Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 15 februari 2014, 17:50   #601
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zoals ik eerder al poneerde.
De grootste fractie deelt niet noodzakelijk de lakens uit.
Als ze de absolute meerderheid heeft,anders wel

Laat de 800.000 Arco-spaarders nog wat op hun centen wachten en het is zo ver
Witte Kaproen is nu online  
Oud 15 februari 2014, 17:50   #602
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je hebt gelijk.
En als het niet anders kan is er nog altijd artikel 195 van de Belgische grondwet dat aan de kant kan worden geschoven tot in kannen en kruiken is wat in kannen en kruiken moet.
Hoeveel artikels denk je dat het parlement voor wijziging vatbaar maken ?
peter1962 is offline  
Oud 15 februari 2014, 17:53   #603
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Past anders perfect bij dat gelul van de Vlaamse regering op droog zaad te zetten.
Het past niet in je kraampje, dat wil ik geloven.
Maar het is perfect mogelijk, waarschijnlijk, misschien zelfs wenselijk...

Buiten het gier-geld gegraaid uit sterfhuizen, int de Vlaamse regering nauwelijks belastingen.
Ze hangt voor de kosten van haar belangrijkste bevoegdheden aan de mem van de federale belastings-uier.

Zelfs nu is er al een onvolledige overdracht van middelen, en moet ze vaak op het einde van de rit overschotten retourneren.
Het is dus perfect mogelijk, en zeker niet ondenkbaar dat het kraantje van dat overbodige nivoo dichtgedraaid wordt als blijkt dat er gesmost wordt met het geld van de burger om separatistische onzin, leeuwevlaggen, en foute folders te sponsoren.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 15 februari 2014 om 17:53.
Supe®Staaf is offline  
Oud 15 februari 2014, 17:56   #604
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Waar blijven Uw inhoudelijke tegenargumenten?

Beweer je soms dat de huidige adviseurs van Filip politiek meer onderlegd zouden dan adviseur Ypersele van AlbertII ,
of heb je weet van een nieuw Dexia-schandaal dat de CD&V opnieuw overstag zou kunnen doen gaan?

Blijkbaar niet ,als je over wiet en Don Quichote moet beginnen
Niet mijn fout dat je niet begrijpt dat er deze keer geen bhv gesplitst moet worden, dus geen noodzaak tot een institutioneel akkoord, dus geen staatshervorming, dus geen bijzondere meerderheid.
N-VA zal heel groot zijn, dat is zeker. Maar mathematisch zal ze niet onmisbaar zijn. Dat schijn je niet te zien. En alle andere partijen weten nu hoe onderhandelingen met BDW kunnen verlopen, dus zal men vrij snel kunnen naar optie 2 overschakelen als blijkt dat BDW tegen verwachting in toch niet de bocht van Bracke zou maken.
De zaken liggen simpel : n-va zal zeer waarschijnlijk initiatiefrecht hebben, ofwel maakt hij die bocht en dan is een coalitie met n-va een mogelijkheid. Indien hij die bocht niet maakt, of het artificieel lang wil rekken zal er naar optie 2 gegaan worden en dan krijgen we een Elio II al dan niet in afgeslankte vorm.

Op geen enkel moment is er een risico op verrotting door het aanslepen van onderhandelingen. Indien Bart niet wil, zullen anderen het doen zonder hem.
peter1962 is offline  
Oud 15 februari 2014, 17:57   #605
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Als je zo blijft raaskallen gaan je huisgenoten op de duur niet anders kunnen dan je laten opnemen voor een ontwenningskuur.
Ik vrees dat ik mijn gedacht over drugs zal moeten bijsturen.
Ik hoop echt dat die Witte Kapoen enkel poogt om te provoceren, want als die echt meent wat hij allemaal schrijft, dan zitten we binnenkort met een depressieve Geert Hoste, en dat wil niemand meemaken...
Oud 15 februari 2014, 18:00   #606
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Als ze de absolute meerderheid heeft,anders wel

Laat de 800.000 Arco-spaarders nog wat op hun centen wachten en het is zo ver
Is het je niet opgevallen dat ondanks al de heisa over Arco dat cd&v in de laatste peiling terug naar 18,5% is geklommen ? Het hele Arco effect waar jij op hoopt zit al lang verdisconteerd in de cijfers.
peter1962 is offline  
Oud 15 februari 2014, 18:00   #607
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht

