![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probleem blijft enkel dat om iemand de doodstraf te geven en te laten uitvoeren, men weldegelijk andere mensen moet vinden die deze straf ten uitvoering brengen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() We kunnen ze ook gebruiken bij medische experimenten, dan dienen ze nog.
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of wel, een systeem dat je opgeroepen word zoals voor jurylid te zijn. Dan is het uw burgerplicht. Of wel de familie van het slachtoffer. In elke familie zal er wel één tussen zitten die die taak op zich wil nemen zeker ? Mogelijkheden zat denk ik. D�*t is niet het probleem, als er al problemen zouden zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om te bewijzen dat voornamelijk ''europese'' landen doodziek zijn in het ''bestraffen'' van sexuele delinquenten kun je wel hieronder lezen: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...Turnhout.dhtml Ook het verblijf in gevangenissen in de USA is niet echt een pretje dat je in onderstaand filmpje kan zien: Kijken vanaf 0:48 tot 10:01. http://www.youtube.com/watch?v=92vb-Zn3qZ4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Verplaats je even in de geest van de desbetreffende zware gevallen: "Als ik meneer nu is goed in zijn kont pak, en ik weet dak er de doodstraf voor krijg.. goh laat me denken, dan doe ik zijn vrouw en zijn dochter toch ook zeker. En morgen zijn buurvrouw en daarna.. En misdaden met een blaffer lopen veel sneller op. Dus de feiten en evenredig meer slachtoffers lopen op. Niet voor niets dat het doden RIJ wordt genoemd..
Interception! Now our side's got the ball, sorry! Laatst gewijzigd door Castor Troy : 16 maart 2014 om 12:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In naam van wie of wat moeten wij zulke monsterachtige kerels levenslang onderhouden ? En wie weet, ze ooit nog eens tegenkomen op straat, als er rechters zot genoeg zijn om ze terug los te laten op een zeer slechte dag ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En is die man de boterhammen waard die hij dagelijks mag opeten ? Ik denk van niet. Alle voedsel dat je daar in stopt is pure verspilling. Het is zoals schadelijk ongedierte voederen, dat is dom, en slecht zelfs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
[/b]ALS zo een beest van een mens besloten heeft dat hij jou eens lekker gaat verkrachten, en daarna je familie wil uitroeien, dan doet die dat, straf of geen straf. DUS : indien ze hem te pakken krijgen, zo snel mogelijk naar de andere wereld helpen is de beste oplossing. Dan herbegint hij tenminste niet zogauw hij vrijkomt. Maar ik begrijp dat je ook hier dat soort gevallen verdedigd. Ik heb me al een idee gevormd over je persoonlijkheid in de draad over kinderverkrachters : je pleit voor begrip voor die mensen, en een zo mild mogelijke straf indien ze gepakt worden. Persoonlijk belang daarbij ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op het moment van Dutroux en de lijken van zijn slachtoffers die in zijn tuin gevonden werden stond DNA-onderzoek nog in z'n kinderschoenen .. Wat zeg je van die ene criminele concierge die in een verkrachtings/moordzaak in Frankrijk bewust sperma uit gebruikte condooms van de lover van één van de bewoonsters van zijn gebouw recupereerde, om het vervolgens met behulp van een spuitje in de vagina van zijn slachtoffers in te brengen .. ??! Al maar goed dat ie dit vanzelf achteraf bekende want anders was degene die hij als de dader had willen laten opdraaien, de pineut geweest ... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door bembem : 17 maart 2014 om 01:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar DNA kan ook je onschuld bewijzen : zo hebben ze in Frankrijk ooit eens een landloper opgepakt. De nacht daarvoor was in de buurt een jong meisje in een jeugdherberg in haar bed verkracht en gewurgd. De gendarmen zien dus de volgende dag die landloper langs de baan stappen met zijn rugzak, pakken hem op , en ondervragen hem drie dagen lang, tot als hij uit puur miserie alles bekent en zijn handtekening op een papierke zet, dat ze hem toeschuiven : zijn bekentenis. Eens in de bak herroept hij zich, zegt dat hij niks gedaan heeft, maar het is te laat, hij is er en blijft er. Tot enkele jaren later dankzij DNA onderzoek bewezen wordt dat hij onschuldig is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Niet te vergeten dat 1% op 30000 onschuldig vast zit. Dat zijn 300 onschuldigen teveel.
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://archives.sudpresse.be/faites-...&all=881&nav=1 Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Illegale donor klinieken annex gevangenissen ; dit is de bron. Hebben ze een oog nodig, pakken ze de passende gevangene en met een lepel lepelen ze hem een oog uit. Tot ze nog een onderdeel nodig hebben. Niertje of zo. Op is op natuurlijk en verdovingen gebruiken ze daar ook niet. En kijk dat is dus ook uw manier van werken en denken blijkbaar.
![]() |
![]() |
#59 |
Vreemdeling
|
![]() Voor extreme gevallen (ik denk dat iedereen hier in België wel enkele weet) lijkt de doodstraf me een correcte uitspraak. Waar de lijn dan ligt zou uiteraard een moeilijk debat zijn. Er zijn echter in België enkele gevallen die wel duidelijk in aanmerking zouden komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Méér dan 300 denk ik. Het zal eerder oplopen in de duizenden. Dus, wat is nu de beste oplossing ? Als ik kies voor de minst slechte oplossing, dan is dat de doodstraf. |
|
![]() |
![]() |