Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 februari 2014, 22:51   #201
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wel hebben ze daar al vele jaren heel wat autosnelwegen waarvoor je moet betalen.
En die je ook perfect kan negeren.
De 'nationals' zijn daar nog echte verbindingswegen.
Hier vindt je bijna geen 'verbindingsweg' meer zonder snelheidsremmer en/of 30km/uur zone.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 08:03   #202
stefY
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 februari 2014
Berichten: 4
Standaard

Ik heb het gevoel dat hier rond de pot word gedraaid en dat er zo nooit een deftig resultaat komt, stel even dat we het beste van twee mogelijk maken voor iedereen.
Zoals de verzekeringen doen met kilometer verzekering.
Voor wie weinig kilometers aflegt het rekening rijden als optie geven (installeer u een bakske in de auto en u kan goedkoper rond rijden).
Voor deze die veel kilometers moeten en of willen rijden het forfaitair gelijk het nu bestaat, zeker niet duurder want dan komen er veel gezinnen en alleenstaande niet meer.
Maar dit zal dan zeker de staatskas niet spijzen en de files niet oplossen maar als er dan toch word gedebatteerd dat die die weinig rijden niet zo veel zouden moeten betalen als deze die veel rijden is dit wel een oplossing.

Even naar het huidige voorstel.
Fiscaal aftrekbaar NIET interessant als je het eerst moet voorschieten en twee jaar later pas terug ziet voor veel mensen NIET haalbaar.
Werkgelegenheid vervoer vergoeding sollicitatie "meneer u voldoet compleet aan onze verwachtingen en profiel maar sorry u woont te ver dat kost ons te veel " ziet ge het al gebeuren.

Laatst gewijzigd door stefY : 12 februari 2014 om 08:07.
stefY is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 08:43   #203
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 71.196
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Orakel Crevits zal dat wel in het Bulgaars uitleggen.
Kortom, tenzij ome bulgaar/pool/whatever eens bij een controle door de mand valt, kan ie zonder enig gezever en continue rekeningen rondtuffen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 10:46   #204
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Kortom, tenzij ome bulgaar/pool/whatever eens bij een controle door de mand valt, kan ie zonder enig gezever en continue rekeningen rondtuffen.
Idd hoe absurder de (r)overheid des te meer de kans dat niet betaald wordt, dat is bij snelheidsboetes zo en zal bij andere boetes ook zo zijn, dit bij buitenlanders of bij diegenen die geen belastingsbrief indienen.

Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...nbetaald.dhtml
4/02/14 - 11u23 Bron: Belga

Strafrechterlijke boetes blijven onbetaald

UPDATE De federale regering moet dringend concrete maatregelen nemen om de uitvoering van penale boetes te verbeteren. Dat zegt het Rekenhof in een vernietigende audit. Het is niet de eerste keer dat het Rekenhof de gebrekkige uitvoering van penale geldboetes aankaart. Zo was er onder meer in 2007 al een erg kritische audit.
"Maar er werd geen enkel structureel initiatief genomen om de strategie, de coördinatie of de rapportering te verbeteren op het gebied van de uitvoering van de veroordeling tot een geldboete", zo staat te lezen in de opvolgingsaudit van het Rekenhof. Volgens minister van Financiën Koen Geens staat er vrijdag een actieplan over de kwestie op de agenda van de ministerraad.

Het is sinds 2000 de derde keer dat het Rekenhof het probleem onder de loep neemt. En nieuw is het probleem ook niet. Veel boetes die worden opgelegd door de strafrechter, blijven onbetaald, en de celstraffen die op het weigeren van een betaling staan, worden niet uitgevoerd.

Uit het Rekenhof-rapport van 2007 bleek al dat de helft tot 75 procent van de boetes die door rechters worden uitgesproken, onbetaald blijven. Het zou gaan om een bedrag van 50 miljoen euro. Ook in de eerste audit van 2000 stelde het Rekenhof al aan de kaak dat er een en ander schortte aan de uitvoering van de boetes.

