Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 oktober 2014, 09:46   #1
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard Waartoe leiden "verworven rechten"?

Laten we een kijkje nemen bij Air France : daar verdienen ervaren piloten 240.000 Euro per jaar. Hierdoor kan Air France niet meer concureren en is het structureel verlieslatend.
Omdat de piloten niet aan hun verworven rechten wensen te laten raken gingen zij in staking.
Die staking koste het bedrijf 500 miljoen Euro.
Gevolg : Air France is bijna technisch failliet en er zullen vele banen moeten verdwijnen om die piloten hun verworven rechten te financieren.
Wat voor de ene een verworven recht is leidt tot het ontslag van meerdere niet-verworven-rechten-werknemers en zal onvermijdelijk leiden tot het faillissement van alle werknemers.
http://www.elsevier.nl/Economie/acht...rpageid=158493
De Italiaanse premier zei tegen de vakbondstop dat er geen vaste banen meer bestaan.
Onze hele maatschappij is zich aan het aanpassen aan de globaliteit vd economie maar de ambtenarij blijft zich halstarrig vastklampen aan voordelen die onbetaalbaar zijn en jobs vernietigen!

Laatst gewijzigd door demonen : 27 oktober 2014 om 09:47.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 09:52   #2
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Laten we een kijkje nemen bij Air France : daar verdienen ervaren piloten 240.000 Euro per jaar. Hierdoor kan Air France niet meer concureren en is het structureel verlieslatend.
Omdat de piloten niet aan hun verworven rechten wensen te laten raken gingen zij in staking.
Die staking koste het bedrijf 500 miljoen Euro.
Gevolg : Air France is bijna technisch failliet en er zullen vele banen moeten verdwijnen om die piloten hun verworven rechten te financieren.
Wat voor de ene een verworven recht is leidt tot het ontslag van meerdere niet-verworven-rechten-werknemers en zal onvermijdelijk leiden tot het faillissement van alle werknemers.
http://www.elsevier.nl/Economie/acht...rpageid=158493
De Italiaanse premier zei tegen de vakbondstop dat er geen vaste banen meer bestaan.
Onze hele maatschappij is zich aan het aanpassen aan de globaliteit vd economie maar de ambtenarij blijft zich halstarrig vastklampen aan arbeidsmodellen die onbetaalbaar zijn en jobs vernietigen!
Wel wat zijn verworven rechten, als je ziet dat drones 4000km kunnen vliegen bestuurd via satelieten, en als je weet dat die vliegtuigen autolaunch aanzetten, geautomatiseerd landen en dat piloten een tukje doen achter het stuur, kun je evengoed begrijpen dat gans de luchtvaart zo goed als geautomatiseerd zijn, en dat die piloten daar pro forma zitten. In feite zou één vluchtleider 10 vliegtuigen kunnen begeleiden.. en doen opstijgen, landen en hoogtes instellen. De piloten zitten daar in principe voor tijdelijke problemen op te lossen. Geef toe dat de cockpit leeghalen en een 10tal flight-sigth-seats installeren dan toch wel het rendement van de vlucht zou verhogen, de kostprijs van vliegen nog verder zou doen dalen, en de piloten op de vloer zou houden ipv in de lucht. Je zou al kunnen beginnen met te vervangen door één piloot ipv twee piloten en de backup op de grond
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 09:55   #3
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.211
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Laten we een kijkje nemen bij Air France : daar verdienen ervaren piloten 240.000 Euro per jaar. Hierdoor kan Air France niet meer concureren en is het structureel verlieslatend.
Omdat de piloten niet aan hun verworven rechten wensen te laten raken gingen zij in staking.
Die staking koste het bedrijf 500 miljoen Euro.
Gevolg : Air France is bijna technisch failliet en er zullen vele banen moeten verdwijnen om die piloten hun verworven rechten te financieren.
