Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 november 2014, 02:37   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 71.301
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Welk probleem van bereik, en voor wie juist ?
Voor de doorsnee konsument die niet elke dag zijn auto aan de lader wil hangen, maar 1 keer per 2 weken de tank op 5 minuten wil volgooien.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 08:35   #22
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

En dan vervolgens de inhoud van die tank omzet in CO2, fijn stof, benzeen, en weet-ik-veel-wat-voor-nog-andere kankerverwekkende troep...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 08:54   #23
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Voor de doorsnee konsument die niet elke dag zijn auto aan de lader wil hangen, maar 1 keer per 2 weken de tank op 5 minuten wil volgooien.
Aja die arme konsument is er ook nog. Ooit sterven ze uit.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 08:56   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 71.301
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
En dan vervolgens de inhoud van die tank omzet in CO2, fijn stof, benzeen, en weet-ik-veel-wat-voor-nog-andere kankerverwekkende troep...
Dat je dat nu doet met de uitlaat van de wagen, of in de fabriek waar men zonnepanelen maakt, troep zal er gemaakt blijven worden.

Het is wel gemakkelijker alle troep op een hoopje te vegen in een fabriek. Dat maakt kernenergie zo interessant, per kilowatt het minste troep van allemaal en nog eens gemakkelijk meetbaar erbovenop.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 09:11   #25
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat je dat nu doet met de uitlaat van de wagen, of in de fabriek waar men zonnepanelen maakt, troep zal er gemaakt blijven worden.
Ergens wel ja, maar enkel met je electro-auto zal je ooit de "Zero-Emission Zone" nog in mogen.

Citaat:
A Zero-Emission Zone (ZEZ) is a LEZ where only Zero-Emission Vehicles (ZEVs) are allowed. In such areas, all internal combustion engine vehicles are banned; this includes hybrid vehicles. Only all-electric vehicles are allowed in a ZEZ, along with walking and cycling and fully electric public transport vehicles, e.g. trams, electric buses etc.


Sign for Zero-Emission Zone
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 2 november 2014 om 09:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 09:21   #26
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zoek het eens op.
Hoeft niet, Maddox heeft het al uitgelegd.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 09:59   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 71.301
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ergens wel ja, maar enkel met je electro-auto zal je ooit de "Zero-Emission Zone" nog in mogen.
Da's dus geen probleem eigenlijk. Eerst zero-emissie zones, en later no go zones. Verbieden is toch zo leuk nietwaar.

Langs de andere kant, een beetje meer aandacht voor de steden waar mensen al elkaars scheten moeten inademen. Zo'n derdehands Mercedes diesel doet er net dat schepje teveel in de woonkern.

Ik moet eerlijk toegeven, als ik Brussel vergelijk met Stockholm, dan wint Stockholm het met vlag en wimpel.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 10:18   #28
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Da's dus geen probleem eigenlijk. Eerst zero-emissie zones, en later no go zones. Verbieden is toch zo leuk nietwaar.

Langs de andere kant, een beetje meer aandacht voor de steden waar mensen al elkaars scheten moeten inademen. Zo'n derdehands Mercedes diesel doet er net dat schepje teveel in de woonkern.

Ik moet eerlijk toegeven, als ik Brussel vergelijk met Stockholm, dan wint Stockholm het met vlag en wimpel.
Tja Maddox die ZEZ´s zouden wel eens sneller realiteit kunnen worden als men denkt, mmh ... een nieuwe Global Warming paniekgolf maar dan wel met echt stijgende temperaturen 5-10 jaar lang (gisteren liepen er zelfs in T-shirt over het kerkhof) zou daar wel eens kunnen voor zorgen.

Topicstarter is al een duidelijk signaal moest je het niet beseffen of wat verder denken.

