Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 10 januari 2015, 13:37   #1881
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Wat vond ze van de cartoons die jaren terug en nu in de spotlight stonden?
Vraag haar de volgende keer of zij vindt dat Charlie Hebdo en het Deens dagblad voorzichtiger hadden moeten geweest zijn.
Indien het antwoord 'neen' is, gezien haar expertise en diploma, een asset voor ons land en gemeenschap.
Indien wel, dan is ze nog niet helemaal 'gered'.
Ik heb ze islam cartoons getoond van Charlie, Je kon ze 100 m verder nog horen lachen. Meer is voor mij niet nodig.
DucDEnghien is offline  
Oud 10 januari 2015, 13:39   #1882
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, iemand die stelt dat hij een ferme aanhanger is van Mein Kampf, maar die stelt dat mensen die joden aflappen, krapuul zijn, hebben ergens iets kleuterachtig, he.

De tekenaars van Charlie Hebdo hadden de Profeet beledigd, en een immam had een fatwa uitgesproken, die volledig gerechtvaardigd was: ten eerste is het AFBEELDEN van de Profeet al een doodzonde, en hem nog eens belachelijk maken ook is nog erger.
Een fatwa moet normaal gezien door elke gelovige trachten uitgevoerd te worden. Dat is wat die gasten gedaan hebben.

Zij hebben *perfect volgens de muzelmaanse doctrine gehandeld* in de geest en in de letter.
Ik heb het over hoe je de mening van die vrouw in twijfel trekt. Conform de stelling "als ze het veroordeelde, zal ze wel dom of slecht geïnformeerd zijn."

Laatst gewijzigd door dalibor : 10 januari 2015 om 13:40.
dalibor is nu online  
Oud 10 januari 2015, 13:40   #1883
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik heb ze islam cartoons getoond van Charlie, Je kon ze 100 m verder nog horen lachen. Meer is voor mij niet nodig.
Dan is dat meiske, als moslima, zwaar aan het dwalen !
Oud 10 januari 2015, 13:41   #1884
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik heb het over hoe je de mening van die vrouw in twijfel trekt. Conform de stelling "als ze het veroordeelde, zal ze wel dom of slecht geïnformeerd zijn."
Omdat dat ook zo is.

Zij heeft misschien een ANDERE religie uitgevonden, zonder het te weten, maar het is alvast geen volgelinge van de Koran.
Oud 10 januari 2015, 13:43   #1885
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Mijnheer de intellectueel met zijn wetenschappelijke diploma's gaat het eens zeggen. Hij heeft die dames nog nooit ontmoet, nog nooit gezien, nog nooit één woord tegen gesproken maar hij heeft wel al zijn oordeel klaar. You're not only a fucking, you're a total failure.

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 10 januari 2015 om 13:43.
DucDEnghien is offline  
Oud 10 januari 2015, 13:44   #1886
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat dat ook zo is.

Zij heeft misschien een ANDERE religie uitgevonden, zonder het te weten, maar het is alvast geen volgelinge van de Koran.
De president van Iran heeft de koran ook verkeerd gelezen dan.

Citaat:
De Iraanse president Hassan Rouhani veroordeelt de terroristische aanslagen in Parijs en benadrukt dat de islam een religie van vrede is. "Wij veroordelen elke vorm van terrorisme, of dat nu in Libanon of Palestina is, of in Parijs of de VS", meldt hij. Ook Hezbollah veroordeelt de terreur.
Terreuraanslagen door radicale moslims zullen alleen maar de islamofobie in de wereld bevorderen, zegt hij. "De profeet Mohammed had het altijd over rechtvaardigheid, nooit over wraak", aldus Rouhani. "Hij riep op tot voorzichtigheid en vergeving, niet tot geweld."

Ook Hassan Nasrallah, de leider van de sjiitische terreurorganisatie Hezbollah, veroordeelt de aanslagen. Hij noemt wat in Parijs gebeurd is, erger dan de boeken, films en cartoons die de profeet beledigd hebben.
dalibor is nu online  
Oud 10 januari 2015, 13:45   #1887
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een asset dus.
Ze is niet de enige en ik ken er ook voor wie het enige kenmerk slechts beperkt is tot het niet eten van varkensvlees net zoals wij nog eens naar een begrafenis gaan of een huwelijk in de kerk.
Oud 10 januari 2015, 13:47   #1888
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Een asset dus.
Ze is niet de enige en ik ken er ook voor wie het enige kenmerk slechts beperkt is tot het niet eten van varkensvlees net zoals wij nog eens naar een begrafenis gaan of een huwelijk in de kerk.
En die mensen worden ook door Zemmour geviseerd. Mensen die elk voor zich hun eigen leven hebben uitgestippeld die al bij al niet zo heel veel verschilt van die van heel wat autochtonen.
DucDEnghien is offline  
Oud 10 januari 2015, 13:51   #1889
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijnheer de intellectueel met zijn wetenschappelijke diploma's gaat het eens zeggen. Hij heeft die dames nog nooit ontmoet, nog nooit gezien, nog nooit één woord tegen gesproken maar hij heeft wel al zijn oordeel klaar. You're not only a fucking, you're a total failure.
Wat Patrick wil zeggen (veronderstel ik) is in hoeverre zij nog moslim is aangezien de meerderheid van de moslims in de wereld de koran nog steeds als het letterlijke woord aanschouwen.
Waarom vinden de moslims het afbeelden van de profeet beledigend? Toch wel omdat het in de koran staat dat het niet mag, of niet?
Oud 10 januari 2015, 13:54   #1890
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat dat ook zo is.

