Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2014, 00:27   #221
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Inderdaad,mijnheer BemBem is gewoonweg een luie papzak die men onmiddellijk van de dop en van het ocmw zou moeten smijten.
Om die 850€ te recupereren? Ik denk dat van die 850€ op het einde van de maand niks overschiet.
Hoeveel % van dat bedrag zit na één maand terug in de staatskas?
20/25/30/35%?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 00:31   #222
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar een full time in een kuisploeg, met vervoer van de baas is er al te veel aan.
Ik zie weinig kuisploegen die overdag aan de slag zijn. Welk aandeel van die mensen moet na de 'normale' werkuren aan de slag?
Oud 4 augustus 2014, 00:46   #223
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik zie weinig kuisploegen die overdag aan de slag zijn. Welk aandeel van die mensen moet na de 'normale' werkuren aan de slag?
Wat is het probleem van buiten de file-uren te werken, voor een iets hogere verloning?
Oud 4 augustus 2014, 00:49   #224
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Het is een "she"
Shemale?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 01:01   #225
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat is het probleem van buiten de file-uren te werken, voor een iets hogere verloning?
Hoeveel bedraagt is die 'iets' hogere verloning?
Oud 4 augustus 2014, 01:06   #226
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Hoeveel bedraagt is die 'iets' hogere verloning?
Voor zover ik weet bedingen de vakbonden meestal voor een 2ploegensysteem of een uurrooster dat binnen dat stramien valt iets van een 6 tot 15% ploegenpremie. Voor nachtwerk is dat tussen de 10 en 35%.

Natuurlijk, we gaan hier uit van bona-fide bedrijven met voldoende werknemers.

Een familiebedrijfke waar 6 Mo's en 3 Fatima's de hele ploeg uitmaken, da's een ander verhaal, en is de kans dat een Bemboemmeke mag meespelen uitgezonderd als zaadvergaarbak redelijk klein.
Oud 4 augustus 2014, 01:14   #227
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

heu ik ga niet gaan kuisen hoor, pompafje kan dat fysiek én psychisch NIET aan! Ik denk dat ik mij dan zodanig slecht ga voelen dat ik zelfmoord zou plegen! dus: over my dead body! waarom zou ik kuismadam gaan spelen als ik gvd latijn-moderne talen heb gedaan!!!! ik had beter BSO gedaan!!!! maar nee, ik was te slim! en nu word ik gestraft!!!!!! en iedreen spot met mij!!!! pffffffffffffffffffffffffffft!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 01:20   #228
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
heu ik ga niet gaan kuisen hoor, pompafje kan dat fysiek én psychisch NIET aan! Ik denk dat ik mij dan zodanig slecht ga voelen dat ik zelfmoord zou plegen! dus: over my dead body! waarom zou ik kuismadam gaan spelen als ik gvd latijn-moderne talen heb gedaan!!!! ik had beter BSO gedaan!!!! maar nee, ik was te slim! en nu word ik gestraft!!!!!! en iedreen spot met mij!!!! pffffffffffffffffffffffffffft!
Ach, mevrouw, stop met klagen en ga werken. U bent gewoon te lui, meer is er niet te zeggen.
Marnik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 01:20   #229
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Jou manier van Belgen in blanken en zwarten te onderverdelen volgens de 2 bovenstaande quotes doet me vermoeden dat jij bij de laatste soort hoort. Het klopt dus maar weer eens dat als er racisten zijn het wel de niet-blanken zijn die het goede voorbeeld blijken te geven. Ik denk dat jij je hier met zo'n blank-zwart instelling je terecht hier niet thuis voelt.
hum nee ik ben geen zwarte, maar ik weet hoe het is om als Afrikaan/Afrikaanse hier in Vlaanderen door het leven te moeten gaan, zwarten zijn hier anno 2014 nog steeds voor veel mensen gewoon tweederangsburgers en mikpunten van spot getuige de vele 'negerinnen-spot threads en dergelijke' ... !!!
Oud 4 augustus 2014, 01:21   #230
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

nou marnik ik wil heus wel werken, maar niet als kuisvrouw, sorry, en dat is nog steeds mijn goed recht
Oud 4 augustus 2014, 01:25   #231
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pff, ik heb een A3 mechanica, en doe de job waar ze een graduaat of hoger voor vroegen...

Werklust heeft niks met intelligentie te maken.

Ik zeg niet dat U moet gaan kuisen. Maar als U dat te min vindt, of te zwaar, dan is het aan U om te bewijzen dat U beter kan, en niet tot aan uw pensioen van een "te lage" uitkering moet leven.

U klacht dat uw diploma blijkbaar verloren moeite is.

Mijn echtgenote heeft haar job te danken aan haar 4taligheid en de wil bij te leren. Binnenkost kan ze boekhoudster bij op haar diplomalijst zetten, naast haar 2 masters. Toch is ook zij een paar jaar uitkeringsgerechtigd geweest, maar dan door ziekte, niet door zelfmedelijden.

