![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het helpt niets, integendeel de dwaze focussering op niets dan snelheid werkt vermoedelijk contraproductief, want veel belangrijke ongevaloorzaken (zoals afstand, voorrang, rijgedrag) worden verwaarloosd en verwaarloosbaar gehandhaafd. volgens http://www.scdb.info/nl/statistik/ BE: 1874 deze site wordt regelmatig ververst. Ik schat nu 250 in Wallonie, in 10/2012 waren het er al 230: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...flitsers.dhtml - Ik schat een goede 100 in Brussel (ook te vinden). - Rest Vlaanderen: ~ 1524 Vergelijk Denemarken: 10 flitspalen in heel DK voor 5,6 miljoen inwoners. DK heeft 32 verkeersdoden per miljoen inwoners. (4e EU-27 landen) BE heeft 70 verkeersdoden per miljoen inwoners. (19e EU-27 landen) Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 13 februari 2014 om 12:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je bent dus door volgende departementen gereden: Nord - Pas de Calais en Picardie Om compleet te zijn zal ik er de lijst van flitspalen van het departement Picardie bijvoegen, het zijn er iets meer dan 50! Picardie is 1,5 keer gans Vlaanderen. http://www.controleradar.org/picardie.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
In Frankrijk worden daarenboven die flitsdingen aangekondigd (men wou ze weghalen maar dat is niet doorgegaan). @ Johan Daelemans, Reims ligt wel in Champagne-Ardenne ttz nog 20 km nationale weg (D 944) aldaar. Maar daar staan geen flitspalen: http://www.controleradar.org/champagne.html mss wel radar mobiles... ook: http://www.radars-auto.com/carte-rad...pagne-ardenne/
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 13 februari 2014 om 21:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Van de totale som aan belastingen die autogebruikers betalen ligt vandaag het aandeel van variabele, kilometergebonden belastingen al op een 70%. Vaste belastingen zijn vandaag al in de minderheid. De kilometerheffing zou in de plaats moeten komen van de verkeersbelasting en de BIV. Die 2 belastingen samen (1.9 miljard € in 2012) vertegenwoordigen maar een 12% van de belastingen die de overheid int uit het autoverkeer (15.8 miljard € in 2012). De vergelijking met Diftar is interessant. Diftar moet kostendekkend zijn, niet meer, niet minder. Dat creëert een referentiekader en het maakt de tarieven redelijk. Bij de belasting op het autoverkeer is dat totaal anders. Er is geen enkele relatie tussen de belastinginkomsten en welke kosten die de overheid maakt dan ook. Alleen al de accijnzen en de BTW op de brandstoffen (7.2 miljard € in 2012) zijn al minstens het dubbele van de reële kosten verbonden aan het wegverkeer (geschat tussen 2 en 3 miljard € per jaar). Onze overheid weet dat autoverkeer voor de overgrote meerderheid onder ons onmisbaar is en dat we (weliswaar knarsetandend) bereid zijn om daar een hoge prijs voor te betalen omdat we niet anders kunnen noch willen. In dat kader moet je eens nadenken over een kilometerheffing en welk misbruik een overheid daarvan kan, en zal maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Daarom is het geen slecht idee om ook een vaste kost te hebben zoals de verkeersbelasting. Wie zich een echt dikke bak kan permitteren mag daar ook iets meer voor betalen. Wellicht zal de verkeersbelasting na de invoering van een kilometerheffing niet verdwijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Over de kosten voor de overheid is er een tijd geleden een discussie geweest hier op het forum. Ik zal proberen die terug te vinden, niet zo makkelijk op deze site. Conclusie was dat we ergens tussen de 2 en de 3 miljard € uitkwamen, als ik het me goed herinner. In ieder geval veel en veel minder dan wat de overheid aan inkomsten uit het autoverkeer int. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens Touring is het maar een klein miljard € voor de drie Gewesten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 15 februari 2014 om 01:40. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dan zie ik niet in waarom voor dat enkele feit hij meer belasting zou moeten betalen. Tenzij jalousie als argument mee mag tellen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar verder, op wat baseer je je eigenlijk ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Daarnaast besteden de gemeenten ook nog middelen aan aanleg en onderhoud van hun wegen. De moeilijkheid in de oude discussie was om in te schatten wat de gemeenten besteden. Bij de heraanleg van een weg worden er dikwijls ook meteen extra nutsvoorzieningen voorzien of worden de bestaande nutsvoorzieningen heraangelegd. Ook allerlei verfraaiingen in het straatbeeld, nieuwe verkavelingen en het onderhoud van alle onbevaarbare waterlopen is inbegrepen in het gemeentelijk budget openbare werken. Ik herinner me dat we toen konden besluiten dat alle gemeenten samen wellicht meer besteden dan de gewesten aan onderhoud en aanleg van wegen ten behoeve van het autoverkeer, maar wellicht niet dubbel zoveel. Vandaar de geschatte 2 �* 3 miljard €. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je spreekt altijd van het "motorvoertuigenverkeer" en hun inkomsten, maar Gewesten en Gemeentes steken ook veel geld in voorzieningen voor kwetsbare weggebruikers (voetpaden, trottoirs, pleinen, fietspaden...) Om een vb te geven: 1 nieuwe "fietsbrug" over het Albertkanaal in Antwerpen (BAM) kost al € 15-16 miljoen. Citaat:
Fietspaden zijn duurder als men denkt (ook door de onteigeningen)
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 15 februari 2014 om 13:15. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Minister-President
|
![]() Ik ben één van de 1200 proefkonijnen.
![]() ![]() Maar eerlijk gezegd, ik ga mijn rijgedrag niet aanpassen omdat ik op die manier een beetje meer kan verdienen met het project. Ik heb mijn auto nodig wanneer ik hem gebruik, zo simpel is dat. Eveneens kan ik mijn gps niet gebruiken als het toestelletje in de aansteker zit. Dan vliegt dat toestelletje gewoon aan kant he seg. Aan mijn gegevens zullen ze denk ik al niet veel hebben. ![]() Tevens, wie nuttige tips heeft om dit project stokken in de wielen te steken : geef maar door. ![]() Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 17 februari 2014 om 21:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door non-conformist : 17 februari 2014 om 23:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#237 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar u hebt gelijk, dat rekeningrijden zou dwars door de aars van elke politicus geramd moeten worden die pro is.
![]() |
![]() |
#239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, daar die inkomsten voor de meeste gemeenten lang niet volstaan. Vandaar bestaat er zoiets als het gemeentefonds. Heel veel Vlaamse gemeenten halen een groot deel van hun middelen uit wat ze van de Vlaamse overheid krijgen toegeschoven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toch graag cijfers van jou over die inkomsten van de meeste gemeenten die enige betrouwbaarheid hebben. Citaat:
Maar ik had weer graag cijfers van jouw beweringen die enige betrouwbaarheid hebben. ![]()
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 18 februari 2014 om 18:38. |
||
![]() |
![]() |