Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2014, 03:21   #241
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Shemale?
LOL, nee Nietzsche, een donkergekleurde dame die over "blanken"spreekt in deze draad. Moet nie vragen, iemand met zo'n instelling tegenover een mogelijke toekomstige werkgever.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 03:42   #242
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
het is een mythe van te denken dat als men morgen de uitkeringen schrapt, de lonen plots fors gaan stijgen, nee man we zitten in een laag-conjunctuur, alles wordt bepaald door de koers van de dollar, de situatie in het M-O en de China-economie .. concurrentie op wereldvlak gaat heus niet teniet gedaan worden door het schrappen van wat dopjes, keep on dreaming ..
Nee, we kunnen misschien eens beginnen met minder van uw vriendjes, de allochtonen, de losers van Afrika, naar hier te halen en hun de toegang tot onze OCMW staat te ontzeggen. Want laten we misschien eens niet vergeten dat ge in uw replieken tot hiertoe duidelijk gemaakt dat dat de mensen zijn waar ge naar opkijkt. Solidariteit voor lui die het nodig vinden om in gammele bootjes naar hier te komen in plaats van de problemen in hun landen van oorsprong zelf op te lossen, die solidariteit is er over. Sluit de grenzen en stop de import van rotzooi uit andere Europese landen. Wij hebben daar geen geld meer voor.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 07:15   #243
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Ik wens u zeker niet persoonlijk aan te vallen ofzo, maar als ik dit lees en objectief bekijk komt ge over als een typisch afgejaagde mens die geen tijd meer heeft voor zichzelf en vergeet te leven. Volgens mij zijt ge gewoon stikjaloers op het gele figuurtje uit DragonBall Z, dat vrij kan leven en spelen.

Misschien niet bewust, maar dan toch zeker onbewust beseft ge dat gij met al uw alwetendheid en intelligentie toch dommer bezig zijt dan haar. Sociaal engagement en een dikke pree, als ge door stress vroegtijdig in uwe put ligt, dan zijt ge er vet mee.
Ik voel me goed in mijn vel.
Ben al meer dan 20 jaar niet meer ziek geweest.
Dank u wel voor uw bezorgdheid maar het leven is mooi zoals het is.
Voor mij geen ledige TV avonden (in de vakantie) maar gezellig met de keuvelen, een pintje drinken bij de één of andere buur op het muurke voor het huis. H E E R L I J K !
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 07:16   #244
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik hoorde recent nogmaals dat enkele van mijn inmiddels ook gepensioneerde ex-collega's ambtenaren vrijwilligerswerk doen.
De twee waarvan ik het al langer wist, doen dit in een ziekenhuis.
De recente nu waarvan ik het vernam, doen dit in een bejaardenhuis.

Mooi, ok, geen probleem ...

En wat zou er mis zijn dat zelfs iemand in een rolstoel zou "aangeduid" worden om zo'n vrijwilligerswerk te doen; daarom niet 38 u per week, maar naar medische mogelijkheden enz. toch iets waarmee hij/zij enige fierheid kan behouden ?

Wat is er mis dat iemand die na zes maanden werkloosheid, zou "aangeduid" worden om in een beschuttende werkplaats wat toezicht te houden op de brave m/v met verstandelijke beperkingen, om de boel veilig enz. te houden ?
Ik zag onlangs zo'n groepje van een m/v of 5 �* 10 met hun klassieke minibusjes enz., die onderhoud langs dreven in een stadsbos deden.
Ik had de indruk dat er twee begeleiders bij waren, enkel zij hanteerden "gevaarlijke werktuigen" af en toe ... de anderen hielden zich onledig met knippen van takken, bij mekaar vegen, kruiwagen verplaatsen en leeggieten in container ....
Mooi en proper werk.
Een extra toezichter die ook wel de handen uit de mouwen kan steken: nobel werkje vind ik.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 4 augustus 2014 om 07:31.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 07:17   #245
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Imyourmirror Bekijk bericht
volgens mij is hij behoorlijk gebrainwashed
Volgens mij zitten er toch een paar sullen op dit forum hoor.
Oud 4 augustus 2014, 07:18   #246
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Jou manier van Belgen in blanken en zwarten te onderverdelen volgens de 2 bovenstaande quotes doet me vermoeden dat jij bij de laatste soort hoort. Het klopt dus maar weer eens dat als er racisten zijn het wel de niet-blanken zijn die het goede voorbeeld blijken te geven. Ik denk dat jij je hier met zo'n blank-zwart instelling je terecht hier niet thuis voelt.
Tis een Geelke
Oud 4 augustus 2014, 07:20   #247
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik zie weinig kuisploegen die overdag aan de slag zijn. Welk aandeel van die mensen moet na de 'normale' werkuren aan de slag?
Ik zie net heel veel kuisploegen overdag werken.
Oud 4 augustus 2014, 07:24   #248
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Voor zover ik weet bedingen de vakbonden meestal voor een 2ploegensysteem of een uurrooster dat binnen dat stramien valt iets van een 6 tot 15% ploegenpremie. Voor nachtwerk is dat tussen de 10 en 35%.

