Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2014, 17:12   #201
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik zie dat U nooit een cursus assertiviteit heeft gevolgd. Wat die vrouw tentoonspreidde was geen assertiviteit maar krijsende viswijvenpraat.

Het zal nochtans heel simpel zijn om te kunnen natrekken of mevrouw op dat uur een geldig SMSje had gestuurd (wel op de minuut correct dan, want ze kon het natuurlijk ook onmiddellijk na het incident hebben verzonden). Ik zie niet in waarom de (onvriendelijke) chauffeur een geldig SMS bericht zou weigeren, met de vermelding "ge hebt me dat vorige keer ook al gelapt".

Ik hoor op de video enkel de vrouw krijsen en kan amper uit de beelden opmaken of de chauffeur haar fysiek bedreigde. Maar er zullen vast wel mensen zijn die het beter kunnen zien.

Hoe weten sommigen hier trouwens dat de chauffeur een aboriginal is en geen stuurse Oost-Europeaan (die mogen toch ook hun eigen cultuur behouden neem ik aan)?
circe, die vent heeft al 40 klachten aan zijn been.
Die gaan allemaal verzonnen zijn zeker?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 17:36   #202
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het zal nochtans heel simpel zijn om te kunnen natrekken of mevrouw op dat uur een geldig SMSje had gestuurd (wel op de minuut correct dan, want ze kon het natuurlijk ook onmiddellijk na het incident hebben verzonden). Ik zie niet in waarom de (onvriendelijke) chauffeur een geldig SMS bericht zou weigeren, met de vermelding "ge hebt me dat vorige keer ook al gelapt".
Het is hier al uitgebreid uitgelegd waarom hij zei 'da's de tweede keer dat u mij dat lapt': hij had haar nog al eens van de bus proberen te zetten om dezelfde reden (weigerde het SMS'je te lezen), maar andere passagiers zijn toen tussengekomen en hebben het SMS'je voorgelezen aan hem, waarna hij heeft moeten inbinden.

Citaat:
Ik hoor op de video enkel de vrouw krijsen
De video begint op een moment dat de chauffeur al naast zijn bestuurderscabine staat en haar er uit aan het gooien is. Aan het begin is ze ook nog redelijk kalm. Pas wanneer hij effectief fysiek wordt begint ze echt te roepen. Een natuurlijke, zeer normale reflex trouwens.
Citaat:
en kan amper uit de beelden opmaken of de chauffeur haar fysiek bedreigde. Maar er zullen vast wel mensen zijn die het beter kunnen zien.
Dan ben je blind. Grappig hoe die Rechtse Rakkers hier allemaal ineens beweren dat er niks te zien is op dat filmpje, terwijl je hem zeer duidelijk de vrouw herhaaldelijk en hard ziet duwen.

Citaat:
Hoe weten sommigen hier trouwens dat de chauffeur een aboriginal is en geen stuurse Oost-Europeaan (die mogen toch ook hun eigen cultuur behouden neem ik aan)?
'Danny V.', lijkt me nu niet bepaald een Oost-Europeaan, wel?
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 19:03   #203
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Het feit dat je je dat afvraagt doet me vermoeden dat je ergens in een gat woont waar maar één bus per dag komt. Bij ons rijdt de bus om het kwartier en met het overgrote merendeel vriendelijke chauffeurs.
Uw vermoeden klopt,erger nog het is een belbus.
En, was het een jongen of een meisje?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 19:34   #204
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...tml?show=react

Chauffeur TOTAAL in de fout : hij moet simpel de procedures volgen namelijk veiligheidsdienst van de Lijn bellen en ZIJ handelen de zaak verder af ! Waar gaan we naartoe als een chauffeur begint geweld te gebruiken! Straks staken ze weeral om nu het recht te krijgen om iemand op zijn gezicht te slaan. Waar gaan we naartoe ?

