Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Varkensvlees tussen halal-fret leggen in warenhuizen is
er over, want .. 14 40,00%
aanvaardbaar als actie, want .. 21 60,00%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2014, 11:19   #41
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Recent kwam nog in het nieuws dat een warenhuis actief ging halal-fret aanbieden;
en vanzelfsprekend een oproep tot boycot van die keten.

Maar zo'n boycot zal niet veel helpen.

Vindt u volgende actie binnen de normen vallen of niet ?

Elke keer als je binnekomt in een warenhuis waar halal-fret aangeboden wordt, dan neem je van het gewone aanbod een verpakking varkensvlees, liefst waar duidelijk een tekening van een varken op staat, en je legt dat tussen het halal-fret. Wel op zo'n manier dat je niets 'beschadigt' (moet koel blijven ... bla bla ...)

Als de moslims daar lucht van gaan krijgen: ze zullen wel wegblijven van dat aanbod.

Dit kan natuurlijk niet tegenover de individuele winkelier.

Uit te voeren door individuen, maar liefst ook georganiseerd (zonder dat het opvalt) door groeperingen die wat volk op de been kunnen brengen ...

Wel? Aanvaardbaar of er over ?

.
Wat een volslagen idioot idee is dit nu weer. Waarom zou je in hemelsnaam zo iets doen? Ga je ook kippenbouten in het vegetarisch rek leggen? Of frangipannekes tussen de dieet koekjes? Wat een zever zeg.

Laatst gewijzigd door JBM : 6 juli 2014 om 11:26.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 11:23   #42
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Inderdaad. Staat het beleid van de onderneming U niet aan, shop er dan niet.
Een dooddoener voor eender welke actiegroep.
Oud 6 juli 2014, 11:24   #43
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Honden mag je hier idd niet slachten of consumeren
Zeker van? Ik ken geen enkele wetgeving die dit zou verbieden eigenlijk.

Citaat:
, net zoals er regels zijn om koeien, kalveren, schapen en varkens te slachten.
Halalvlees is net als hondenvlees niet in orde met die wetgeving.
Vlees dat in België verkocht wordt moet aan bepaalde voorwaarden voldoen, helaas voldoet ook halalvlees aan die voorwaarden (net als Kosher vlees) en men is zéér streng hierop, vooral als het ook dieren betreft die in ons land gekweekt & geslacht zijn.

De wetgeving is zeer goed op 1 item na: het toestaan van ritueel slachten.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 11:24   #44
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ligt al j�*ren in de rekken van bekende warenhuizen in het Brusselse...
Dan moet dat vlees ondertussen toch al rot zijn.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 11:24   #45
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Een dooddoener voor eender welke actiegroep.
Niet echt, actie voeren moet kunnen zolang je de werking van de onderneming niet saboteert (wat in Schoof zijn voorstel wél het geval is)
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 6 juli 2014, 11:26   #46
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Al jaren kan je koosjere producten bij Delhaize kopen, geen haan die daar naar kraait!
Waarom?
Omdat:
a) Veel mensen niet weten dat kocher & halal haast identiek zijn
b) Niemand durft te zagen over de joden na WO2
Oud 6 juli 2014, 11:34   #47
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat:
a) Veel mensen niet weten dat kocher & halal haast identiek zijn
b) Niemand durft te zagen over de joden na WO2
Omdat koosjer een te verwaarlozen hoeveelheid vertegenwoordigd maar halal steeds meer en meer een aan niet islamieten, lees autochtonen, opgedrongen eerder regel dan uitzondering aan het worden is.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 11:36   #48
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeker van? Ik ken geen enkele wetgeving die dit zou verbieden eigenlijk.
Het consumeren van honden-of kattenvlees is op zich niet verboden, het slachten wel.
Oud 6 juli 2014, 11:40   #49
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet echt, actie voeren moet kunnen zolang je de werking van de onderneming niet saboteert (wat in Schoof zijn voorstel wél het geval is)
Als je iets niet terugzet op dezelfde plaats, dan saboteer je automatisch de supermarkt?
Oud 6 juli 2014, 11:49   #50
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kleine nuance, om een "oproep tot geweld" uit te sluiten. 't Is niet de Schoof die tot dergelijke aktie oproept, hij vraagt enkel wat we van dergelijke aktie denken...
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 11:54   #51
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
kleine nuance, om een "oproep tot geweld" uit te sluiten. 't Is niet de Schoof die tot dergelijke aktie oproept, hij vraagt enkel wat we van dergelijke aktie denken...