Natuurlijk, we gaan hier uit van bona-fide bedrijven met voldoende werknemers.

Een familiebedrijfke waar 6 Mo's en 3 Fatima's de hele ploeg uitmaken, da's een ander verhaal, en is de kans dat een Bemboemmeke mag meespelen uitgezonderd als zaadvergaarbak redelijk klein.
Weekwerk + zaterdag)
Morgenshift 6,25 %
Middagshift 12,5 %
Nachtshift 25 %
Zondagwerk
Morgenshift 106,25 %
Middagshift 112,5 %
Nachtshift 125 %
Oud 4 augustus 2014, 07:25   #249
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
heu ik ga niet gaan kuisen hoor, pompafje kan dat fysiek én psychisch NIET aan! Ik denk dat ik mij dan zodanig slecht ga voelen dat ik zelfmoord zou plegen! dus: over my dead body! waarom zou ik kuismadam gaan spelen als ik gvd latijn-moderne talen heb gedaan!!!! ik had beter BSO gedaan!!!! maar nee, ik was te slim! en nu word ik gestraft!!!!!! en iedreen spot met mij!!!! pffffffffffffffffffffffffffft!
En sei sein groot en ik pen klein, tat is nie eerlijk ....
Oud 4 augustus 2014, 07:25   #250
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marnik Bekijk bericht
Ach, mevrouw, stop met klagen en ga werken. U bent gewoon te lui, meer is er niet te zeggen.
Mijn gedacht.
Oud 4 augustus 2014, 07:26   #251
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nou marnik ik wil heus wel werken, maar niet als kuisvrouw, sorry, en dat is nog steeds mijn goed recht
Zoals het ook ons goed recht zou moeten zijn om niet meer bij te dragen voor profiteurs.
Oud 4 augustus 2014, 07:27   #252
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nou marnik ik wil heus wel werken, maar niet als kuisvrouw, sorry, en dat is nog steeds mijn goed recht
Rechten, rechten, rechten maar plichten? O nee, daar doen wij niet aan mee.
Oud 4 augustus 2014, 07:31   #253
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
chai chai maddox, ik weet dat je gewoon aan het antwoorden was op Johan Daelemans en dat men met mechanica goede kanten op kan, ook vind ik jou helemaal niet dom, integendeel zelfs!

ik had het over de debiliteiten die de posts van reservespeler & co bevatten en waarin ze mij afschilderen als een luie lamzak die niets van zijn leven wenst te bakken! maar het is juist omdat ik wel nog iets van m'n leven zou willen bakken dat ik niet wil gaan kuisen want dan is mijn CV helemaal foutu! en dan zullen de werkgevers mij dit zeggen: "héwel madammeke, ik zie dat u x jaar tijd kuisvrouw heeft gedaan, doet u dat maar gerust verder, want u heeft GEEN ervaring voor iets anders! u kunt gaan, de volgende! 100 wachtenden achter u!"

ik heb lang genoeg moeten aanhoren dat ik 'in tussentijd' maar een alimentair jobke moest aannemen, en dat heb ik gedaan toen ik jonger was, maar nu zou ik toch ook wel (eens) een 'goede job' willen als iedereen, heb ik me daarvoor omgeschoold tot administratief bediende om dan maar te gaan kuisen?!! neee!

als ik nogal heftig reageer, dan is het omdat ik aanvoel: 'het is nu of nooit!' .. het is niet op mijn 50ste dat ik het mij nog zie doen ...
Natuurlijk, steek het maar op een ander.