Geloof je dat zelf?
Die Knuppel stemt gegarandeerd VB, en misschien nu tactisch N-Va.Hij haat België zoals wij water in onze schoenen.
Trouwens, BuB haalt maar zoveel stemmen als er bestuursleden zijn.
Mocht er iemand anders op BuB stemmen, jullie zouden het zien, en jullie uitslag zou een reuzesprong maken.
Er is geen één haar om mijn hoofd dat daar ooit aan getwijfeld heeft.
Het Oosten is offline  
Oud 15 februari 2014, 18:01   #608
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet mijn fout dat je niet begrijpt dat er deze keer geen bhv gesplitst moet worden, dus geen noodzaak tot een institutioneel akkoord, dus geen staatshervorming, dus geen bijzondere meerderheid.
N-VA zal heel groot zijn, dat is zeker. Maar mathematisch zal ze niet onmisbaar zijn. Dat schijn je niet te zien. En alle andere partijen weten nu hoe onderhandelingen met BDW kunnen verlopen, dus zal men vrij snel kunnen naar optie 2 overschakelen als blijkt dat BDW tegen verwachting in toch niet de bocht van Bracke zou maken.
De zaken liggen simpel : n-va zal zeer waarschijnlijk initiatiefrecht hebben, ofwel maakt hij die bocht en dan is een coalitie met n-va een mogelijkheid. Indien hij die bocht niet maakt, of het artificieel lang wil rekken zal er naar optie 2 gegaan worden en dan krijgen we een Elio II al dan niet in afgeslankte vorm.

Op geen enkel moment is er een risico op verrotting door het aanslepen van onderhandelingen. Indien Bart niet wil, zullen anderen het doen zonder hem.
Ik onderschrijf uw scenario voor het grootste deel.
Behalve de Brackeniaanse Bocht.
Die acht ik hoewel niet onmogelijk toch minder plausibel dan jij.
Het is een mooi excuus om de schijn op te houden en De Wever een kans te gunnen, maar ik denk dat heel snel de trein Di Rupo II zal verder rijden met achterlating van Briesende Bracke & Wankelende Wever op het perron....
Oud 15 februari 2014, 18:03   #609
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het je niet opgevallen dat ondanks al de heisa over Arco dat cd&v in de laatste peiling terug naar 18,5% is geklommen ? Het hele Arco effect waar jij op hoopt zit al lang verdisconteerd in de cijfers.
Zeer juist.
Dat geld is verschwunden, en wie belegt weet dat zoiets mogelijk is, die leert daar mee leven.
Een foute investering doet een verstandig mens niet van ideologie veranderen.
Oud 15 februari 2014, 18:04   #610
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Buiten het gier-geld gegraaid uit sterfhuizen, int de Vlaamse regering nauwelijks belastingen.
Ze hangt voor de kosten van haar belangrijkste bevoegdheden aan de mem van de federale belastings-uier.

Zelfs nu is er al een onvolledige overdracht van middelen, en moet ze vaak op het einde van de rit overschotten retourneren.
Het is dus perfect mogelijk, en zeker niet ondenkbaar dat het kraantje van dat overbodige nivoo dichtgedraaid wordt als blijkt dat er gesmost wordt met het geld van de burger om separatistische onzin, leeuwevlaggen, en foute folders te sponsoren.
Over het principe heb je volledig gelijk. Toch zie ik dat niet direct gebeuren omdat het indruist tegen een gezond federalisme. Als er echt zou een guerilla houding komen vanuit vlaanderen dan kan het echter wel. Maar ik verwacht dat niet.
Bekijk de studie van de kiesmotieven, de burger wil zekerheden op vlak van werk, sociale zekerheid, kortom wil een goede overheid en zou het nooit aanvaarden dat een partij eerst de verkiezingen wint in vlaanderen en dan de boel gaat saboteren. Wie dat probeert pleegt euthanasie op zijn eigen partij.
peter1962 is offline  
Oud 15 februari 2014, 18:04   #611
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat ik mijn gedacht over drugs zal moeten bijsturen.
Ik hoop echt dat die Witte Kapoen enkel poogt om te provoceren, want als die echt meent wat hij allemaal schrijft, dan zitten we binnenkort met een depressieve Geert Hoste, en dat wil niemand meemaken...
peter1962 is offline  
Oud 15 februari 2014, 18:06   #612
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik onderschrijf uw scenario voor het grootste deel.
Behalve de Brackeniaanse Bocht.
Die acht ik hoewel niet onmogelijk toch minder plausibel dan jij.
Het is een mooi excuus om de schijn op te houden en De Wever een kans te gunnen, maar ik denk dat heel snel de trein Di Rupo II zal verder rijden met achterlating van Briesende Bracke & Wankelende Wever op het perron....
En zich dan wentelen in zelfbeklag...
peter1962 is offline  
Oud 15 februari 2014, 18:11   #613
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Over het principe heb je volledig gelijk. Toch zie ik dat niet direct gebeuren omdat het indruist tegen een gezond federalisme. Als er echt zou een guerilla houding komen vanuit vlaanderen dan kan het echter wel. Maar ik verwacht dat niet.
Uiteraard schilder ik enkel een extreem scenario, als reactie op extreme flamingantische onzin.

