Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 11 maart 2014, 18:06   #261
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. Bekijk bericht
Zo een gebrabbel lees ik niet ...
Bedankt om samen te vatten!
Charlie don't Surf is offline  
Oud 11 maart 2014, 18:11   #262
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Alzo sprak Fred Krokket...
Wie ?
Charlie don't Surf is offline  
Oud 11 maart 2014, 18:12   #263
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
Precies.
Oud 11 maart 2014, 20:15   #264
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ik denk dat u zowat de enige op dit forum moet zijn die Frankrijk als een toonbeeld van openheid tegenover streektalen ziet.
Ik weet dat eergevoel u totaal vreemd is en u er derhalve een gewoonte van maakt om leugens aan te wenden als argument, bij gebrek aan beter.

Ik heb nergens gesteld dat ik Frankrijk zie als een toonbeeld van openheid tegenover streektalen. Het enige wat ik in post 217 doe middels een fotocollage is uw leugenachtig “argument” in post 189 weerleggen, waar u stelt, overigens zonder enige aanleiding en totaal off topic : “Voor een agressieve taalpolitiek, moeten we ons daarentegen tot het Frankrijk van Gwylan wenden.

Het moge duidelijk wezen, voor u en voor anderen, dat de talenpolitiek van Frankrijk net als deze van veruit de meeste Europese landen weliswaar veel duidelijker, maar véél minder “agressief” is dan deze van België. Ofwel weet u dat en voert u niettemin kwaadwillig het tegendeel aan, ofwel weet u het niet en zou u zich derhalve wegens die onwetendheid beter onthouden van stellingen terzake.
Gwylan is offline  
Oud 11 maart 2014, 21:11   #265
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo een gebrabbel lees ik niet ...
Amaai, die meneer heeft veel noten op zijn zang: nog nieuw, maar agressief!!

Dit forum is geen forum waarop de mensen worden uitgescholden, maar een discussieforum over politiek: voor scheldpartijen kan je HLN opzoeken!!

Waarschijnlijk heb jij je vergist van forum.

Laatst gewijzigd door omaplop : 11 maart 2014 om 21:21.
omaplop is offline  
Oud 11 maart 2014, 22:06   #266
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Inderdaad te zot voor argumentatie: Het moet zijn: België onderdrukt Vlaanderen. Nog altijd. Het forum druipt van de bewijzen, meestal nog door jou en mensen van jouw 'strekking' gegeven.
Je kan niet warm en koud blazen tegelijkertijd.
Hoe ondervindt jij die "Belgische onderdrukking" dan aan der lijve ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 11 maart 2014 om 22:06.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 11 maart 2014, 22:13   #267
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
U heeft inderdaad nog niets begrepen; de eerste les is dat de waarheid de hoeksteen van de wijsheid is; zij die de waarheid niet kunnen, niet durven of niet weten onder ogen te zien blijven dwalen in de woestijn en zijn de laatste om raad te komen geven.
Er bestaat niets zoiets als "de waarheid". Het is eerder ieder zijn waarheid. Daar zijn sociologische verklaringen voor. De waarheid als hoeksteen van wijsheid is zeker en vast een apart topic waard.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 11 maart 2014, 22:16   #268
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Vooral dat tijdje na die 75 dagen als la Belgique weer al zijn poorten van corruptie, chantage, omkoperij en volksverlakkerij heeft opengezet.
Kan jij één land opnoemen waar minder corruptie, chantage, omkoperij en volksverlakkerij heerst ?

Oud 11 maart 2014, 22:26   #269
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ah ja, juist. Een regering met 40 of 50 zetels in het federaal parlement zal het lang volhouden. Dat is algemeen geweten.
Je hebt op het federaal niveau 76 zetels nodig om vervroegde verkiezingen te organiseren. De Franstalige partijen ( kieskringen Wallonië & Brussel) hebben slechts 62 zetels. Als de Franstalige partijen massaal uit een federale regering willen stappen ( om bijvoorbeeld een stemming omtrent BHV tegen te houden) volgen er niet automatisch nieuwe verkiezingen. De Franstalige partijen hebben dan 15 Vlaamse zetels nodig om nieuwe verkiezingen te houden.