Een CV waarop staat: X aantal jaren de lamzak uitgehangen, dat zal pas indruk maken.
Dan zullen de werkgevers u dit zeggen: "Awel madammeke, ik zie dat u x jaar de lamzak uitgehangen hebt, doet u dat maar gerust verder, want u heeft GEEN ervaring voor iets anders! u kunt gaan, de volgende! 100 wachtenden achter u!"
Oud 4 augustus 2014, 07:32   #254
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik kan mij niet inbeelden dat men vrijwillig honger zou lijden, een deel emigreerde trouwens met massa's naar Amerika ... en ik stoef helemaal niet!
U doet niets anders dan stoefen.
Oud 4 augustus 2014, 07:34   #255
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ach ok je beseft dan toch dat er hier geen werk voorhanden was voor hen .. zelfde nu voor mij, en nee ik ben geen prinses ..
Waarom zou er voor u geen werk zijn?
Steek de energie die u hier gebruikt in sollicitatie en u heeft op het eind van de maand werk.
Oud 4 augustus 2014, 07:42   #256
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is niks mis mee met een uitkering ontvangen zij het dop, OCMW, mutualiteit ...

Vaak wordt er de pejoratieve term steuntrekkers voor gebruikt, precies alsof het gros van deze mensen - waaronder ikzelf, hier voor kiezen als ultieme levensdoel.

Ik denk dat niemand vroeger toen men in de klas de vraag stelde "wat wil je worden?" zou geantwoord hebben: dopper! of OCMW'er! of zieke/gehandicapte!

Nee, het is een illusie dat men daar vrijwillig voor 'kiest'. Men ondergaat het veelal, want voor velen is het enige (tijdelijke) manier van niet onder de brug te geraken en simpelweg te overleven.

Zonder dit sociale vangnet zou de criminaliteit hoogtij vieren en mensen in opstand komen.

Wees blij dat mensen hier niet zomaar op straat belanden in plaats van op hen neer te kijken en hen te minachten.

En wat betreft de zogenaamde profiteurs, die zouden er minder zijn indien de minimumlonen naar omhoog zouden gaan evenals de plafonds voor sociale voordelen. En niet de uitkeringen verminderen of in tijd verkorten, want zo straft men enkel de zwakkeren van de samenleving. Ik noem het trouwens geen profiteurs want niemand kiest ervoor om van een uitkering te leven indien er betere opties bestaan. Zo denk ik dat iedereen wel een zinvolle wending aan z'n bestaan wenst te geven met voldoende plaats voor ontplooiing en persoonlijke ontwikkeling.

Wat denken jullie?
Natuurlijk is er niks mis om iets te krijgen. Waar wel iets mis mee is, is om het af te pakken van iemand anders !

Stel dat er gebraden kiekens rond vliegen. Het zou verkeerd zijn om mensen scheef te bekijken die gewoon hun mond open doen om een paar van die gebraden kiekens op te eten he. Wie heeft daar nu last van ?

Maar bij gebrek aan rondvliegende gebraden kiekens, en manna dat uit de hemel valt, is de enige manier om "van een uitkering te leven" dat iemand anders voor die uitkering gewerkt heeft, en het hem afgepakt wordt.

En dan verandert uw schaamteloos verhaaltje wel even, nee ?

Natuurlijk is er GEEN ENKEL PROBLEEM om van een VRIJWILLIGE uitkering van iemand anders te leven. En daar zijn twee gevallen voor:

- iemand is solidair, en beslist van U vrijwillig op zijn kosten laten te leven. Geen probleem.

- het verzekeringsprincipe: je hebt met anderen een VRIJWILLIGE verbintenis aangegaan, dat degene die pech heeft, uit de gemene pot die jullie aanleggen, mag gesteund worden. Brandverzekering bijvoorbeeld. Iedereen betaalt ze, en degene die pech heeft dat zijn huis afbrandt, krijgt zijn huis terugbetaald. Werkloosheidsverzekering en ziekteverzekering horen daar ook bij.

