Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 29 mei 2014, 08:23   #161
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Ze zijn ook groot genoeg om op Vlaams niveau enkel met CD&V te gaan...
Oud 29 mei 2014, 08:29   #162
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Ze zijn ook groot genoeg om op Vlaams niveau enkel met CD&V te gaan...
Het kan wel ,maar het is niet slim.
Vandaar mijn voorkeur om verschillende mogelijkheden te verkennen.

Keuze 1
Vlaams: met CD&V en O-VLD
Federaal:Met MR- CDH-Ecolo

Keuze 2
Vlaams: met O-VLD en Groen
Federaal: met MR-CDH-Ecolo

Keuze 3
Vlaams:met CDV en O-VLD
Federaal:met MR en PS

Als dit allemaal is mislukt blijft helaas een tripartite over en geeft BDW zijn opdracht terug aan de koning.
Inmiddels zijn we dan in september aangekomen.

Laatst gewijzigd door cato : 29 mei 2014 om 08:52.
cato is offline  
Oud 29 mei 2014, 08:52   #163
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wat een zever is dat nu. Alsof de kiezers van groen ook maar iets snappen van politiek, economie en milieu. Geef hen een overkapping en een park erboven op zodat ze met hun djembé kumba ja kunnen spelen en die mannen zijn al lang content. Het enige wat misschien moeilijk ligt bij N-VA is de legalisering van wiet.
Kiezers van groen zijn erger dan debiel of achterlijk. Zij zijn namelijk, om maar een voorbeeld te geven, ervan overtuigd, dat minder parkeerplaatsen in een stad, minder rijstroken op de toegangswegen naar een stad, meer filevorming door moedwillig slecht afgestelde verkeerslichten die een vlotte "doorstroming" beletten, allemaal goed zijn voor het milieu. Meer pollutie is goed voor je longen. Stilstaand en fileverkeer met wagens met draaiende motors ? Allemaal ideaal !! Doorstroming en vlot verkeer hinderen is goed voor het milieu. Achterlijke groenen en achterlijk groen kiesplebs.
DeProf_eet is offline  
Oud 29 mei 2014, 08:55   #164
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Kiezers van groen zijn erger dan debiel of achterlijk. Zij zijn namelijk, om maar een voorbeeld te geven, ervan overtuigd, dat minder parkeerplaatsen in een stad, minder rijstroken op de toegangswegen naar een stad, meer filevorming door moedwillig slecht afgestelde verkeerslichten die een vlotte "doorstroming" beletten, allemaal goed zijn voor het milieu. Meer pollutie is goed voor je longen. Stilstaand en fileverkeer met wagens met draaiende motors ? Allemaal ideaal !! Doorstroming en vlot verkeer hinderen is goed voor het milieu. Achterlijke groenen en achterlijk groen kiesplebs.
Regeren met iedere partij ,vraagt inleveren van programma-punten.
In iedere regering willen de deelnemers punten binnen halen
Een regering is dus altijd een optelsom van winnen en verliezen.

Als je dit niet wenst kun je beter in de oppositie blijven.
cato is offline  
Oud 29 mei 2014, 08:57   #165
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wat een zever is dat nu. Alsof de kiezers van groen ook maar iets snappen van politiek, economie en milieu. Geef hen een overkapping en een park erboven op zodat ze met hun djembé kumba ja kunnen spelen en die mannen zijn al lang content.

Aan groen kun je vanalles beloven, zonder er achteraf nog rekening mee te houden.
Cfr. Dehaene met zijn scheermeskestax.
Cfr. Di Rupo die Groen nodig had voor 2/3 en ze daarna met lege handen buiten winkelde.
Citaat:
Het enige wat misschien moeilijk ligt bij N-VA is de legalisering van wiet.
't Zou niet eens ZO dom zijn om dat daadwerkelijk door te voeren.
Oud 29 mei 2014, 09:05   #166
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Keuze 1

Keuze 2

Keuze 3

Als dit allemaal is mislukt blijft helaas een tripartite over en geeft BDW zijn opdracht terug aan de koning.
BDW heeft een INFORMATIEopdracht. Zal wel enkele weken in beslag leggen maar kan onmogelijk tot september gerokken worden.
Keuze 1 lijkt me niet haalbaar op waals niveau : cdh losweken van ps zal niet lukken en ecolo zal na haar electoraal pak rammel geen zin hebben in deelname aan een regering die minstens nog twee jaar de hakbijl zal hanteren.
Ook keuze 2 kan niet omwille van dezelfde redenen.
Keuze 3 is de enige kans die BDW heeft.
Pandareus is offline  
Oud 29 mei 2014, 09:31   #167
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
BDW heeft een INFORMATIEopdracht. Zal wel enkele weken in beslag leggen
Enkele weken om uit te rekenen dat Di Rupo II perfect kan doorgaan ??
patrickve is offline  
Oud 29 mei 2014, 10:07   #168
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
en de quadrepartit. (tripartit+)
jogo is offline  
Oud 29 mei 2014, 10:41   #169
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Keuze 1
Dit geeft in Brussel de coalitie Mr/Open VLD/Ecolo/Groen/cdH/CD&V/N-VA.

