![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De N-VA zou eigenlijk de Palestijnse zaak moeten steunen (PLO-FATAH dan wel).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoe weet men zeker dat het louter daarbij blijft? Ik kan mij namelijk meer redenen inbeelden (diamantsector, buitenlandse banden, ...) waarom N-VA een serieuze band zou ontwikkelen met Joodse ondernemers dan redenen waarom dit niet zou zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens, moet je eens nagaan wat voor een degoutante zionist Daniël Termont wel niet is. Bladzijden vol geslijm in Joods Actueel! Gentse burgemeester Termont onder de indruk van Holocaustverhaal
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bij VB was het wel heel opvallend. Daar was het bij mijn weten een partijstandpunt en kopstukken als Dewinter en Tangey Veys liepen er nogal mee te pronken. (Ik vermoed jij hier doelde op Tangey Veys?) In het begin had NV-A eigenlijk een redelijk uitgesproken pro-Palestijns profiel (solidariteit met onderdrukte volkeren), en het VB was de pro-zionistische variant. Dat onderscheid was toen heel duidelijk. Ondertussen is de NV-A wel geïnfiltreerd door opportunisten van alle soorten, onder wie heel wat zionisten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind het ergens paradoxaal dat VB, zijnde een echt "bruine" partij, veel heviger flirt met het zionisme dan pakweg N-VA (er zijn geen kopstukken van N-VA die ik mij kan herinneren die er openlijk voor opkomen) of LDD (waren openlijk kritisch). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Gouverneur
|
![]() Brasschaat ligt vlakbij Antwerpen en de politieke invloed is duidelijk merkbaar: Jambon is heel actief als lobbyman voor de diamantsector en nochtans dacht ik niet dat Brasschaat plots een belangrijke stad was voor de diamant... Idem voor zijn pro-Israëlstandpunten die hij regelmatig innam. (Denk niet dat er in Brasschaat een grote joodse gemeenschap is...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En met een slecht geweten heb je altijd een reden om bang te zijn dat men dat verleden terug naar boven haalt. Dan is het handig je gemeend of kunstmatig te profileren als pro-Israël-pro-zionistisch, zodat betreffende lobbygroepen dat verleden zeker niet tegen jou gaan gebruiken. NV-A is veel minder besmeurd door die stempel van de collaboratie en kan dus eigenlijk veel meer vrijuit spreken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Toen de nazi's joden massaal begonnen te vergassen in de concentratiekampen was de zin in samenwerking wel snel over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De mensen stemmen niet op het VB omwille van die zever.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar dat moslims radicaliseren onder meer omwille van 'die zever' die uw partijtop tegen beter weten in blijft verdedigen, dat dringt duidelijk niet door tot het verstand van u en de rest van het stemvee van uw partij. Filip Dewinter zal daar uiteraard niet van wakker liggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |