Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2014, 10:00   #241
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Het is zelfs nog erger dan we dachten. De vrouw die zwanger was, had een dochtertje van 3 jaar mee.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2014, 10:02   #242
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Vriendelijk verzoeken om een geldig bewijs te kopen of om de bus te verlaten. indien de persoon dit weigert, de bus stilleggen en via dispatching assistentie vragen.
Hoe kan die vent weten of de vrouw een geldig vervoersbewijs had of niet, als hij te lui was om te lezen wat er staat?
Denkt U dat de Lijn dit niet zou vermelden als de vrouw geen geldig SMSje had om zichtzelf te beschermen?

Laatst gewijzigd door giserke : 27 augustus 2014 om 10:07.
Oud 27 augustus 2014, 10:06   #243
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
druk anders op het rode driehoekje als het je niet aanstaat.
Kan me geen ballen schelen wat jullie hier uitvreten.
Ik stel alleen vast dat jullie reacties gestoeld zijn op zuiver platvloers racisme.
De feiten die voorliggen zijn voor jullie van geen belang.
En het grappige is dat we niet eens weten of het om een allochtone mama gaat, ver van of we weten dat het om een moslim gaat.
Oud 27 augustus 2014, 10:14   #244
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Hoe kan die vent weten of de vrouw een geldig vervoersbewijs had of niet, als hij te lui was om te lezen wat er staat?
Denkt U dat de Lijn dit niet zou vermelden als de vrouw geen geldig SMSje had om zichtzelf te beschermen?
Bij procedure kunnen controleurs dat vaststellen.
Oud 27 augustus 2014, 10:20   #245
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is zelfs nog erger dan we dachten. De vrouw die zwanger was, had een dochtertje van 3 jaar mee.
vier maanden zwangerschap is niet zichtbaar. Moeten we nu ook al een kristallen bol hebben met aparte zitplaatsen voor wie een week te laat is met zijn menstruatie?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2014, 10:23   #246
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
vier maanden zwangerschap is niet zichtbaar. Moeten we nu ook al een kristallen bol hebben met aparte zitplaatsen voor wie een week te laat is met zijn menstruatie?
Kom kom, niet beginnen zeveren, ze zegt 'ik ben zwanger' en ze heeft bovendien een dochtertje van 3 jaar bij zich, wat voor die chauffeur een verzwarende factor is.
Ieder persoon met een beetje normaal verstand weet dat je zo niet moet reageren.
En stel nu eens voor, wat indien die vent haar met kind van de bus gooide in een buurt die niet al te veilig is?

Neen neen mens, uw reacties worden zieliger en zieliger.

Laatst gewijzigd door giserke : 27 augustus 2014 om 10:25.
Oud 27 augustus 2014, 10:30   #247
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zwanger of niet is irrelevant, het gedrag van de chauffeur kan niet door de beugel. Dit wilt niet zeggen dat reizigers heilige engeltjes zijn.

De chauffeur had de procedure moeten volgen, dan was er niets aan de hand. Had de klant geen geldig bewijs, boete.

Dit heeft niets met islam te maken.
Oud 27 augustus 2014, 10:37   #248
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom kom, niet beginnen zeveren, ze zegt 'ik ben zwanger' en ze heeft bovendien een dochtertje van 3 jaar bij zich, wat voor die chauffeur een verzwarende factor is.
Ieder persoon met een beetje normaal verstand weet dat je zo niet moet reageren.
En stel nu eens voor, wat indien die vent haar met kind van de bus gooide in een buurt die niet al te veilig is?

Neen neen mens, uw reacties worden zieliger en zieliger.
Ze zegt dat OP HET EINDE van het filmpje. En natuurlijk mag de chauffeur iemand niet fysiek duwen, zwanger of niet zwanger. Maar normale passagiers volgen op wat de chauffeur zegt en nemen de volgende bus.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 27 augustus 2014, 10:52   #249
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar normale passagiers volgen op wat de chauffeur zegt en nemen de volgende bus.
Als een chauffeur mij zegt om van de bus te stappen wanneer ik een geldig vervoerbewijs heb, doe ik dat NIET, of het moet zijn dat de bus overvol zit en de chauffeur daarom niemand meer toelaat. En ik ben een hele brave mens, die nog nooit gevochten heeft. Maar ik kom wél op voor m'n rechten, en dat doe ik ter plekke, zeker weten, niet door als een lammetje op m'n kop te laten zitten en dan gefrustreerd een 'boze brief' te schrijven waar toch geen gevolg aan gegeven wordt.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2014, 10:52   #250
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze zegt dat OP HET EINDE van het filmpje. En natuurlijk mag de chauffeur iemand niet fysiek duwen, zwanger of niet zwanger. Maar normale passagiers volgen op wat de chauffeur zegt en nemen de volgende bus.
Nogmaals voor de 10de keer, de bestuurder kon niet weten of ze een geldig bewijs had, want hij was te lui om te kijken.
Oud 27 augustus 2014, 10:59   #251
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals voor de 10de keer, de bestuurder kon niet weten of ze een geldig bewijs had, want hij was te lui om te kijken.
dit is de meest ridicule versie. Chauffeur weigert te kijken naar vervoersbewijs en gaat dan de passagier hardhandig van de bus gooien... met de woorden "dit hebt ge me verleden week ook al gelapt".

