![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ridders bestreden elkaar overigens niet, koninkrijken bestreden elkaar. Het is toch moeilijk hé, om de erfenis van het christendom te erkennen in onze vrije samenleving van vandaag?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Europees Commissaris
|
![]() Zullen we even vergelijken hoe de Joden het hebben gehad onder de kwade christelijke blanke man en de brave Gouden Eeuwse moslim?
Vandaag leven er ongeveer 30 000 Joden in Berlijn. Nu, Berlijn is een grote stad en gezien het trauma dat de Joden hebben opgelopen onder de Nazi's is dat toch wel mooi. 1/5 van de vooroorlogse 150 000, na ongeveer 70 jaar. Hoeveel Joden wonen er vandaag, dat is bijna 1400 jaar na Mo's moordpartijen, nog in Mekka? Of Medina? 0.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 12 augustus 2014 om 21:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tijdens één van die wedstrijden werd zijn arm er half afgekapt en daaraan is hij overleden. ![]() Dit alles geheel terzijde. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tot in 1948 leefden er ongeveer 1 miljoen Joden in Arabische/Moslim landen. De datum zal u wel iets zeggen, veronderstel ik. Dus hebben Joden ongeveer negen eeuwen geleefd in Arabische landen. Plots kwam daar een eind aan. En je begrijpt waarschijnlijk niet waarom ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De Christenen van Mossul 'mochten' ook daar blijven leven.
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoe het maar op, mocht je er aan twijfelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Meuh, dat kalifaat is toch wel ietsje groter. De katholieke vorsten hebben de kerk dat beetje wereldse macht en landerijen dat ze bezat afgenomen, en nooit hebben katholieke hordes in naam van god een poging ondernomen dat beetje land terug te winnen voor god of de paus. Tot daar uw hilarische vergelijking. Nogmaals goedenacht.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 12 augustus 2014 om 21:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En het huidige Jordanië dan ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Ook quasi alle sporen van de romeinse goden zijn verdwenen. Tot zelfs de heiligdommen en feestrituelen werden ingepikt om ze in een nieuwe gedaante te steken en zo in één tot twee generaties uit de collectieve memorie van de bevolking weg te nemen. Het christianisme is een invasieve en op dominantie gerichte religie. Ze is alleen een heel klein beetje minder succesvol geweest in sommige landen dan haar latere tegenhanger & concurrent voor zieltjes : de islam. Citaat:
Citaat:
Toegegeven : nog liever een domme pauper die de zondag naar de mis moest gaan luisteren in het latijn waar hij geen bal van verstond dan een domme pauper te moeten worden die op een tapijtje moet knielen naar Mekka en dan onbegrijpelijk gezwam moet aanhoren in een woestijntaal. Maar pas vanaf de renaissance is de achterlijkheid (zeer traag) beginnen wegvloeien. Citaat:
De Reconquista was uiteraard belangrijk, omdat zo de moren eindelijk terug uit europa werden geschopt. Maar dat ging puur om macht, religie was nooit de fundamentele reden waarom er oorlog was. Citaat:
Citaat:
Weinig om trots op te zijn. Citaat:
En ze een andere start hebben genomen : het christianisme eerst via prediking en al vrij snel via de romeinen met de harde hand. De islam is vanaf haar eerste profeet direct de veroveringstoer opgegaan en heeft daarom een veel snellere start kunnen nemen. Citaat:
Maar je lijkt de renaissance bijzonder erg te romantiseren, alsof Jacob Burckhardt je goeroe is. Je idealiseert veel, maar met weinig argumenten en al helemaal geen feiten. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er woonden zeer weinig joden in de jaren '30 en begin jaren '40 in Palestina. Dat is gewoon een feit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 augustus 2014 om 21:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik me niet vergis werd het in 1922 Brits mandaatgebied en toen was het zo goed als compleet leeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waardoor Israël flink wat nieuwe IDF-rekruten kreeg. Ze hadden plaats zat, de Palestijnen die op aanraden van de Arabische buurlanden uit hun huizen waren getrokken om de nakende Arabische massamoord te vergemakkelijken, mochten niet meer terug. Het kan flink tegen zitten in het leven van een mens.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou ik zeker niet durven zeggen.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 augustus 2014 om 22:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eindconclusie blijft hetzelfde. Niks vergelijking met de zotten van ISIS!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Europees Commissaris
|
![]() Natuurlijk niet.
U leest immers de juiste boeken, wat u overigens dan wel weer durft te zeggen.
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Secretaris-Generaal VN