Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2014, 15:41   #121
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Heeft niks met ras te maken. Toevallig was er daarnet een documentaire op één over de Papoeas. En ik had echt de indruk dat ik naar een toneelstuk aan het kijken was. Dat alles wat ze deden ingeoefend en in scène was gezet. Wie loopt er daar anno 2014 werkelijk nog rond in boomblaadjes en kralen om hun lichaam te bedekken, als er op bijna elk t-shirt "made in indonesia" staat? Echte lulkoek dat de mensen wordt gevoerd en de meesten trappen er nog in.

Wat betreft "tijdelijke slachtvloeren" voor Papoeas: ik heb hen daar nog niet om horen vragen en die zijn ook bedoeld om illegale slachtingen thuis te voorkomen. Liever dat dan een badkuip vol bloed.
Gewoon de bestaande wetten respecteren . Zoals de slachtwetten . Is dat nu zo moeilijk ? De Christenen snijden al lang een ijslammetje de kop af hoor . Met of zonder rood sap uit het nekje .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 15:52   #122
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ook niet. Maar veel gelovigen waren minder rabiaat dan gedacht. Hun geloof was vaak vermengd met de lokale cultuur en bestond vnl. uit het lezen van de koran in het Arabisch. Het zijn niet de moslimgeleerdes die naar hier kwamen, integendeel, die zitten vaak net in het Midden-Oosten.

Maar jij zegt dat ook alleen maar omdat je in het vooralsnog welvarende westen zit. Als ge hier arm was, honger had of in erbarmelijke omstandigheden moest leven, dan zou je het ook wel overwegen om naar een rijke oliestaat te immigreren.

De leefomstandigheden zijn voor sommigen interessanter.

Wat is uw probleem in feite? Leef uw leven als niet-moslim en laat zij die dat wensen leven als moslims. Ik begrijp niet hoe jij daarin tekort wordt gedaan.
Onze meisjes worden daarin tekortgedaan als ze HOER worden genoemd .
Onze jongens worden daarin tekortgedaan als ze protesteren tegen de vijandige horde .
Onze arbeiders worden daarin tekortgedaan als ze hun loon gekort krijgen door de subsidietrekkende horde .
Onze ouderen moeten daarom langer werken .
Het "gevoel" van onveiligheid ligt zeker bij die "horde".
Alléz , nu hebt ge een antwoordt .
Oud 12 oktober 2014, 16:01   #123
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Gewoon de bestaande wetten respecteren . Zoals de slachtwetten . Is dat nu zo moeilijk ? De Christenen snijden al lang een ijslammetje de kop af hoor . Met of zonder rood sap uit het nekje .
Dat is niet moeilijk. Dan gaat elk moslimgezin het geld voor een schaap aan een islamitische liefdadigheidsinstelling storten die de slachting in een moslimland doet en het vlees daar verdeeld.

Maar liever dat de wet voor 1 keer in het jaar wordt aangepast. Uiteindelijk beginnen moslims een wezenlijk onderdeel van de bevolking uit te maken en hebben ze ook steeds meer recht op voorzieningen die hen het leven makkelijk maken.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 12 oktober 2014 om 16:01.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 16:04   #124
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat wil jij nu zeggen? Definieer Leitkultur aub. Sommigen klinken echt als kleine Hitlerkes hier.

MOET iedereen varkensvlees eten?
MOET iedereen alcohol zuipen met alle negatieve gevolgen op gebied van gezondheid erbij?
MOET iedereen naar concerten om dan tinnitus of zeer waarschijnlijk op oude leeftijd met gehoorschade te zitten?

...
Domme vraag ,
Moet hallal ?
Moet je met je achterneef trouwen ?
Moet iedereen naar oude moslims luisteren om dan tinnitus op te lopen ,
Betere vraag ,
Waarom is er een meerderheid moslims in de gevangenis ?
Waarom zijn moslims steeds in het bezit van een mes (verboden wapen) ?
Waarom maken ze zo graag gebruik van de sociale zekerheid ?
Oud 12 oktober 2014, 16:10   #125
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Onze meisjes worden daarin tekortgedaan als ze HOER worden genoemd .
Onze jongens worden daarin tekortgedaan als ze protesteren tegen de vijandige horde .
Onze arbeiders worden daarin tekortgedaan als ze hun loon gekort krijgen door de subsidietrekkende horde .
Onze ouderen moeten daarom langer werken .
Het "gevoel" van onveiligheid ligt zeker bij die "horde".
Alléz , nu hebt ge een antwoordt .
Jongens die voor PLAYERS of MAKAK worden uitgemaakt, terwijl ze gewoon een lief willen, daar heb je minder medelijden mee?
Mannen die als VIJAND worden beschouwd, terwijl ze niks misdaan hebben?
Arbeiders die door de economische crisis moeten inleveren en de schuld op allochtonen steken, vind je normaal?
Ouderen die langer moeten werken omdat de pensioenen onbetaalbaar zijn, is ook de schuld van allochtonen?
Dat jij je onveilig voelt is de schuld van allochtonen.
Kortom: alles dat in uw leven tegen u zin is, ligt aan de allochtonen.
Alléz, ge hebt dus een zondebok...
Oud 12 oktober 2014, 16:20   #126
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is niet moeilijk. Dan gaat elk moslimgezin het geld voor een schaap aan een islamitische liefdadigheidsinstelling storten die de slachting in een moslimland doet en het vlees daar verdeeld.

