Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2014, 20:25   #221
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soeraya Bekijk bericht
Ik dacht dat alleen allochtonen doppen en profiteren. En dat Belgen allemaal werken en een job hebben.
Maak U geen illusies. Ook van de Belgen die een job hebben bij de overheid werkt hooguit de helft.
Maar als men over werken spreekt dan heeft men wel verschillende allochtonengroepen. Sommige (Aziaten, Polen...) werken een stuk meer dan Belgen, en anderen (Noordafrikanen...) werken dan weer minder.
Het leuke is wel dat de allochtonengroepen die een stuk meer werken, gedemoniseerd worden, en degenen die een stuk minder werken, gepamperd. Maar ja, dat zal dan wel linkse logica zijn (of is het een geheime agenda ?).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 20:41   #222
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen.

Omdat de werkloosheidsuitkeringen voldoende laag zijn (en dalen in de tijd) om stimulerend te werken. En anders verplaatsen die mensen zich gewoon naar het OCMW.

Het grote geld is ook niet te verdienen met de dop. Dat is maar een klein deel van de begroting.
Ik vind de beperking in tijd anders heel erg fair.

Aangevuld met inkomsten van zwartwerk is dat wel genoeg voor velen.
Plus het verschil tussen dop en de laagste lonen is niet groot genoeg om stimulerend te werken.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 20:46   #223
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
In elk geval kan het afgedaan worden als stom cliché.

Zwartwerk is een Belgische ziekte, het zou al raar gaan als er tussen de doppers geen zwartwerkers zaten. Maar die krijgen wel controle en riskeren hun uitkering.
En anderen niet??

Het feit dat jij dit een cliché noemt en ik de waarheid is maar een kwestie van perceptie.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 23 mei 2014, 20:52   #224
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soeraya Bekijk bericht
Ik dacht dat alleen allochtonen doppen en profiteren. En dat Belgen allemaal werken en een job hebben.
Elke samenleving heeft een groep mensen die moeten onderhouden worden; het importeren van dat soort is echter een grove fout.

M.a.w. indien er belgen zijn die niet werken en van doppen hun beroep gemaakt hebben, dan maken die deel uit van een spijtige maar aanvaardbare én financieel draagbare groep mensen.
Ik stel voor dat ze in de landen waar de allochtonen vandaan komen hetzelfde doen voor hun werklozen en ze niet langer naar hier sturen.

Het gros van de allochtonen profiteert, dat heb je juist gesteld.
Zij schamen zich niet om te profiteren, ik schaam mij niet om te zeggen dat ze profiteren.
Oud 23 mei 2014, 21:31   #225
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als zelfstandige betaal ik 22% sociale bijdragen op mijn inkomen.
En ik kan niet doppen!
Zelfstandigen hebben daar geen recht op. Wel de plicht om te betalen?

Turken betalen nougabollen, werken 5 weken en mogen levenslang doppen. Wat ze meestal in die volgorde ook doen.

Ik wil dat iedereen hetzelfde krijgt als ik....niks!

Dus de nv-a zal voor mij niet beter of slechter worden wat dat betreft dan voorheen de sp-a en cd-v en liberalen samen.
Onder hun regering krijg ik ook niks.

Laatst gewijzigd door Mambo : 23 mei 2014 om 21:34.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 21:45   #226
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

De kleine zelfstandige heeft nog recht van spreken tegenover die Turken. Maar de echt grootverdieners betalen ook geen cent aan belastingen hier in België, die zijn wel opportunistisch genoeg om van land naar land te gaan met hun centen en het door te sluizen. De multinationals die regeren half de wereld en zetten het meeste mensen aan het werk wereldwijd voor een hongerloontje dan nog meestal.

Neen, de gewone Vlaming wordt geplet tussen de zwakkeren (doppers enz, ...) en de sterkeren (multinationals).

