![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#2721 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2722 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2723 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2724 |
Banneling
|
![]() Gij zoekt gewoon naar voorwendsels om het resultaat van die verkiezingen te betwisten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2725 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2726 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen herinneren zich vaak de mooie aspecten. Daarom bestaat er zoiets als nostalgie. Alleen staat het woord voor een bepaalde inhoud, alvast niet voor een getrouwe en correctie op de voorbije werkelijkheid. Wie de situatie toen beleefde, wou vaak weg. Vandaar die grote uittocht uit Oost-Duitsland. Mensen snakten naar vrijheid. Weg van de verstikkende Stasi. Weg van de grauwheid. Ongetwijfeld zullen er sommige mensen een zeker heimwee koesteren, maar de overgrote meerderheid van Tsjechen en Slovaken wil niet meer weten van het communisme. Bij de recente presidentsverkiezingen werd Fico als gezeten politicus de laan uitgestuurd. Wat tijdens de campagne opviel, was dat er regelmatig uitgehaald werd naar Fico's communistisch verleden. Toen bleek dat Kiska als overwinnaar uit de strijd was gekomen, kopten de Slovaakse kranten dat hiermee voor de eerste keer iemand werd verkozen die geen communistische achtergrond had. De afkeer voor het communisme kan dus als verkiezingswapen gebruikt worden. Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 29 april 2014 om 16:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2727 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ook halve heidenen. Veel Amerikanen zijn verbaasd over de geringe plaats die de godsdienst in het leven van de doorsnee West-Europeaan inneemt. In de VS kijkt bijvoorbeeld niemand vreemd op dat men aan de gezinstafel eerst bidt vooraleer te eten. Bij ons ben je daarmee een vreemde eend in de bijt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2728 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2729 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten zijn er, ondanks enkele pogingen, nog steeds geen officiële diplomatieke betrekkingen tussen Georgië en Rusland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2730 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raar, was u het niet die mij eraan herinnerde dat volkeren een democratisch recht hebben hun eigen toekomst te bepalen? Waarom zou Oekraïne dus niet als soevereine natie haar eigen bondgenoten mogen kiezen? Omdat grote buur Rusland dat niet leuk vindt? Als ik in mijn achtertuin een BBQ met al mijn vrienden wil organiseren, dan heb ik daartoe het recht, ook al laat mijn buurman mij weten dat hij een hekel heeft aan dergelijke zaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2731 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() weer goed gewapende russische troepen die een gebouw overnemen.
http://rt.com/news/155640-protesters...lding-ukraine/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2732 | |||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Uw enige reactie op het Russische imperialisme is altijd "de VS dit" of "de VS dat". Je krijg zelfs geen enkele veroordeling van de Russische militaire bezetting van de Krim of de Russische militaire inmenging in Oost-Oekraïne over je lippen. Altijd weer probeer je je ervan af te maken door over de VS te beginnen... Alsof het gedrag van de VS de Russische invasie in Oekraïne rechtvaardigt. ![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Geert C : 29 april 2014 om 17:53. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2733 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2734 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb NIETS tegen de Joden ! Een Joods koppel hoort bij onze beste vrienden. Wat ik vermeld, is een FEIT. Niet meer & niet minder. Het gaat er vooral over dat het Amerikanen zijn, vandaar de subjektiviteit. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2735 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2736 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2737 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2738 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() spaar u de moeite de verkiezingen zijn een maat voor niks, geen zinnig mens gaat die erkennen. Behalve wat staten die hun subsidie uit de VS dreigen te verliezen als ze het niet doen natuurlijk, wiens brood men eet ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2739 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2740 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jan van den Berghe
Citaat:
Citaat:
De locatie telde ook, wie bereid was in geïsoleerde steden te werken ver van alles met een bar klimaat, zoals Norilsk, verdiende soms 3 maal zoveel als iemand anders. Om de 2 weken mochten ze hun familie enkele dagen bezoeken, dikwijls aan de andere kant van de Sovjet-Unie, met het vliegtuig. Citaat:
En als de meerderheid van de bevolking in landen als Hongarije, Oekraïne, Roemenië, Bulgarije, etc. aangeeft dat ze een hogere levensstandaard hadden 25 jaar geleden, is er meer aan de hand.Ik denk niet dat de meerderheid van de Belgen vinden dat ze een hogere levensstandaard hadden 25 jaar geleden. Citaat:
In de Sovjet-Unie (behalve de Baltische landen) was het enthousiasme om de economie volledig te veranderen zowiezo al beperkt bij de bevolking. Enkel de politici en de "zakenmensen" werden er beter van, de grote meerderheid slechter. Citaat:
(Public Relation Institute, Bratislava): 66% said that they lived better under Communism than they do now. Only 8% said they live better now than they did then. https://robertlindsay.wordpress.com/...astern-europe/ |
|||||
![]() |
![]() |