![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk naar zijn daden en ga wat minder af op zijn woorden. Hij laat zijn Belgisch kapitaal uitkopen door Iers kapitaal.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]() En? Zelfs als Coucke zijn geld investeert in buitenlandse bedrijven, blijft het geïnvesteerde totaal in België gelijk. Vanaf dat Coucke 1 cent investeert in een ander Belgisch bedrijf, gaat België er in zijn geheel op vooruit.
Wees eens niet zo nationalistisch ('Belgisch geld in Belgische handen').
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij koopt trouwens geen kapitaal uit. Hij verkoopt een onderneming. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke garantie is er dat die man zijn geld ook effectief in België zal investeren? Geen
Terwijl als je belastingen int en dat geld op die manier herverdeeld je bijna haarfijn kan bepalen dat dat geld ook effectief in België blijft. Toch ook iets om rekening mee te houden. Ik denk aan de financiering van banken tijdens de crisis van 2008. Die hielden dat geld bij in plaats van het te investeren. Die begonnen daarmee te speculeren in plaats van het in de economie te brengen. Een gezin zou dat geld hebben doen 'rollen'. enfin. Van mij mag men een neoliberaal beleid proberen. Mijn vrees is vooral een grotere kloof arm rijk en de daarmee gepaard gaande uitholling van de democratie. En of de kleine ondernemer zo veel beter af zal zijn? Ik betwijfel het. Die wordt juist meer en meer verdrongen door corporaties. Een lokale ondernemer steunen is geen probleem. Maar er zitten hier buitenlandse corporaties die massa's winsten maken maar via financiële constructies hun winst naar het buitenland verschepen en hier geen cent belasting betalen. Die dulden we omwille van de 'werkgelegenheid' enkel. Waarom die ruimte niet proberen op te vullen met lokale ondernemers. België is een pest voor een beginnend ondernemer. Of dat zal verbeteren. Ik betwijfel het. Er komen steeds wetgevingen bij die het de kleintjes moeilijker maken ten voordele van de corporaties. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 november 2014 om 23:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jawel, de man heeft in het verleden zijn onderneming steeds verder ontwikkeld in België. Hij heeft ook flink wat geld in de plaatselijke economie gestopt (als Waregemnaar weet ik dat nu eenmaal...).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() positief. Hopelijk verkoopt hij zijn bedrijf niet aan buitenlanders (denkend als 'nationalist'). Hoeveel procent is er nu in buitenlandse handen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist. Maar quantitative easing is in die zin ook eenmalig. Het geschenk dat de banken kregen ook.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 november 2014 om 23:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is wat Coucke zelf ter berde brengt.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom zou dat niet in buitenlandse handen mogen? Als het bedrijf hierdoor een grotere slagkracht krijgt bijvoorbeeld?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je een onderneming verkoopt stap je uit het kapitaal.
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() Het verkopen van bedrijven aan het buitenland vind ik toch strategisch gezien een domme zet in het belang van Vlaanderen.
De beslissingsmacht weggeven aan buitenlandse investeringsgroepen is dom. Zeer dom! |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een onderneming verkopen doe je door de aandelen te verkopen. De aandelen vormen het kapitaal van de onderneming.
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of het binnen Europa veel verschil maakt weet ik zo. Minder en minder. Maar tussen de VS en Europa maakt het wel een verschil als we dat geld kunnen in Europa herinvesteren in plaats van over de plas te sturen. In Latijns Amerika maakt het een enorm verschil heb ik gemerkt indien men ervoor kan zorgen dat buitenlandse corporaties hun winst in de VS en Europa uitbetalen als dividenden of herinvesteren in de plaatselijke economie. De overheid dient hier soms een zetje in de juiste richting te geven. Een plaatselijke ondernemer zal sowieso eerder de reflex hebben te investeren in wat hij kent. Enfin. Er zijn vele voordelen de macht niet te ver van huist e laten liggen. Maar u antwoordde niet op mijn vraag eigenlijk. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 november 2014 om 23:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() Inbev is een mooi voorbeeldje waarom dat dat dom is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die investering in Option is goed voor +- 1% van het kapitaal dat nu in Ierse handen zit.
![]() |
![]() |