Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2014, 13:27   #401
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
Idd, als je voor Stromae kiest, kies je ook voor de eigenheid van de artiest, in dit geval het Frans.
Als dat zo is, hebben ze dus de verkeerde keuze gemaakt. Hun keuze was niet Belgisch. Ze was slechts Franstalig.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 13:55   #402
Serafijn
Burger

Serafijn's schermafbeelding

Standaard

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140...mpaign=seeding

VOETBAL
Voetbalbond: 'Begrijpen commotie rond Stromae niet'

Bij de voetbalbond zijn ze ook niet al te snugger zo te zien . En voor wie een Nederlandstalige versie voorgesteld heeft, die komt er niet. Ik citeer:

"Er zijn geen plannen om anderstalige of gemengde versies te maken."

~Napoleon Bonaparte
Serafijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 14:03   #403
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ik heb uiteraard geen probleem met een Nederlandstalige versie. Vraag is, of het Nederlands (of een andere taal?) zich wel leent tot een vertaling van de stijl van Stromae.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het enige wat in dit incidentje belangrijk is: alweer x aantal stemmen bij voor NVA.

Is dat die partij met die vallende en mediageile nep panda?
Oud 19 maart 2014, 14:04   #404
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als dat zo is, hebben ze dus de verkeerde keuze gemaakt. Hun keuze was niet Belgisch. Ze was slechts Franstalig.
Stromae geen Belg?

Frans geen offciiële landstaal van België?

Wat zeur je dan!
Oud 19 maart 2014, 14:06   #405
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serafijn Bekijk bericht

"Er zijn geen plannen om anderstalige of gemengde versies te maken."
En maar goed ook! Ze dienen niet te plooien voor een paar fiere Vlamingen die op hun tenen getrapt zijn.

Zelfde met die Frituur met een Franse naam "la grande place". Waar maken ze toch een spel van terwijl er mensen verhongeren...
Steek daar uw energie in.

Laatst gewijzigd door Modjo : 19 maart 2014 om 14:06.
Modjo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 14:17   #406
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is er dan aan de muziekstijl dat ze alleen past bij de Franse taal?
Het engels past het beste bij zijn stijl, vind ik. Maar dat is dan ook een échte wereldtaal.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 15:08   #407
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stromae geen Belg?

Frans geen offciiële landstaal van België?

Wat zeur je dan!
Neen, Frans is geen "officiële landstaal van België". In België bestaan er immers geen "landstalen". Het taalgebruik in België is immers gebonden aan de taalgebieden. Lees maar eens de Belgische grondwet erop na.

En een Belgische keuze zou getuigen van een meertalige benadering. Een lied met een Nederlandse, Franse en Duitse versie of tekst. Of een combinatielied: eerste strofe Nederlands, tweede Franse en de derde in het Duits.

Neen, men koos voor een eentalig Frans lied. Geen alomvattend Belgische aanpak dus.
Oud 19 maart 2014, 15:09   #408
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En maar goed ook! Ze dienen niet te plooien voor een paar fiere Vlamingen die op hun tenen getrapt zijn.
Niet verwonderd zijn als de Vlamingen dan ook niet echt wild worden van het lied...
Oud 19 maart 2014, 15:22   #409
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
voor de nationale ploeg, wil je zeggen? dat is waar.

maar op competitieniveau is het in Wallonië ook huilen met de pet op hoor. Enkel Standard en daarachter nog Bergen en Charleroi maar dat is het dan ook.
De Belgische competitie wordt gedomineerd door het échte (Belgisch-)Vlaanderen: Zulte-Waregem, Waasland Beveren, Lokeren, KV Oostende, KV Kortrijk, Club Brugge, Cercle Brugge: 7/16 teams, terwijl beide provincies 2,5 miljoen inwoners tellen
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 15:25   #410
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
De Belgische competitie wordt gedomineerd door het échte (Belgisch-)Vlaanderen: Zulte-Waregem, Waasland Beveren, Lokeren, KV Oostende, KV Kortrijk, Club Brugge, Cercle Brugge: 7/16 teams, terwijl beide provincies 2,5 miljoen inwoners tellen
Voetbal als eenheids-maker voor de natie, Bruno?
Oud 19 maart 2014, 15:27   #411
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet verwonderd zijn als de Vlamingen dan ook niet echt wild worden van het lied...
Ma man zet die ploat af.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 15:42   #412
meneer
Banneling