Wat voor de ene een verworven recht is leidt tot het ontslag van meerdere niet-verworven-rechten-werknemers en zal onvermijdelijk leiden tot het faillissement van alle werknemers.
http://www.elsevier.nl/Economie/acht...rpageid=158493
De Italiaanse premier zei tegen de vakbondstop dat er geen vaste banen meer bestaan.
Onze hele maatschappij is zich aan het aanpassen aan de globaliteit vd economie maar de ambtenarij blijft zich halstarrig vastklampen aan voordelen die onbetaalbaar zijn en jobs vernietigen!
Ervaren BOORDCOMMANDANTEN verdienen bij alle "gewone" Europese maatschappijen +/- dat bedrag...
Bijna alle EU maatschappijen hebben het nu moeilijk, hoofdzakelijk omwille v.d. wereldwijde crisis.
De rest is gazettenpraat.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 09:58   #4
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.211
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wel wat zijn verworven rechten, als je ziet dat drones 4000km kunnen vliegen bestuurd via satelieten, en als je weet dat die vliegtuigen autolaunch aanzetten, geautomatiseerd landen en dat piloten een tukje doen achter het stuur, kun je evengoed begrijpen dat gans de luchtvaart zo goed als geautomatiseerd zijn, en dat die piloten daar pro forma zitten. In feite zou één vluchtleider 10 vliegtuigen kunnen begeleiden.. en doen opstijgen, landen en hoogtes instellen. De piloten zitten daar in principe voor tijdelijke problemen op te lossen. Geef toe dat de cockpit leeghalen en een 10tal flight-sigth-seats installeren dan toch wel het rendement van de vlucht zou verhogen, de kostprijs van vliegen nog verder zou doen dalen, en de piloten op de vloer zou houden ipv in de lucht. Je zou al kunnen beginnen met te vervangen door één piloot ipv twee piloten en de backup op de grond
De dag dat je de cockpit leeghaalt, zul je grotendeels ook de passagiersruimte leeghalen...
100 % zeker !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 10:01   #5
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ervaren BOORDCOMMANDANTEN verdienen bij alle "gewone" Europese maatschappijen +/- dat bedrag...
Bijna alle EU maatschappijen hebben het nu moeilijk, hoofdzakelijk omwille v.d. wereldwijde crisis.
De rest is gazettenpraat.
luister een keer ventje: als drie zo'n gastjes arato van 200.000euro 600.000euro kosten zonder hotelkosten, en als al die gasten dan nog eens hun vlieguren tellen op de meest conservatieve manier zodat ze in feite 2-3 vluchtjes per dag moeten doen, en de rest een beetje tukje doen in een hotelletje , dan zie je van hier dat elke vlucht al 1000euro uurloon bevat voor de piloten, te delen door 200 passagiers, of 5 euro per passagier. Niet veel tot je natuurlijk concurreert met maatschappijen die al deze kosten optimaliseren. EN zorgen dat er 4 vluchten per dag gebeuren met dezelfde piloot, en zorgen dat dezelfde vliegtuigen van 6 uur smorgens tot 22u savonds in 80% van de tijd in de lucht hangen, en zorgen dat personeel zo rendabel mogelijk zit te werken ipv verzuurd te kijken om zoveel mogelijk hun rechten op te strijken... en zorgen dat hun vliegers altijd voor meer dan 80% volzitten.... Ja dat is uiteindelijk nadenken over uw business, kosten snoeien door automatisatie etc

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 oktober 2014 om 10:05.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 10:08   #6
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De dag dat je de cockpit leeghaalt, zul je grotendeels ook de passagiersruimte leeghalen...
100 % zeker !
Tuurlijk, tot je hoort dat ze niet zelf opstijgen maar dat dit automatisch gaat, niet zelf landen, want dat dit automatisch gaat, en niet zelf vliegen want ook dit automatisch gaat. Dat ze niet meer weten wat ze moeten doen als de vliegtuigen aan het crashen zijn.