Hij heeft me op een verleidelijk idee gebracht.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 11:56   #52
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En op welke manier saboteer je vacuum verpakte vleeswaren in de koeling door er in diezelfde koeling andere vacuum verpakte vleeswaren bij te leggen? Het is niet zo dat de verpakking wordt geopend en er flessen whisky worden overgegoten.

Ik koop spek, en kom voorbij de bak met halal-biefstuk, verander van gedacht en vervang het spek door de halal biefstuk, maar ben te lui om dat spek helemaal te gaan terugleggen. Ik verander terug van gedacht en leg de halalbiefstuk ook terug. Waarmee ga je me bestraffen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 6 juli 2014 om 12:03.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 12:04   #53
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Nu met die hele halal discutie vraag ik mij toch af hoe moslims omgaan met producten waar varken in is verwerkt. Ik denk ondermeer aan snoepjes, shampoo, medicijnen,... Er zijn in vlaanderen meer varkens dan menselijke inwoners. Varkensbestanddelen worden in veel producten industrieel verwerkt. En het staat niet expleciet op de verpakking... maw het is bijna onmogelijk om in vlaanderen geen varkensbestanddelen te consumeren.
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 12:05   #54
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Want ... ?
  • Want de enige mensen die je treft met je "politieke actie", zijn de winkelmeisjes, die achter jouw gat alles terug op z'n plaats moeten zetten.
  • Want jij hebt je niet te bemoeien met de wijze waarop een winkelier zijn winkel wenst uit te baten. Als die wijze jou niet aanstaat, ga je elders, in plaats van de puber uit te hangen.
  • Want jouw "politieke actie" is helemaal niet politiek; ze is islamofoob, aangezien ze ingegeven is door je afkeer van moslims.
  • Want jouw "politieke actie" is zelfs niet gericht op dierenwelzijn, aangezien je je op geen enkele manier verzet tegen het aanbod op zich van vlees in supermarkten. Heb je enig idee welk dierenleed er aan dat vlees kleeft? Of dacht jij dat die varkens, koeien, schapen, lammeren, paarden,... van ouderdom zijn doodgevallen na een rijkgevuld leven op de boerderij?
  • Want de mensen die van jouw "politieke actie" zouden moeten horen, zitten in Brussel en hebben hoegenaamd geen weet van jouw kinderachtige streken in de plaatselijke supermarkt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 12:07   #55
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Nu met die hele halal discutie vraag ik mij toch af hoe moslims omgaan met producten waar varken in is verwerkt. Ik denk ondermeer aan snoepjes, shampoo, medicijnen,... Er zijn in vlaanderen meer varkens dan menselijke inwoners. Varkensbestanddelen worden in veel producten industrieel verwerkt. En het staat niet expleciet op de verpakking... maw het is bijna onmogelijk om in vlaanderen geen varkensbestanddelen te consumeren.
dat is voor hen dus een ongelooflijk probleem. Maar geen nood hoor: de oerdegelijke Nederlandse kazen worden ook gemaakt met stremsel van onverdoofd geslachte halalkoeien! anders konden ze geen kaas eten.

En ja, natuurlijk kunnen ze geen medicijnen nemen met niet-halal gelatine capsules etc.. etc...

