar het bij de Vlamingen eerder omgekeerd is. Hier heeft het overgrote deel van de jonge Vlamingen het zowat gehad met de Walen en vertikken het nog om Frans te leren. Mogelijk ook omdat het Engels meer en meer op de voorgrond treed. Laatst gewijzigd door Garry : 6 januari 2014 om 01:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#593 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#594 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Zijn plan trekken" is niet zeer professioneel. Het gaat misschien op voor een bepaalde sector maar niet bijvoorbeeld als men op niveau moet onderhandelen met distributiereuzen zoals Carrefour, Auchan, Cora etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#595 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- hoevéél Vlamingen moeten jaarlijks op niveau onderhandelen met distributiereuzen zoals Carrefour, Auchan, Cora etc.? en - kent er bij distributiereuzen zoals Carrefour, Auchan, Cora etc. werkelijk niemand voldoende Engels om de onderhandelingen in die taal te kunnen voeren? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#596 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#597 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb daar grondige twijfels over, maar als het zo zou zijn, zouden we binnen 10 �* 20 jaar naar een gelijkheidssituatie moeten groeien. Wat niet slecht kan zijn.
![]() |
#598 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- primair anti-ollandisme - verzet tegen Nederlandse hereniging - taaldenken - algemene verplichting om Frans als tweede taal te leren etc.
![]() |
![]() |
#599 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het argument dat "ze wel voldoende Engels kennen" gaat niet op. Sommigen spreken een rudimentair beperkt Engels. Dat gaan ze nog aanvaarden van een Chinees maar van een Belgisch bedrijf verwachten ze dat de onderhandelingstaal Frans is. Ze hebben keuze genoeg tussen hun Franse leveranciers, een perfecte communicatie in Frans is onontbeerlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#600 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerlijk gezegd vind ik in linkse middens, die meestal anti-Vlaams en opportunistisc h pro-Belgisch zijn, soms meer interesse in een Vlaams-Nederlandse confederatie dan bij Vlaamsnationalisten.
![]() |