Maar liever dat de wet voor 1 keer in het jaar wordt aangepast. Uiteindelijk beginnen moslims een wezenlijk onderdeel van de bevolking uit te maken en hebben ze ook steeds meer recht op voorzieningen die hen het leven makkelijk maken.
Die liefdadigheidsinstellingen noemen dan HAMAS of ISIS .
Zoals al is gebleken .
Met 5 miljoen moslim-gezinnen in Europa zouden er anders 5 miljoen schapen geland zijn in moeilijke gebieden .
Geloof jij je eigen onzin nog ?
Oud 12 oktober 2014, 16:35   #127
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Jongens die voor PLAYERS of MAKAK worden uitgemaakt, terwijl ze gewoon een lief willen, daar heb je minder medelijden mee?
Arbeiders die door de economische crisis moeten inleveren en de schuld op allochtonen steken, vind je normaal?
Ouderen die langer moeten werken omdat de pensioenen onbetaalbaar zijn, is ook de schuld van allochtonen?
Met players of makkaken heb ik geen uitstaans . Die namen verdien je door je gedrag . Raar dat je voor de jongens opkomt . Alléz , niet raar . Aangezien de slachtoffers van dat gedrag steeds meisjes ZONDER hoofddoek zijn .
Het binnenhalen van 1 000 000 moslims heeft wel degelijk een invloed op onze lonen , werkgelegenheid , sociale zekerheid .
Het heeft wel degelijk een invloed op de misdaadcijfers .
Ontken je rot , studeer je rot aan je gepamperde unif .
Feit is feit .
Oud 12 oktober 2014, 16:50   #128
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ook niet. Maar veel gelovigen waren minder rabiaat dan gedacht. Hun geloof was vaak vermengd met de lokale cultuur en bestond vnl. uit het lezen van de koran in het Arabisch. Het zijn niet de moslimgeleerdes die naar hier kwamen, integendeel, die zitten vaak net in het Midden-Oosten.

Maar jij zegt dat ook alleen maar omdat je in het vooralsnog welvarende westen zit. Als ge hier arm was, honger had of in erbarmelijke omstandigheden moest leven, dan zou je het ook wel overwegen om naar een rijke oliestaat te immigreren.

De leefomstandigheden zijn voor sommigen interessanter.

Wat is uw probleem in feite? Leef uw leven als niet-moslim en laat zij die dat wensen leven als moslims. Ik begrijp niet hoe jij daarin tekort wordt gedaan.
Mijn probleem ?? Lui die zich identificeren met hun godsdienst. Als ik iemand op straat tegenkom hoef ik niet te weten welke religie die persoon aanhangt. Religie hoort persoonlijk en strikt privé te zijn, en te blijven. Idem voor werkgevers, die moeten geen rekening houden met iemands godsdienst. Toen ik begon te werken heeft mij nooit ook maar ene werkgever gevraagd welke religie ik eventueel aanhang, en zo hoort het ook. Allochtonen moeten eens en voor altijd leren keuzes maken in het leven. Zolang ze die godsdienst als het allerhoogste blijven beschouwen, zolang ze die godsdienst hun leven laten leiden 24h/24h en 7 dagen op 7, zullen ze onderaan de ladder blijven hangen. Een kennis van mij die een klein bedrijf (sanitaire installaties, loodgieterij) runt, had een tijdje geleden via de streekkrant naar bijkomend personeel gevist. Wel, er kwam een moslim op af. Het eerste wat hij vroeg was lichter werk tijdens de ramadan. Wel, het sollicitatiegesprek stopte daar, as simple as that. En zolang ze niet begrepen hebben, dat werkgevers daar (zeer terecht !) geen rekening mee houden (en dus ook niet met dat hoofddoeken-gedoe), zullen leuke jobs aan hunne neus blijven voorbij gaan. Na vijftig jaar migratie, zou dat eigenlijk eens serieus mogen doordringen.
Nog een probleem is dat allochtonen hele wijken inpalmen (door hun levensstijl vluchten autochtone Belgen weg) en op die manier ghetto's creeëren. Het grote probleem is dat zij naar het Westen komen en hier verder leven alsof ze nog steeds in één of ander bergdorp van het Atlasgebergte zitten. Op die manier worden bidonville-achtige wijken gevormd.(ik kan u zo wijken in het Brusselse aanwijzen waar regelmatig de was op de balkon hangt te drogen tussen schotel-antennes met bijna 1m doorsnee)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 12 oktober 2014 om 17:00.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 16:51   #129
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:

Blijkbaar doen ze dat niet . Anders liepen er nu 5 miljoen schapen in Irak .