Frieten uit een gewone frituur : als er met niet halal ossenwit wordt gebakken... niks (en dat zijn de beste frieten, maar nog amper te verkrijgen geloof ik).

Citaat:
Frieten bak je best in rundsvet!

Ossewit is gesmolten en gefilterd rundsvet. Je slager verkoopt het, het is veel goedkoper dan alle andere vetsoorten en zeer interessant voor bakken, braden en vooral, frituren.

Van alle vetsoorten, heeft ossewit de grootste bestandheid tegen oxydatie en verbranden. Het is dan ook niet verwonderlijk dat alle frituren vroeger ossewit gebruikten.

Ondertussen is onder druk van de slecht geïnformeerde consument in heel wat frituren een bordje te vinden met daarop: "Wij bakken in plantaardige olie". Goed voor je gezondheid is dit niet echt. Van de onverzadigde vetzuren die eventueel in de plantaardige olie aanwezig zijn, schiet na amper één bakbeurt al helemaal niks meer over. Toch blijven de meeste frituren deze plantaardige olie, die eigenlijk al na één bakbeurt vervangen hoort te worden, evenlang als ossewit gebruiken. Dat is een regelrechte aanslag op je gezondheid! Plantaardige olie oxydeert veel sneller dan rundsvet en, éénmaal geoxydeerd, is deze olie net zo ongezond als alle andere verbrande vetten!

Ossewit is hiertegen veel beter bestand. Het geeft ook vrij snel een mooi bruin kleurtje aan het gefrituurde, zodat je de neiging hebt om vooral niet te lang, en niet te heet te frituren. Het is ook zo goedkoop dat je ’t al na één of twee bakbeurten kan weggooien en dat is nog altijd het gezondste. Bovendien vermijd je zo smaakvermenging, want je bakvet neemt altijd wat smaak op van hetgeen je frituurt.
http://objectief.be/Ossewit.html

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 6 juli 2014 om 12:09.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 12:13   #56
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Omdat koosjer een te verwaarlozen hoeveelheid vertegenwoordigd maar halal steeds meer en meer een aan niet islamieten, lees autochtonen, opgedrongen eerder regel dan uitzondering aan het worden is.
Wat een drogreden. Ofwel ben je tegen ritueel slachten ofwel niet. Of het nu 1 koe is of 1000, maakt niet uit.
Oud 6 juli 2014, 12:16   #57
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Als je iets niet terugzet op dezelfde plaats, dan saboteer je automatisch de supermarkt?
Ik erger me dood aan mensen die zaken overal laten slingeren, is een totaal gebrek aan respect en als je zaken gaat achter laten met de bedoeling anderen te schofferen is het al helemaal te gek voor woorden.
Oud 6 juli 2014, 12:17   #58
Leve B weg met VL
Banneling

Standaard

Hoe ver kan je zijn om in supermarkten pakjes vlees te gaan verleggen????
Man, man, man... get a life!
Leve B weg met VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 12:18   #59
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En op welke manier saboteer je vacuum verpakte vleeswaren in de koeling door er in diezelfde koeling andere vacuum verpakte vleeswaren bij te leggen? Het is niet zo dat de verpakking wordt geopend en er flessen whisky worden overgegoten.
Vacuum verpakt? Daarom dat er dikwijls nog bloed uit drupt.... Maar daar gaat het me helemaal niet om.

Citaat:
Ik koop spek, en kom voorbij de bak met halal-biefstuk, verander van gedacht en vervang het spek door de halal biefstuk, maar ben te lui om dat spek helemaal te gaan terugleggen. Ik verander terug van gedacht en leg de halalbiefstuk ook terug. Waarmee ga je me bestraffen?
Van zulke mensen krijg ik het vliegend schijt.
Oud 6 juli 2014, 12:18   #60
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Vacuum verpakt? Daarom dat er dikwijls nog bloed uit drupt.... Maar daar gaat het me helemaal niet om.

Citaat:
Van zulke mensen krijg ik het vliegend schijt.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be