Realistisch scenario ENKEL ballingsgebieden (VR, Roergebied, Randstad enz...) in pakweg 2025:

1. echte ZEZ zones in de stadskern, ook (mini) bussen ook enkel electrisch (vb buitenland), trams, metro sowieso.
(bepaalde plug-in auto´s - met detecteerbaar kenteken of OBU*- moeten dan in hun pure E-mode rijden)

2. LEZ in de overige stadsdelen (en sowieso geen diesels meer na monitoring PM 0,1 fijnstof en alarmgrenswaardes).

3. Snelwegen en expresswegen (stadsring) aan de rand van die steden, of zie idee TS:

- Vmax 100 �* 120 kmh voor E-wagens en bepaalde E-hybride die dan in E-modus rijden (gecontroleerd wordt zoals het D-mautsysteem*, komt 2016 wslk voor personenwagens) (linkerstrook place to be enkel voor die voertuigen die Electrisch rijden)

- Vmax 80 km voor de overige fossiele voertuigen 80 kmh, dus aanschuifen geblazen in de 1 �* 2 rijstroken vrachtwagens...

4. Ook mom geluidsoverlast (is ook milieu) kan men erbij denken die borden (meestal 80 kmh) bestaan bijna al eeuwig.

5. Eens buiten die ballingsgebieden doe maar op.

btw. bij "hernieuwbare-duurzame stroom" streeft Europa naar 50 %, Noorwegen haalt dat nu al. Duitsland zit aan quasi 20 % (kernernergie ~ 17 %) en staat daar al in voor het 2e grootste aandeel (na bruinkool...)

Citaat:
Verbieden is toch zo leuk nietwaar.
Tja roken is ook verboden in openbare ruimtes... (heeft ook wat tijd gekost)
Sign for Zero-Emission Zone
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 2 november 2014 om 10:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 10:21   #29
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat je dat nu doet met de uitlaat van de wagen, of in de fabriek waar men zonnepanelen maakt, troep zal er gemaakt blijven worden.

Het is wel gemakkelijker alle troep op een hoopje te vegen in een fabriek. Dat maakt kernenergie zo interessant, per kilowatt het minste troep van allemaal en nog eens gemakkelijk meetbaar erbovenop.
Nog nooit van "well-to-tank" en "tank-to-wheel" gehoord?

In a nutshell: om tot verbruikbare diesel of benzine te komen, wordt er enorm veel troep gemaakt. En het verbranden van die fossiele rommel genereert er op zijn beurt nog een stevige portie bovenop. En dan nog meestal op plaatsen waar die druppel er al lang teveel aan is (centra van steden, enz...)

Om tot oplaadbare elektriciteit te komen, wordt er inderdaad ook veel troep gemaakt (als we even de hernieuwbare bronnen over het hoofd zien). Maar dan houdt het op. Het verbruiken van die elektriciteit, eens ze opgeslagen zit in een batterij, vervuilt helemaal niet! That's the difference.

En het bouwen van een auto rondom een benzinetank of een batterij vervuilt evenveel.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 10:48   #30
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
En het bouwen van een auto rondom een benzinetank of een batterij vervuilt evenveel.
Volgens US-studie wat minder rond een (grote) accu.
Men hoeft namelijk helemaal geen verbrandingsmotor en zijn nodige delen te produceren, een E-motor is daar bescheiden tegen.

Hier nog een studie waar Electro het ook haalt van Aardgas:
http://www.sciencedirect.com/science...60544214008573



uit:
http://www.greencarcongress.com/2014...0924-onrl.html

Aardgas voor stroomopwekking is natuurlijk ook geen slechte keuze.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 2 november 2014 om 11:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 12:34   #31
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Volgens US-studie wat minder rond een (grote) accu.
Is gemakkelijk na te gaan.
Hoe goedkoper het product, hoe minder energie en grondstoffen er moeten worden aangesproken.
In auto van 10.000€ zal men minder energie en grondstoffen hebben gestopt dan in een auto van 100.000€.

