Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2014, 22:18   #21
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

De N-VA zou eigenlijk de Palestijnse zaak moeten steunen (PLO-FATAH dan wel).
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2014, 22:22   #22
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Politiek opportunisme. Men gaat ervan uit dat men goed moet staan met de joodse gemeenschap om daar stemmen te halen en laat zich door de zionistische lobbyisten aanpraten dat men zich daardoor zo sterk mogelijk de Israëlische politiek dient na te kwaken.
Ja, ik merk het. Het staat goed, zeker als men wat pathetisch gaat doen rond slachtoffers. Zeker voor een partij als N-VA die nogal veel vuur krijgt voor haar zogezegd "bruin" verleden (waar ik niet in geloof voor alle duidelijkheid) is dit handig.
Citaat:

Bang voor de stempel 'antisemiet'.
(Zionistische lobbygroepen durven het héél agressief te spelen als je als politicus of journalist tegen hun politiek in gaat.)
Het probleem, en dat is de reden van deze draad, is dit:

Hoe weet men zeker dat het louter daarbij blijft? Ik kan mij namelijk meer redenen inbeelden (diamantsector, buitenlandse banden, ...) waarom N-VA een serieuze band zou ontwikkelen met Joodse ondernemers dan redenen waarom dit niet zou zijn.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2014, 22:22   #23
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
U bent dus bewust oneerlijk?
Brasschaat is overduidelijk gekoppeld aan Antwerpen. Het is gewoon een randgemeente.
Oud 18 januari 2014, 22:27   #24
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Brasschaat is overduidelijk gekoppeld aan Antwerpen. Het is gewoon een randgemeente.
Ja, met huizen en winkels en straten enzo.
Oud 18 januari 2014, 22:28   #25
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh, het gaat hier over Bart De Wever, die met de ambassadeur is gaan eten, niet Jan Jambon.
Ja, en dan, welke belangrijke politicus is nog nooit met de Israëlische ambassadeur in gesprek geweest?
Overigens, moet je eens nagaan wat voor een degoutante zionist Daniël Termont wel niet is. Bladzijden vol geslijm in Joods Actueel!

Gentse burgemeester Termont onder de indruk van Holocaustverhaal
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2014, 22:28   #26
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat is waar, ook bij Vlaams Belang had je een duidelijk geflirt met het zionisme. Er zijn een paar VB-politici die openlijk uitkomen voor hun zionisme. Weet jij toevallig wie? Jonge kerel, Oost-Vlaanderen dacht ik.
Niet alleen VB. Ook VLD, CD&V... In het verleden zelfs (in mindere mate) GROEN! en SP-A.

Bij VB was het wel heel opvallend. Daar was het bij mijn weten een partijstandpunt en kopstukken als Dewinter en Tangey Veys liepen er nogal mee te pronken. (Ik vermoed jij hier doelde op Tangey Veys?)

In het begin had NV-A eigenlijk een redelijk uitgesproken pro-Palestijns profiel (solidariteit met onderdrukte volkeren), en het VB was de pro-zionistische variant. Dat onderscheid was toen heel duidelijk. Ondertussen is de NV-A wel geïnfiltreerd door opportunisten van alle soorten, onder wie heel wat zionisten.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2014, 22:30   #27
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Ja, met huizen en winkels en straten enzo.
Brasschaat heeft huizen, winkels en straten.
Oud 18 januari 2014, 22:32   #28
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Brasschaat heeft huizen, winkels en straten.
Ja jong, tes allemol iet.
Oud 18 januari 2014, 22:35   #29
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet alleen VB. Ook VLD, CD&V... In het verleden zelfs (in mindere mate) GROEN! en SP-A.

Bij VB was het wel heel opvallend. Daar was het bij mijn weten een partijstandpunt en kopstukken als Dewinter en Tangey Veys liepen er nogal mee te pronken. (Ik vermoed jij hier doelde op Tangey Veys?)

In het begin had NV-A eigenlijk een redelijk uitgesproken pro-Palestijns profiel (solidariteit met onderdrukte volkeren), en het VB was de pro-zionistische variant. Dat onderscheid was toen heel duidelijk. Ondertussen is de NV-A wel geïnfiltreerd door opportunisten van alle soorten, onder wie heel wat zionisten.
Juist, Tangey Veys! Hij heeft op facebook soms een Davidster als avatar.

Ik vind het ergens paradoxaal dat VB, zijnde een echt "bruine" partij, veel heviger flirt met het zionisme dan pakweg N-VA (er zijn geen kopstukken van N-VA die ik mij kan herinneren die er openlijk voor opkomen) of LDD (waren openlijk kritisch).
Oud 18 januari 2014, 22:35   #30
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Jambon woont niet eens in Antwerpen. Je zou beter beweren dat hij het opneemt voor de Ollandse belastingsontduikers die in Brasschaat hun onderkomen gezocht hebben, dat zou tenminste nog een minimum aan geloofwaardigheid hebben.
Brasschaat ligt vlakbij Antwerpen en de politieke invloed is duidelijk merkbaar: Jambon is heel actief als lobbyman voor de diamantsector en nochtans dacht ik niet dat Brasschaat plots een belangrijke stad was voor de diamant... Idem voor zijn pro-Israëlstandpunten die hij regelmatig innam. (Denk niet dat er in Brasschaat een grote joodse gemeenschap is...)
Oud 18 januari 2014, 22:37   #31
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vind het ergens paradoxaal dat VB, zijnde een echt "bruine" partij, veel heviger flirt met het zionisme dan pakweg N-VA (er zijn geen kopstukken van N-VA die ik mij kan herinneren die er openlijk voor opkomen) of LDD (waren openlijk kritisch).
Veys moet je gewoon negeren.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2014, 22:42   #32
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ja, ik merk het. Het staat goed, zeker als men wat pathetisch gaat doen rond slachtoffers. Zeker voor een partij als N-VA die nogal veel vuur krijgt voor haar zogezegd "bruin" verleden (waar ik niet in geloof voor alle duidelijkheid) is dit handig.
Ik vind het vooral dom en ongeloofwaardig: een partij die bang is om te praten over bepaalde mistoestanden omdat lobygroepen een beetje vervelend zouden kunnen doen, wat heb je daar nu aan?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six
Het probleem, en dat is de reden van deze draad, is dit:

Hoe weet men zeker dat het louter daarbij blijft? Ik kan mij namelijk meer redenen inbeelden (diamantsector, buitenlandse banden, ...) waarom N-VA een serieuze band zou ontwikkelen met Joodse ondernemers dan redenen waarom dit niet zou zijn.
Ja, dat kan zeker ook meespelen.
Oud 18 januari 2014, 22:51   #33
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Is niet zo verwonderlijk hoor: de grootste antisemieten in het verleden waren vaak (niet altijd) pro-zionistisch. (Zelfs nazi-Duitsland had contacten met de zionisten).

En met een slecht geweten heb je altijd een reden om bang te zijn dat men dat verleden terug naar boven haalt. Dan is het handig je gemeend of kunstmatig te profileren als pro-Israël-pro-zionistisch, zodat betreffende lobbygroepen dat verleden zeker niet tegen jou gaan gebruiken.

NV-A is veel minder besmeurd door die stempel van de collaboratie en kan dus eigenlijk veel meer vrijuit spreken...
Oud 18 januari 2014, 22:54   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is verrassend stil over de links tussen N-VA en allerlei Israelische organisaties. Merk op dat Der Voorzitter, De Wever, hier niets over zegt.
Het is alsof het niet bestaat.

Waarom krijgen wij geen duidelijkheid over de banden die prominente N-VA-kopstukken hebben met Israelische lobbygroepen, organisaties en misschien zelfs geheime diensten? Ik merk dat veel mensen zich zaken beginnen af te vragen, hebben wij dan geen recht om dit te weten?
Voelt ge u een beetje in uw sas, daar aan uw klaagmuur ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2014, 22:58   #35
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Is niet zo verwonderlijk hoor: de grootste antisemieten in het verleden waren vaak (niet altijd) pro-zionistisch. (Zelfs nazi-Duitsland had contacten met de zionisten).

En met een slecht geweten heb je altijd een reden om bang te zijn dat men dat verleden terug naar boven haalt. Dan is het handig je gemeend of kunstmatig te profileren als pro-Israël-pro-zionistisch, zodat betreffende lobbygroepen dat verleden zeker niet tegen jou gaan gebruiken.

NV-A is veel minder besmeurd door die stempel van de collaboratie en kan dus eigenlijk veel meer vrijuit spreken...
Er waren Zionisten die een brief naar Hitler hebben gestuurd waar zij oorlog tegen Engeland verklaarden en de Nazi's wilden steunen tegen de Britse bezetter. Ik krijg niet meteen de juiste google-search maar zelfs op Wikipedia zijn ze beschreven.
Oud 18 januari 2014, 23:04   #36
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Er waren Zionisten die een brief naar Hitler hebben gestuurd waar zij oorlog tegen Engeland verklaarden en de Nazi's wilden steunen tegen de Britse bezetter. Ik krijg niet meteen de juiste google-search maar zelfs op Wikipedia zijn ze beschreven.
Juist: de revisionistische strekking bij de zionisten (de strekking Vladimir - Zeev Jabotinsky) (voorloper van partijen als Likoed en Kadima) deed een voorstel om deel te nemen aan de oorlog aan de zijde van de nazi-Duitsland, op voorwaarde dat nazi-Duitsland na de oorlog de kolonisatie van Palestina zou steunen...

Toen de nazi's joden massaal begonnen te vergassen in de concentratiekampen was de zin in samenwerking wel snel over.
Oud 19 januari 2014, 22:51   #37
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Veys moet je gewoon negeren.
't Is niet alleen Veys zelle. 't Is ook Dewinter.

En schijnbaar is het in de praktijk zowat een partijstandpunt.
Oud 19 januari 2014, 22:54   #38
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't Is niet alleen Veys zelle. 't Is ook Dewinter.

En schijnbaar is het in de praktijk zowat een partijstandpunt.
De mensen stemmen niet op het VB omwille van die zever.
Oud 20 januari 2014, 22:37   #39
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
De mensen stemmen niet op het VB omwille van die zever.
Nee, duidelijk niet.

Maar dat moslims radicaliseren onder meer omwille van 'die zever' die uw partijtop tegen beter weten in blijft verdedigen, dat dringt duidelijk niet door tot het verstand van u en de rest van het stemvee van uw partij.

Filip Dewinter zal daar uiteraard niet van wakker liggen.
Oud 20 januari 2014, 22:54   #40
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, duidelijk niet.

Maar dat moslims radicaliseren onder meer omwille van 'die zever' die uw partijtop tegen beter weten in blijft verdedigen, dat dringt duidelijk niet door tot het verstand van u en de rest van het stemvee van uw partij.

Filip Dewinter zal daar uiteraard niet van wakker liggen.
Moslims moeten radicaliseren. Alles moet uit de hand lopen. De bom van spanningen moet ontploffen. Enkel zo zal er iets veranderen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be