Hoeveel procent van de vluchten waar problemen zijn, weten de piloten veilig aan de grond te zetten zonder geautomatiseerde systemen ?
En als je die systemen vervangt door operatoren of piloten in de vluchtleidingscentra hoeveel verschil zou dit maken ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 10:09   #7
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ervaren BOORDCOMMANDANTEN verdienen bij alle "gewone" Europese maatschappijen +/- dat bedrag...
Bijna alle EU maatschappijen hebben het nu moeilijk, hoofdzakelijk omwille v.d. wereldwijde crisis.
De rest is gazettenpraat.
Een bedrijf dat struktureel verlieslatend is gaat failliet, een economische wetmatigheid en geen gazettenpraat!
Het probleem van onze op schulden opgebouwde welvaartstaten is dat wij geen afstand wensen te doen van onze "verworven rechten".
Mijn punt is dat wij die "verworven rechten" niet kunnen financieren en dat wij onze verloning moeten aanpassen. Bijvoorbeeld door mensen die jong en produktiever zijn meer laten verdienen dan oudere minder produktieven, uitbolbanen, afstappen van vaste benoeming maar evolueren naar gegarandeerd werk, thuiswerk, ...
Onze vakbonden staan wat de nieuwe realiteit betreft nergens.
Zij zijn vastgeroest.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 10:15   #8
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.211
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Een bedrijf dat struktureel verlieslatend is gaat failliet, een economische wetmatigheid en geen gazettenpraat!
Het probleem van onze op schulden opgebouwde welvaartstaten is dat wij geen afstand wensen te doen van onze "verworven rechten".
Mijn punt is dat wij die "verworven rechten" niet kunnen financieren en dat wij onze verloning moeten aanpassen. Bijvoorbeeld door mensen die jong en produktiever zijn meer laten verdienen dan oudere minder produktieven, uitbolbanen, afstappen van vaste benoeming maar evolueren naar gegarandeerd werk, thuiswerk, ...
Onze vakbonden staan wat de nieuwe realiteit betreft nergens.
Zij zijn vastgeroest.
D�*�*r ligt de hond gebonden.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 10:16   #9
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.211
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
luister een keer ventje: als drie zo'n gastjes arato van 200.000euro 600.000euro kosten zonder hotelkosten, en als al die gasten dan nog eens hun vlieguren tellen op de meest conservatieve manier zodat ze in feite 2-3 vluchtjes per dag moeten doen, en de rest een beetje tukje doen in een hotelletje , dan zie je van hier dat elke vlucht al 1000euro uurloon bevat voor de piloten, te delen door 200 passagiers, of 5 euro per passagier. Niet veel tot je natuurlijk concurreert met maatschappijen die al deze kosten optimaliseren. EN zorgen dat er 4 vluchten per dag gebeuren met dezelfde piloot, en zorgen dat dezelfde vliegtuigen van 6 uur smorgens tot 22u savonds in 80% van de tijd in de lucht hangen, en zorgen dat personeel zo rendabel mogelijk zit te werken ipv verzuurd te kijken om zoveel mogelijk hun rechten op te strijken... en zorgen dat hun vliegers altijd voor meer dan 80% volzitten.... Ja dat is uiteindelijk nadenken over uw business, kosten snoeien door automatisatie etc
paultje, voer eens een ernstig gesprek met één of meer boordcommandanten
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 10:26   #10
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ervaren BOORDCOMMANDANTEN verdienen bij alle "gewone" Europese maatschappijen +/- dat bedrag...
Bijna alle EU maatschappijen hebben het nu moeilijk, hoofdzakelijk omwille v.d. wereldwijde crisis.
De rest is gazettenpraat.
Kwestie van jou niet te kunnen verdenken van gazettenpraat: heb je daar ook een bron van, of op zijn minst een referentie, van die 250k die quasi elke piloot zou verdienen?