En dat is het. Iemand anders verplichten, daarentegen, om voor U te werken, en van die zijn vruchten te profiteren zonder tegenprestatie, dat is diefstal en uitbuiting.

En als dat niet gebeurt, ttz, dat je niemand vindt die jou op zijn kosten wil laten leven uit vrijwillige solidariteit, en als je ook niemand vindt die met jou een risico pot wil delen (omdat het "risico" dan een quasi-zekerheid wordt dan), wel, dan moet je roeien met de riemen die je hebt.

Kijk eens in de vuilbakken of er niet nog iets te eten valt. Ga wat schoenen poetsen aan 't station. Tracht voldoende te vinden om te overleven.

En als je niet voldoende vindt om te overleven, ga dan dood. Dat is altijd al de natuurlijke manier geweest waarop het teveel aan balast door de natuur in perken werd gehouden. Je zal zien dat je plots erg vindingrijk zal worden om in je onderhoud te voorzien. Ongekende mogelijkheden zullen zich openen. Echt waar. Het is maar dat je voldoende gemotiveerd moet zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 augustus 2014 om 07:52.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 07:59   #257
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
er zit een logica in wat je zegt, maar stel dat je effectief geen inkomen hebt uit arbeid en voor de rest niks om in die levensbehoeftes te voorzien, tja wat zijn de mogelijke opties dan? onder de brug in een kartonnen doos en verkommeren?
Inderdaad. Daar is niks mis mee. Als je in deze maatschappij, met zoveel mogelijkheden, niet eens iets kan bedenken om in uw minimaal levensonderhoud te voorzien, dan is het veel beter dat dat getermineerd wordt.
Niet met geweld, dat niet. Maar vanuit zichzelf. Op natuurlijke wijze. Wegens geen levensonderhoud.
Oud 4 augustus 2014, 08:05   #258
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
heu ik ga niet gaan kuisen hoor, pompafje kan dat fysiek én psychisch NIET aan! Ik denk dat ik mij dan zodanig slecht ga voelen dat ik zelfmoord zou plegen!
Eens overwegen ?
Oud 4 augustus 2014, 08:30   #259
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik hoorde recent nogmaals dat enkele van mijn inmiddels ook gepensioneerde ex-collega's ambtenaren vrijwilligerswerk doen.
De twee waarvan ik het al langer wist, doen dit in een ziekenhuis.
De recente nu waarvan ik het vernam, doen dit in een bejaardenhuis.

Mooi, ok, geen probleem ...

En wat zou er mis zijn dat zelfs iemand in een rolstoel zou "aangeduid" worden om zo'n vrijwilligerswerk te doen; daarom niet 38 u per week, maar naar medische mogelijkheden enz. toch iets waarmee hij/zij enige fierheid kan behouden ?

Wat is er mis dat iemand die na zes maanden werkloosheid, zou "aangeduid" worden om in een beschuttende werkplaats wat toezicht te houden op de brave m/v met verstandelijke beperkingen, om de boel veilig enz. te houden ?
Ik zag onlangs zo'n groepje van een m/v of 5 �* 10 met hun klassieke minibusjes enz., die onderhoud langs dreven in een stadsbos deden.
Ik had de indruk dat er twee begeleiders bij waren, enkel zij hanteerden "gevaarlijke werktuigen" af en toe ... de anderen hielden zich onledig met knippen van takken, bij mekaar vegen, kruiwagen verplaatsen en leeggieten in container ....
Mooi en proper werk.
Een extra toezichter die ook wel de handen uit de mouwen kan steken: nobel werkje vind ik.

.
Van waar komt die idee dat men aan werklozen alleen maar vrijwilligerswerk zou Mogen aanbieden, en geen betaalde job in een staatsfabriek, bijvoorbeeld? Het is economische verspilling bestaand talent niet economisch te laten renderen.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 09:29   #260
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat is idd jouw recht, maar neem daar dan de consequenties bij hé! Afschaffen die werkloosheidsuitkeringen en OCMW-steun!
We zijn het moe (echt pompaf) om een flink deel van onze zuurverdiende centen te moeten blijven afstaan voor types zoals jij!
Ga werken verdorie!!!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be