Maar anno 2014 is er weinig tot niets veranderd, zo blijkt uit een nieuwe opvolgingsaudit van het Rekenhof. "De engagementen die de ministers van Justitie en Financiën in 2007 zijn aangegaan, zijn niet gerealiseerd", luidt het.

"Er werd nog steeds geen strategie ingevoerd voor de verbetering en coördinatie tussen de FOD Financiën en de FOD Justitie. De tenuitvoerlegging van de veroordeling, de invordering van de boetes en de toepassing van de vervangende straffen worden onvoldoende beheerst. Deze situatie plaatst de effectiviteit van de straffen en de gelijkheid tussen burgers op de helling", luidt het.
De (r)overheid is ook een zeer slechte betaler...
Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Eco...-betaler.dhtml

"Overheid is zeer slechte betaler"

De overheid is een zeer slechte betaler. Dat blijkt uit een enquête van de Confederatie Bouw. In bijna 87 procent van de gevallen is er betalingsachterstand.

Uit een rondvraag door Confederatie Bouw blijkt dat de betalingstermijn voor voorschotten van werken slechts in 15 procent van de gevallen wordt gerespecteerd door de aanbestedende besturen. In 73 procent gebeurt dit soms. Twaalf procent krijgt de voorschotten nooit binnen de wettelijke termijn.

De betaling van de saldo gebeurt evenmin binnen de wettelijke periode: slechts 13 procent van de bouwbedrijven krijgt het saldo tijdig betaald, in 87 procent is er betalingsachterstand.

Opmerkelijk, aldus Confederatie Bouw, is dat alle aanbestedende overheden laattijdige betalers zijn. De confederatie vraagt met aandrang dat alle overheden de aannemers correct en tijdig betalen, zeker in tijden van crisis. (belga/ka)
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 12 februari 2014 om 10:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 12:15   #205
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
U vindt het dus fair dat pakweg een lagere secretaresse die 1500 euro in de maand verdient evenveel moet betalen als een dikbetaalde manager die 5000 euro krijgt ?
Natuurlijk. Diezelfde twee mensen betalen toch ook evenveel voor hun vuilzakken? En ze betalen ook al evenveel voor dezelfde hoeveelheid water. Enzovoort. Meer zelfs, als ze beiden in de Colruyt staan, kost dezelfde fles wijn evenveel. En ook hetzelfde WC-papier gaat aan dezelfde prijs over de toonbank. Voor het pakje Magnums moeten beiden evenveel betalen.

Ook allemaal discriminatie?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 12:16   #206
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stefY Bekijk bericht
Even naar het huidige voorstel.
Fiscaal aftrekbaar NIET interessant als je het eerst moet voorschieten en twee jaar later pas terug ziet voor veel mensen NIET haalbaar.
Dat is toch voor beroepskosten altijd het geval. En dus wel haalbaar.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 12:38   #207
Sonny Crockett
Parlementslid
 
Sonny Crockett's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2013
Berichten: 1.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk. Diezelfde twee mensen betalen toch ook evenveel voor hun vuilzakken? En ze betalen ook al evenveel voor dezelfde hoeveelheid water. Enzovoort. Meer zelfs, als ze beiden in de Colruyt staan, kost dezelfde fles wijn evenveel. En ook hetzelfde WC-papier gaat aan dezelfde prijs over de toonbank. Voor het pakje Magnums moeten beiden evenveel betalen.

Ook allemaal discriminatie?
Hoe zit het met kinderopvang Jan?

Naar mijn weten, is dat zo een systeem, waarbij het tarief wordt bepaald aan de hand van het inkomen.
__________________
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen.
Sonny Crockett is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 12:59   #208
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
Hoe zit het met kinderopvang Jan?

Naar mijn weten, is dat zo een systeem, waarbij het tarief wordt bepaald aan de hand van het inkomen.
Dat is niet algemeen. Opvang door zelfstandigen kan ook gebeuren op basis van tariefering los van het inkomen. De bestaande regelgeving voorziet beide systemen. Volledig naast elkaar.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 13:39   #209
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.850
Standaard Economie en rekeningrijden

Economie is een wetenschap die zich bezighoudt met de productie, consumptie en distributie van schaarse goederen en diensten.