Standaard Regenboog Duivels

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avsjo Roger Bekijk bericht
De rode duivels spelen voetbal vooral voor buitenlandse clubs
en daar zingen ze frans, spreken ze engels, duits of italiaans...

Vlaanderen zendt zijn zonen uit...
Zijn zonen ?
http://www.extrasport.be/vox-pop-moe...-echte-belgen/
Citaat:
Bij ons gebeurt het niet, het zijn allemaal mensen die geboren en getogen zijn in Nepal’, vertelt Binot Sahin (31), die afkomstig is uit Nepal. ‘De voetballers moeten de waarden van het land kennen, daarvoor moeten ze al bijna geboren zijn in het land. Anders ontstaan er conflicten in die groep’, vindt Sahin. ‘Ik woon zelf al bijna 8 jaar in België, maar ik voel me niet echt Belg. Ik snap wel dat de voetbalbond Tchité bij de Rode Duivels wil, want hij is een goede voetballer. Maar ik begrijp niet dat Tchité voor de nationale ploeg van België wil uitkomen. Hij is toch helemaal geen Belg? Volgens mij heeft hij er andere redenen voor’, denkt Sahin luidop. ‘Tchité zal zeker een aanwinst zijn voor de Rode Duivels, hij scoort heel makkelijk. Maar hij is geen Belg, en heeft hij al geen drie andere nationaliteiten?’, vraagt de Nepalees zich af. ‘De Rode Duivels hebben, zonder voetballers uit andere landen, ook voldoende kwaliteiten hoor. Oké, er zijn ook veel Rode Duivels met een dubbele nationaliteit. Die kan ik begrijpen want ze zijn ook half Belg. Ik denk dat buitenlandse voetballers, enkel jonge Belgische spelers tegenhouden om door te breken bij de nationale ploeg. Met jongens als Lukaku, Vossen, Kompany en Hazard is er toch meer dan voldoende talent!’

In plaats van Rode Duivels, zouden ze beter de Regenboog Duivels genoemd worden, want er zitten alle mogelijke kleurtjes tussen...
En wat hun beweegredenen betreft om in de " nationale " ploeg te spelen, laat ik eens raden ?...GELD ?
Dus, tja, of ze nu een meezingerke in het Frans uitbrengen, in het Nederlands, Swahili of Marrokkaans, dat is niet belangrijk meer vandaag de dag in het multiculturele Belgiek.
Best van al zouden ze een liekke in het Esperanto zingen...
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 16:14   #413
Serafijn
Burger

Serafijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zelfde met die Frituur met een Franse naam "la grande place". Waar maken ze toch een spel van terwijl er mensen verhongeren...
Je 2de voorbeeld is wel meer een karikatuur . Vind het niet helemaal vergelijkbaar eerlijk gezegd. Dat men zich er heel druk om maakt vind ik ook wat overdreven maar ik vind de kritiek op de eentaligheid van het liedje wel terecht.

Nog zoiets van de KBVB: alle filmpjes zijn in het Frans gesproken met Engelse ondertiteling. Blijkbaar zijn de 2 officiële landstalen plots Frans en Engels geworden denk je dan . Mij een zorg, aangezien ik Frans en Engels perfect versta en ook al redelijk goed spreek (tenslotte nog maar 17) maar ik vind het argument 'In Vlaanderen verstaat men toch Frans' eentje dat ongeldig is. Het is de nationale ploeg, dus Nederlands hoort daar zeker ook bij.

