![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in het weekend uitgaan kan ik me toch niet voorstellen zonder alcohol... zonder dat zou ik waarschijnlijk nooit een lief gevonden hebben destijds... het geeft wat extra durf... In Rusland begint men al met vodka of andere sterke drank bij het ontbijt... echt gestresseerd kun je het daar toch niet noemen, misschien wel iets te weini zelfs... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt niet.Integendeel.Populisme is eigenlijk de enige reden om drugs illegaal zie in de criminele sfeer te houden
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 november 2014 om 12:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kallikles
Citaat:
Er zal dus wel een verband zijn. (waarmee ik niet wil zeggen dat zwaar aan de drank/drugs zitten goed is hé) Citaat:
Citaat:
De aanpak en visie van geneesheren is ook niet altijd onomstreden. Zo grijpen de meeste veel te vlug naar antidepressiva, slaapmiddelen en andere medicatie voor kwalen die ook anders opgelost kunnen worden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetzelfde geldt bij ons voor drugs als cannabis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 13 november 2014 om 13:55. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je begint te denken dat essentiële kwaliteiten van jezelf zoals je mannelijke aantrekkingskracht niet meer in jezelf liggen, maar te wijten zijn aan een product buiten jou, dat je als mens zelf hebt gecreëerd, namelijk de drank, dan bevind je je in een klassieke situatie van vervreemding zoals Marx die beschreef. Wat binnen het kapitalisme ook niet abnormaal is... ![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 13 november 2014 om 14:07. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Parlementslid
|
![]() Ach, blow er allemaal (die daar zin in hebben) maar op los. Van mijn part loopt de halve wereld zo stoned als een garnaal. Hulpverleners hebben in elk geval werkzekerheid.
Ik ben blij dat ik al op tram 5 zit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kallikles
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nogmaals, dit is geen pleidooi voor drank- en drugsmisbruik, maar wel dat de kwestie ingewikkelder is dan je op het eerste zicht zou denken. Citaat:
Drank en drugs zijn niet echt medicijnen, wel kunnen ze bepaalde mensen helpen om zich tijdelijk beter te voelen. Daar is op zich niets mis mee, zolang het onder controle blijft. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat je het, zoals steeds, een beetje te zwart/wit ziet. Heeft Marx het ooit gehad over alcoholmisbruik? Als dat zo is dan hebben de Russische bolsjevisten dat hoofdstuk dan toch overgeslagen... (pas op, er vonden wel degelijk campagnes plaats tegen alcoholmisbruik in de Sovjet-Unie, omdat er ook erg veel gedronken wordt, nu trouwens nog meer dan toen). Maar ik herinner me nog goed dat ook de leden van de communistische partij dronken, en dat toasten bij elke vergadering of ceremonie hoorde. (zoals nog steeds). Ook de Cubaanse communisten kun je niet los zien van rum en sigaren... Laatst gewijzigd door tomm : 13 november 2014 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar zo krikkel? Waarom niet gewoon antwoorden op mijn stellingen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2) Dus moet ik er in het vervolg van uit gaan dat, als ik een meningsverschil heb, ik automatisch ongelijk heb, of wat? 3) Het is aantoonbaar (in alle mogelijke centra) dat de gevolgen van drugs (voor alle duidelijkheid ook drank) niet min zijn!! En voor allen die daar aan twijfelen zou ik aanbevelen om een keertje een bezoekje te plegen. Als je adressen wil....geef maar een gil! 4) OK, in die context heb je gelijk. Alleen wil ik op de gebruikers (nog) geen etiket 'crimineel' kleven. 5) Dat heb ik ook niet beweerd. Ik lees gewoon wat er staat en op basis daarvan geef ik mijn bevindingen. Voil�* ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2) Als u wat uw bron (KU Leuven) vermeld voor waar aanneemt en daarop uw mening uitbouwt, waarom kan je hen dan ook niet volgen in hun standpunt voor legalisatie? 3) Die gevolgen zijn er inderdaad, en niet te miskennen ook. Maar die zijn er altijd, of het nu legaal is of niet. Voor zwaardere drugs kan na decriminalisatie het aantal verslaafden zelf dalen zoals in Portugal het geval is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 november 2014 om 15:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Leg dat eens uit aub. Jij vind dat het ontraden van druggebruik middels een zeer strenge regelgeving een populistische maatregel is? Welnu, ik vind van niet en dat is mijn mening, niet meer maar ook niet min. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Parlementslid
|
![]() Beste Fred, je hebt er geen idee van hoe goed ik mij voel. Alleen heb ik geen behoefte aan drugs en op basis van wat ik zie heb ik er geen goed oog in. Ik vraag me af wat de gevolgen zullen zijn binnen 20 - 30 - 40 jaar. Ik heb er zo mijn gedacht over (en niet alleen ik).
|
![]() |
![]() |