![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een argument om het te verbieden kan het dus al niet zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij cannabis ontbreekt echter elke kwalificering (en weiger je die ook te geven of erop in te gaan : want vergelijken mag niet ) en toch veronderstel je stilzwijgend dat ze van de eerste categorie zouden zijn. een gefabriceerde stromanredenering dus Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 12 september 2014 om 00:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
met meningen discussieert men normaliter niet wel met argumenten. Citaat:
Jij zei dat cannabis een gif is. Da's dus jouw mening maar totale nonsens. Citaat:
Ik zei nergens dat jij dat zei ... maar dat is wel blijkbaar de conclusie hé als een mens blijkbaar enkel het leven als niet zwaar mag beschouwen en zich enkel mag bezig houden met zaken die nodig zijn ( dat volgens een andere post van jou ) Maar ja nu zeg je weer dat jij kan genieten van alle geneugten in het leven. Als een ander dat dan zegt ( en doet ) dan mag dat niet van jou. Blijkbaar loopt de nulmeridiaan ergens door je gat |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
...maar kom erg duidelijk was het misschien niet. Opnieuw dus... Het is niet de taak van de overheid om mij te gaan controleren of ik wil rotzooien met mijn gezondheid. Het is wel de taak van de overheid om te controleren en te voorkomen dat anderen ongevraagd wat rotzooien met mijn gezondheid -> dus kwaliteitscontrole zoals dat met andere producten gebeurt duidelijker zo ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat was een ingenieur, die begonnen is met een glas wijn bij zijn eten, en een pint op een feestje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Europees Commissaris
|
![]() Lol. Werkt dat dan goed? Persoonlijk gebruik ik nog altijd Dettol, om zeker te zijn dat er geen bacteriën in mijn longen komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Europees Commissaris
|
![]() Spijtig genoeg is uw mening gestoeld op bullshit, of op 1 persoonlijk geval dat u kent waar u zich op fixeert en uitvergroot (geloof me, je zal wel mensen kennen die blowen, waar niks aan mankeert). Blind in je eigen overtuiging, net zoals een radicale gelovige.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Cannabis groeit als onkruid. Waarom zou zoiets niet gratis te krijgen zijn? Gewoon informatie verdelen en iedereen kan voor zichzelf zorgen. Hebben jullie nu echt voor alles een staat nodig??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Banneling
|
![]() Dat is niet de bedoeling Xenophon.
De trip begint bij maar pas als hij uitgewerkt is, raar he ![]() Het is soms 12h overweldigend, ik lijk er zelfs even dood in te gaan, ik grijp naar de realiteit om daarna toch zo dankbaar te zijn dat ik het mocht meemaken. Hillarisch eigenlijk als je zou zien hoe nederig ik geworden ben.... Alcohol: First make man feel good, then bad. Psychedelica: First make man feel sick, then very good and cured. |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je kan daar blind voor zijn, maar daarmee veranderen de feiten niet. Ik zeg wel degelijk: feiten! Geen meningen. Citaat:
U heeft trouwens een zeer pejoratieve kijk cannabisgebruikers en dat terwijl u dat product waarschijnlijk nooit van dichtbij gezien hebt. Dat getuigt van een zeer misantrope instelling. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze zouden mijn overuren niet moeten betalen zenne. Ik regel dat wel bij de oogst! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verdiep me niet in die studies over Portugal, maar ben eer geneigd - die onderzoekers in die domeinen wat kennende - om aan te nemen dat ze veel fantasie hebben en zodanig hard kunnen liegen dat ze er zelf nog in geloven ook.
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Regelen van de zaakjes bij de oogst: gelijk een douanier die de zaakjes regelt bij het afwerken van de alcohol in de sluikstokerij ... leuke visie op wat overheid en ambtenarij moet zijn !! .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Daarom opnieuw, want ik neem aan dat browsen ook te moeilijk zal zijn voor u. Als cannabis gelegaliseerd wordt, levert dat €400M, terwijl de aanpak van verslaafden €96M kost. Buiten het feit dat u ZEEEER weinig moet betalen, met name €8,73 per jaar, levert het u nog eens iets meer op, met name €36,36. Netto is dat dus positief. Cannabis legaliseren is positief voor onze begroting en dus ons als belastingbetaler. Begrijp je het of moet ik nog eens uitleggen hoe plus, min en gedeeld werken? Citaat:
Bovendien is het quasi onmogelijk dat je vanaf de eerste joint al psychotisch wordt. Elke psychiater zal je dat bevestigen. Daar gaat zwaar misbruik aan vooraf in patiënten met aanleg hiervoor. Dus voor hetzelfde geld zit je dit uit je duim te zuigen. Dat is de reden dat ik hier dus geen geloof aan kan hechten. Wat wel kan, is dat die eerste joint met een minderwaardig product was zoals spice, kruiden met synthetische THC. Daar zijn al veel ongelukken mee gebeurd. Maar ook hier weer is dit inherent aan de illegaliteit, waardoor er geen kwaliteitscontrole is (zoals deze er wel is voor alcohol, vlees, groenten,...). Citaat:
Overigens is cannabis zo'n wreed vergif dat je er hoegenaamd niet dood aan kan gaan, ook al consumeer je 10 kg in een uurtje. U tracht te framen. Cannabis is geen vergif, het wordt niet gebruikt om ratten te vangen, gevangenen in de dodencel te executeren of om muggen te doden, cannabis is een drug waar mensen high van worden voor het plezier en zieken van genezen of toch op zijn minst hun klachten verminderen. Het is belangrijk de dingen bij hun naam te noemen. En bij de feiten te blijven. Maar daar heb je geen boodschap aan merk ik nu. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Banneling
|
![]() Als ik dan verslaafd ben, was het tenminste een vrije keuze...
Wat zou het u storen Schoofie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Banneling
|
![]() Mijn persoonlijke mening over dit onderwerp is als volgt: Ja, men mag drinken. Ja men mag drugs gebruiken. Maar als men dan achteraf wegens die reden met zijn gezondheid begint te sukkelen, moet hij voor zijn behandeling dan maar zelf de volle pot betalen.
Het is zoals snoepjes blijven geven aan een kind, dat er dan uiteindelijk misselijk van wordt en waarmee je je dan plots met veel drama naar de dokter moet haasten. Mensen die zelfbewust hun eigen lichaam verknoeien, moeten daar dan ook maar zelf voor opdraaien. |
![]() |
![]() |