Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2014, 16:35   #61
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Elk heeft zo zijn kantoor: Om rustig te kunnen werken en niet naar het oeverloos gezwets van de rest van de werknemers te moeten luisteren. (Kinderen naar school, een voetbalmatch,... kortom allemaal NIET werkgerelateerde zaken)

3/4 is precies eeuwig in verlof: Op zakenreis, studiereis,... voor de onderneming

De rest zit zijn gazet te lezen: Om de maatschappijn,marktschommelingen en dergelijke te kunnen inschatten

Af en toe kijken ze eens naar de winst: Die winst bepaalt wel jullie werkgelegenheid.

En wat niet winst maakt verkopen ze: Nogal wiedes. Als je een oude wagen hebt en die begint meer en meer te verbruiken. Wat doe je dan? Dan verkoop je die. En een ondernemer zou dat ineens niet mogen?

"Laten ze doen": Jammer genoeg moet je de (meeste) werknemers inderdaad alles voorkauwen en dat tot in het treurige toe.
En de mensen maar wijsmaken dat een bedrijf winst maakt net dankzij die CEO.

Tenzij het geen winst maakt maar dat ligt dan weer aan de anderen.
Oud 26 november 2014, 16:35   #62
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Niks plezants aan dus ? En dan die eenzaamheid altijd en overal....dat vooral moet erg zijn
Een voordeel is nog dat je bijna bij elk ander bedrijf aan de slag kan.
Management is management.
Oud 26 november 2014, 16:36   #63
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Kijk gewoon eens in je omgeving naar "gewone" werknemers en vraag eens of ze na hun uren nadenken om hun job efficiënter te kunnen uitvoeren.

Hoeveel % gaat ja zeggen, denk je?
Als je op 1 jaar zo veel verdiend als die gewone werknemer op gans zijn leven mag je toch een beetje nadenken toch ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 16:37   #64
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er zijn CEO s van multinationals die hun bedrijf in jaren niet bezoeken.
Er zijn er zelfs die ze nooit bezoeken.
Oud 26 november 2014, 16:40   #65
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Er zijn CEO s van multinationals die hun bedrijf in jaren niet bezoeken.
Er zijn er zelfs die ze nooit bezoeken.
Ze moeten er ook nog tijd voor vinden he Er zijn nu éénmaal plezantere dingen te beleven als CEO.Ik heb daar begrip voor ..je bent eenzaam...geen privé leven ...en je zit met al dat geld in uw zakken.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 november 2014 om 16:43.
Oud 26 november 2014, 16:41   #66
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Uiteraard zijn de titels van CEO wel gretig in trek.
Wat feitelijk in vele gevallen gewoon verwanten zijn. Filiaalhouders.
Of gedelegeerde bestuurders die aangesteld worden om...verantwoordelijk te zijn bij faillissementen en zo.
Afijn verkeerdelijk gekozen titels.
Oud 26 november 2014, 16:51   #67
Ambiorix1966
Partijlid

Standaard

290,000 Euro is dan ook echt niet markconform voor een topmanager.
Ik werkte als 30-er 10 jaar geleden bij één van de grootste internationale multinationals in België en ik had toen al salaris en benefits met een full cost van meer dan 250,000 euro. Ik had bovendien nog een vice-president (+/-500k) en president (+/-1000k) boven mij.
Ambiorix1966 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 16:58   #68
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix1966 Bekijk bericht
Ik werkte als 30-er 10 jaar geleden bij één van de grootste internationale multinationals in België en ik had toen al salaris en benefits met een full cost van meer dan 250,000 euro. Ik had bovendien nog een vice-president (+/-500k) en president (+/-1000k) boven mij.
Wat doe jij met al dat geld ?
Oud 26 november 2014, 17:30   #69
Ambiorix1966
Partijlid

Standaard

Citaat:
Wat ik vooral deed met die 250k was sponsoren van de staat. Na de inhalige staat had ik ongeveer 100k over + auto + onkosten.
Ik heb hier van geleefd, een huis gekocht en gespaard. Met het spaargeld een zaak overgenomen en heb nu meer dan 50 man in dienst.

Laatst gewijzigd door Ambiorix1966 : 26 november 2014 om 17:44.
Oud 26 november 2014, 17:33   #70
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Typische afgunst-reactie.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 17:37   #71
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Akkoord dat dat wel wat werk vereist, maar dat verantwoordt niet het gigantische loonverschil met andere mensen die in het bedrijf werk verrichten, vind ik.
Sommige mensen zijn hun geld in goud waard, andere zijn geen schop voor hun broek waard. Je kunt het maar weten door ermee te werken. Je spreekt een salaris af, maakt contracten, raad van beheer keurt het goed; Die mens begint te werken, en je evalueert hem op zijn prestaties. Dus na 2-4 jaar heeft hij inderdaad kans om afgerekend te worden, een bonus aan zijn neus zien voorbijschieten en met een frustratie rijker weer op de arbeidsmarkt mag gaan solliciteren. Als mijnheer toevallig een huis aan het afbetalen is, en nog drie kinderen heeft die moeten studeren, en een vrouw die niet werkt, is dat niet plezant.

Soms beginnen ze goed, ze bloeien dan, ze geraken uitgeblust en op een bepaald moment is het tijd dat er inderdaad een andere aan het hoofd staat.

Kijk ik vraag mij altijd af waarom ik die kop van rudy de leeuw zo 20 jaar op mijn scherm zie komen, en waarom Justaert al 40 jaar op mijn scherm komt uitleggen hoe de sociale zekerheid in elkaar moet zitten...