Citaat:
Bekijk de studie van de kiesmotieven, de burger wil zekerheden op vlak van werk, sociale zekerheid, kortom wil een goede overheid en zou het nooit aanvaarden dat een partij eerst de verkiezingen wint in vlaanderen en dan de boel gaat saboteren. Wie dat probeert pleegt euthanasie op zijn eigen partij.
De N-Va-top durft zelfs geen gebruik maken van het gewicht van hun objectieve bondgenoot-partij wat betreft het communautaire.
Wat zouden ze dan de Razende Roeland gaan uithangen, zelfs als ze een comfortabele positie verwerven in de overbodige Vlaamse regering.
Als je alle ruiten insmijt, liggen de jouwe ook aan diggelen.
Dat wil ik duidelijk maken aan al wie hier naïeve prietpraat en pastiche buiten proportie komt neerpletsen.
Oud 15 februari 2014, 18:36   #614
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Er is geen één haar om mijn hoofd dat daar ooit aan getwijfeld heeft.
Wie we d�*�*r hebben!

We waren je bijna vergeten!
Oud 15 februari 2014, 18:37   #615
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om dat zeker te weten zullen we tot eind mei moeten wachten.
Oud 15 februari 2014, 19:08   #616
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat van die onvolledige overdracht van middelen heb ik zelf al aanbracht, zie 558.
Desalniettemin kan de federale haar eigen financieringswet niet omzeilen.
En overschotten moeten niet aan het einde van de rit geretourneerd worden. De federale zou niet liever hebben, vandaar dat ze zijn overgegaan naar die beperkte overdracht van middelen. Maar het zal niet baten. De federale zal nog steeds grotere tekorten hebben dan de Vlaamse regering, zelfs relatief gezien.
Wat dat jij aan het snuiven bent weet ik niet, maar gezond is anders.
stuyckp is offline  
Oud 15 februari 2014, 19:13   #617
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Witte kaproen etaleert zijn kennis van politiek en publieke financiën. De positie van Muyters begint te wankelen bij zulk talent dat komt boven drijven.
Van naast de kwestie lullen en weinig goed fatsoen ken jij blijkbaar ook alles.
Als je dan toch zo slim bent, etaleer dan uw gigantische hoeveelheid kennis in plaats van het te proberen te gebruiken om iemand belachelijk te maken.

De financiele stromen zullen geregeld worden door de aangepaste financieringswet, en daar zal zowel de Vlaamse als de federale overheid zich aan moeten houden. Of eender welke andere regering in dit onland.
stuyckp is offline  
Oud 15 februari 2014, 19:18   #618
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij heeft totaal geen gelijk.
Het gegeven is zo ridicuul als wat.
Het lijkt me dat als iemand met een weinig realistisch scenario ofkomt wat betreft het omkeren van de financiele stromen van de federale naar de deelstaten. Dan neemt de persoon in kwestie drugs.
Maar als een of andere zwakzinnige afkomt met een al even onrealistisch scenario waar de federale de vlamingen op droog zaad zet, dan heeft hij in principe gelijk ?
Te gek om los te lopen.
Ga een pint pakken en ga maar wat lullen aan den toog.
Die mensen zal je makkelijker kunnen overtroeven.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 15 februari 2014 om 19:19.
stuyckp is offline  
Oud 15 februari 2014, 19:21   #619
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiteraard schilder ik enkel een extreem scenario, als reactie op extreme flamingantische onzin.
Extreem idiote onzin als reactie op flamingantische onzin ?
proest.
Daar trap ik niet in.
stuyckp is offline  
Oud 15 februari 2014, 19:25   #620
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dat van die onvolledige overdracht van middelen heb ik zelf al aanbracht, zie 558.
Desalniettemin kan de federale haar eigen financieringswet niet omzeilen.
En overschotten moeten niet aan het einde van de rit geretourneerd worden. De federale zou niet liever hebben, vandaar dat ze zijn overgegaan naar die beperkte overdracht van middelen. Maar het zal niet baten. De federale zal nog steeds grotere tekorten hebben dan de Vlaamse regering, zelfs relatief gezien.
Wat dat jij aan het snuiven bent weet ik niet, maar gezond is anders.
Ik begrijp dat je een beetje bang wordt van het mogelijke doemscenario dat ik je hier schets, maar daarom hoef je nog niet persoonlijk te worden.
Het kan in principe nooit kwaad om vriendelijk te zijn tegen de instanties waar je poen van afhangt, en een beetje goede wil te tonen.
M.a.w.: niet bijten in de hand waaruit je eet.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be