Toen het Open VLD in navolging van N-VA in 2010 de stekker uit de federale regering trok hadden zij ook de steun nodig van ander partijen om tot een stemming te komen die nieuwe verkiezingen lanceerde.

Een federale regering die niet de steun heeft van een meerderheid van het parlement is niet zo vreemd in de politiek. In de VS hebben ze regelmatig een "hung congres" met een "lame duck" als president.

Oud 11 maart 2014, 22:29   #270
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik weet dat eergevoel u totaal vreemd is en u er derhalve een gewoonte van maakt om leugens aan te wenden als argument, bij gebrek aan beter.

Ik heb nergens gesteld dat ik Frankrijk zie als een toonbeeld van openheid tegenover streektalen. Het enige wat ik in post 217 doe middels een fotocollage is uw leugenachtig “argument” in post 189 weerleggen, waar u stelt, overigens zonder enige aanleiding en totaal off topic : “Voor een agressieve taalpolitiek, moeten we ons daarentegen tot het Frankrijk van Gwylan wenden.

Het moge duidelijk wezen, voor u en voor anderen, dat de talenpolitiek van Frankrijk net als deze van veruit de meeste Europese landen weliswaar veel duidelijker, maar véél minder “agressief” is dan deze van België. Ofwel weet u dat en voert u niettemin kwaadwillig het tegendeel aan, ofwel weet u het niet en zou u zich derhalve wegens die onwetendheid beter onthouden van stellingen terzake.
Yeah right. Hoe komt het dan dat er Nederlandstalig onderwijs is in de Westhoek en niet in Nord-Pas-de-Calais ?

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 11 maart 2014 om 22:31.
Oud 11 maart 2014, 23:28   #271
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ikke? Zeker niet, neen.

En welk vetorecht hebben de Franstaligen dan?

Waar zeg ik dat?

En wie geeft jou het recht te spreken namens "de Vlaming"? Je beseft het misschien niet, maar ik ben even Vlaming als jij, en IK geef U het recht niet om in mijn naam te spreken, ik ben groot genoeg om voor mijn eigen op te komen.
En wees niet bang, dat geldt niet alleen voor jou, maar voor alle Vlamingen die denken namens een ander, in casu mezelf, te praten. De enigen die dat mogen, zijn diegenen aan wie IK een mandaat heb gegeven om in mijn naam te spreken, ook in het stemhokje.
En uiteraard is dit ook van toepassing op alle groepen die denken namens iedereen te spreken.

Huhu, alsof de "traditionele" partijen geen stemmen zouden krijgen buiten "Vlaams-Brabant". West-Vlaanderen blijft de grootste vijver voor de CD&V, alsook Oost-Vlaanderen voor VLD dat is, en Limburg voor SP.a. Ook via het "geïmporteerd kiezersvolk uit Brussel" waarschijnlijk?
Want inderdaad, er zijn veel mensen die waarschijnlijk niet zoals jij denken, enorm veel mensen zelfs. Dat zullen dan allemaal "franstalige meelopers" zijn, zeker.
In andere posts heb jij trouwens ook al meermaals uw afgunst laten blijken voor al de Vlamingen die niet Vlaams-nationalist stemmen. Ik vraag mij dan ook af wie hier de grootste "Vlaminghater" is...
Inderdaad.
Everytime is offline  
Oud 12 maart 2014, 00:55   #272
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Yeah right. Hoe komt het dan dat er Nederlandstalig onderwijs is in de Westhoek en niet in Nord-Pas-de-Calais ?
De redenen, beknopt uitgelegd, waarom er Nederlandstalig onderwijs is in de Westhoek en Franstalig onderwijs in de Nord-Pas-de-Calais zijn eenvoudig, en hebben niets met agressieve taalpolitiek te maken, maar met constitutionele en wettelijke keuzes die bij ruime meerderheid werden gemaakt door de vertegenwoordigers van het volk in enerzijds uw en anderzijds mijn land.

De Westhoek maakt deel uit van de staat België. De Belgische constitutie en wetgeving bepalen er de officiële taal en de taal van het onderwijs. Conform art. 3 van de Wet houdende taalregeling in het onderwijs is de taal van het onderwijs in de door u bedoelde streek het Nederlands (waarbij art. 6, verwijzend naar art. 3 weliswaar in beperkte mate een “speciale regeling” voorziet voor de faciliteitengemeenten).

De Nord-Pas-de-Calais is één van de 22 régions de France métropolitaine. De Franse constitutie en wetgeving zijn er van kracht en bepalen de officiële taal en de taal van het onderwijs. Dat is de Franse taal, hetgeen overigens niemand ter wereld verbaast behoudens u :

Constitution de la République française, Titre 1er, Article 2 : « La langue de la République est le français. L’emblème national est le drapeau tricolore, bleu, blanc, rouge. L’hymne national est la « Marseillaise ». La devise de la République est « Liberté, Égalité, Fraternité ». Son principe est : gouvernement du peuple, par le peuple et pour le peuple. »

Dat één en ander u, als u onvoorwaardelijke extremist der Nederlandse taal, in grote mate grieft is ontzettend jammer maar niet getreurd : wie in de Nord-Pas-de-Calais de Nederlandse taal wil studeren kan dat onder andere in de Centre de Langues van de ULCO (Université du Littoral Côte d’Opale) of in het kader van de FCEP van de Université Lille 3.

De vaststelling aldaar is echter dat de vraag naar opleidingen Nederlands alsmaar minder wordt.

Laat dit u niet beletten om er ter plaatse heldhaftig en bij wijze van levensdoel, in de taal die u verkiest en met passend vlaggenvertoon, dag en nacht campagne te voeren om die negatieve trend om te buigen, en mettertijd van de Nord-Pas-de-Calais, ja misschien van gans Frankrijk, Nederlands taalgebied te maken en er eventueel zelfs algeheel en volkomen de Franse taal en het voortbestaan van de Franse cultuur te verbieden.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 12 maart 2014 om 01:21.
Gwylan is offline  
Oud 12 maart 2014, 08:24   #273
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt op het federaal niveau 76 zetels nodig om vervroegde verkiezingen te organiseren. De Franstalige partijen ( kieskringen Wallonië & Brussel) hebben slechts 62 zetels. Als de Franstalige partijen massaal uit een federale regering willen stappen ( om bijvoorbeeld een stemming omtrent BHV tegen te houden) volgen er niet automatisch nieuwe verkiezingen. De Franstalige partijen hebben dan 15 Vlaamse zetels nodig om nieuwe verkiezingen te houden.

Toen het Open VLD in navolging van N-VA in 2010 de stekker uit de federale regering trok hadden zij ook de steun nodig van ander partijen om tot een stemming te komen die nieuwe verkiezingen lanceerde.

Een federale regering die niet de steun heeft van een meerderheid van het parlement is niet zo vreemd in de politiek. In de VS hebben ze regelmatig een "hung congres" met een "lame duck" als president.
Ah la la, computers doen hetzelfde: zij herhalen op perfecte wijze wat er in hun databank staat, maar zonder te begrijpen wat er op het scherm staat. Redeneringsvaardigheden zijn hen immers totaal vreemd. En dan komen ze met een mooie wereldvreemde pseudo-juridische redenering af die geen enkele rekening houdt met de context en de politieke regels.

Ik zal u plezier doen: strikt gezien heb je gelijk.

Maar een vraagje, theoretisch dan: als morgen de MR zijn steun aan de regering opgeeft, wat zal er volgens jou gebeuren?
Oud 12 maart 2014, 11:12   #274
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De redenen, beknopt uitgelegd, waarom er Nederlandstalig onderwijs is in de Westhoek en Franstalig onderwijs in de Nord-Pas-de-Calais zijn eenvoudig, en hebben niets met agressieve taalpolitiek te maken, maar met constitutionele en wettelijke keuzes die bij ruime meerderheid werden gemaakt door de vertegenwoordigers van het volk in enerzijds uw en anderzijds mijn land.
Misschien dat in Uw ogen het ene niet met het andere te maken heeft. Uw hautain chauvinisme druipt er van af.

Oud 12 maart 2014, 11:19   #275
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar een vraagje, theoretisch dan: als morgen de MR zijn steun aan de regering opgeeft, wat zal er volgens jou gebeuren?
Niets. Men heeft alle wetten die de continuïteit van het beleid verzekeren er reeds doorgejaagd onder Verhofstadt III, Leterme I en Van Rompuy I, Le Terme II en Elio Di Rupo I. Die wetten voorzien meer macht de administratie en een regering in lopende zaken.

Geen enkel fractie, LDD en Laurent Louis te na gelaten, gaat voor vervroegde verkiezingen gaan. Dit zou betekenen dat er eerst federaal gestemd dient te worden en enkele weken later Europees en regionaal.

Elio Di Rupo I zou dus verder gaan zonder Didier Reynders en Sabine Laruelle. Hun portefeuille zou dan pro forma worden overgeheveld naar ministers en/of staatssecretarissen van andere partijen.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 12 maart 2014 om 11:20.
Oud 12 maart 2014, 11:54   #276
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wie weet wie er achter de nick van B-Warrior schuilgaat begrijpt maar al te goed waarom hij de waarheid niet verdraagt. Als de BUBbels het over taalracisme hebben, bedoelen ze, uiteraard, NIET die de taalpolitiek die sinds 1830 door Franstalig België gevoerd werd maar de taalpolitiek waarmee Vlaanderen zijn eigen taalgebied probeert te beschermen tegen Franstaligen die blijven denken dat Vlaanderen HEN toebehoort. De waarheid is dat er in zijn geliefde België tot op vandaag aan verfransingspolitiek wordt gedaan.....in Vlaanderen. Andersom, van een vervlaamsingspolitiek in Franstalig België is er nooit sprake geweest.

Hoe graag de BUBbeltjes het ook zouden vergeten, de verfransingspolitiek is onmiddellijk, en op volle kracht, begonnen na het gewelddadig separatisme van 1830. En daar gaat de Francofonie vandaag nog steeds mee door. Om dat te weten hoeven we maar te kijken naar wat de "splitsing van BHV" als resultaat heeft opgeleverd. Niet toegeven aan de taalfascistische eisen van de francofonie betekent het einde van België.

België ontstond, en bestaat, nog steeds bij de gratie en het politieke overwicht van de francofonie. Daarom dat unitaristische oelewappers zoals Bruno Yammine en Hans van de Cauter geen kwaad woord willen horen over de francofonie. Die steunt hun unitaristische wensdroom dan wel niet, ze is wel de laatste steunpilaar onder hun geliefde koningdom.

BUBbels proberen dat deel van de Belgische geschiedenis waar de francofonie zeer negatief uitkomt niet alleen zélf te "vergeten", ze wuiven het ook weg als anderen er naar refereren. Ze hebben er allicht nog nooit aan gedacht dat de Vlamingen een flinke meerderheid vormden in hun geliefde Belgique, én in Brussel. Als België een normaal land was geweest had niet het Frans maar, oh horror reference, het Nederlands gaandeweg de overhand gekregen in Belgique.

Zoals de geschiedenis bewijst werden er alle mogelijke middelen ingezet door de francofone machthebbers om heel België te verfransen. De onderdrukte Vlamingen kwamen echter in verzet en de Vlaamse Beweging ontstond. Nooit heeft die echter de bedoeling gehad om Franstaligen te domineren, of hen hun grondgebied en rechten te ontnemen. Vanuit de Vlaamse Beweging werd er enkel gestreefd naar ontvoogding, en voor gelijke rechten voor de Vlamingen.

D�*�*r moeten we de oorzaak van de frustratie en de Vlamingenhaat van de Belgisch-Frans gezinde BUB zoeken. Wat Vlaamsch is valsch is, want het is een gevaar voor de nep-eendracht van België, en voor het overwicht van de Belgische francofonie. D�*�*r moet ook het zwarte gat gezocht worden waar de BUBbels de dwangmatige francofone overheersing uit het verleden, en het ondemocratische politieke overwicht in het heden, in willen laten verdwijnen.

Jules Destrée had nochtans meer dan een eeuw geleden al gelijk toen hij "sire" schreef dat er geen Belgisch volk bestond maar wel Vlamingen en Walen. Een prof. geschiedenis kan dat HARDE FEIT toch niet naar het rijk der fabeltjes verwijzen? Face it Bruno, het Belgische volk dat jij ooit zo hartstochtelijk bezong bestaat niet.

Is het ook niet schizofreen om de verfansingspolitiek in Frankrijk aan te klagen, goed wetend dat Frankrijk nooit anders dan een overwegend Franstalig land is geweest, maar nooit één negatief woord te lossen over de effectieve verfransingspolitiek die in België bijna twee eeuwen door de Franstalige minderheid werd, en wordt gevoerd?