Een uitkering binnen het systeem zoals het beoogd werd, is een tijdelijke situatie. Tussen 2 jobs in, of in ziekteverlof, om de voornaamste voorbeelden aan te halen.
Oud 4 augustus 2014, 01:28   #232
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
nou marnik ik wil heus wel werken, maar niet als kuisvrouw, sorry, en dat is nog steeds mijn goed recht
Die werklust spreidt u hier allesbehalve tentoon. U stoeft er liever mee dat u op andermans kosten leeft en wrijft het hier nog eens goed in de mensen hun gezicht.

Wat is er gebeurd met de werkattitude in Vlaanderen! Waar is de tijd dat men liever honger leed dan bij de hulpkas aan te kloppen. Neen, u loopt er mee te stoefen en verwacht dan nog sympathie ook!
Oud 4 augustus 2014, 01:29   #233
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, wat kan U dan dat op de huidige job-markt gevraagd wordt?

Meedraaien in de samenleving als werknemer in de priveé kan U best vergelijken met prostitutie.
Uw werkgever betaald U voor uw kunnen, en als uw kunnen voldoende is, dan is het volgende maandloon onderweg.
Net zoals een hoerenloper de dames van lichte zede betaald om hun lichamelijke eigenschappen te mogen proeven.
Oud 4 augustus 2014, 01:31   #234
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marnik Bekijk bericht
Die werklust spreidt u hier allesbehalve tentoon. U stoeft er liever mee dat u op andermans kosten leeft en wrijft het hier nog eens goed in de mensen hun gezicht.
Neen, u loopt er mee te stoefen en verwacht dan nog sympathie ook!
En vind de uitkeringen nog te laag ook.

Citaat:
Wat is er gebeurd met de werkattitude in Vlaanderen!
Die is doorgespoeld. Door een teveel aan sossen.

Citaat:
Waar is de tijd dat men liever honger leed dan bij de hulpkas aan te kloppen.
Die is zo'n 25 jaar achter de rug als U het mij vraagt.
Oud 4 augustus 2014, 01:52   #235
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

chai chai maddox, ik weet dat je gewoon aan het antwoorden was op Johan Daelemans en dat men met mechanica goede kanten op kan, ook vind ik jou helemaal niet dom, integendeel zelfs!

ik had het over de debiliteiten die de posts van reservespeler & co bevatten en waarin ze mij afschilderen als een luie lamzak die niets van zijn leven wenst te bakken! maar het is juist omdat ik wel nog iets van m'n leven zou willen bakken dat ik niet wil gaan kuisen want dan is mijn CV helemaal foutu! en dan zullen de werkgevers mij dit zeggen: "héwel madammeke, ik zie dat u x jaar tijd kuisvrouw heeft gedaan, doet u dat maar gerust verder, want u heeft GEEN ervaring voor iets anders! u kunt gaan, de volgende! 100 wachtenden achter u!"

ik heb lang genoeg moeten aanhoren dat ik 'in tussentijd' maar een alimentair jobke moest aannemen, en dat heb ik gedaan toen ik jonger was, maar nu zou ik toch ook wel (eens) een 'goede job' willen als iedereen, heb ik me daarvoor omgeschoold tot administratief bediende om dan maar te gaan kuisen?!! neee!

als ik nogal heftig reageer, dan is het omdat ik aanvoel: 'het is nu of nooit!' .. het is niet op mijn 50ste dat ik het mij nog zie doen ...
Oud 4 augustus 2014, 01:57   #236
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat is er gebeurd met de werkattitude in Vlaanderen! Waar is de tijd dat men liever honger leed dan bij de hulpkas aan te kloppen. Neen, u loopt er mee te stoefen en verwacht dan nog sympathie ook!
ik kan mij niet inbeelden dat men vrijwillig honger zou lijden, een deel emigreerde trouwens met massa's naar Amerika ... en ik stoef helemaal niet!
Oud 4 augustus 2014, 02:03   #237
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
ik kan mij niet inbeelden dat men vrijwillig honger zou lijden, een deel emigreerde trouwens met massa's naar Amerika ... en ik stoef helemaal niet!
OM TE GAAN WERKEN! Zij begaven zich naar waar het werk voorhanden was. U wacht tot het in uw handen gelegd wordt, maar tijd om wakker te worden, prinses: wat je zelf niet grijpt in het leven, ben je kwijt.
Oud 4 augustus 2014, 02:13   #238
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We spreken dan ook niet over de vroeg 20ste eeuw, toen er geen realistische uitkeringen waren.

Maar zo van de gouden jaren 60. Toen arbeid nog adelde.

Nu , zoals U en misluktespiegel duidelijk aangeven, arbeiden, zelfs niet met volle goesting, waarom, als een uitkering mits wat slimmigheden gelijk of zelfs hoger kan liggen dan een loon.
Oud 4 augustus 2014, 02:15   #239
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OM TE GAAN WERKEN! Zij begaven zich naar waar het werk voorhanden was. U wacht tot het in uw handen gelegd wordt, maar tijd om wakker te worden, prinses: wat je zelf niet grijpt in het leven, ben je kwijt.
ach ok je beseft dan toch dat er hier geen werk voorhanden was voor hen .. zelfde nu voor mij, en nee ik ben geen prinses ..
Oud 4 augustus 2014, 02:16   #240
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Imyourmirror Bekijk bericht
Inderdaad,wees ze gewoon te slim af
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be