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 23 mei 2014 om 21:49.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 21:54   #227
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
De kleine zelfstandige heeft nog recht van spreken tegenover die Turken. Maar de echt grootverdieners betalen ook geen cent aan belastingen hier in België, die zijn wel opportunistisch genoeg om van land naar land te gaan met hun centen en het door te sluizen. De multinationals die regeren half de wereld en zetten het meeste mensen aan het werk wereldwijd voor een hongerloontje dan nog meestal.

Neen, de gewone Vlaming wordt geplet tussen de zwakkeren (doppers enz, ...) en de sterkeren (multinationals).
Als kleine zelfstandige haal ik een deel van het geld van die grootverdieners terug, want bij doppers vinden we geen opdrachten.
Op die manier betaal ik toch een deel van hun ontdoken belastingen in hun plaats.
En nog steeds kan ik niet doppen.
Oud 23 mei 2014, 21:59   #228
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ooit in een nog niet zo lang geleden verleden haalden wij de grootste hoop klanten bij de gewone man in de gewone straten van de steden.
Nu zijn diezelfde straten gevuld met norse vreemdelingen en doppende vlamingen die meestal toch een raar accent en kleurtje hebben en nog nors zijn ook. Volgens mij zijn dat vreemdelingen die incognito zijn.
Ik elk geval ...geen klanten meer te vinden bij die aliassen. Of zijn het paljassen?

Zo krijgt armoe steeds meer straten in hun bezit.
Oud 23 mei 2014, 22:01   #229
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mja okay dus jij vond het wel okay dat tijdens de crisis de kleine man moest opdraaien voor de fouten van enkele sukkels die dachten dat ze "2big 2fail" waren. Voor mijn part schaffen ze die hele beurs en centrale bank af, daar wordt te veel gegoocheld met cijfertjes die niet bestaan.....
Oud 23 mei 2014, 22:09   #230
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mja okay dus jij vond het wel okay dat tijdens de crisis de kleine man moest opdraaien voor de fouten van enkele sukkels die dachten dat ze "2big 2fail" waren. Voor mijn part schaffen ze die hele beurs en centrale bank af, daar wordt te veel gegoocheld met cijfertjes die niet bestaan.....
Wat kan je okay noemen?

Wat mij betreft ik ben al blij dat er nog een paar klanten overschieten.
Want louter op de crisis afgaande...zou er om den duur geen klanten meer zijn.
Wat de crisis nog meer in crisis brengt.

Rijke mensen mogen dan al veel verstoppen, ze geven toch ook veel geld uit hoor.
Voor arme mensen een magere troost, maar je zal geen enkele arme garcon in een restaurant een rijke klant zien weigeren om die reden.
Omdat arme mensen niet komen eten natuurlijk.
Oud 23 mei 2014, 22:24   #231
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Alleen maar naar geld kijken, lekker oppervlakkig. Maar goed als we dan toch alleen maar naar geld kijken jij bent ook maar een arme sukkel waarschijnlijk in verhouding met de mensen die hoger staan op de sociale ladder. Je moet het allemaal een beetje in verhouding zien natuurlijk. Op de hoogste trede staan enkelen die iedereen die te dicht komt, terug in de dieperik stampen.

Dit is een soort van aap-capitalisme waarbij het alpha-mannetje kan bepalen wie wat doet binnen de hiërarchie en mensen onder hem ziet als een soort van kakkerlak die zo snel mogelijk plat moet getrapt worden.
Oud 23 mei 2014, 22:25   #232
Kaaskoppie
Banneling

Standaard

Citaat:

ziehier de reden van de stemplicht
Kaaskoppie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 22:38   #233
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alleen maar naar geld kijken, lekker oppervlakkig. Maar goed als we dan toch alleen maar naar geld kijken jij bent ook maar een arme sukkel waarschijnlijk in verhouding met de mensen die hoger staan op de sociale ladder. Je moet het allemaal een beetje in verhouding zien natuurlijk. Op de hoogste trede staan enkelen die iedereen die te dicht komt, terug in de dieperik stampen.

