![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Begrijpen jullie nu waarom de N-VA naar één stelsel voor kindergeld wil gaan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar laten we even terugkomen op de opening van deze draad.
Citaat:
Blijkbaar zijn ook de OCMW's niet blij met deze nieuwe wetsvoorstellen. Zou er dan toch iets mis zijn met de bedragen worden toegekend als onderhoudsgeld voor kinderen. posting 215 Citaat:
Ik hoor ook steeds enkel over geld praten. Geld dat de opvoedende ouder van de andere ouder eist. Maar waar in heel het verhaal zijn de kinderen. Citaat:
En niet dat ik mijn kinderen nog zou willen missen. Maar als ik het allemaal op voorhand had geweten, dan had ik inderdaad beter in de pompbak geschoten. Het had mijn kinderen veel ellende en verdriet bespaard. Want hoewel mijn echtscheiding zonder oorlog is verlopen, zijn zij er wel door getekend voor het leven. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ook in andere sectoren zijn er heilige huisjes die de N-VA wil afbreken. Er is inderdaad nood aan een eenheidstatuut voor alle werknemers in alle sectoren op alle vlakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Europees Commissaris
|
![]() Als men mij om die reden mijn rijbewijs zou afpakken, zou ik gewoonweg mijn job niet kunnen uitoefenen en dus terecht komen op de sociale zekerheid. Dan heeft men helemaal niets meer te pakken omdat je dan aan het minimum zit.
Belachelijke maatregel. Men heeft wel geld voor allerlei onnozelheden in de sociale zekerheid, maar blijkbaar kan men in een paar duizend gevallen de alimentatie van kinderen niet betalen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De poppetjes gingen aan het dansen nadat een "sociaal werkster" (een ambtenaar?) kwam controleren of mijn kinderen opvang hadden terwijl ik werkte. Ja dus, want we woonden in bij mijn zus, die nooit buitenshuis gewerkt heeft.
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb de kinderen veel ellende bespaard, want als ik was gebleven waren we op een mooie dag op straat komen te staan omdat ons huis boven ons hoofd werd verkocht. Om te zwijgen over de ruzies met een man die geen dag zonder alcohol kon. Daar hebben de kinderen meer onder geleden dan onder de scheiding. Ik zal nooit de rustige vreugde vergeten die ons overspoelde toen ik met mijn kinderen weer aan een tafel zat onder mijn eigen dak, maar zonder dronkenlap. Nooit.
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, hoog tijd dat iedereen voor hetzelfde werk hetzelfde loon en dezelfde voordelen krijgt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er moet misschien gesleuteld worden aan de bedragen. Ik hoorde zeggen dat kinderen van gescheiden ouders ook meer kindergeld krijgen, is dat zo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Miljaardenondedju! Het zal toch mijn eigen zus niet geweest zijn die achter dat spel met die sociale assistente en de kinderbijslagwissel zat???
Ze vroeg, en kreeg (wat kon ik anders?) ook nog een groot deel van mijn loon. Het moet wel waar zijn want ze heeft me nooit iets verteld over de voordelen die het haar opleverde. ![]() Mensenlief, en dat voor een mislukte non.....
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn zus gaat momenteel door zo'n hel. De echtgenoot is weliswaar geen dronkenlap maar heeft een zeer kort lontje. Bij het minste sneuvelen er ruiten, deuren op servicegoed. Ze heeft hem een drietal weken geleden uit het huis gezet (dat haar volle eigendom is). Nu is hij bezig met een potje stalken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoofdzaak toen was dat jij onderdak kreeg en de kinderen opvang. Ik heb begrepen dat het verschillende jaren geleden is, toen was het zeer moeilijk om opvang te vinden voor een gescheiden moeder. Je kan je zus natuurlijk confronteren met hetgeen je hier leest, maar het zal waarschijnlijk niet meer opbrengen dan ruzie in de familie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is erg dat nu pas mijn frank begint te vallen. Ik snap nu waarom mijn zus de aandacht telkens opnieuw naar de opvang van de kinderen trok terwijl ik buitenshuis werkte toen die assistente zich kwam moeien. IK had in alle geval niet naar die bemoeienis gevraagd. Maar blijkbaar heiligde het doel dat middel.
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sociaal werkster = gerechtelijk onderzoek. En nu gaan we een hele andere toer op. Hier kon niemand van op de hoogte zijn en het kindergeld kwam inderdaad jou toe tot die sociaal werkster door een rechter anders liet bepalen. De sociaal werkster heeft hier echter gebruik gemaakt van een wet die enkel via het gerecht kan toegepast worden. Na een sociaal onderzoek kan een rechter kan namelijk bepalen dat het kindergeld moet uitbetaald worden aan de opvoedende persoon en niet aan één van beide ouders. De sociaal werkster heeft dus bepaald dat niet jij, maar je zuster de opvoedende persoon van je kinderen was, daar zij er meer voor hen aanwezig was dan jij. En in dat geval kan de rechter het kindergeld dus aan haar toewijzen, zelfs met terugwerkende kracht. Dit heeft niets te maken met het feit of jij een goede of slechte moeder bent, die sociaal werkster heeft naar de financiele voordelen voor jou gekeken. Maar dit kan dus enkel via het gerecht voor werknemers in de privé. Je moet hier een gerechtelijk vonnis van hebben ontvangen met alle nodige uitleg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik brak al met mijn zus voor andere zaken dan deze die vandaag aan het licht lijken te komen. Haar man zat er in alle geval zeker voor niets tussen want dat was een lamme goedzak die niets in de pap te brokkelen had. "Was", want hij werd enkele jaren geleden dood in de keuken gevonden door zijn vrouw die zij van de vroegmis terugkeerde.
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie heeft het gerecht aangestuurd? Meer dan waarschijnlijk de ex-man die niet kon verkroppen dat ons knuppelke bij hem wegging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
240€ meer kindergeld per maand. Hogere studietoelagen. Minder grondlasten. Voor Knuppel. Het recht om het bedrag betaald voor opvang af te trekken van haar belastbaar inkomen. De zekerheid dat haar ex of derde haar niet meer kon aanvallen wegens kinderverwaarlozing. Getuigen door de rechtbank aangesteld over het wangedrag van de vader. |
|
![]() |
![]() |