Wedden dat de rechtse rukkertjes het hier weer gaan opnemen voor de buschauffeur?
jij hebt echt een obsessie. Jij leest een artikel over een geflipte buschauffeur (er zijn er wel meer. Die mensen hebben ook niet allemaal zoveel verantwoordelijkheidsZin). En het eerste waar je aan dent is de NVA. 25 mei was geen goede dag voor jou.
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 19:40   #205
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja? zoals ik zei.... Noord Afrikaans is niet hetzelfde als "moslim" bij mijn weten. Arabisch is een etnische benaming, Berber ook. Moslim is een OVERTUIGING !
Ik geef u volkomen gelijk in volledige bovenstaande quote !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 21:22   #206
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wedden dat de rechtse rukkertjes het hier weer gaan opnemen voor de buschauffeur?
Euh? Om welke redenen zouden die, wat u noemt, "rechtse rukkertjes" het wel voor die man opnemen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 22:01   #207
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
En wat als die vrouw (want zo noem je dat: een vrouw) wel degelijk een geldig ticket had? Met andere woorden: wat als deze chauffeur, die zoals nu overduidelijk blijkt een stevige reputatie had een eikel te zijn, deze vrouw wel degelijk ONterecht van z'n bus aftrapte?

Jij lijkt precies te vinden dat als je een bus opstapt MET geldig ticket, en de chauffeur weigert je zomaar toe te laten, je dan als passagier maar braafjes moet afstappen. Enfin, toch als je moslim bent. Wel sorry, zo werkt het niet. Dat iemand dan uiteindelijk begint te roepen en tieren, dat wil ik hen gerust vergeven.

Het is redelijk ongelooflijk hoe jullie hier kennelijk fysiek geweld tegen een zwangere vrouw (ook NADAT ze dat bekendgemaakt had) ten allen prijze willen blijven goedpraten, maar tegelijk er een halszaak proberen van te maken dat die vrouw, die naar alle waarschijnlijkheid volledig onterecht de toegang geweigerd werd tot de bus, van haar oren maakt.
Bij zoiets hysterisch noemen ze dat een wijf. En als dat zo zou zijn dat ze weldegelijk een geldig ticket had was het beter geweest dat ze niet zo een hysterische gedrag had tentoon gespreid. In dat geval zou die chauffeur meer dan waarschijnlijk ook anders gereageerd hebben en zo niet stond het haar vrij met de bewijzen van haar geldig ticket klacht neer te leggen bij de lijn.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 augustus 2014 om 22:02.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 22:11   #208
giserke
Banneling

Standaard

Net als je denk, we hebben de bodem van de samenleving bereikt, zijn er toch nog die er in slagen lager te gaan.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 22:16   #209
Lambertine Knossos
Vreemdeling

Standaard

Het is simpel voor alle buschauffeurs: laat hen doen, en maak geen spel voor ongeldige en frauduleuze pogingen: het doet jezelf meer kwaad dan goed.
Lambertine Knossos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 22:49   #210
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Euh? Om welke redenen zouden die, wat u noemt, "rechtse rukkertjes" het wel voor die man opnemen?
Draadje al gelezen? Want zijn voorspelling is wel degelijk uitgekomen. De reden? De vrouw zou wel eens allochtoon kunnen zijn...
Oud 26 augustus 2014, 22:52   #211
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Draadje al gelezen? Want zijn voorspelling is wel degelijk uitgekomen. De reden? De vrouw zou wel eens allochtoon kunnen zijn...
En? Ik zie geen verband. Als die vrouw een geldig sms als betaalmiddel voor de rit kon voorleggen, is er geen probleem. Ongeacht wie of wat die vrouw is. Laat dit dan gezegd zijn door een VB'er.
Oud 26 augustus 2014, 22:56   #212
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Bij zoiets hysterisch noemen ze dat een wijf.
ZoIETS nog wel nu. Ontmenselijking hoort er natuurlijk ook bij, zo kennen we jullie weer.

Citaat:
En als dat zo zou zijn dat ze weldegelijk een geldig ticket had was het beter geweest dat ze niet zo een hysterische gedrag had tentoon gespreid. In dat geval zou die chauffeur meer dan waarschijnlijk ook anders gereageerd hebben en zo niet stond het haar vrij met de bewijzen van haar geldig ticket klacht neer te leggen bij de lijn.
Je beseft dat dit filmpje pas begint wanneer de chauffeur al uit z'n cabine is gekomen? En dat aan het begin de vrouw nog vrij kalm is? Dat wijst er op dat dit naar alle waarschijnlijkheid rustig begonnen is, en het pas geëscaleerd is vanaf het moment dat de chauffeur zijn boekje te buiten is beginnen te gaan. Ze (niet het) begint pas te roepen wanneer de chauffeur haar fysiek begint van de bus te werken. En daar heeft ze groot gelijk in.
Oud 26 augustus 2014, 22:59   #213
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En? Ik zie geen verband.
Dat is er ook niet, maar je rechtse vriendjes denken daar anders over.