Waarom medestanders verguizen die zich door identiek dezelfde vrees lieten leiden als de BUB? De angst voor een Belgique dat niet langer door de francofonie wordt overheerst?

In zijn brief aan le roi haalt Destrée zwaar uit naar de Vlamingen die hij verwijt de Walen alles ontnomen te hebben.
De vraag is w�*t de Vlamingen de Walen precies ontnomen hadden als Destrée zélf toegeeft dat in 1830 het “evenwicht” werd gebroken ten nadele van de Vlamingen. Zo te zien had Destree immers nooit ook maar EEN moment last gehad van het ten nadele van de Vlamingen verbroken evenwicht. Hij werd pas wakker toen het er op begon te lijken dat het door de francofonie verstoorde evenwicht op natuurlijke wijze ongedaan kon worden gemaakt door het dichtbevolkte en meer en meer vervarende Vlaanderen. Hij vreesde, nét als de BUB vandaag, dat niet langer de Belgische francofonie, maar het Nederlandstalige Vlaanderen de eerste viool zou gaan spelen in hun geliefde vvorstendom. En nét als voor Jules Destréé is die gedachte voor de Fransgezinde BUB te gruwelig om waar te zijn.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 maart 2014 om 12:03.
Knuppel is offline  
Oud 12 maart 2014, 12:23   #277
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wie weet wie er achter de nick van B-Warrior schuilgaat begrijpt maar al te goed waarom hij de waarheid niet verdraagt. Als de BUBbels het over taalracisme hebben, bedoelen ze, uiteraard, NIET die de taalpolitiek die sinds 1830 door Franstalig België gevoerd werd maar de taalpolitiek waarmee Vlaanderen zijn eigen taalgebied probeert te beschermen tegen Franstaligen die blijven denken dat Vlaanderen HEN toebehoort. De waarheid is dat er in zijn geliefde België tot op vandaag aan verfransingspolitiek wordt gedaan.....in Vlaanderen. Andersom, van een vervlaamsingspolitiek in Franstalig België is er nooit sprake geweest.
Wat je stelt gaat op voor Nord-Pas-de-Calais en Frakrijk. Niet voor de Westhoek.

Oud 12 maart 2014, 12:40   #278
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Er bestaat niets zoiets als "de waarheid". Het is eerder ieder zijn waarheid. Daar zijn sociologische verklaringen voor. De waarheid als hoeksteen van wijsheid is zeker en vast een apart topic waard.
De waarheid bestaat niet; maar verraad blijft verraad hoe men het ook draait of keert of onder de mat wil vegen of niet wil zien of verschonen...

Heeft la Belgique Vlaanderen tijdens de laatste onderhandelingen weer vele miljarden onstolen?
Het antwoord is éénduidig ja, ja, ja! Zelfs de franstalige pers heeft toegegeven dat de nieuwe financieringswet wel heel gunstig was voor hen!
Als je dan weet dat Vlaanderen hervormingen eisten om de al danig overdreven geldstromen af te bouwen; dan is het verraad dubbel.

En dit geldt voor heel de staatshervorming; Vlaanderen heeft totaal het omgekeerde gekregen van wat het vroeg en de toestand is zelfs zo katastrofaal dat het Vlaanderen, als er niets gedaan aan wordt, regelrecht de afgrond in zuigt.

Dit is waarheid die niet door bla, bla, bla kan omgebogen worden, verduisterd worden.... Wat u wil; dit is waarheid die zwart op wit op papier in de zesde staatshervorming staat uitgeschreven.
marie daenen is offline  
Oud 12 maart 2014, 12:41   #279
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dit betreft een forum dat zich leent voor politieke gesprekken/debatten. Aldus, de reden waarom ik geen gebrabbel lees ...
Snapt u?
U bent gewoon een vuile, vieze, grootsprakerige vent!
marie daenen is offline  
Oud 12 maart 2014, 12:43   #280
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan jij één land opnoemen waar minder corruptie, chantage, omkoperij en volksverlakkerij heerst ?
Neen, maar daarom moet ik het hier nog niet dulden, vooral omdat het hier wordt uitgespeeld door de ene bevolkingsgroep tegen de ander op te zetten.
marie daenen is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be