![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#1901 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terzijde wil ik wel even opmerken dat de cartoons bepaald beledigend waren. Ook gek dat de katholieke kerk, het christendom en de Islam de volle laag kregen, maar nooit het Jodendom of bvb. de Holocaust... Het Westen heeft ook haar heilige huisjes, en zou er goed aan doen wat meer respect op te brengen voor de heilige huisjes van andere culturen.
In Rusland is het belachelijk maken van erkende religies verboden. Natuurlijk vergoelijkt dat in geen enkel opzicht de brutale massamoord in Parijs, maar het is wel een feit dat het belachelijk maken van religie op een gebrek aan respect voor de andere wijst, en de dialoog tussen moslims en christenen geenszins ten goede komt. |
![]() |
![]() |
#1902 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Ah, Vlamingen ( en den Duc) + humor: komt nooit goed! ![]()
#1903 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#1904 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(Zal wschl geen gewoonte worden ![]() |
|
![]() |
![]() |
#1906 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Voor mij zijn die veroordelingen uit de moslimwereld voorlopig dan ook niet veel meer dan window dressing om het verwoest imago van de islam te compenseren. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#1907 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=459
![]() |
#1908 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
#1909 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Natuurlijk vergoelijkt dat in geen enkel opzicht de brutale massamoord in Parijs PUNT!!! Geen maar meer.
Mein Land Laatst gewijzigd door F.B. : 10 januari 2015 om 14:34. |
|
![]() |
![]() |
#1910 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#1911 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja , de Koran, wat gisteren ook nog maar even bevestigd werd door een moslim die we betalen als expert in terrorisme ( uitzending Terzake gisteren) staat geweld toe, onder bepaalde voorwaarden. De profeet gebruikte immers zelf geweld. Waarheden als koeien! ( opvallend hoe de intervieuwster niet eens op die uitspraken inging) maar dat betekent niet dat moslims niet de vrijheid hebben om die passages te verwerpen in het een hedendaags licht te zien! Wanneer ze dit doen verdienen ze steun, niet uw kritiek. Juist deze beweging, waarbij geweld wordt veroordeeld, moet je steunen en met mensen zoals die " expert" die even aanhaalt dat het mag onder voorwaarden, daar moet je mee indiscussie gaan! |
|
![]() |
![]() |
#1912 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit soort mensen verdient onze steun. Maar als dat zou gebeuren, zal de kritiek dat we ze pamperen eens te meer klinken. |
|
![]() |
![]() |
#1913 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Voor jou blijkbaar wel. Moorden moet onder die omstandigheden kunnen? Er is altijd wel iets dat dit rechtvaardigt... Ik heb bovendien nergens gepleit om iets te verbieden.
Mein Land Laatst gewijzigd door F.B. : 10 januari 2015 om 14:51. |
|
![]() |
![]() |
#1914 |
Europees Commissaris
|
![]() De hypocrisie aan de kaak gesteld in een uitstekend artikel van de hand van Rudi Rotthier:
http://m.knack.be/nieuws/wereld/wat-...=2721532006146 Wat "De Duivelsverzen" van Salman Rushdie ons kunnen leren...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 10 januari 2015 om 15:18. |
![]() |
![]() |
#1915 |
Europees Commissaris
|
![]() Diegenen die DIE aanslagen plegen, als in "die welbepaalde aanslagen waarin moslims aanslagen plegen die achteraf als niet moslims worden betiteld"...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
#1916 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#1917 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het zou de eerste keer niet zijn dat er hier "verhaaltjes" verzonnen worden om reacties uit te lokken.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
#1918 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 10 januari 2015 om 15:04. |
|
![]() |
![]() |
#1919 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1920 |
Secretaris-Generaal VN
|