Groen en Ecolo is de meest unitaire partij van betekenis van ons land. Groen gaat geen genoegen nemen met Vlaamse oppositie als ze in Brussel en Wallonië N-VA moeten depaneren.

Ecolo is in Brussel en in Wallonië electoraal zwaar afgeslacht. Zij hebben zwaar klop gekregen van het FDF en PTB. Het is voor hen helemaal niet evident om politieke kamikaze te plegen door een regeringsdeelname.

Als Bart De Wever Groen wil overtuigen zal hij een pak meer op tafel moeten leggen dan een vermogenskadaster, de sluiting van de kerncentrales, rijkentaks en het schrappen van "onafhankelijk Vlaanderen" uit de N-VA statuten en de post van vice-minister van justitie en vice-minister van fraudebestrijding en rijkentaks.

Citaat:
Keuze 2
Zie problematiek keuze 1.

Citaat:
Keuze 3
Dat betekent in Brussel een regering van MR/Open VLD/PS/N-VA eventueel aangevuld met sp.a.

De PS gaat zowat hetzelfde eisen als Groen/Ecolo dat ik in antwoord op keuze 1 heb weergegeven. Buiten de sluiting van de kerncentrales. De PS is zwaar afgestraft en gaat de regering niet leider. Dat zou dus willen zeggen dat N-VA een PS beleid gaat voeren over gans het land.

Citaat:
Bart De Wever heeft in theorie nog een andere optie. Dat is een coalitie met CD&V & Open VLD op Vlaams niveau, MR/Open VLD/CD&V/cdH/FDF op Brussels niveau en MR/cdH/FDF op Waals niveau. Hij kan Oliver Maingain tot premier bombarderen !

De tripartite gaat helemaal niet wachten om hun coalities te beklinken. Hier zijn de gesprekken reeds opgestart. Ik verwacht een Vlaamse regering, Waalse, Brusselse voor 13 juli. Op 13 juli 2014 spelen de Rode Duivels de finale in het WK. Als N-VA de macht wil grijpen dienen ze dus snel en leep te werk te gaan. Anders wacht hen een Vlaams Belang scenario in de oppositie met een hoop jammerende N-VA burgemeesters die hun zin niet krijgen van de Vlaamse overheid.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 29 mei 2014 om 10:56.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 29 mei 2014, 11:25   #170
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Enkele weken om uit te rekenen dat Di Rupo II perfect kan doorgaan ??
Als ik in de plaats van De Wever was, dan zou ik geen bovenmatige inspanning doen om een Di Rupo II op federaal vlak te beletten. Want met de PS op federaal niveau in de oppositie krijgen we een heruitgave van de staking tegen de eenheidswet in 1961. Toen legde de rooie vakbond ook het land plat.

Daarentegen zou De Wever er alles moeten aan doen om de Vlaamse filiale van de PS op Vlaams niveau uit de regering te houden.
quercus is offline  
Oud 29 mei 2014, 11:28   #171
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als ik in de plaats van De Wever was, dan zou ik geen bovenmatige inspanning doen om een Di Rupo II op federaal vlak te beletten.
Inderdaad, ik denk dat het veel beter is dat die gast belgiqske helemaal in de prak rijdt.
patrickve is offline  
Oud 29 mei 2014, 11:36   #172
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, ik denk dat het veel beter is dat die gast belgiqske helemaal in de prak rijdt.
De regeringsvorming op federaal vlak hangt samen met de regeringsvorming op regionaal vlak.
N-VA kan nog wel inspelen op de onderliggende verhoudingen tussen OpenVLD en CD&V.
N-VA mag absoluut niet toelaten dat OpenVLD en CD&V als goede vrienden in beide regeringen stapt en belangrijker, in de toekomst eruit.
BDW moet ook al naar de toekomst kijken en vermijden dat deze partijen bij voorbaat in 2018 voorakkoorden gaan sluiten.
Als N-VA dan niet kan doorbreken op lokaal vlak, dan is ze gebroken voor de verkiezingen het jaar erop.

