![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat allemaal.... is gewoonlijk onbegonnen werk.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Oei, en wij die zo tegen racisme waren! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zwarten zijn niet goed in zwemsporten, niet in fietsen (al ooit een neger mee zien rijden in de Ronde van Frankrijk?), niet in turnen (daar zijn de aziaten meester in), niet in tennis, niet in gewichtheffen.... Maar qua loopsporten zijn de Afrikanen stukken beter ja. Nog iets?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 11 oktober 2014 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Normaal denk ik. Want ge moet verdorie goed kunnen lopen als er een leeuw of tijger achter U aanzit. Vandaar dat die zo goed kunnen lopen. Ik zie geen andere verklaring.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jammer voor Pêche dat hij dit niet wist.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben een jazz liefhebber, en ik kan u verzekeren dat ik de 'Afrikaanse cultuur' op mijn blote knieën dankbaar ben voor hun bijdrage aan de muziek. Via gospel, blues, rock 'n roll en soul luistert u elke dag naar pop muziek doordrongen van 'Afrikaanse cultuur'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het gaat hier niet over de Afrikaanse cultuur maar over de invloed van ontwikkelingsgeld op de cultuur uit 3de wereldlanden waaronder in Afrika |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En van die tennis: klopt, ik was de Williams zussen vergeten. Maar dat zijn dan toch de enigen met afrikaanse roots zou ik denken. Nu kom, van mij mag tennis ook onder loopsport geklasseerd worden, maar dan verwacht ik wel naar verhouding meer zwarte spelers. en die zijn er niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Nee hoor, lees uw eigen eerste berichtje nog eens. Uw beginstelling is dat Afrikaanse cultuur minderwaardig is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Stel : Er wordt iemand vermoord en ik zeg dat dat slecht is. Gaat u dan ook af komen met "Jamaar, ik lees hier letterlijk 'er wordt iemand vermoord" ?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Kijk de wereldranglijsten tennis even na, ok? Top 15 bij de mannen staan er 2 zwarten. (1 Aziaat.) Is dat naar uw 'verwachte verhouding'? Tennis een loopsport?? Jongen toch! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Maar ga even terug en lees nog eens goed wat u geschreven hebt. En bespaar me flauwe kul en verhaaltjes over 'iemand die vermoord wordt', ok?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door geertvdb : 11 oktober 2014 om 10:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
b) het ging over sporten, niet over muziek. Goed dat je het zelf ook doorkrijgt. c) tennis is zowel loopsport als krachtsport, of ga je beweren dat voetbal ook geen loopsport is. Verschil is wel: tennis is geen lang-loopsport (of hoe je het ook wil noemen, het is eerder sprinten, en daar zijn de afrikanen niet zo uitblinkend als in de langloopsporten). d) 2 zwarten en 1 aziaat in de Top 15 is - gerekend naar de globale verhoudingen = totaal ondermaatse vertegenwoordiging. Het zal dan toch geen loopsport zijn zeker? Welk punt wilt ge in feite maken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat erover dat de Afrikaanse cultuur gelijk of minstens evenwaard is (of zou moeten zijn) aan de westerse cultuur. Mij niet gelaten. INDIEN die cultuur echter evenwaardig is (zie de sport: afrikanen zijn beter in bepaalde sporten, wij zijn beter in andere sporten: evenwaardig dus) dan hoeven wij niet steeds ontwikkelingshulp te gaan uitdelen. Wil je er persé je jazz, blues en andere muziek bijhalen: mij niet gelaten, maar zou dit niet eerder als AMERIKAANSE muziek gelden? Ik heb nog niet veel afrikanen uit Afrika die muziek weten maken hoor. Maar kom, als je vindt dat jazz omwille van het kleurtje wordt gecomponeerd, be my guest. Het gaat dan mee in het plaatje: gelijkwaardige cultuur. ALS jij echter vindt dat we wel ontwikkelingshulp moeten uitdelen aan Afrikaanse landen, dan impliceert dit dat degenen die dit vragen in feite ook zeggen dat de Afrikaanse cultuur minderwaardig is aan de onze, want wij krijgen toch nooit ontwikkelingshulp uit Afrika? Dus waar wil je nu naartoe?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Ik ga u een levensles bijbrengen die ik in de lagere school al heb geleerd. Als ge over iets geen kl*ten kent, ZWIJG er dan over! Met ras heeft de ondervertegenwoordiging van zwarten in tennis niks te maken. In het veldrijden zie ik ook niet veel zwarten en Aziaten. Dat is toch ook een loopsport volgens uw logica, niet? daar zijn de afrikanen niet zo uitblinkend als in de langloopsporten) Jongen toch! Wat een onzin! Wanneer heeft een niet-zwarte voor het laatste een medaille gewonnen op een sprintnummer op de Olympisch Spelen? Laatst gewijzigd door geertvdb : 11 oktober 2014 om 12:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben er ook tegen. Maar niet om uw idiote racistische reden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Als jij de politiek als infrastructuur beschouwt, dan had je dat iets duidelijker mogen zeggen. De meeste mensen definiëren dat nog altijd zoals het in de VD staat : 'onroerende voorzieningen zoals bruggen, wegen, enz.". Dat er louche zaken i.v.m. Lumumba en Mobutu zijn gebeurd, da's nogal duidelijk, maar denk je nu echt dat zonder de bemoeienissen van het westen het zoveel beter zou zijn gegaan ? Ik zou je aanraden eens het aantal politieke 'stam'partijen die net voor de onafhankelijkheid ontstonden, te tellen, hun programma's te lezen, en je in te beelden hoe je zo een land kan besturen.
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 oktober 2014 om 12:01. |
|
![]() |
![]() |