Ik denk dat er al veel te veel toegegeven is aan de killers .
Hoog tijd dat de discriminerende moslims eens aangepakt gaan worden .
Misschien moeten ze eens teruggedreven worden tot "hun" grond .
Mekka , en geen centimeter erbuiten .
Oud 12 oktober 2014, 17:12   #130
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Touché.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 19:42   #131
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee , maar verbieden kan men niet !!
verplichten kan inderdaad ook niet !!

Citaat:
MOET iedereen alcohol zuipen met alle negatieve gevolgen op gebied van gezondheid erbij?
Ik drink ook geen alkohol , wegens mijn zicht !!

Citaat:
MOET iedereen naar concerten om dan tinnitus of zeer waarschijnlijk op oude leeftijd met gehoorschade te zitten?

...

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 19:46   #132
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht

Ik drink ook geen alkohol , wegens mijn zicht !!

Je stoot altijd je glas om?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 20:36   #133
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat wil jij nu zeggen? Definieer Leitkultur aub. Sommigen klinken echt als kleine Hitlerkes hier.

...
Leitkultur? Zoek het op.
MOET? U hoeft geen varkensvlees te eten, noch alcohol te nuttigen. U MOET zich wel schikken naar de Leitkultur. In deze contreien is geen plaats voor een achterlijke woestijnkultuur en nog minder voor een totalitaire ideologie van een schizofrene warlord. Assimilitatie is het ordewoord.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 20:50   #134
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Heeft niks met ras te maken. Toevallig was er daarnet een documentaire op één over de Papoeas. En ik had echt de indruk dat ik naar een toneelstuk aan het kijken was. Dat alles wat ze deden ingeoefend en in scène was gezet. Wie loopt er daar anno 2014 werkelijk nog rond in boomblaadjes en kralen om hun lichaam te bedekken, als er op bijna elk t-shirt "made in indonesia" staat? Echte lulkoek dat de mensen wordt gevoerd en de meesten trappen er nog in.

Wat betreft "tijdelijke slachtvloeren" voor Papoeas: ik heb hen daar nog niet om horen vragen en die zijn ook bedoeld om illegale slachtingen thuis te voorkomen. Liever dat dan een badkuip vol bloed.
Ok, dat U mijn vergelijking niet begrijp, dat verbaasd me niks.

Maar om een lang verhaal kort te maken, officieel waren het enkele papua stammen die tot voor een tijd geleden de laatste kannibalen op aarde waren. Al de andere gevallen waren of noodgevallen, of een kwestie van een compleet krankzinnige enkeling.

En als U het mij vraagt is de islam een mentale versie van Kuru.
Oud 12 oktober 2014, 22:39   #135
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Mijn probleem ?? Lui die zich identificeren met hun godsdienst. Als ik iemand op straat tegenkom hoef ik niet te weten welke religie die persoon aanhangt. Religie hoort persoonlijk en strikt privé te zijn, en te blijven. Idem voor werkgevers, die moeten geen rekening houden met iemands godsdienst. Toen ik begon te werken heeft mij nooit ook maar ene werkgever gevraagd welke religie ik eventueel aanhang, en zo hoort het ook. Allochtonen moeten eens en voor altijd leren keuzes maken in het leven. Zolang ze die godsdienst als het allerhoogste blijven beschouwen, zolang ze die godsdienst hun leven laten leiden 24h/24h en 7 dagen op 7, zullen ze onderaan de ladder blijven hangen. Een kennis van mij die een klein bedrijf (sanitaire installaties, loodgieterij) runt, had een tijdje geleden via de streekkrant naar bijkomend personeel gevist. Wel, er kwam een moslim op af. Het eerste wat hij vroeg was lichter werk tijdens de ramadan. Wel, het sollicitatiegesprek stopte daar, as simple as that. En zolang ze niet begrepen hebben, dat werkgevers daar (zeer terecht !) geen rekening mee houden (en dus ook niet met dat hoofddoeken-gedoe), zullen leuke jobs aan hunne neus blijven voorbij gaan. Na vijftig jaar migratie, zou dat eigenlijk eens serieus mogen doordringen.
Dat kan ik ook begrijpen, hoor. Ofwel wordt die man dan zelfstandige loodgieter om z'n werkritme zelf te bepalen, ofwel neemt hij z'n jaarlijks verlof tijdens de ramadan. Pas op, voor mij moét een werkgever geen begrip opbrengen voor de religie van een moslim. Maar ja, een werkgever- en nemers relatie is er één van geven en nemen, hé. Ze moeten beide de sfeer ook goed houden, mensen zijn geen robotten. Daarom zijn er werkgevers die wel rekening houden met ramadan of hoofddoeken en dat moet ook kunnen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Nog een probleem is dat allochtonen hele wijken inpalmen (door hun levensstijl vluchten autochtone Belgen weg) en op die manier ghetto's creeëren. Het grote probleem is dat zij naar het Westen komen en hier verder leven alsof ze nog steeds in één of ander bergdorp van het Atlasgebergte zitten. Op die manier worden bidonville-achtige wijken gevormd.(ik kan u zo wijken in het Brusselse aanwijzen waar regelmatig de was op de balkon hangt te drogen tussen schotel-antennes met bijna 1m doorsnee)
Dit begrijp ik niet zo goed. Was moet ergens drogen. Als ge geen droogtrommel hebt, dan bij goed weer buiten en bij slecht weer binnen. In een sociaal blok of appartment is er niet zoveel plaats. Gij hebt de was liever binnen in de living ofzo?