Het beschikbaar stellen van een goed ingerichte autoweg is een dienst. Meestal wordt deze dienst aangeboden door de overheid, soms door een privé onderneming.

Op bepaalde momenten kan er schaarste optreden. Dit betekent dat er te weinig beschikbare infrastructuur is voor de vraag. De vraag overstijgt dus op dergelijke momenten het aanbod wat kan opgelost worden door een aanpassing van de prijs.

Dit is iets wat we constant meemaken in het dagelijkse leven, electriciteit is bvb duurder in de piekuren dan in de daluren.

De vraag is uiteraard, wat is de prijselasticiteit van de vraag? Het aanbod staat zowat vast dus moeten we deze vraag niet stellen.

Indien de prijselasticiteit van de vraag laag blijkt te zijn, dan is het rekeningrijden een maat voor niets. In het andere geval kan het wel degelijk een oplossing bieden voor het fileprobleem.

Het bepalen van de prijselasticiteit van de vraag is een onderdeel van het huidige experiment.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 21:39   #210
stefY
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 februari 2014
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is toch voor beroepskosten altijd het geval. En dus wel haalbaar.
Ok voor kleine aankopen. Maar aan de tarieven die goed gekeurd zijn door gewesten moet ik bijna twee maandlonen gaan afdokken terwijl wij er nu nog maar juist komen, ik sta verstelt dat sommige mensen denken dat iedereen zomaar 250 euro per maand kan missen. Zijn er dan zoveel mensen vergeten dat er lage of gematigde lonen bestaan dat het eten verzekeringen school opvang elektriciteit water hypotheek mazout (centrale verwarming) diesel en ja lening voor de wagen enz moeten betaald worden. Wij zijn al zo één van de gezinnen die nooit op reis gaan omdat het niet te betalen is. Werkelijk wij werken ons kloten af om ons te laten bestelen door mensen met gedachten stellingen gelijk de uwe.
We betalen meer als genoeg het duurt niet lang dat de mensen die moedwillig (niet over de genoodzaakte) thuis doppen meer overhouden dan wij. Wij willen werken met alle gevolgen stress ,fenomenaal drukte en nodige organisatie om het allemaal draaiende te houden. Ik baal en noem dit asociaal gedrag vergelijk maar met de sociale zekerheid, ziekteverzekering moeten we deze dan ook maar afschaffen sommige mensen worden meer ziek als andere zullen we dit dan aanrekenen als verbruikte uren bij de dokter of ziekenhuizen. Ik moet wel toegeven dat er voor ziekte nog een kleiner marge is voor alternatieven tot geen maar het is het princiepen van asociaal gedrag dat ik wil stellen. Ik betaal nu 220 euro voor mijn Dacia 1.5cdi en al moest ik maar 5 km rijden ben ik berijd dit nog te betalen maar ja deze met 2.5 3.0 L BMW MERC die over de 700 euro zitten dat is een ander verhaal koop u dan een Dacia als je het niet kunt of wil betalen. En de files droom verder die worden hier niet door opgelost de mensen moeten toch op hun werk geraken daar veranderd juist niets aan.

Groeten,

164265 and counting, Jan van den Berghe hier een link voor U http://www.petities24.com/signatures...rijden_belgie/.

Laatst gewijzigd door stefY : 12 februari 2014 om 21:45.
stefY is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 21:48   #211
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
En die je ook perfect kan negeren.
De 'nationals' zijn daar nog echte verbindingswegen.
Hier vindt je bijna geen 'verbindingsweg' meer zonder snelheidsremmer en/of 30km/uur zone.
Wel, ik raad u aan, zoals wij enige tijd geleden deden, langs de nationales vanuit Kortrijk naar Reims te rijden. Tegenwoordig zult u zien dat er overal snelheidsbeperkingen zijn en dat er daar heel veel flitspalen staan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 21:50   #212
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stefY Bekijk bericht
Ok voor kleine aankopen.
Neen. Kijk maar eens naar de forfaitaire aftrek. Als u alleen maar kleine aankopen hebt die als beroepskosten moeten doorgaan, dan leunt het de moeite niet. Pas als je grote sommen moet neertellen en je die ook fiscaal kunt inbrengen wordt het interessant je daadwerkelijke beroepskosten aan te geven en geen gebruik te maken van de forfaitaire aftrek.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 23:25   #213
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wel, ik raad u aan, zoals wij enige tijd geleden deden, langs de nationales vanuit Kortrijk naar Reims te rijden. Tegenwoordig zult u zien dat er overal snelheidsbeperkingen zijn en dat er daar heel veel flitspalen staan.
Jan, U bent een leugenaar.

