![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar als men over werken spreekt dan heeft men wel verschillende allochtonengroepen. Sommige (Aziaten, Polen...) werken een stuk meer dan Belgen, en anderen (Noordafrikanen...) werken dan weer minder. Het leuke is wel dat de allochtonengroepen die een stuk meer werken, gedemoniseerd worden, en degenen die een stuk minder werken, gepamperd. Maar ja, dat zal dan wel linkse logica zijn (of is het een geheime agenda ?). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Aangevuld met inkomsten van zwartwerk is dat wel genoeg voor velen. Plus het verschil tussen dop en de laagste lonen is niet groot genoeg om stimulerend te werken.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Het feit dat jij dit een cliché noemt en ik de waarheid is maar een kwestie van perceptie.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
M.a.w. indien er belgen zijn die niet werken en van doppen hun beroep gemaakt hebben, dan maken die deel uit van een spijtige maar aanvaardbare én financieel draagbare groep mensen. Ik stel voor dat ze in de landen waar de allochtonen vandaan komen hetzelfde doen voor hun werklozen en ze niet langer naar hier sturen. Het gros van de allochtonen profiteert, dat heb je juist gesteld. Zij schamen zich niet om te profiteren, ik schaam mij niet om te zeggen dat ze profiteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als zelfstandige betaal ik 22% sociale bijdragen op mijn inkomen.
En ik kan niet doppen! Zelfstandigen hebben daar geen recht op. Wel de plicht om te betalen? Turken betalen nougabollen, werken 5 weken en mogen levenslang doppen. Wat ze meestal in die volgorde ook doen. Ik wil dat iedereen hetzelfde krijgt als ik....niks! Dus de nv-a zal voor mij niet beter of slechter worden wat dat betreft dan voorheen de sp-a en cd-v en liberalen samen. Onder hun regering krijg ik ook niks.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 23 mei 2014 om 21:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kleine zelfstandige heeft nog recht van spreken tegenover die Turken. Maar de echt grootverdieners betalen ook geen cent aan belastingen hier in België, die zijn wel opportunistisch genoeg om van land naar land te gaan met hun centen en het door te sluizen. De multinationals die regeren half de wereld en zetten het meeste mensen aan het werk wereldwijd voor een hongerloontje dan nog meestal.
Neen, de gewone Vlaming wordt geplet tussen de zwakkeren (doppers enz, ...) en de sterkeren (multinationals).
"Een beetje kennis is een gevaarlijk ding; Drink diep, of proef niet van de Pierische bron: Daar bedwelmen oppervlakkige gedachten de hersenen" - Alexander Pope Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 23 mei 2014 om 21:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op die manier betaal ik toch een deel van hun ontdoken belastingen in hun plaats. En nog steeds kan ik niet doppen.
![]() |
![]() |
#228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ooit in een nog niet zo lang geleden verleden haalden wij de grootste hoop klanten bij de gewone man in de gewone straten van de steden.
Nu zijn diezelfde straten gevuld met norse vreemdelingen en doppende vlamingen die meestal toch een raar accent en kleurtje hebben en nog nors zijn ook. Volgens mij zijn dat vreemdelingen die incognito zijn. Ik elk geval ...geen klanten meer te vinden bij die aliassen. Of zijn het paljassen? Zo krijgt armoe steeds meer straten in hun bezit.
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mja okay dus jij vond het wel okay dat tijdens de crisis de kleine man moest opdraaien voor de fouten van enkele sukkels die dachten dat ze "2big 2fail" waren. Voor mijn part schaffen ze die hele beurs en centrale bank af, daar wordt te veel gegoocheld met cijfertjes die niet bestaan.....
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft ik ben al blij dat er nog een paar klanten overschieten. Want louter op de crisis afgaande...zou er om den duur geen klanten meer zijn. Wat de crisis nog meer in crisis brengt. Rijke mensen mogen dan al veel verstoppen, ze geven toch ook veel geld uit hoor. Voor arme mensen een magere troost, maar je zal geen enkele arme garcon in een restaurant een rijke klant zien weigeren om die reden. Omdat arme mensen niet komen eten natuurlijk.
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen maar naar geld kijken, lekker oppervlakkig. Maar goed als we dan toch alleen maar naar geld kijken jij bent ook maar een arme sukkel waarschijnlijk in verhouding met de mensen die hoger staan op de sociale ladder. Je moet het allemaal een beetje in verhouding zien natuurlijk. Op de hoogste trede staan enkelen die iedereen die te dicht komt, terug in de dieperik stampen.
Dit is een soort van aap-capitalisme waarbij het alpha-mannetje kan bepalen wie wat doet binnen de hiërarchie en mensen onder hem ziet als een soort van kakkerlak die zo snel mogelijk plat moet getrapt worden.
![]() |
#232 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als werkmens kom je er niet bij wat betreft op gelijke voet, maar je kan wel hun respect krijgen als werkende mens die niet op gelijke voet staat.
![]() |
![]() |
#234 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
jouw ideeen stammen nog af van de industriele revolutie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een paar topics verder staat een klaagzang over arrogante en vervelende kassiersters bij de aldi nochtans. Daar waar de minder fortuinlijke grossieren en toch topics starten over zelfstandigen of hun personeel die niet meedenkt of vriendelijk genoeg is. Daar waar de fortuinlijke hun geld spenderen moet het een beetje meer aangekleed worden. Wat dacht u dat commerce is? 90% facade en theater en 10% werk.
![]() |
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen! Alle parasieten moet eruit! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben 53 jaar en vrij goed met hedendaagse tekenprogramma's. Nu zijn technisch tekenaars knelpuntberoepen. Bij de NMBS zoekt men technisch tekenaars en ik heb mijn kandidatuur ingestuurd. Wel, ze vragen van mij een diploma dat in mijn studie-tijd nog niet bestond! Daar gaat je logica.... |
|
![]() |
![]() |