![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En wat is “makkelijker hebben” ? Ziet u dat louter financiëel en zo ja waarom houdt u dan kennelijk geen rekening met veel doorslaggevender en bepalender elementen inzake het “makkelijker” of “moeilijker” hebben dan een ander ? Denkt u werkelijk dat de zoon of dochter van een “rijke” (bijvoorbeeld) chirurg, ingenieur, diplomaat, notaris, etc…etc… ten aanzien van zijn/haar ouders “makkelijk” wegkomt met weinig méér dan een basisstudieniveau-motivatie, of dat de zoon/dochter van een “rijke” ondernemer die zich gans zijn leven onverdroten heeft ingezet voor zijn bedrijf en familie makkelijk wegkomt met een mentaliteit cq. gedrag genre “liefste ouders, ik ga later van jullie vermogen leven dus ik hoef nu geen moeite te doen om te studeren en/of te proberen om iets te bereiken in het leven” ? Kunt u zich een beetje inbeelden dat op de schouders van dergelijke jongelui een veel grotere dan gemiddelde druk wordt gelegd om iets wezenlijks te bereiken in de studie en in het leven ? Kunt u zich derhalve een beetje inbeelden dat dit voor hen zelden “makkelijker” dan gemiddeld is ? Als u zelf als kind nooit meegemaakt hebt dat wijl de papa en maman van uw klasgenootjes fier op hen zijn dat ze 18 op 20 hebben gehaald, u wegens hetzelfde resultaat van uw eigen ouders een uitbrander krijgt omdat u nog maar eens twee punten verloren hebt, hebt u niet het minste idee van wat “makkelijker” of “moeilijker” is dan een ander, mijnheer. Laatst gewijzigd door Gwylan : 31 juli 2014 om 22:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
Banneling
|
![]() Kinderen van "rijke" ouders, chirurgen, advocaten, notarissen... hebben het gigantische voordeel dat ze via het netwerk van mama en papa, net die betere job/stageplaats "vinden" dan de anderen...
Laatst gewijzigd door Another Jack : 31 juli 2014 om 23:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#383 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En die mensen bestaan. Het is zelfs een vrij actieve beweging. U komt ze natuurlijk niet tegen op de VLD-congressen.
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 31 juli 2014 om 23:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben ook tegen de publieke sociale zekerheid, maar als ik mijn voet breek, ga ik nog steeds naar het ziekenhuis.
![]() |
![]() |
#385 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welke "vrij actieve beweging" is dat trouwens? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
Minister-President
|
![]() Het is geen organisatie, zoals ik zei een beweging. Vooral van oud-LVSV'ers.
![]() |
#387 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#388 |
Minister-President
|
![]() Beter luisteren dan.
![]() |
#389 |
Banneling
|
![]() Kijk Ruben, het is normaal dat studenten wat overdrijven in in stoere politieke stellingnames, straffe verhalen, drank en feestjes...dat zie je ook in andere politieke studentenverenigingen...
Maar als je de privatisering van onderwijs in geen enkel statuut bij geen enkele liberale partij noch liberale beweging krijgt, moet je je vragen beginnen te stellen... Als ik zie in welke partij men de kopstukken later terug vindt, dat weet ik het wel... En ja, Jambon jr schaamt binnen 20 jaar rot om zijn foto's waar hij als slecht geklede folkloristische nerd op staat... Laatst gewijzigd door Another Jack : 31 juli 2014 om 23:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Edit: En nogmaals, goede ideeën laten zich niet stemmen. Het is niet omdat de privatisering van het onderwijs geen populair idee is, dat dat ook een argument tegen die privatisering is. La vérité ne se vote pas.
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 31 juli 2014 om 23:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#394 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om de concurrentie met de Kerk te vervalsen op onderwijsvlak, wilden ze dat dus met belastingsgeld doen. Dat was een "liberaal" idee op confessioneel vlak, niet op economisch vlak. Voor liberalen in de politiek geldt immers, zoals voor alle politici: erst das Fressen, und dann die Moral, he.
![]() |
![]() |
#395 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 augustus 2014 om 06:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dubbel
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 augustus 2014 om 06:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je enerzijds hebt "overheid organiseert onderwijs" en de belastingbetaler moet het betalen, dan heb je dubbele belemmering van keuze. Enerzijds is er de belemmering van keuze om vrij onderwijs aan te bieden en te consumeren zoals je dat zelf zou willen (maw, er zal een ministerie van onderwijs zijn dat zegt wat nu wel en niet moet onderwezen worden, dat zal beslissen welke diploma's er zijn en welke niet en zo: je zal daar geen vrije keuze in hebben). Anderzijds is er de belemmering dat de belastingbetaler ervoor moet betalen en dus geen keuze heeft hoeveel, en aan wie zijn koopkracht voor onderwijs aan te wenden. Als je anderzijds "onderwijs is een vrije markt" hebt, dan is er geen belemmering van vrije keuze, nergens. Het lijkt me dus duidelijk, gebaseerd op het basisprincipe van liberalisme, waar de "liberale optie" zit, nee ?
![]() |
![]() |
#398 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk moet de bisschop zelf betalen voor de school die hij wil oprichten. Er is immers geen reden dat GIJ die daar niet in geinteresseerd zijt, zou moeten opdraaien voor die bisschop zijn school. Wij zijn het eens. Maar waarom moet de bakker dan wel betalen voor de universiteit van de dochter van de belastingsinspecteur, waar zijn eigen zoon niet naartoe gaat ?
![]() |
![]() |
#399 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De belastingbetaler moet niet opdraaien voor die scholen.
![]() |