Als morgen 1kWh elektrische energie evenveel kost als het equivalent in vloeibare brandstof dan mag je er zeker van zijn dat beide evenveel energie en grondstof vragen om het te produceren of 'oogsten'.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 12:36   #32
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
En het bouwen van een auto rondom een benzinetank of een batterij vervuilt evenveel.
Even de kostprijs vergelijken en je weet het antwoord.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 12:39   #33
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Even de kostprijs vergelijken en je weet het antwoord.
Op welke vraag?
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 13:39   #34
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Is gemakkelijk na te gaan.
Hoe goedkoper het product, hoe minder energie en grondstoffen er moeten worden aangesproken.
In auto van 10.000€ zal men minder energie en grondstoffen hebben gestopt dan in een auto van 100.000€.
Denk je, lijkt toch zeer kort door de bocht.
Bewijs het dan eens als het gemakkelijk na te gaan is, geef eens wat voorbeelden.

Ik geloof toch eerder in een wetenschappelijke studie hoor als jouw nattevinger.

Geef me dan eens enkele E-auto´s die uit een massaproductie komen.
Zeggen we pakweg minimum 500 á 1000 auto´s die per dag van de band rollen. Zijn er geen ?

Daar sta je dan met je prijskaartje.

Ik weet wat een auto kost die niet van de band rolt, en-of waar ze hoogstens 10 stuk per dag van gemaakt hebben.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 2 november 2014 om 14:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 13:55   #35
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En wat als er een elektrische black-out dreigt?
Eenvoudig, een nieuw verkeersbord voor e-auto's zoals bij smog
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 14:03   #36
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Eenvoudig, een nieuw verkeersbord voor e-auto's zoals bij smog
Dan wordt de stroom uitgeschakeld aan alle tankstations, tja geen brandstof meer...

De E-auto´s kunnen natuurlijk nog thuis opladen.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 14:16   #37
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dan wordt de stroom uitgeschakeld aan alle tankstations, tja geen brandstof meer...

De E-auto´s kunnen natuurlijk nog thuis opladen.
Bij een stroomuitval? Misschien in elke e-auto een Honda-generatortje op benzine voor bij stroomuitval
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 14:33   #38
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Bij een stroomuitval? Misschien in elke e-auto een Honda-generatortje op benzine voor bij stroomuitval
Ik verstond een dreigende blackout, waar ze bepaalde sectoren van het stroomnet gaan afkoppelen.

Bij een echte blackout werkt er natuurlijk niets meer en het land verzinkt in totale chaos... , benzine en diesel zal 1-2-3 niet meer verkrijgbaar zijn, en zonder stroom werkt een pomp niet.

Ik heb daarover - dus ook de gevolgen van een (deel)black-out - onlangs nog een interessant boek gelezen van Marc Elsberg (Duitse versie http://www.news.at/a/blackout-marc-e...chichte-326510 ).


http://de.wikipedia.org/wiki/Blackou...s_zu_sp%C3%A4t
Was een bestseller, ik had het boek als cadeau gekregen.

De NL-versie lijkt wel uitverkocht: http://www.bol.com/nl/p/black-out/92...35/?country=BE
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 2 november 2014 om 14:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 17:12   #39
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.937
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het geluid is perfect te organiseren hoor.
Een luidspreker of ..... waardoor we een motorgeluid horen.
Bestaat al in speelgoed!
Inderdaad , is wel nodig , want anders .... !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 19:15   #40
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik weet wat een auto kost die niet van de band rolt, en-of waar ze hoogstens 10 stuk per dag van gemaakt hebben.
Het bouwen van zo'n auto heeft dan ook niets te maken met het efficiënt gebruiken van energie en grondstoffen.
De prijs van die wagens bewijst dat.
Of denk je dat er ergens in de cyclus - idee, ontwerp, prototype, test en uiteindelijk de bouw zelf - massa's geld aan één van de vingers blijft plakken?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be