![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben al meer dan 20 jaar niet meer ziek geweest. Dank u wel voor uw bezorgdheid maar het leven is mooi zoals het is. Voor mij geen ledige TV avonden (in de vakantie) maar gezellig met de keuvelen, een pintje drinken bij de één of andere buur op het muurke voor het huis. H E E R L I J K ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoorde recent nogmaals dat enkele van mijn inmiddels ook gepensioneerde ex-collega's ambtenaren vrijwilligerswerk doen.
De twee waarvan ik het al langer wist, doen dit in een ziekenhuis. De recente nu waarvan ik het vernam, doen dit in een bejaardenhuis. Mooi, ok, geen probleem ... En wat zou er mis zijn dat zelfs iemand in een rolstoel zou "aangeduid" worden om zo'n vrijwilligerswerk te doen; daarom niet 38 u per week, maar naar medische mogelijkheden enz. toch iets waarmee hij/zij enige fierheid kan behouden ? Wat is er mis dat iemand die na zes maanden werkloosheid, zou "aangeduid" worden om in een beschuttende werkplaats wat toezicht te houden op de brave m/v met verstandelijke beperkingen, om de boel veilig enz. te houden ? Ik zag onlangs zo'n groepje van een m/v of 5 �* 10 met hun klassieke minibusjes enz., die onderhoud langs dreven in een stadsbos deden. Ik had de indruk dat er twee begeleiders bij waren, enkel zij hanteerden "gevaarlijke werktuigen" af en toe ... de anderen hielden zich onledig met knippen van takken, bij mekaar vegen, kruiwagen verplaatsen en leeggieten in container .... Mooi en proper werk. Een extra toezichter die ook wel de handen uit de mouwen kan steken: nobel werkje vind ik. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 4 augustus 2014 om 07:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Morgenshift 6,25 % Middagshift 12,5 % Nachtshift 25 % Zondagwerk Morgenshift 106,25 % Middagshift 112,5 % Nachtshift 125 % |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een CV waarop staat: X aantal jaren de lamzak uitgehangen, dat zal pas indruk maken. Dan zullen de werkgevers u dit zeggen: "Awel madammeke, ik zie dat u x jaar de lamzak uitgehangen hebt, doet u dat maar gerust verder, want u heeft GEEN ervaring voor iets anders! u kunt gaan, de volgende! 100 wachtenden achter u!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Steek de energie die u hier gebruikt in sollicitatie en u heeft op het eind van de maand werk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat er gebraden kiekens rond vliegen. Het zou verkeerd zijn om mensen scheef te bekijken die gewoon hun mond open doen om een paar van die gebraden kiekens op te eten he. Wie heeft daar nu last van ? Maar bij gebrek aan rondvliegende gebraden kiekens, en manna dat uit de hemel valt, is de enige manier om "van een uitkering te leven" dat iemand anders voor die uitkering gewerkt heeft, en het hem afgepakt wordt. En dan verandert uw schaamteloos verhaaltje wel even, nee ? Natuurlijk is er GEEN ENKEL PROBLEEM om van een VRIJWILLIGE uitkering van iemand anders te leven. En daar zijn twee gevallen voor: - iemand is solidair, en beslist van U vrijwillig op zijn kosten laten te leven. Geen probleem. - het verzekeringsprincipe: je hebt met anderen een VRIJWILLIGE verbintenis aangegaan, dat degene die pech heeft, uit de gemene pot die jullie aanleggen, mag gesteund worden. Brandverzekering bijvoorbeeld. Iedereen betaalt ze, en degene die pech heeft dat zijn huis afbrandt, krijgt zijn huis terugbetaald. Werkloosheidsverzekering en ziekteverzekering horen daar ook bij. En dat is het. Iemand anders verplichten, daarentegen, om voor U te werken, en van die zijn vruchten te profiteren zonder tegenprestatie, dat is diefstal en uitbuiting. En als dat niet gebeurt, ttz, dat je niemand vindt die jou op zijn kosten wil laten leven uit vrijwillige solidariteit, en als je ook niemand vindt die met jou een risico pot wil delen (omdat het "risico" dan een quasi-zekerheid wordt dan), wel, dan moet je roeien met de riemen die je hebt. Kijk eens in de vuilbakken of er niet nog iets te eten valt. Ga wat schoenen poetsen aan 't station. Tracht voldoende te vinden om te overleven. En als je niet voldoende vindt om te overleven, ga dan dood. Dat is altijd al de natuurlijke manier geweest waarop het teveel aan balast door de natuur in perken werd gehouden. Je zal zien dat je plots erg vindingrijk zal worden om in je onderhoud te voorzien. Ongekende mogelijkheden zullen zich openen. Echt waar. Het is maar dat je voldoende gemotiveerd moet zijn. Laatst gewijzigd door patrickve : 4 augustus 2014 om 07:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet met geweld, dat niet. Maar vanuit zichzelf. Op natuurlijke wijze. Wegens geen levensonderhoud. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
We zijn het moe (echt pompaf) om een flink deel van onze zuurverdiende centen te moeten blijven afstaan voor types zoals jij! Ga werken verdorie!!! |
|
![]() |
![]() |