![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schijnbaar niet, want een eenvoudige zoekopdracht leert me dat er bij die drie wegen ondertussen al op zekere plaatsen fietspaden werden aangelegd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh, ik beschreef in mijn vorig bericht al de twee ontbrekende stukken in de twee besproken gemeentes. Met verwijzing trouwens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk kan je op heel veel plaatsen redelijk veilig met de fietsen. Of het altijd even veilig aanvoelt, is een andere zaak. Ik zelf moet bijvoorbeeld iedere dag een klein stukje een secundaire weg op met vrij veel verkeer. Pas ten vroegste in 2015 is daar een fietspad gepland. Dat weerhoudt me evenwel niet er te rijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe niet zo onnozel, Jan: er lopen alleen snelwegen en gewestwegen in Brussel of zo? Wanneer antwoord je eens op mijn vraag of jij weet waar de gemeentewegen liggen om het rekeningrijden te vermijden? En je bent weer selectief in het beantwoorden van mijn argumenten.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 11 februari 2014 om 13:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik moet wel toegeven dat ik twijfel aan de praktische uitwerking zoals deze momenteel ter tafel ligt. Maar dit doet niets af aan het principe. Nu betaalt men met tijd en gezondheid en via het rekeningrijden betaalt men met geld. Ik vind trouwens ook niet dat dit overal moet gelden. Op plaatsen waar men weinig of geen last heeft van files is er geen reden om dit in te voeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij gaat mij dus vertellen hoe het in elkaar steekt en dat ik niet weet wat ik met eigen ogen dagelijks zie. Maar ja, jij ben leerkracht he!!! Zo één van die personen die aan jongeren wijsmaakt dat ze met hun A2 geen jobs moeten aannemen onder de 2500€ per maand, want dat ze dat gemakkelijk kunnen verdienen met hun A2. En de jongeren de eerste jaren na het beëindigen van hun secundair maar zoeken achter die jobs en ondertussen maar doppen, wegens gebrek aan dergelijke jobs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen ziet die kankervlek van vooral dieselroet, niet ? Kaart is van 2000, toen had BE een personenwagens dieselaandeel van 39 %. In 2014 hebben we een dieselaandeel-pw van 63 % en nog stijgend. Heb je iets gevonden in dat rekeningrijdenproject om het dieselaandeel terug te dringen ? Noppens. ![]() Citaat:
Tja als men de Liefkenshoektunnel tolvrij maakt haalt men die 10 % mss ook op de R1 Antwerpen. De baten zouden 4x hoger liggen als de ontgaande tolopbrengst. Denk gewoon eens wat verder na. Stel gewoon eens dat 200.000 pendelaars het OV dagelijks gaan willen gebruiken in de spitsuren moest dat rekeningrijden er echt komen (ik geloof er niet aan), kunnen het OV gebruiken is nog wat anders. Waar is die capaciteit van het OV in de spitsuren, wie gaat die meercapaciteit organiseren en betalen ? (het OV dat ook niet persé milieuvriendelijker is als de auto). Wie gaat dat gat in de brandstofkas opvullen. Als de staat 10 % minder inkomsten haalt uit de autoinkomsten is dit pakweg al 1,6 miljard € per jaar. Citaat:
Stel voor dat de werknemers van de verder geleden provincies in eigen provincie werk hebben of ergens gaan vinden, dus die vallen daar niet onder, dus die gaan geen verkeerstaks meer betalen en ook geen kilometerheffing. Wie gaat dit financieel gat opvullen ?. Broekzak-klein vestzak operatie en veel geld verspillen dat gaan ze doen ja. Nederland had 15 jaar geleden het dubbele aan filedruk als BE en wou dus in 1999-2001 het eerste maal rekeningrijden invoeren (planning al vanaf 1993), in 2005 het tweede maal, het is er nooit van gekomen. Nu heeft Nederland de helft van de filedruk als BE zonder rekeningrijden gerealiseerd door allerlei andere maatregelen, dat heeft natuurlijk ook geld gekost, maar het lijkt me alleszins veel duurzamer in de weginfra te investeren als met die theorietjes van rekeningrijden.
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 11 februari 2014 om 17:28. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In België lijkt het erop dat elk dorp en gehucht waar een graaiend politicus woonde tijdens de constructie van de snelwegen een eigen op- en afrit kreeg.
![]() |
![]() |
#196 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Buitenlanders die vliegen met hun auto tot Leuven en betalen daar pas. ![]() ![]() # ook topicstarter: Citaat:
![]()
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 11 februari 2014 om 17:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Losstaand daarvan blijf ik het rekeningrijden als principe een verwerpelijk idee vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben benieuwd hoe pakembeet een doorsnee Bulgaar gaat reageren als ie te horen krijgt dat zijn wagen voorzien moet worden van een stuk electronica dat duurder is dan zijn auto...
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Orakel Crevits zal dat wel in het Bulgaars uitleggen.
![]() |
#200 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Neen Citaat:
Ik dus niet. |
|||
![]() |
![]() |