Laat ze verder maar staken die Air France kerels; als het boeltje overkop gaat, lossen ze het probleem eigenhandig op. Genoeg andere luchtvaartmaatschappijen die kwalitatief een pak hoger staan, om dat gat op te vullen.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 10:31   #11
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
In België verdient een gemiddelde piloot dik 4.000 euro bruto. Voor een ervaren commandant kan dat oplopen tot meer dan 7.000 euro. Beginnende copiloten krijgen min of meer 3.000 euro. Bovendien moeten piloten zelf investeren in hun opleiding. De kostprijs van een vergunning voor een lijnpiloot bedraagt makkelijk 80.000 euro.
Ligt in de trend wat ik hoorde van ervaren lijnpiloten. Nu met premies kan dat wel netto oplopen, maar het zal verre van die 240k zijn die sommige hier poneren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 11:23   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ervaren BOORDCOMMANDANTEN verdienen bij alle "gewone" Europese maatschappijen +/- dat bedrag...
Bijna alle EU maatschappijen hebben het nu moeilijk, hoofdzakelijk omwille v.d. wereldwijde crisis.
De rest is gazettenpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Kwestie van jou niet te kunnen verdenken van gazettenpraat: heb je daar ook een bron van, of op zijn minst een referentie, van die 250k die quasi elke piloot zou verdienen?

Laat ze verder maar staken die Air France kerels; als het boeltje overkop gaat, lossen ze het probleem eigenhandig op. Genoeg andere luchtvaartmaatschappijen die kwalitatief een pak hoger staan, om dat gat op te vullen.
Da's plezant in een discussie.
Hetzelfde getal gebruiken dat als loon gehanteerd wordt, maar de uitgeoefende functie zo laten zakken ...

Voor de rest vind ik het wel duidelijk:
het is een verworven recht in de privé dat je failliet kan gaan.
Dat is zelfs een basisvoorwaarde van het goed en fatsoenlijk draaien van onze economie.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 12:30   #13
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Da's plezant in een discussie.
Hetzelfde getal gebruiken dat als loon gehanteerd wordt, maar de uitgeoefende functie zo laten zakken ...
240000 per jaar, dat is ene bruto maandloon van dik 17000. Dat is meer dan het dubbele van de bedragen die Tavek net postte voor ervaren mensen.
En als je het puur over de benaming piloot versus commandant wil hebben: wie denk je dat die rollen op zich neemt in een vliegtuig? Een piloot, een co-piloot, een boordtechnicus en een "commandant" die het boeltje in de gaten houdt? Ik dacht het niet.

Dus ja, als Boduo dan komt zeggen alle ervaren piloten dat verdienen, dan mag hij/zij dat gerust eens onderbouwen. Niet dat dat antwoord er zal komen, maar goed.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 13:05   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
240000 per jaar, dat is ene bruto maandloon van dik 17000. Dat is meer dan het dubbele van de bedragen die Tavek net postte voor ervaren mensen.
En als je het puur over de benaming piloot versus commandant wil hebben: wie denk je dat die rollen op zich neemt in een vliegtuig? Een piloot, een co-piloot, een boordtechnicus en een "commandant" die het boeltje in de gaten houdt? Ik dacht het niet.

Dus ja, als Boduo dan komt zeggen alle ervaren piloten dat verdienen, dan mag hij/zij dat gerust eens onderbouwen. Niet dat dat antwoord er zal komen, maar goed.
Sorry, maar dat is niet waarmee ik je wou confronteren. Zelfs al is het of topic, maar den Tav sprak van ervaren boordcommandanten, en jij vergelijkt dat plots met quasi elke piloot.

Voor de rest kan je tien keer gelijk hebben; ik weet het niet, ik ken niets van die sector.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 13:53   #15
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Morgen is er een speciale ondernemingsraad bijeengeroepen op de hoofdzetel van Air France-KLM te Parijs. De vakbonden vrezen voor massaal jobverlies.
Bron : De Telegraaf
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 14:41   #16
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Sorry, maar dat is niet waarmee ik je wou confronteren. Zelfs al is het of topic, maar den Tav sprak van ervaren boordcommandanten, en jij vergelijkt dat plots met quasi elke piloot.

Voor de rest kan je tien keer gelijk hebben; ik weet het niet, ik ken niets van die sector.