Lees de draad eens door: zowat een half dozijn van je rechtse vriendjes is hier al een pagina of tien elk mogelijk excuus aan het zoeken om de chauffeur zijn schandalige gedrag goed te praten.
Oud 26 augustus 2014, 23:00   #214
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je beseft dat dit filmpje pas begint wanneer de chauffeur al uit z'n cabine is gekomen? En dat aan het begin de vrouw nog vrij kalm is? Dat wijst er op dat dit naar alle waarschijnlijkheid rustig begonnen is, en het pas geëscaleerd is vanaf het moment dat de chauffeur zijn boekje te buiten is beginnen te gaan. Ze (niet het) begint pas te roepen wanneer de chauffeur haar fysiek begint van de bus te werken. En daar heeft ze groot gelijk in.
De vraag dringt zich natuurlijk op hoe een buschauffeur moet reageren wanneer iemand gebruik wil maken van de dienst maar geen geldig bewijs voorhanden heeft. De Lijn beschikt niet over mogelijkheden die de NMBS bijvoorbeeld heeft met de spoorwegpolitie.
Oud 26 augustus 2014, 23:01   #215
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is er ook niet, maar je rechtse vriendjes denken daar anders over.

Lees de draad eens door: zowat een half dozijn van je rechtse vriendjes is hier al een pagina of tien elk mogelijk excuus aan het zoeken om de chauffeur zijn schandalige gedrag goed te praten.
Wie zijn die "rechtse vriendjes van me" dan wel?
Oud 26 augustus 2014, 23:20   #216
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Er vinden dagelijks moord- en steekpartijen plaats in ons land die niet het nieuws halen.

Is dat uw verhaal, Garry?

Mag ik nu al lachen of wacht ik best even op uw repliek?
Het zijn niet altijd moorden hé, ook doodslag of poging tot. Denk jij dat dat allemaal in het nieuws komt? Als er een speler van de rode duivels zijn grote teen verstuikt heeft maakt dat nog honderd keer meer kans om in het nieuws te komen dan wanneer er ergens de ene of andere één of meerdere messteken heeft opgelopen.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 augustus 2014 om 23:21.
Oud 26 augustus 2014, 23:30   #217
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ZoIETS nog wel nu. Ontmenselijking hoort er natuurlijk ook bij, zo kennen we jullie weer.

Vandaag het nieuws gehoord?

Dat filmpje over die flikken?

Heb je de commentaar gehoord?

"Zo een filmpje is zeer slecht om een beeld te krijgen van de feiten want je ziet niet wat er aan vooraf is gegaan en ook niet wat er na de opname is gebeurt", zo ongeveer in die bewoordingen werd het afgedaan door hun woordvoerder. Wel als dat zo bij de flikken het geval is is dat hier voor die chauffeur ook zo het geval.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 augustus 2014 om 23:30.
Oud 26 augustus 2014, 23:34   #218
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Imyourmirror Bekijk bericht
Ik zie dat jij je gedraagt als een spartelend viswijf..
en die mevrouw haar opzet is geslaagd,die buschaffeur is namelijk ontslagen...
Maar er zijn er al meer onterecht ontslagen geweest en die ze met hangende pootjes terug hebben moeten in dienst nemen hoor.
Oud 26 augustus 2014, 23:36   #219
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...tml?show=react

Chauffeur TOTAAL in de fout : hij moet simpel de procedures volgen namelijk veiligheidsdienst van de Lijn bellen en ZIJ handelen de zaak verder af ! Waar gaan we naartoe als een chauffeur begint geweld te gebruiken! Straks staken ze weeral om nu het recht te krijgen om iemand op zijn gezicht te slaan. Waar gaan we naartoe ?
het is niet de taak van de chauffeur om in te grijpen, wel politie bellen of zijn oversten

Laatst gewijzigd door N-Vb : 26 augustus 2014 om 23:36.
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 23:41   #220
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
het is niet de taak van de chauffeur om in te grijpen, wel politie bellen of zijn oversten
Als die voor ieder bagatel de flikken moet bellen moet die van de rest van de dag niets anders meer doen.

En nu ga je zeggen dat dit geen bagatel is .

Wel dat kan hij niet op voorhand weten in hoe verre dat iedere bagatel uit de hand loopt, alvorens ingegrepen te hebben en vanaf dan is het te laat.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 augustus 2014 om 23:45.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be