Laatst gewijzigd door hamac : 29 mei 2014 om 11:45.
hamac is offline  
Oud 29 mei 2014, 11:37   #173
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik in de plaats van De Wever was, dan zou ik geen bovenmatige inspanning doen om een Di Rupo II op federaal vlak te beletten. Want met de PS op federaal niveau in de oppositie krijgen we een heruitgave van de staking tegen de eenheidswet in 1961. Toen legde de rooie vakbond ook het land plat.

Daarentegen zou De Wever er alles moeten aan doen om de Vlaamse filiale van de PS op Vlaams niveau uit de regering te houden.
Laat De Wever maar voor eigen deur borstelen. Blijkbaar is hij nog niet veel geëvolueerd en is er nog steeds een issue met mogen/kunnen/durven....
Henri1 is offline  
Oud 29 mei 2014, 11:50   #174
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Laat De Wever maar voor eigen deur borstelen. Blijkbaar is hij nog niet veel geëvolueerd en is er nog steeds een issue met mogen/kunnen/durven....
Ha zo! Je bent dus deze maal het met mij eens, als ik het goed begrijp. Het komt er dan op aan op Vlaams niveau de bedrijfsonvriendelijke politiek van een Di Rupo II regering met alle mogelijke middelen te neutraliseren. Laat Wallonië maar verder evolueren naar een marxistische volksrepubliek.

Ik zou in De Wever zijn plaats dan wel een zware actie voeren om de transfers (in al hun diverse gedaanten) glashelder in de Belgische statistieken te krijgen. M.a.w. een Belgische versie van de gekende Duitse statistiek "Finanzausgleich".
quercus is offline  
Oud 29 mei 2014, 12:32   #175
cato

Standaard

Citaat:
BDW heeft een INFORMATIEopdracht. Zal wel enkele weken in beslag leggen maar kan onmogelijk tot september gerokken worden.
Keuze 1 lijkt me niet haalbaar op waals niveau : cdh losweken van ps zal niet lukken en ecolo zal na haar electoraal pak rammel geen zin hebben in deelname aan een regering die minstens nog twee jaar de hakbijl zal hanteren.
Als het goed heet is , wordt alles vloeibaar.
BDW zal zo lang mogelijk kunnen informeren, met tussentijdse reportages aan de koning en het initiatief niet uit handen geven.
Niemand zegt dat het 2 weken moet zijn.
Hij kan wel degelijk verschillende mogelijkheden onderzoeken.
Een regering met de PS is geen bittere noodzaak.
cato is offline  
Oud 29 mei 2014, 12:37   #176
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Tijdens Elio Di Rupo I hebben de vakbonden ook het land platgelegd. Daarin verschilde Elio Di Rupo I niet van Verhofstadt I & II.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 29 mei 2014, 12:40   #177
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ha zo! Je bent dus deze maal het met mij eens, als ik het goed begrijp. Het komt er dan op aan op Vlaams niveau de bedrijfsonvriendelijke politiek van een Di Rupo II regering met alle mogelijke middelen te neutraliseren. Laat Wallonië maar verder evolueren naar een marxistische volksrepubliek.

Ik zou in De Wever zijn plaats dan wel een zware actie voeren om de transfers (in al hun diverse gedaanten) glashelder in de Belgische statistieken te krijgen. M.a.w. een Belgische versie van de gekende Duitse statistiek "Finanzausgleich".
Ben jij voorstander van PPS'en, autonome overheidsbedrijven en buiten-de-begrotings-operaties die nu in het Vlaams gewest&gemeenschap geschieden ?

Oud 29 mei 2014, 12:43   #178
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

Bart De Wever heeft in theorie nog een andere optie. Dat is een coalitie met CD&V & Open VLD op Vlaams niveau, MR/Open VLD/CD&V/cdH/FDF op Brussels niveau en MR/cdH/FDF op Waals niveau. Hij kan Oliver Maingain tot premier bombarderen !
Lijkt me een prima optie!
Waarschijnlijk de eerste mogelijkheid die hij onderzoekt.
Alleen de premier zie ik niet zitten,Reynders lijkt me een betere optie.

Laatst gewijzigd door cato : 29 mei 2014 om 12:45.
cato is offline  
Oud 29 mei 2014, 12:44   #179
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als N-VA in een regering wil stappen, dan maakt keuze 3 inderdaad de grootste kans. Dan moet De Wever vechten tegen de mantra van de PS en andere trado's dat alle Belgische regeringen dezelfde samenstelling moeten hebben.
quercus is offline  
Oud 29 mei 2014, 12:44   #180
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Misschien moet U uw ogen een keer laten nakijken. Het is vooral Wallonië en de PS die niet geëvolueerd zijn.
non-conformist is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be