Voor zover ik dat begrijp zijn dat dynastien, waar zij als een vorst regeren, en waar niemand hen in feite van hun post jaagt, ondanks het feit dat ze na 3-5 jaar ook niet meer schitteren in hun ideeen of gedachtengoed. Een manager in de privé gaat sneller aan jobrotatie doen dan bij de overheid. En dat is ook een inefficientie.

Laatst gewijzigd door brother paul : 26 november 2014 om 17:39.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 17:58   #72
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hebben het dan ook niet over de TOP
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 18:17   #73
Ambiorix1966
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
We hebben het dan ook niet over de TOP
290k dan krijgt ge mannen zoals gepistoneerde Jannie Haeck. Danku Jogan.

Laatst gewijzigd door Ambiorix1966 : 26 november 2014 om 18:17.
Oud 26 november 2014, 18:23   #74
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De draad is ontploft wat aantal posts betreft, dus misschien herhaling:

Croo had beter meteen ook gezegd dat de staat beter de private ondernemingen privaat moet laten of maken.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 19:46   #75
Tavek
Banneling

Standaard

Ik vind het jammer dat we grote innovators en denkers minder betalen dan managers. Veel meer dan een professorsalaris (120k per jaar op volledige ancienniteit en rang) geraken die mensen niet, maar hun bijdrage is een veelvoud van een topmanager.

Ik ben daarom verheugd dat sommigen nog een nobelprijs van 860k euro mee naar huis nemen. Helaas schatten wij de Didier Bellensen hoger in dan een Dr. Englert of Higgs.

Beetje maatschappijverloedering.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 20:36   #76
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Helaas schatten wij de Didier Bellensen hoger in dan een Dr. Englert of Higgs.
Dat die man met zijn ongelofelijke kwaliteiten nu nog geen miljoenen betaalde baan in het buitenland gevonden heeft. Hoe is het toch mogelijk?

Dat die daar zo blind zijn voor het ontzagwekkende talent van Didier...
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 20:37   #77
Ambiorix1966
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik vind het jammer dat we grote innovators en denkers minder betalen dan managers. Veel meer dan een professorsalaris (120k per jaar op volledige ancienniteit en rang) geraken die mensen niet, maar hun bijdrage is een veelvoud van een topmanager.

Ik ben daarom verheugd dat sommigen nog een nobelprijs van 860k euro mee naar huis nemen. Helaas schatten wij de Didier Bellensen hoger in dan een Dr. Englert of Higgs.

120k voor een professor is dikwijls overbetaald, wat een onzin kunnen mannen als Marc d'Hooghe niet uitkramen op mijn kosten.
Er zijn kennissen van mij die naast hun professorstatuur een eigen bedrijf hebben opgestart en daar een geneesmiddel ontwikkeld hebben en ik kan je zeggen die lachten met 120k.
Oud 26 november 2014, 20:51   #78
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
120k voor een professor is dikwijls overbetaald, wat een onzin kunnen mannen als Marc d'Hooghe niet uitkramen op mijn kosten.
Er zijn kennissen van mij die naast hun professorstatuur een eigen bedrijf hebben opgestart en daar een geneesmiddel ontwikkeld hebben en ik kan je zeggen die lachten met 120k.
Nu praat ge over sociologen en dergelijke. De academische variant van de sales en marketing mannetjes: veel wind, weinig inhoud. Meestal is het zo dat hoe zwakker en minder innovatief uw product is, hoe meer ge moet inzetten op dit departement.

Neen neen, ik had het over fysici, ingenieurs, bio-technologen, scheikundigen...mensen die de vooruitgang van morgen bewerkstelligen. Die hun werk publiceren voor de gehele maatschappij om te gebruiken. Mensen die over 100 jaar nog steeds gekend zijn voor hun werk. De gemiddelde KMO baas of manager, die heriner je je zelf niet meer als ze een paar jaar uit de firma weg zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 20:57   #79
Ambiorix1966
Partijlid

Standaard

Citaat:
Nu praat ge over sociologen en dergelijke. De academische variant van de sales en marketing mannetjes: veel wind, weinig inhoud. Meestal is het zo dat hoe zwakker en minder innovatief uw product is, hoe meer ge moet inzetten op dit departement.

Neen neen, ik had het over fysici, ingenieurs, bio-technologen, scheikundigen...mensen die de vooruitgang van morgen bewerkstelligen. Die hun werk publiceren voor de gehele maatschappij om te gebruiken. Mensen die over 100 jaar nog steeds gekend zijn voor hun werk. De gemiddelde KMO baas of manager, die heriner je je zelf niet meer als ze een paar jaar uit de firma weg zijn.
noem eens een prof die volgens jou met brut 120k de laatste 10 jaar een ongelooflijke uitvinding gedaan hebben en binnen 100 jaar nog gekend is. ik ben benieuwd.

Laatst gewijzigd door Ambiorix1966 : 26 november 2014 om 20:58.
Oud 26 november 2014, 21:09   #80
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ok ja, een soort van verloedering of oneerlijkheid.
Helmut Lotti verdient meer dan een Vlaamse topper viool of piano.
Een topper voetbal in Vlaanderen verdient meer dan een topper basket in Vl ... meer dan een topper volley ...
Een arbeider in de chemie of in de tuinbouw ...

Daar staat niet in de grondwet, noch in de bijbel of koran, dat het leven eerlijk is.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be