.
Boordcommandant en piloot zijn dezelfde. Gezagsvoerder of kapitein, zo je wil. 't Is niet omdat Boduo woordspelletjes wil spelen, dat dat daarom plots enige betekenis heeft.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 14:44   #17
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Boordcommandant en piloot zijn dezelfde. Gezagsvoerder of kapitein, zo je wil. 't Is niet omdat Boduo woordspelletjes wil spelen, dat dat daarom plots enige betekenis heeft.
Ik heb een kotgenoot gehad die zijn vader boordcommandant was. Het neigde eerder naar die 7000-8000 bruto (fin de carriere) + vergoedingen dan die 20k per maand bruto die hier wordt gesteld.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 14:44   #18
Enter
Parlementslid
 
Enter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 1.991
Standaard

Werknemers hebben maar één recht: het werk doen wat hun baas hen beveelt te doen.

Wanneer was hier een bloeiende industrie en handel? Juist... ten tijde van Daens.

Toen wist een werknemer nog wat hij waard was. Zijn kostprijs en meer ook niet.
__________________
Dit profiel is gedeactiveerd.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 14:53   #19
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Da's plezant in een discussie.
Hetzelfde getal gebruiken dat als loon gehanteerd wordt, maar de uitgeoefende functie zo laten zakken ...

Voor de rest vind ik het wel duidelijk:
het is een verworven recht in de privé dat je failliet kan gaan.
Dat is zelfs een basisvoorwaarde van het goed en fatsoenlijk draaien van onze economie.

.
het is een axioma gegoten in wetten, dat je in de privé verplicht bent rendabel te werken. Dus ja vanaf je geen financiering meer rondkrijgt voor uw verlieslatend bedrijf wordt je inderdaad keihard gedumpt. Het is snoeien , of been amputeren, of verlieslatene operaties saneren, of failliet gaan. Dus je moet niet failliet gaan, maar je zult sowieso gans uw businessplan eens moeten herbekijken. Wat als de piloten allemaal 2 u meer vliegen voor hun wedde, wat als de vliegtuigen maar 20minuten stilstaan per vlucht, wat als de bagage beperkt wordt, wat als de vliegtuigen voller gezet worden, wat als we één personeelslid minder meenemen per vlucht, wat als we de ticketverkoop automatiseren zoals ryanair, wat als we onze luchthaven taks heronderhandelen, wat als de piloten niet onderworpen worden aan sociale lasten, wat als de piloten niet meer in hotel slapen maar op de vlucht... etc er zijn duizenden manieren om efficientie op te drijven
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 14:55   #20
Enter
Parlementslid
 
Enter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 1.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
het is een axioma gegoten in wetten, dat je in de privé verplicht bent rendabel te werken. Dus ja vanaf je geen financiering meer rondkrijgt voor uw verlieslatend bedrijf wordt je inderdaad keihard gedumpt. Het is snoeien , of been amputeren, of verlieslatene operaties saneren, of failliet gaan. Dus je moet niet failliet gaan, maar je zult sowieso gans uw businessplan eens moeten herbekijken. Wat als de piloten allemaal 2 u meer vliegen voor hun wedde, wat als de vliegtuigen maar 20minuten stilstaan per vlucht, wat als de bagage beperkt wordt, wat als de vliegtuigen voller gezet worden, wat als we één personeelslid minder meenemen per vlucht, wat als we de ticketverkoop automatiseren zoals ryanair, wat als we onze luchthaven taks heronderhandelen, wat als de piloten niet onderworpen worden aan sociale lasten, wat als de piloten niet meer in hotel slapen maar op de vlucht... etc er zijn duizenden manieren om efficientie op te drijven
Probeer dat maar eens uit te leggen aan een werknemer die maar voor een kleine winstmarge zorgt, maar wel in even grote luxe wil leven als zijn ondernemer.
Dat kan gewoon niet.

Kostenefficiëntie daar hebben die werklui nog nooit van gehoord. Steeds minder werken voor meer geld en allerlei extra voordelen.

Eens moet het stoppen he.
__________________
Dit profiel is gedeactiveerd.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be