![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Schatten we autonomie en individualisme te hoog in? Mensen leven steeds langer, terwijl relaties inderdaad een kortere houdbaarheidsdatum hebben. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat kunnen die mensen verwachten van de overheid ?
(dat ze daar niet verder op ingaan, in die sossenkrant, verwondert me niet, want zij gaan er van uit dat de overheid alles moet regelen voor iedereen ...) Wat ik persoonlijk wel vind, maar dat zal eigenlijk die singles weinig kunnen schelen, is dat de overheid al haar bemoeienissen (belastingen, sociale voordelen) meer op individuele basis moet organiseren en bepalen. De solidariteit kan daar perfect bij geïntegreerd worden, vb. pensioenopbouw per fiscale trimester mag gespreid worden met je partner die je zelf uitkiest als die akkoord is, voor die trimester...) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat worden ook belastingbetalers he.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een vorm van solidariteit. Waar ligt de grens tussen wat jij noemt financiële eerlijkheid enerzijds, en anderzijds maatschappelijk georganiseerde solidariteit voor mensen met kinderlast. (en bij de weg: een alleenstaande vent kan kinderen hebben bij een alleenstaande vrouw; maar hij is en blijft de vader .... ook als single, dus ...) Afijn, ik denk dat het artikel in De Zorgen interessant is als een sociologisch fenomeen dat beschreven wordt, maar verder politiek niet zo relevant. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is waar terwijl je het minst belastend bent voor milieu (ecologische afdruk)...ruimtelijke ordening (je woont kleiner enz)....pensioen (geen overleving)...en voor de administraties de eenvoud zelf.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 augustus 2014 om 12:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik herinner me nog goed mijn klagende ouders toen alle kinderen uit huis waren en dat het ineens allemaal zo duur werd ![]() langs de andere kant, kinderen is een keuze da's geen ziekte, handicap, ouderdom,... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Mensen vogelen steeds liever meer in het rond denk ik.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb een andere ervaring, met mijn drie nakomelingen. Toen de oudste zijn schup afkuiste, viel ik qua voordelen terug van drie naar twee. En dat was wel degelijk de grootste sprong neerwaarts. (tegelijk zijt ge ook een dure vogel kwijt natuurlijk, want ze kosten meer dan dat kindergeld en dat belastingsvoordeel. Veel meer.) .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is de schuld van het feminisme en de seksuele losbandigheid.
In een samenleving waarin iedereen in het rond neukt is het nu eenmaal moeilijker om iemand te vertrouwen. Sommige vrouwen zijn bijzonder veeleisend, veel meer dan vroeger, en ze verwachten de perfectie. En vooral veel geld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik dan dit bericht lees, dat er ruzie is binnen het huishouden als de man een stukje vlees bakt, bewijst dat zo iemand niets te zeggen heeft. Citaat:
Maar dat is niets voor mij. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De maatschappij heeft nooit minder dan nu een probleem gemaakt van alleenstaanden, zelfs met kindjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad.
Wie zijn vriendin niet wil delen met de hele buurt, is wel erg preuts. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fijne relatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Relaties gaan nu vaker stuk omdat een groot deel van de relaties nu eenmaal na verloop van tijd mensen niet meer gelukkig maken. Vroeger had je nog genoeg sociale druk om mensen in het gareel te houden en de rest van hun leven ongelukkig getrouwd te blijven. Het is nog niet zo lang geleden dat er wettelijk iets erkend wordt als 'verkrachting binnen het huwelijk', wat een mooi illustreert hoe de verhoudingen lagen. Vrouwen (en mannen!) kunnen er nu de brui aan geven als een relatie hen niet gelukkig meer maakt of als hun partner hen psychisch of fysiek terroriseert. Lijkt me een vrij mooie verdienste van de seksuele revolutie en feministische bewegingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echter, indien u van de jonge generatie bent, zal dat wel degelijk van toepassing zijn. U mag de schulden van de brassers van de vorige generaties aflossen. Ik vind het nogal straf dat u het sneller stukgaan van relaties als positief omschrijft. Een relatie heeft altijd zijn ups en downs, maar daarom moet je ze niet meteen verbreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het eerste wat veel jonge koppels tegenwoordig doen is een SOA-test afleggen.
Ik vind dat niet echt romantisch. Een maat van mij had onlangs een meisje ontmoet op een feestje. Mevrouw was al 4 jaar single maar had al jaren een spiraal in. Blijkbaar krijgt mevrouw nogal veel saus te verwerken? Bovendien is ze van mening dat met anderen flirten geen enkel probleem is, zelfs als je een relatie hebt. Moet er nog zand zijn? Geef mijn portie van uw seksuele revolutie maar aan fikkie. |
![]() |
![]() |