Ziehier de autistische kijk van een ingenieur op levensbeschouwing.
dalibor is nu online  
Oud 10 januari 2015, 13:54   #1891
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En die mensen worden ook door Zemmour geviseerd. Mensen die elk voor zich hun eigen leven hebben uitgestippeld die al bij al niet zo heel veel verschilt van die van heel wat autochtonen.
Ik voel me, ondanks ik gedoopt ben en mijn communies heb gedaan, helemaal niet beledigd als men de katholieke kerk aanvalt, zelfs niet vanuit een andere religie.
Simpelweg omdat ik me buiten die kliek plaats.

Dus waarom zou ze zich dan geviseerd moeten voelen door Zemmour?
Oud 10 januari 2015, 13:55   #1892
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Wat Patrick wil zeggen (veronderstel ik) is in hoeverre zij nog moslim is aangezien de meerderheid van de moslims in de wereld de koran nog steeds als het letterlijke woord aanschouwen.
Waarom vinden de moslims het afbeelden van de profeet beledigend? Toch wel omdat het in de koran staat dat het niet mag, of niet?
Dat maken zij uit, elk voor zich.
DucDEnghien is offline  
Oud 10 januari 2015, 13:56   #1893
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was ook verheugd dat te lezen.
Is de fatwa tegen Salman Rushdie eigenlijk al herroepen?
Enkel een artikel van de hand van Bert Anciaux uit 2010 stelt dan nog tussen haakjes dat het werd herroepen, maar hij toont geen bron, en in een artikel van 2013 van de gekende Iraanse Nederlander Afshin Ellian stelt deze dat het nog niet werd herroepen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 10 januari 2015 om 13:58.
Nierika is offline  
Oud 10 januari 2015, 13:57   #1894
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Ik voel me, ondanks ik gedoopt ben en mijn communies heb gedaan, helemaal niet beledigd als men de katholieke kerk aanvalt, zelfs niet vanuit een andere religie.
Simpelweg omdat ik me buiten die kliek plaats.

Dus waarom zou ze zich dan geviseerd moeten voelen door Zemmour?
Omdat Zemmour haar wil deporteren waar ze zogezegd vandaan komt.
DucDEnghien is offline  
Oud 10 januari 2015, 13:58   #1895
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik lees is louter de verklaring dat de reactie niet in evenwicht was met de daad. Zou eraan moeten mankeren.
Wat zou er moeten 'vergeven' worden, tenzij hij het had over het neerknallen van de redactie?
Oud 10 januari 2015, 14:01   #1896
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat Zemmour haar wil deporteren waar ze zogezegd vandaan komt.
Dát zou inderdaad fout zijn.
Oud 10 januari 2015, 14:10   #1897
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Hezbollah leider zegt dat terroristen meer schade aan de Islam toebrengen dan de cartoonisten. http://www.jpost.com/Middle-East/Hez...artoons-387249

Hezbollah staat op de Europese terreurlijst, ten onrechte volgens mij. Het is een verzetsorganisatie tegen Israelisch terrorisme in hun regio. Europese en Amerikaanse veiligheidsdiensten hebben veel tijd en moeite verloren door op zulke organisaties te focussen, terwijl de echte terroristen soms zelfs hulp kregen. (zoals de gebroeders verantwoordelijk voor de aanslag in Boston, kregen politiek asiel in de VS omdat ze tegen Rusland vochten)(Verhofstadt pleitte op een bepaald moment om wapens te leveren aan de islamistische terroristen in Syrië... nu is daar gelukkig geen sprake meer van)

En laat ik het nogmaals herhalen, al deze organisaties kennen hun oorsprong in het Afghanistan van de jaren 80, toen de CIA op grote schaal islamisten trainde, recruteerde en bewapende in de strijd tegen de communisten. Met hulp uiteraard va Saudi Arabië. De meeste van deze terroristische organisaties hebben banden met Saudi Arabië of zijn geïndoctrineerd in door Saudi Arabië gefinancierde madrasa's of moskeeën.
tomm is offline  
Oud 10 januari 2015, 14:10   #1898
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg Patrick; ik weet niet hoe goed je vertrouwt bent met dit forum; maar ik zou niet te veel belang hechten aan de verzonnen verhaaltjes van "rijke bedrijfsleider" AyneRand/DucDenghien.
stropdrager is offline  
Oud 10 januari 2015, 14:10   #1899
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
We zouden zelfs McCarthy-achtige dingen kunnen organiseren, en mensen die verdacht worden van pro-islam sympathieen of erger, daden, met nep-processen het leven heel zuur te maken (en eventueel "ongelukken" te laten overkomen).
Om zo grote chaos te creëren en daaruit zal minder staatsmacht uit resulteren en we minder belastingen moeten betalen.
jogo is offline  
Oud 10 januari 2015, 14:16   #1900
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn vrouw geeft les in een Franse school, en na de gebeurtenissen had het ministerie van onderwijs besloten om een "rouwschrift" in elke school laten te ondertekenen door de leerlingen. Een goed kwart van het boekje in haar school stond vol met uitspraken zoals "dik verdiend voor de beledigers van de Profeet". Vandaar dat dat initiatief met stille trom is afgevoerd en je er niks van hoort op de TV or radio he.
Er is in Frankrijk heel veel verzet tegen de dubbele standaard van de overheid.

Dat jonge leerlingen dát ook inzien is hoopgevend.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Neen, niet alle moslims zijn potentiële terroristen, maar diegenen die die aanslagen plegen en terreur zaaien, ..., zijn wel allemaal moslim.
Ik wist niet dat Timothy Mcveigh moslim was....
Of het Israelische leger (alhoewel daar wel moslims in zitten)
Of...
Eberhard Leclerc is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be