Lijst Flitsers departement Nord - Pas de Calais (12444 km²)
http://www.controleradar.org/nord.html

En hier de lijst voor Vlaams Brabant (2106km²)
http://flits.bnet.be/controles/pdl_list.php?prov=3

Ik wil er ook nog bijzeggen dat ze in Frankrijk voorafgegaan worden door waarschuwingsborden.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 23:28   #214
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Jan, U bent een leugenaar.

Lijst Flitsers departement Nord - Pas de Calais (12444 km²)
http://www.controleradar.org/nord.html
Sedert wanneer ligt Reims in le Nord of in Pas de Calais?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 23:33   #215
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Sedert wanneer ligt Reims in le Nord of in Pas de Calais?
En ook een zeveraar. Moet ik alle departementen opnoemen die jij op je weg naar Reims passeert?
Of raken uw wielen de grond niet in 'Nord - Pas de Calais'?

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 12 februari 2014 om 23:34.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 23:36   #216
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
En ook een zeveraar. Moet ik alle departementen opnoemen die jij op je weg naar Reims passeert?
Of raken uw wielen de grond niet in 'Nord - Pas de Calais'?
Ik heb inderdaad niet langs Frankrijk gereden, beste vriend. Ik had immers nog een ommetje te maken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 23:47   #217
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik heb inderdaad niet langs Frankrijk gereden, beste vriend. Ik had immers nog een ommetje te maken.
Nu nog straffer, je bent van Kortrijk naar Reims gereden, je hebt daar ontelbare flitspalen gezien en je bent niet langs Frankrijk gereden?

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 12 februari 2014 om 23:48.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 23:55   #218
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Nu nog straffer, je bent van Kortrijk naar Reims gereden, je hebt daar ontelbare flitspalen gezien en je bent niet langs Frankrijk gereden?
Inderdaad, we hadden eerst nog een tussenstop in Doornik. Vandaar zijn we langs de E42 gereden, om dan richting Laon te rijden. Pas daarna richting Reims.

Wel op de nationales daar stonden er flink wat flitspalen opgesteld.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2014, 03:51   #219
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad, we hadden eerst nog een tussenstop in Doornik. Vandaar zijn we langs de E42 gereden, om dan richting Laon te rijden. Pas daarna richting Reims.

Wel op de nationales daar stonden er flink wat flitspalen opgesteld.
Er staan nergens meer flitspalen en mobiele snelheidsmeters dan in Vlaanderen.
Er zijn zelfs reeds meer trajectcontroles in Vlaanderen, dan filtspalen in Wallonie.
Op het stuk Noorderlaan vanaf de Groenedaallaan tot aan de politieschool in Antwerpen, heb je al meer flitspalen dan in heel Wallonie.

Trouwens ik dacht dat jij overtal geraakte met de fiets en het openbaar vervoer.
Trouwens dat ritje langst de nationals kost je met het rekeningrijden 0.04euro per km extra tegenover de snelwegen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2014, 05:21   #220
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Op het stuk Noorderlaan vanaf de Groenedaallaan tot aan de politieschool in Antwerpen, heb je al meer flitspalen dan in heel Wallonie.
Je komt uit de richting Italiëlei. En dan zie je ineens, onverhoeds, een dievenbende met zwaailichten staan.
Moet je nog aan de kant gaan staan ook. En dat vernederende blazen!
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be