Dit is een soort van aap-capitalisme waarbij het alpha-mannetje kan bepalen wie wat doet binnen de hiërarchie en mensen onder hem ziet als een soort van kakkerlak die zo snel mogelijk plat moet getrapt worden.
Uiteraard en als kleine zelfstandige moet ik nog eens nederig en onderdanig kunnen zijn bij momenten. Kwestie van mee te denken en de klant in zijn eer te laten.

Als werkmens kom je er niet bij wat betreft op gelijke voet, maar je kan wel hun respect krijgen als werkende mens die niet op gelijke voet staat.
Oud 23 mei 2014, 22:49   #234
Kaaskoppie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Uiteraard en als kleine zelfstandige moet ik nog eens nederig en onderdanig kunnen zijn bij momenten. Kwestie van mee te denken en de klant in zijn eer te laten.

Als werkmens kom je er niet bij wat betreft op gelijke voet, maar je kan wel hun respect krijgen als werkende mens die niet op gelijke voet staat.
soms begrijp ik wel dat Hollanders vinden dat Belgen achtergesteld,
jouw ideeen stammen nog af van de industriele revolutie
Kaaskoppie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 22:56   #235
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaaskoppie Bekijk bericht
soms begrijp ik wel dat Hollanders vinden dat Belgen achtergesteld,
jouw ideeen stammen nog af van de industriele revolutie
Is dat zo?

Een paar topics verder staat een klaagzang over arrogante en vervelende kassiersters bij de aldi nochtans.
Daar waar de minder fortuinlijke grossieren en toch topics starten over zelfstandigen of hun personeel die niet meedenkt of vriendelijk genoeg is.

Daar waar de fortuinlijke hun geld spenderen moet het een beetje meer aangekleed worden.
Wat dacht u dat commerce is?
90% facade en theater en 10% werk.
Oud 24 mei 2014, 05:43   #236
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Pensioengerechtigde leeftijd en toch nog jobs van de jongere generaties afpakken, en dan maar klagen dat er doppers zijn...
Ik geef mensen werk. Als ik stop zijn er nog meer doppers.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2014, 06:20   #237
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1000 euro, daar doe je niet veel mee...
Is nog te veel voor een bewuste dopper.

1000 x 12 x 40 = 480.000 euro zonder één klop te doen.
In het begin was dit minder, maar daar de dop welvaartvast is, is dit gerekend aan de dop van nu.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2014, 06:21   #238
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar bijna evenveel als de duizenden die over de grens komen om het hier te ontvangen zonder ook maar een poot te hebben uitgestoken voor Vlaanderen...
Dat ze eerst dat eens aanpakken en dan pas tussen de Vlamingen gaat zoeken naar Jamberspersonages...
Pensioenen zijn n belgië een lachertje, onleefbaar weinig en de eerste de beste die hier binnenstrompelt krijgt zelfs meer, daar heb je dan je hele leven voor gewerkt...
Waarom eerst die en dan die?
Neen! Alle parasieten moet eruit!
Oud 24 mei 2014, 06:22   #239
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Leuk verhaaltje zo vlak voor de verkiezingen ! Iedereen is vrij om hetzelfde te proberen....echter of zo een leven van lanterfanten je enige voldoening geeft durf ik sterk te betwijfelen....Hij mag het hebben ..ik benijd hem niet (als hij al bestaat)
Hij bestaat. Ergo er bestaan er meerdere die de vijftig gepasseerd zijn en nog het statuut van schoolverlater hebben.
Oud 24 mei 2014, 08:34   #240
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Zolang de lijst met knelpuntberoepen ellenlang is, en zolang men migranten (Polen...) moet invoeren om te werken, zal dat wel min of meer kloppen.
Oooo... kijk Bob,
Ik ben 53 jaar en vrij goed met hedendaagse tekenprogramma's.
Nu zijn technisch tekenaars knelpuntberoepen.
Bij de NMBS zoekt men technisch tekenaars en ik heb mijn kandidatuur ingestuurd. Wel, ze vragen van mij een diploma dat in mijn studie-tijd nog niet bestond! Daar gaat je logica....
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be