U heeft eigenlijk geen direct antwoord op mijn vraag wat uw probleem met de islam is.
Oud 12 oktober 2014, 22:44   #136
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Leitkultur? Zoek het op.
MOET? U hoeft geen varkensvlees te eten, noch alcohol te nuttigen. U MOET zich wel schikken naar de Leitkultur. In deze contreien is geen plaats voor een achterlijke woestijnkultuur en nog minder voor een totalitaire ideologie van een schizofrene warlord. Assimilitatie is het ordewoord.
Als die zaken al niet moeten, wat moet er dan wel? Anders kan ik u niet begrijpen, hoor.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 12 oktober 2014 om 22:44.
Oud 13 oktober 2014, 02:59   #137
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Als die zaken al niet moeten, wat moet er dan wel? Anders kan ik u niet begrijpen, hoor.
Net zoals de Koran voorschrijft, wat niet expliciet verboden is, mag. En geen mens die het mag verbieden.

De seculiere wetgeving in België laat prima toe varkensvlees te eten als het volgens de huidige wetgeving is geslacht.
Dus, als allah wil dat de Belgische wetgeving het eten van varkensvlees verbied, dan moet allah maar de democratische weg volgen.

En met mensen zoals U is dat nog mogelijk ook.

Langs de andere kant, mijn mening over democratie is niet veel beter dan mijn idee over theocratie of de zeer nauw verwante idiocratie.
Oud 13 oktober 2014, 09:27   #138
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat je Duits kan:
diejenige Kultur (im Sinne von Sprache, Sitten und Gebräuche, Werte), die in einer Region oder in einem Land dominant und richtungsangebend ist, weil sie entweder die örtlich angestammte ist oder die von der Mehrheit der Einwohner praktizierte
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2014, 10:50   #139
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Kijk eens aan! Dus hoe meer moslims, hoe meer zij zich aan ons gaan opdringen. Als zij minstens de helft van de bevolking gaan uitmaken, wordt zonder enige twijfel de sharia ingevoerd. Moslims zullen al ONZE rechten afpakken en eisen dat wij zoals hen gaan leven. Daar moet niemand aan twijfelen. Kijk maar naar de IS, de ultieme droom van iedere 'oprechte' moslim.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 13 oktober 2014 om 10:51.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2014, 11:30   #140
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan ik ook begrijpen, hoor. Ofwel wordt die man dan zelfstandige loodgieter om z'n werkritme zelf te bepalen, ofwel neemt hij z'n jaarlijks verlof tijdens de ramadan.
1) De baas bepaalt toch (feitelijk) wanneer verlof wordt genomen !!
2) Als het niet past wegens de bedrijfsactiviteiten ?? !!
3) Anders de enige oplossing is , wordt zelfstandige !!

Citaat:
Pas op, voor mij moét een werkgever geen begrip opbrengen voor de religie van een moslim.
Dat zou er nog bij moeten komen !!

Citaat:
Maar ja, een werkgever- en nemers relatie is er één van geven en nemen, hé. Ze moeten beide de sfeer ook goed houden, mensen zijn geen robotten.
Akkoord !!

Citaat:
Daarom zijn er werkgevers die wel rekening houden met ramadan of hoofddoeken en dat moet ook kunnen.
Wat is er zo speciaal aan de islam ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be