![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik herinner me een keer op het vliegveld, ze haalden me uit de rij omdat de drughond "drugs rook" bij mij, statistisch gesproken heb ik dan drugs bij. Uiteindelijk, drie uur later, mijn vlucht was lang vertrokken, mocht ik beschikken, want ze vonden geen drugs, niet op mij, en niet in mijn bagage. Nu, ik wist wel wat er aan de hand was, letterlijk dan, want de kerel die me afgezet had op het vliegveld, die had voor we vertrokken een jointje gerold, en aan het vliegveld gekomen gaf hij me een hand ter afscheid, en het was dat dat de hond rook. Een andere keer, mijn reisgezel had een hond die in het verleden bevallen was in zijn koffer, ze hadden die koffer met wat dekens in gebruikt als nest. Uiteraard, de drughond op de vlieghaven besnuffelde de koffer langs alle kanten, statistisch gesproken zat er dus drugs in die koffer. Die koffer hebben ze helemaal uit elkaar gehaald want het bevallingsverhaal werd op hoongelach onthaald. Helemaal kapot, alles opengesneden met messen, boormachines om door de metalen delen te boren, de koffer was volledig vernield. Uiteindelijk mochten we gaan met de boodschap dat hij een nieuwe koffer mocht kopen en de rekening binnenbrengen. Statistisch gesproken waren we natuurlijk schuldig...
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Banneling
|
Citaat:
mijne gok, maar ik geef toe, die gok is niet gebaseerd op statistiek of enige effectief uitgevoerde kansberekening, is dat gij en uwe maat er nog altijd goed vanaf gekomen zou zijn. |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Banneling
|
dat is toch wel t voordeel van zo'n forum tov een ordinair café hé ... in een café is t altijd afwachten of er met zoiets gelachen wordt, dan wel dat ge er een muilpeer voor krijgt.
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Dat kan echter te maken hebben met het aantal vergelijkingspunten (meer punten = duurder) , of met contaminatie van het staal, waardoor minder punten beschikbaar zijn. Die negen mensen - moest men ze kunnen opsporen en testen - zullen met grote waarschijnlijkheid ook allemaal naaste familie van elkaar zijn. In tegenstelling tot een vingerafdruk zit in een DNA-profiel veel meer unieke erfelijkheidsinformatie. |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je hebt wel een verkeerd beeld van die DNA profielen.
http://evolution.berkeley.edu/evolib...ngerprints.gif Als je die foto's ziet is dat redelijk duidelijk op het eerste zicht, maar wat is dat in feite zo'n profiel... IN feite wat doen ze, je hebt bvb 32 chromosomen, en ze zoeken daar een stukje uit nu ze ontrafelen die DNA niet, he dat is gewoon grofweg een opeenstapeling van gans die DNA helix die je daar ziet dat ze onder de microscoop zo'n foto'tje zien. In feite is het al een mirakel dat op dat ruwe niveau er al zo'n duidelijk verschil te zien is tussen mensen... Want op 'moleculair niveau' moet het verschil tot op het BIT nauwkeurig zelfs te bepalen zijn. Toch doet men dat niet inderdaad, men kijkt gewoon naar uw ruwe profiel Nu toegegeven als er ee ndelict is met sperma, en je moet bewijze ntussen drie verdachten wie er iemand verkracht heeft , dan is het zaakje meestal vlug geklonken op die manier, tenzij je met tweelingen of dichte familie te doen zou hebben. Maar daar is inderdaad iets over te zeggen, als je tweelingen zou hebben heb je niet bewezen of die tweelingbroer eventueel niet de misdadiger zou zijn, dus erzouden in principe een veelvoud mensen kunnen zijn die knal identiek hetzelfde profiel hebben maar die mogelijk ook verdacht zouden kunnen worden. Wat jij nu van droomt is dat je het spermastaal neemt, je matcht gewoon op de databank en hopla je krijgt een lijstje van vier verdachten. Die vier verdachten worden ondervraagd en klaar is kees. Nu probleem zou omgekeerd zich stellen. eenmaal je die gasten zou vinden, zou je om te beginnen 4 mensen zitten ondervragen waarvan er 3 helemaal niet moeten verdacht worden. Je wordt dus verdacht van een misdaad, niet omdat je dat gedaan hebt, maar gewoonweg omdat uw DNA foto'tje toevallig gelijkt op die misdadiger zijn DNA... en dat is nu vind ik een beetje heel ver gezocht Stel u voor, je bent limburger, er wordt een meisje verkracht in WVL , en je mag eventjes gaan uitleggen aan het politieburo waar je zat die avond... Je zat gewoon thuis TV te kijken, uw vrouw kan het bevestigen en klaar is kees, maar geef toe waarom in godsnaam zou jij moeten opgespoord en onderzocht worden voor iets dat je geen reet mee te maken heeft. De politie zou indirect niet meer gaan zoeken naar de misdadiger, maar de misdadiger klissen die toevallig een slecht alibi heeft, of de misdadiger vastzetten die toevallig geen goeie uitleg kan geven en zich zenuwachtig maakt. Of nog erger gewoon uw dossier kneden tot het matcht als het ware. Je bent onschuldig maar ze ondervragen u tot in het oneindige tot er een kraakt en toegeeft... terwijl de echte krimineel toevallig kan ontsnappen... Anderzijds moet ik zeggen, in het geval Dutroux zou het rapper tot oplossingen geleid hebben, daar ben ik ook van overtuigd, serial's of gasten die zo permanent meisjes verkrachten , kunnen heel lang bezig zijn voor er een sluitend bewijs wordt gevonden. Met een DNA databank zou dat heel lang reduceren naar 1 tot 2 gevallen en case closed... Nu met een DNA databank zou ik verstaan , dat je niet die foto trekt, maar dat je werkelijk een volledige ontrafeling van uw DNA doet. Niet dat je moet alles weten van iedereen, een stukje van uw Y chromosoom zou genoeg moeten zijn om bvb een unieke sequentie te hebben waarmee je alle belgen ondubbelzinnig identificeert. En dan zou die databank wel werkbaar izjn, dan zou je een instrument hebben waarmee je inderdaad een schilfer van de huid van de crimineel op de plaats van delict gebruikt om te bewijzen dat die gast daar was...
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 11 februari 2015 om 16:39. |
|
|
|
|
|
#48 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tijd dus voor een nieuw begrip, stautistisch gesproken ben ik dus niet zeker.
|
|
|
|
|
#49 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Anna List mag al blij zijn dat je die stautistische muilpeer niet uitdeelt.
|
|
|
|
|
|
#50 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#51 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
De vraag is: weegt die mogelijkheid en de consequenties daarvan (die mij overigens onduidelijk zijn) op tegen de winst die geboekt kan worden op het domein van de criminaliteitsbestrijding? |
||
|
|
|
|
|
#52 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#55 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Als jij als bewaker op een luchthaven zou werken, zou je dan lukraak mensen gaan controleren? En zou dat efficiënter zijn, denk je? |
||
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tja, dat doe je tegen de verkeerde.
Je weet toch wel wel dat ik geen afgezaagde tweeloop heb, maar een afgebeten tweeloop, zo stoer ben ik.
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#59 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, niks per ongeluk, ik heb die zelf afgebeten.
|
|
|