~Napoleon Bonaparte
Serafijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 16:20   #414
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Kortom, dit zal alles meer en meer aanleiding geven tot de splitsing van een van de laatste unitaire sportbonden.
En dat zou voor de Vlaamse spelers meer mogelijkheden bieden.

Wie gaat daar om malen ?
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 16:32   #415
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
In plaats van Rode Duivels, zouden ze beter de Regenboog Duivels genoemd worden, want er zitten alle mogelijke kleurtjes tussen...
En wat hun beweegredenen betreft om in de " nationale " ploeg te spelen, laat ik eens raden ?...GELD ?
Dus, tja, of ze nu een meezingerke in het Frans uitbrengen, in het Nederlands, Swahili of Marrokkaans, dat is niet belangrijk meer vandaag de dag in het multiculturele Belgiek.
Best van al zouden ze een liekke in het Esperanto zingen...
Geld?
Man toch, mensen als Hazard en Kompany verdienen op een maand tijd meer dan jij en ik in ons heel leven.
Oud 19 maart 2014, 16:44   #416
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Geld?
Man toch, mensen als Hazard en Kompany verdienen op een maand tijd meer dan jij en ik in ons heel leven.
Kompany zou 10% van zijn inkomen moeten teruggeven voor elke dwaze stamp hij uitdeelt.

Ik zie nog altijd niet wat daar nu zo speciaal aan is.
Oud 19 maart 2014, 17:02   #417
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En waarom dienen de Vlamingen dan wel te plooien voor die onnozelaars in de Vlaamse rand die eisen dat ze in het frans bediend worden? Als franstaligen vragen om in het frans bediend te worden dan is dat blijkbaar normaal. Elke Vlaamse weigering is xenofoob en racistisch. Wanneer Vlamingen vragen om in hun taal bediend te worden dan zijn het taalextremisten.

Van een consequente houding kunnen ze u alvast niet beschuldigen want je draait nog meer dan een windhaan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 19 maart 2014 om 17:05.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 17:11   #418
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serafijn Bekijk bericht
Je 2de voorbeeld is wel meer een karikatuur . Vind het niet helemaal vergelijkbaar eerlijk gezegd. Dat men zich er heel druk om maakt vind ik ook wat overdreven maar ik vind de kritiek op de eentaligheid van het liedje wel terecht.

Nog zoiets van de KBVB: alle filmpjes zijn in het Frans gesproken met Engelse ondertiteling. Blijkbaar zijn de 2 officiële landstalen plots Frans en Engels geworden denk je dan . Mij een zorg, aangezien ik Frans en Engels perfect versta en ook al redelijk goed spreek (tenslotte nog maar 17) maar ik vind het argument 'In Vlaanderen verstaat men toch Frans' eentje dat ongeldig is. Het is de nationale ploeg, dus Nederlands hoort daar zeker ook bij.
Natuurlijk ! Het gaat eenvoudigweg over het principe ! Dat kunnen sommige simpele geesten hier blijkbaar niet begrijpen...
Wellicht kennen ze de betekenis van het woord " principe " niet.
Oud 19 maart 2014, 17:15   #419
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Geld?
Zeg ik toch. Al die snotapen die tegen een bal stampen en voor de rest voor niks goed zijn, zijn miljonair of het scheelt niet veel.
En zelfs voetballen doen ze niet altijd goed.
Zien hoelang het " fête " gaat zijn ginder in Brazilië !
Oud 19 maart 2014, 17:19   #420
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat jij een insider bent met alle info, off course.

Stromae woont in Halle dus een Vlaming ja.

Wel ik zal zeggen wat iedereen hier weet: Vlaamse muziek is rotslecht.

Wie hadden we moeten sturen om ons internationaal te vertegenwoordigen???? De Romeo's

Fout. Er zijn goeie dingen in de Nederlandstalige muziek. De Romeo's vind ik wel maar niets.......................
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be