En dan nu aflevering 927 van de soap: De Lijn en het krijsende viswijf.

Oud 27 augustus 2014, 10:59   #252
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor of na je een geldig ticket hebt aangeschaft?
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2014, 11:03   #253
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Normale passagiers stappen een bus op met een geldig bewijs, indien de chauffeur een opmerking maakt over een bewijs dan moet ie aantonen wat er niet geldig aan is. Bij betwisting moet ie een lijncontroleur laten komen of de procedure ‘reiziger zonder geld’ toe te passen.
Oud 27 augustus 2014, 11:04   #254
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Het niveau en stijl van sommige reacties beginnen stilletjesaan het hysterisch niveau te bereiken van de persoon die ze in het vizier hebben
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2014, 11:20   #255
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vriendelijk verzoeken om een geldig bewijs te kopen of om de bus te verlaten. indien de persoon dit weigert, de bus stilleggen en via dispatching assistentie vragen.
Als je de bus stillegt, gijzel je andere klanten. Dat is gewoonweg onaanvaardbaar.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2014, 11:23   #256
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Normale passagiers stappen een bus op met een geldig bewijs, indien de chauffeur een opmerking maakt over een bewijs dan moet ie aantonen wat er niet geldig aan is. Bij betwisting moet ie een lijncontroleur laten komen of de procedure ‘reiziger zonder geld’ toe te passen.
hier kan ik in volgen.

Oud 27 augustus 2014, 12:58   #257
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht

...en daarmee zitten we weer terug naar datgene waar het voor jullie om draait, en de reden waarom jullie de chauffeur maar willen blijven verdedigen: de vrouw was misschien allochtoon.
..
Ge gaat mij toch niet vertellen dat het de reden is waarom ge het voor haar opneemt, zelfs al weet dat het een geldig vervoersbewijs was ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2014, 13:52   #258
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ge gaat mij toch niet vertellen dat het de reden is waarom ge het voor haar opneemt, zelfs al weet dat het een geldig vervoersbewijs was ?
Absoluut niet. Mij kan het niet schelen of die vrouw allochtoon of autochtoon is, en ik kan het ook helemaal niet opmaken uit de video. Het enige wat er toe doet is dat een chauffeur een reizigster op een schandalige manier behandeld heeft. Ik ben niet degene die of dat correct of niet correct is laat afhangen van de afkomst van het slachtoffer.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2014, 14:11   #259
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als je de bus stillegt, gijzel je andere klanten. Dat is gewoonweg onaanvaardbaar.
Alles hangt dan af van de willekeur van de buschauffeur? Zelfs een geldige ticket is niet meer genoeg om een bus op te stappen?
Oud 27 augustus 2014, 14:51   #260
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Absoluut niet. Mij kan het niet schelen of die vrouw allochtoon of autochtoon is, en ik kan het ook helemaal niet opmaken uit de video. Het enige wat er toe doet is dat een chauffeur een reizigster op een schandalige manier behandeld heeft. Ik ben niet degene die of dat correct of niet correct is laat afhangen van de afkomst van het slachtoffer.
Maar ge verdenkt er anderen wel van dat ze de be stuurder verdedigen omdat het een allochtoonse vrouw is. Raar.

Het zou natuurlijk wel de reden kunnen zijn waarom de bestuurder zo optrad.
Maar zolang we dat niet weten kunnen we ervan uitgaan dat het om een zwartrijder ging.
Er zijn nu eenmaal meer zwartrijders dan onbekwame bestuurders.
Tenslotte hangt hun job ervan af.,
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be